Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi gått på noen bitre pengtap i det siste. Borte mot lsk, hjemme mot start og borte mot VIF. Hjemme mot det tristeste laget i tippeligaen, Molde, bør det bli tre poeng. Ikke bare at laget består av røkke-penger og klyser som Hoseth, men det er jo faktisk det dårligste laget i tippeligaen. 5-1 Nanne putter alle!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har vi gått på noen bitre pengtap i det siste. Borte mot lsk, hjemme mot start og borte mot VIF. Hjemme mot det tristeste laget i tippeligaen, Molde, bør det bli tre poeng. Ikke bare at laget består av røkke-penger og klyser som Hoseth, men det er jo faktisk det dårligste laget i tippeligaen. 5-1 Nanne putter alle!!

Men da tror jeg noen trenger å gjøre litt "soulsearching" først, synes vi starter kampene så utrolig lavt og slapt. Det virker som om vi alltid trenger å få juling i en halvtimes tid før vi kommer oss opp på banen.

Dessuten bør vel Pall score ett par også slik at vi fortsatt har de to toppscorerne våre.

Somen blir bare viktigere og viktigere for oss, igår styrte han så mye av spillet at det er imponerende. Hvis han nå bare kunne skyte med høyre så hadde det jo blitt mål på ham også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 1-3 tapet mot Molde på Nadderud høsten 04 som sendte oss ned i Serie A. Det er definitivt tid for hevn og sende Molde ned samme vei.

Spørsmålet er hvordan motiviasjonen til spillerene er. Laget kan fortsatt spille for den hederlige 5-plassen som vi pleier å havne på. Vil JJ toppe laget, eller forsøke ut nye spillere mtp neste år. Uansett hvordan JJ tenker, kommer han i hvertfall ikke utenom at vi kommer til å møte et topp motivert lag som kommer til å kjempe til siste sekund for å ta med seg poeng hjem. Jeg har liten tro på finspill, til det kommer våre teknisk begavede spillere bli tacklet for hardt og brutalt.

For å vinne kampen mener jeg det bør satses på duellsterke spillere på midtbanen. Alan tror jeg blir for lett, og vil gjerne se han benket fra start. Når Molde må fremover i 2. omg er det tid for å sette han innpå, slik at han kan briljere i de store hullene Molde kommer til å åpne opp bakover.

Jeg ser gjerne denne formasjonen

Jon

TS-IAO-Mike-Markus

Keller-Somen-Tommy-Henning

Veigar-Alan

Midtbanen vår har ikke fungert skikkelig i det siste, og jeg synes vi må forsøke noe nytt fra start. Etter hva jeg har forstått, fungerte denne midtbanen brukbart mot Engen i 2. omg. Tommy blir vel neppe benket til tross for noe sviktende form senere tid (i likhet med hele laget), men jeg ser gjerne Espen sentralt enten fra start eller i et lengre innhopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du sett av Espen som gjør at du mener han bør spille sentralt fremfor enten Tommy, Jokke, Henning, Jesper eller Somen? Hvilke kvaliteter er det han innehar som vil styrke laget fremfor overfornevnte spillere? Sier du duellstyrke og hodestyrke, sier jeg Jesper hver dag fremfor Espen. Sier du aksjonsradius og duellstyrke, sier jeg Jokke hver dag fremfor Espen. Andre ferdigheter mener jeg alle de andre er bedre enn Espen på.

Har Morten karantene, eller foretrekker du Tom fremfor Morten? Morten var god på ny mot Vif, og gjør vel mindre gale valg offensivt enn vanlig. Fornyet tillit om spilleklar.

Jeg kan tenke meg å se følgende 11 mot Molde:

Jon

Morten-IA-Jokke-Markus

Veigar-Daniel

Evt Henning inn for Somen i midten, og Bjørnar på kanten. Er det noen som har noe info ved. Bjørnar? Er han småskadet, eller er han helt ute av form?

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du sett av Espen som gjør at du mener han bør spille sentralt fremfor enten Tommy, Jokke, Henning, Jesper eller Somen? Hvilke kvaliteter er det han innehar som vil styrke laget fremfor overfornevnte spillere? Sier du duellstyrke og hodestyrke, sier jeg Jesper hver dag fremfor Espen. Sier du aksjonsradius og duellstyrke, sier jeg Jokke hver dag fremfor Espen. Andre ferdigheter mener jeg alle de andre er bedre enn Espen på.

Jeg har ikke sett Espen så mye, og jeg har heller ikke sett kampen mot VIF. Det jeg i det siste har sett, er at midtbanen ofte blir for passiv i presset, og vi i store deler av de senere kampene har tapt kampen om midtbanen. Etter hva jeg forstår, er Jeppe neppe aktuell for første-11eren pga skader og dårlig form (er han i form og holder en hel kamp, spiller han). Somen vil jeg som du ser prøve sentralt fra start. Tommy og Henning har ikke fungert optimalt sammen på sentral midtbane. Også Tommy og Jokke virker ikke å være optimalt, selv om begge disse sannsynligvis har bedre forutsetninger enn Espen. Espen har spilt 5 kamper fra start, og har således en egen statistikk på 2-2-1 (8-5 i målforskjell), hvilket er hakket bedre enn det laget i helhet har prestert. Nå spilte vel Espen mer ving enn sentalt i de kampene? Poenget er i hvertfall at gjerne skulle sett en ny midtbane når vår faste ikke har fungert skikkelig. Dersom vi kan finne ut av om Espen kan fungere sentralt neste år, hadde dette vært kjekt å vite før høstjakten setter inn. Jeg regner med at Jeppe legger opp, og at Jokke kanskje blir stopper neste år. Da er vi nødt til å ha flere gode alternativer sentralt. Duger ikke Espen, bør vi vurdere ny sentral midtbanespiller

Har Morten karantene, eller foretrekker du Tom fremfor Morten? Morten var god på ny mot Vif, og gjør vel mindre gale valg offensivt enn vanlig. Fornyet tillit om spilleklar.

Jeg skal innrømme at jeg er på tynn is her. MMS har vært solid bakover i år, men mangler fortsatt en del fremover. På hjemmebane er det lov å satse mer offensivt, og TS er hakket mer offensiv av legning enn MMS, selv om begge med fordel kan trene innlegg. Tanken var egentlig å få back-rekken hakket mer offensiv.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon

MMS - Jocke - IAO - Markus

Keller - Tommy - Somen - Henning

Daniel - Veigar

Om Keller skal komme i skikkelig form trenger han matching og syns derfor han bør starte de to siste. Somen sentralt bør også kjøres ut sesongen for å se hvordan han fungerer i forskjellige faser av spillet. Resten av laget er i mine øyne det beste vi kan mønstre.

Uansett, tre poeng bør være innen rekkevidde iom. at Molde lekker som en sil om dagen. Så gjenstår det bare at Jocke og IA knebler Marel og resten av grinebiterne.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon

Morten-IA-Jokke-Markus

Veigar-Daniel

Evt Henning inn for Somen i midten, og Bjørnar på kanten. Er det noen som har noe info ved. Bjørnar? Er han småskadet, eller er han helt ute av form?

Jeg støtter laget, men skjønner ikke hvorfor du vurderer å ta ut Somen hvis det skal gjøres endringer. Tommy har ikke vært veldig god i høst, skal det gjøres endringer må han ut, og "en eller annen" inn. Espen er en mulighet, Jokke er vel mer nærliggende, eller en superoffensiv med Veigar ned og Ola K på topp (lite trolig, men kunne blitt VELDIG moro hvis det funka)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er jo faktisk det dårligste laget i tippeligaen.

støttes. vet ike hvorfor men siden jeg ble kjent med norsk fotball og stabæk mislikte jeg molde.

vil ikke si at jeg hater molde eller ønsker hevn (som håvard sa) - men er det stabæk som sender molde ned blir det garantert ikke en særlig trist kveld for meg ;)

5-1 Nanne putter alle!!

du "stjålet" tippset mitt!

tipper også 5:1, men 2 x daniel, 2 x veigar, 1 x selvmål molde :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-1 Nanne putter alle!!

