pauligirl 236 Del Skrevet 24. Juli 2003 Del Skrevet 24. Juli 2003 hei, har fått mail fra makka og christoph. hørte dere hadde en fin kveld etter drittkampen mot viking... de 2 likte dagene i oslo og med stabæk veldig godt og de vil gjerne si takk til alle som var med på onkel blå. og jeg er SÅ spent å se på videoen...:mrgreen: @rich: vi jobber hard med den såkalte "stabæk network over europe" håper alt går bra neste helg mot sogndal! hils daniel, gutten fra bochum. han er interssert i stabæk fordi jeg fortalte ham at stabæk er den beste klubben i hele norge (ja, ja, høres ut som en stor overdrivelse, men hva ellers kan du si om klubben du elsker?) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 24. Juli 2003 Del Skrevet 24. Juli 2003 kan noen si litt om hva dette 'Stabæk network over Europe' er for noe? høres spennende ut! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 24. Juli 2003 Del Skrevet 24. Juli 2003 det er et ganske enkelt ting og bare et morsomt uttrykk richard fant paa for "den tyske invasjonen" paa stabæk kampene :wink: men jeg vil gjerne forklare hva det betyr og hvorfor uttrykket oppstod: i fjor var vi tre tyskere fra hamburg som reiste til norge for å besøke stabæk. vi likte det veldig godt og jeg laget min egen webside om stabæk og st.pauli. websiden min er ikke noe stort, men noen folk begynte aa interessere seg for stabæk og i april var vi allerede 5 (fra hamburg, köln og franfurt) som reiste til norge for aa se guttene i blaa. siste helg var en venn av meg (gutten fra köln som var allerede med i april) paa kampen, sammen med vennen hans. og neste helg skal det bli en gutt fra bochum som jeg kjenner fra bochum-forumet og som er interessert i stabæk naa ogsaa... og saa blir det mer og mer stabæk supportere i tyskland og kanskje i belgia, da noen lokeren supportere er litt interessert i marels ex-klubb ogsaa :roll: dette er "stabæk network over europa", enkelt og bra, og det vokser stadig... haaper det er aalreit for deg naa? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 24. Juli 2003 Del Skrevet 24. Juli 2003 Stiller meg bak i køen av alle som er svært imponert over våre tyske venner, som uten tvil setter rekord i reisestrekning til hjemmekampene. Veldig bra og jeg blir ikke lite forlegen over at de blir flere også. Stå på! Vi trenger impulser og ideer fra andre land som har kommet litt lengre enn vi når det gjelder fotballkultur. Vi skal vel ikke se bort fra at det kanskje skaffer St. Pauli, Frankfurt osv. noen norske fans også... Bli med på noen av borteturene også, så får dere sett litt barsk natur i landet, oppleve ralling i timesvis og komme nært innpå norsk innavl i småbygder rundt omkring. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 25. Juli 2003 Del Skrevet 25. Juli 2003 Var dette ment som turreklame? Minner om at det var noen tyskere her om dagen som kanskje fikk oppleve litt vel mye av den barske norske naturen (i form av en noget stor stein). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 25. Juli 2003 Del Skrevet 25. Juli 2003 takk alzheimer å bli med til bortekamper kunne være en morsom opplevelse... jeg husker veldig godt turen til trondheim i oktober 02...det var kjempefint :mrgreen: barske naturen? nei, etter ferien i island kan ingen natur skremme meg :wink: tror ikke at norge er et "uutviklet" land når det gjelder fotballkulturen. betyr å ha en bra fotballkultur å ha en stor stadion for 50 - 70.000 mennesker? eller å ha mye politi på kampene? eller å ha tusenvis av flagger, banner og bengalos? eller å bli redd for å få trøbbel før/etter kampen pga aggressive bortesupportere? eller å slenge dritt til spillerne/andre mennesker? eller å ha ticket priser ingen kan betale (f.eks. chelsea...)? det er jo ikke kvantiteten som er det viktigste, det er kvaliteten! og kvaliteten i stabæk er helt fantastisk! dere gjør så mye for klubben deres, dere stå på stadion og synger og klapper med hele hjertet og full av positive tanker. dere kan dra til og fra stadion - uten problemer med andre supportere eller med politi... dere feirer sammen med bortesupporterne (noe som være utenkelig for nesten alle tyske klubber, og virkelig umulig i belgia) dere ofrer mye tid, mye penger for å dra til bortekampene. og der finnes mange andre ting dere er flinkere i enn tyske eller andre utenlandske supportere. så tenk på det når du skriver om fotballkulturen...men likevel vil vi utlendinger gjerne hjelpe med til å bringe nye ideer til favorittklubben vår :wink: forresten, tror det trengs ingen turreklame for å overtale oss til borteturer...etter vi så slum & co i aksjon er vil alltid klar for borteturer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Ikke dårlig å slå meg i reisestrekning Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Takk for opplysningene, skal ta de til etteretning og se om jeg ikke kan komme meg til Tyskland på kamp en gang! Har en god venn fra USA som studerte noen år i Hamburg og som forelsket seg i St.Pauli, så jeg har vel alltid vært sympatisør, og det lenge før dere kom hit helt hit opp til oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Det er kun Cottbus som regjerer i Tyskland. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Noen av oss planlegger en tysklandstur etter den norske sesongen. Tenker vi begynner i Frankfurt og ser Entracht. Så går turen videre nordover til Hamburg for å se Pauli. Derfra kan vi jo fly via Skottland å ta med oss en Old firm match Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Ikke dårlig å slå meg i reisestrekning pingle Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elmo 4 Del Skrevet 31. Juli 2003 Del Skrevet 31. Juli 2003 Ja, Stabaek-Support Europa höres fint ut :-) Vi skla jobbe aa faar mer fans. Jeg bli nesten alltid spört hvordan det gaar med stabaek naar er jeg paa eintracht kamper. @slum: Ja, Cottbus er det beste laget i Tysklands 2.Bundesliga og de skal spille hjemme mot eintracht trier paa söndag. Men kampen i morgen er mye spennendere. Skal huske og hilse paa Adi 8) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. Juli 2003 Del Skrevet 31. Juli 2003 Hvorfor det? Skjønner ikke helt. Hva med mer en ett ord? ? ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elmo 4 Del Skrevet 1. August 2003 Del Skrevet 1. August 2003 Spillte den tyske oddsen i dag og tippte at Stabaek skal vinne....... De 2 andre tips eer at hammarby og eintracht vinner. Da jeg er sikkert at Eintracht skal vinne i münchen mot bayern haaper jeg, at Stabaek vinner ogsa. Lykke til og hilsen Bianca Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg