Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ullevål'98 er det desidert største jeg har vært med på. Eneste fotballminne som kan måle seg, er Norge-Brasil, også '98. Det var et stort år for fotballen.

[/quote

Veldig sant!! Den kampen hadde alt mange mål og spenning til siste slutt. Glemmer aldri Helgi og Finstad sine mål i den kampen... Og generaltabben til Jørn Jamtfeil :)

Det var stort

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var ikke på Ullevaal, dessverre.

Men jeg regner med at de fleste av dere var der,

så det jeg lurer på er om folk evt har bilder,

video eller noen fakta og gjenfortellinger fra den store dagen?

Jeg frøs ræva av meg på Ullevål med lue, hansker og skjerfet surret godt rundt halsen, og litt bortenfor står Sverre Koch kun iført stabækshorts og stabækdrakt med fotballstrømper. Ikke var drakten langermet heller såvidt jeg husker... Stakkars jævel. Eksisterer det noe som heter kronisk bade-t..., så har han det etter den dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av oss som var med på det første opprykket i 1994, med Lars Joakim (Jokke) Grimstad, Knut Holte, Fredrik Gärdeman og VÅR egen Frigård nemlig Thomas som de store profilene, så MÅ det være det største. opprykket ble klart i siste kamp hvor vi slo Strindheim i siste serierunde. Men Strindheim rykket også opp, fordi Bærum slo Nardo i Trondheim (Tenk at Nardo neste rykket opp i Tippeligaen.....) Etter kampen stormet alle 1500 supporterne stormet banen. Ingo var på gråten over høytaleranlegget. Det var STORT. Da ble mitt hjerte blaadt for evig. Og JA jeg var på cupfinalen i 98 og på opprykksfesten i fjor. Men fortsatt er 1994 størst for meg. Noen flere som var med på den kampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av oss som var med på det første opprykket i 1994, med Lars Joakim (Jokke) Grimstad, Knut Holte, Fredrik Gärdeman og VÅR egen Frigård nemlig Thomas som de store profilene, så MÅ det være det største. opprykket ble klart i siste kamp hvor vi slo Strindheim i siste serierunde. Men Strindheim rykket også opp, fordi Bærum slo Nardo i Trondheim (Tenk at Nardo neste rykket opp i Tippeligaen.....) Etter kampen stormet alle 1500 supporterne stormet banen. Ingo var på gråten over høytaleranlegget. Det var STORT. Da ble mitt hjerte blaadt for evig. Og JA jeg var på cupfinalen i 98 og på opprykksfesten i fjor. Men fortsatt er 1994 størst for meg. Noen flere som var med på den kampen?

Jeg var selvsagt der.

Og for de av oss med bedre minne, var dette ikke siste serierunde...

Vi tapte 5-0 mot Tromsdalen i runden etter...

Men bevares, morro var det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som var med på den kampen?

Yeah baby! Eneste kampen jeg betalte for å gå inn på den sesongen. Så de andre kampen fra gratishaugen og hoppet over gjerdet i pausen... he he.

Var ingen grunn til å hoppe over gjerdet. Man kom gratis inn i 2. omgang på den tida. Har også stått mye på gratishaugen, opp igjennom årene.

Men, denne kampen betalte jeg også for, skulle ha god oversikt den dagen. Og ja, det ble en stor opplevelse. Sliter med å rangere opprykkskampen i 1994 og cupfinalen. Begge 2 er STORE øyeblikk i Stabækhistorien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var selvsagt der.

Og for de av oss med bedre minne, var dette ikke siste serierunde...

Vi tapte 5-0 mot Tromsdalen i runden etter...

Men bevares, morro var det

Som jeg sa.... siste runde.... B)

Alt etter teller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ullevål'98 er det desidert største jeg har vært med på. Eneste fotballminne som kan måle seg, er Norge-Brasil, også '98. Det var et stort år for fotballen.

Stoettes. Og jeg var baade paa Ullevaal og i Marsielle!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoettes. Og jeg var baade paa Ullevaal og i Marsielle!

Jeg også Mr. Smith!! Satt klin på midten i Marseille. Det er første gang jeg har opplevd at middelaldrende, halvfeite menn har kastet seg om halsen på meg i vill glede!!! Helt rått.. Løp rundt i gatene etterpå og sang "Flo, Flo, Flo, er bedre en Ronaldo"... He he.. Er vel ikke mange som sier det i dag...

På Ullevål satt jeg seff i VG svingen. Det var så utrolig stort for en liten gutt. Tog fra Jeppes kro til Ullevål var gøy. Har aldri sett så mange Stabækfolk noen gang. Desverre var sengetiden langt overskredet da det begynte med feiring på Bekkestua, så jeg måtte hjem. Men moro var det uansett..

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Cupfinalen
  • Opprett ny...