du "stjålet" tippset mitt!

tipper også 5:1, men 2 x daniel, 2 x veigar, 1 x selvmål molde :)

Kan godt tenke meg hvem du har som Moldes målscorer også

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, hvorfor vil de fleste ha med keller på høyrekanten? Nå kan gjerne noen irettesette meg som kanskje har sett at han gjør tingene sine bra i andre divisjon, men det er fortsatt bare andredivisjon. Mitt inntrykk av mannen er at han har vegring mot innlegg, ikke er spesielt rask, helt middels god teknikk og fintereportearet er så godt som null. Men jeg har 100%tillit til Janne og Kjell, så han må jo være noe siden han slipper til. Men så er ikke heller akkurat benken full av stjernespillere og velge mellom.

Forresten så vil jeg tro det meste av grunnen til at Stabæk klarte å dominere andreomgang mot VIF var at Somen ble flytta inn sentralt, og det vil jeg gjerne se at han fortsetter med. Men hvem tar da høyrekanten? Skyt meg gjerne, men jeg vil ikke ha keller hvertfall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor nevnes ikke Tom som et alternativ til høyrekant lenger?

I mine øyne er han pr. i dag et bedre alternativ enn Keller - forutsatt at Holmvik eller Karlsson ordner back-plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner å bli litt redd...etter at tromsø vant i kveld ligger molde helt nederst på tabellen. det betyr de har ingenting å frykte og ingenting å tape. de kommer sikkert til å spille som en gjeng gale idioter. dette betyr at guttene våre må være ekstra oppmerksomme og ekstra god innstilt til kampen. har ikke lyst til å se et tamt stabæk lag rote bort seieren og tape fordi spillerne undervurderer motstanderen... (ville ikke være for første gang at stabæk taper for et bunnlag...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig tankegang, pauligirl. Hvis det er noen som har alt å tape så er det Molde. Tar du en titt på tabellen vil du se at Moldeer ganske avhengige av seier mot oss for å ha et godt håp om ny kontrakt. De trenger seier. Uavgjort eller tap vil ikke være godt nok. Mao har Molde alt å tape. Laget som ikke har noe å tape er vel Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor nevnes ikke Tom som et alternativ til høyrekant lenger?

I mine øyne er han pr. i dag et bedre alternativ enn Keller - forutsatt at Holmvik eller Karlsson ordner back-plassen.

Jeg har sett glimt av et godt offensivt fotballhode hos Keller, og selv om han kanskje ikke er kanon en-mot-en, så virker han å ha betydelig mer snert offensivt enn hva Tom kan skilte med. Om han mangler noe på farten, så kompenserer han med god posisjoneringsevne og han angriper med betydelig mer balanse enn Somen og spesielt Alan. Undervurder ikke evnen hans til å sette opp veggspill og trekanter med medspillere.

Jeg har troen på en Keller som kjenner laget langt bedre, og spiller på seg selvtillit i rollen som høyrekant til neste år. Han vil nok aldri bli en Chippentype, men nå angriper vi vel heller ikke helt etter prinsippet om kjapp kantspiller som kommer til dødlinja og legger inn?

Ellers må jeg si at en omgang aldri har åpnet øynene til så mange blaa for en spiller, som Somens andre omgang mot Vif. Hvis det han viste er representativt, kan vi virkelig ha funnet spilleren vi har savnet. Somen inn sentralt vil kanskje også åpne veien for Branjimir, som jeg fortsatt håper har noe å bevise på øverste nivå.

Om vi får beholde IA (skammelig viktig for laget) og Daniel til neste år, samt en forsterkning på topp og nede på høyreback/stopper-plass, så kan fremgangen fortsette.

Håper inderlig vi feier over Molde.

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia med Tom er at han flyttes rundt i flere posisjoner og får starte kun med ujevne mellomrom, men når han får tillit over tid i samme posisjon, hever han seg. Jeg synes han etter hvert begynte å vise ganske bra takter på høyrekanten, men da var han jo plutselig ute av laget igjen. Ikke så greit når det begynner litt trått og når du endelig er i ferd med å komme inn i det, plasseres du på benken. Per dags dato har Tom bevist mer enn hva Keller har rukket å gjøre. Spørsmålet er vel om det ikke er litt for beleilig å ha en spiller som Tom i bakhånd, en spiller man vet kan komme inn og gjøre en ålreit jobb i fire-fem posisjoner. En helt strålende spiller å ha i troppen, men kanskje ikke utmerket nok til å bli satset på som førstevalg i én bestemt posisjon.

Veigar - Daniel

Alan - Jokke/Henning/Tommy - Somen - Keller

Markus - Mike/Jokke - IA - Morten

Jon

...vil jeg se mot Molde. Tommy har vært litt skuffende i det siste, så jeg vet ikke om han bør være noe klart førstevalg. Keller vil jeg se mest fordi jeg lurer på hva som bor i han og håper å se spor av potensiale, noe jeg ikke har sett til nå. Markus er vår beste venstreback og burde strengt tatt vært førstevalget i den posisjonen i hele år. Vi har vel ikke så veldig mye mer enn æren å spille for nå, så da håper jeg alle slipper seg løs og spiller mest for å underholde og ha det moro i de siste kampene. Ser ikke bort i fra at det kan bli et på festlige kamper nå på slutten. Enten det eller skikkelig dafft og ukonsentrert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste Tom noen gang har bevist er at han er ræva offensivt! Men han har en veldig god arbeidskapasitet + at han er en veldig lojal klubb spiller. Men som kantspiller vil han aldri lykkes, alt for dårlig teknisk! Han får brukes hjemover...

Jeg vil se:

Jon

MMS-IAO-MK-MKarlsson

SAT-JP-TS-HH

DN-VPG

Alan bør benkes av den grunn av at Molde kommer til å gi 200 % og det da blir knokkelkamp. Vår kjære brasse passer ikke helt inn i en sånn kamp.

Endret av peas on earth
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste vi kan spille mot nå er lagene som er nærmest nedrykk, men som har en mulighet til å overleve. For dem betyr kampen mer enn en cupfinale. Med den innstillinga gutta viste i hele 1. omgang mot VIF kan det bli en skikkelig flau forestilling.

1. omgang tatt i betraktning var det ingen fra Enga-kampen som fortjener å starte mot Molde. Men vi må anta at JJ veit mer om spilernes form og kvaliteter enn oss. Somen på midten funka, la oss fortsette der vi slapp. Jeg er imidlertid usikker på Keller. Synes ikke han har prestert all verden. Men han er i godt selskap for tida.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig tankegang, pauligirl. Hvis det er noen som har alt å tape så er det Molde. Tar du en titt på tabellen vil du se at Moldeer ganske avhengige av seier mot oss for å ha et godt håp om ny kontrakt. De trenger seier. Uavgjort eller tap vil ikke være godt nok. Mao har Molde alt å tape. Laget som ikke har noe å tape er vel Stabæk.

hm....du har vel misforstått meg.

jeg mente at molde har ingenting å tape i forbindelse med deres opptreden på banen. de kan og må og vil ofre alt de har for å forbli i tl. taper de på søndag er det solklart at de rykker ned. altså har de - på en viss måte - ingenting å tape når de spiller mot oss. litt uklart formulert av meg, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at Alan er bedre som høyreback enn midtbane. Da kan han komme på overlap innover i banen og det vil garantert overraske Moldes venstreback som vil miste markeringen og bli helt borte. Så kan Alan drille seg ut igjen til kanten og legge inn.

Da er det viktig at vi har luftsterke folk fremme. Har funnet ut at Veigar er for liten og bør spille i en venstrebackposisjon så han kan drille sånn som Alan gjør på motsatt. Fremme setter vi I.A og Daniel med Strand i en hengende spissrolle. Det bør gi nok luftstyrke.

Bak bør Mike spille sammen med Keller. Keller er rutinert med kamper i serie-a og har dessuten offensive kvaliteter som kan overrumple Moldes midtbane. Sentralt på midten vil jeg se Tommy. Har funnet ut at han er god til å løpe hjem i forsvar og kan derfor hjelpe Mike hvis Keller stikker opp. På kantene vil jeg ha Bjørnar og Somen. De legger gode innlegg noe som er viktig hvis vi skal utnytte den hodestyrken vi har fremme. I mål er det på tide å slippe til Jens. Jon har sluppet inn mange mål nå og trenger kanskje en liten pause.

Forøvrig håper jeg KSHW leder laget da jeg syns JJ er for dårlig til å styre spillerne dit de skal. Det er jo tross alt hans hovedfunksjon som trener.

Da blir laget sånn:

-------------------Jens--------------------

Alan----Mike--------Keller--------Veigar

Somen--------Tommy-----------Bjørnar

-----------------Strand----------------

------------I.A---------Daniel------------

Endret av karate-somen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at Alan er bedre som høyreback enn midtbane. Da kan han komme på overlap innover i banen og det vil garantert overraske Moldes venstreback som vil miste markeringen og bli helt borte. Så kan Alan drille seg ut igjen til kanten og legge inn.

Da er det viktig at vi har luftsterke folk fremme. Har funnet ut at Veigar er for liten og bør spille i en venstrebackposisjon så han kan drille sånn som Alan gjør på motsatt. Fremme setter vi I.A og Daniel med Strand i en hengende spissrolle. Det bør gi nok luftstyrke.

Bak bør Mike spille sammen med Keller. Keller er rutinert med kamper i serie-a og har dessuten offensive kvaliteter som kan overrumple Moldes midtbane. Sentralt på midten vil jeg se Tommy. Har funnet ut at han er god til å løpe hjem i forsvar og kan derfor hjelpe Mike hvis Keller stikker opp. På kantene vil jeg ha Bjørnar og Somen. De legger gode innlegg noe som er viktig hvis vi skal utnytte den hodestyrken vi har fremme. I mål er det på tide å slippe til Jens. Jon har sluppet inn mange mål nå og trenger kanskje en liten pause.

Forøvrig håper jeg KSHW leder laget da jeg syns JJ er for dårlig til å styre spillerne dit de skal. Det er jo tross alt hans hovedfunksjon som trener.

Da blir laget sånn:

-------------------Jens--------------------

Alan----Mike--------Keller--------Veigar

Somen--------Tommy-----------Bjørnar

-----------------Strand----------------

------------I.A---------Daniel------------

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste Tom noen gang har bevist er at han er ræva offensivt! Men han har en veldig god arbeidskapasitet + at han er en veldig lojal klubb spiller. Men som kantspiller vil han aldri lykkes, alt for dårlig teknisk! Han får brukes hjemover...

Har en kamp på Lerkendal i minne som vel viste at det bor teknikk i gutten, men det er klart en kamp gjør ingen sommer eller noe i den duren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamp på Lerkendal i minne som vel viste at det bor teknikk i gutten, men det er klart en kamp gjør ingen sommer eller noe i den duren.

Enig der. Mannen er farlig når han skjærer inn fra venstre og dundrer ballen i krysset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste Tom noen gang har bevist er at han er ræva offensivt! Men han har en veldig god arbeidskapasitet + at han er en veldig lojal klubb spiller. Men som kantspiller vil han aldri lykkes, alt for dårlig teknisk!

Var sånn jeg husker han fra Lerkendal noen år tilbake også. Bare to mål mot Rosenborg er intet mindre enn en skandale. Prøv å følg med laget mer enn en sesong før du uttaler deg.

Endret av AndersBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder Keller, er det viktig å huske på at han i Torino og Lazio omtrent ikke har spilt kamper. Ingen av de to klubbene har noe andrelag, så det er klart at det å kun sitte på benken helg etter helg i over et år gjør noe med både form og motivasjon.

Gutten trenger masse matchtrening, slik at han kommer tilbake til den formen som gjorde han aktuell for Serie A i sin tid. Gir vi han tid, så er jeg overbevist om at Keller kommer til å bli god i Stabækdrakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-Molde søndag 29.oktober kl 17:45
  • Opprett ny...