Armando 5 Del Skrevet 26. Oktober 2006 Del Skrevet 26. Oktober 2006 mener nå at vi kan spille mer eller mindre det vanlige mannskapet... Kanskje flytte somen inn sentralt og se om det fungerer like bra mot molde som det til tider gjorde mot vif. På topp synes jeg vi skal starte med Veigar og Daniel med tanke på toppskorertittelen. Kan gjerne sette inn Ola tidlig i 2 omgang. Vil gjerne se et mål på den gutten snart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 26. Oktober 2006 Del Skrevet 26. Oktober 2006 Ola inn for Daniel. Daniel er gammel og vil ikke skrive ny kontrakt. Da er det smart å sette han på benken så han får tenkt seg litt om. Ola gjorde det også kjempebra mot VIF og viste der at han kan spille mer enn 15 min som noen påsto at han ikke kunne. Sikkert mange som er skeptiske, men jeg synes vi skal gi andre sjansen nå som det ikke er så farlig om vi taper. Hva synes dere?? Vel er jeg uenig med deg i mye, men her mener jeg du rett og slett farer med usannhet. Om Daniel er gammel får stå som din subjektive mening, men har jo stort sett hatt inntrykk av at Daniel hele tiden har mast om å få skrive ny kontrakt. Så her skal du passe deg litt med hva du slenger ut med :angry: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 26. Oktober 2006 Del Skrevet 26. Oktober 2006 jeg for min del vil at gutta skal yte maks! MOLDE med stian ohr, magne hoset og petter rudi skal NED NED NED NED NED NED NED ! DET hadde vært digg det Støttes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
luftens baron 9 Del Skrevet 26. Oktober 2006 Del Skrevet 26. Oktober 2006 jeg for min del vil at gutta skal yte maks! MOLDE med stian ohr, magne hoset og petter rudi skal NED NED NED NED NED NED NED ! DET hadde vært digg det Støttes Kjenner akkurat på følelsen av å ha knust Molde og sendt dem ned. Kjenner at jeg gleder meg til søndag Kjenner at "livet er morsommere for dem som liker fotball" KJENNER AT DET ER VELDIG LENGE TIL SESONGSTART 2007!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 mener nå at vi kan spille mer eller mindre det vanlige mannskapet... Kanskje flytte somen inn sentralt og se om det fungerer like bra mot molde som det til tider gjorde mot vif. På topp synes jeg vi skal starte med Veigar og Daniel med tanke på toppskorertittelen. Kan gjerne sette inn Ola tidlig i 2 omgang. Vil gjerne se et mål på den gutten snart. Er enig her egentlig. Eneste er at jeg synes Ulrik Arneberg burde få prøve seg fra start. Det er ingen viktig kamp for oss, og en kamp fra start hjemme mot Molde vil jeg tro vil gi grei matching for Ulrik. Hva med å hvile Kjølø, og kjøre Ulrik og IA som midtstoppere fra start? Også for at Kamara skal få prøve seg mer i sesongavslutning, men med tanke på toppscorertittelen synes jeg ikke vi skal tulle for mye med Veigar og Daniel på topp. Vi rykket ned i 2004 med en toppscorer på 3 mål. Hadde vært en herlig revansje å stikke av med toppscoreren i returen til TL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) NINJA-ALAN: mener du at Stabæk blir bedre dersom de spiller slik du foreslår? . Har funnet ut at det er mye slitasje på de gamle spillerne, så det er lurt å la de hvile til neste år. De unge trenger verdifull erfaring. De har sikkert også veldig lyst til å spille. Motivasjon er viktig. Ærlig talt, hvor gammle spillere har vi egentlig? Tror du de trenger et halv års hvile for å blir klar til neste sesong? Det er vel ingen av våre spillere som er slitne for tiden, er det vel? Dessuten spiller de knapt en kamp i uken, så det er plenty med tid til restitusjon dersom de hadde vært slitne. Tror dette laget er bra: ---------------------Ola------Strand------------------------- Alan------------------------------------------------------------ -----------Henning-----Stenersen---Veigar----------------- Bjørnar--------Skogseid---------Ulrik-------------MMS---- -----------------------SuperJon------------------------------ Som dere ser spiller vi en skjev 4-4-2 her. Det er fordi Molde spiller 4-3-3 og da er det veldig lurt å ha tre sentrale for oss å sånn at vi ikke blir i undertall sentralt. Greit at man ønsker å gi de unge litt kamptrening, men blir de ikke bedre av å spille sammen med de beste spillerne istedenfor å stappe halve 2.laget på banen samtidig? Vi har hjemmebane og vi er det beste laget, er det da vi som skal tilpasse oss motstanderen istedenfor å gjøre det vi er best på - spille vår egen stil og taktikk? Og igjen, dersom de unge spillerne skal spille seg inn på laget, bør de ikke da spille i den taktikken vi spiller i 25 kamper (bortsett fra hjemme mot Molde da)? Og gi de unge spillerne en sjans? Hvorfor vil du da ha med Strand? Nystuen er yngre enn Strand - vil du ikke heller ha med ham? Endret 27. Oktober 2006 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ninja-alan 41 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Jeg mener ikke at Stabæk blir bedre i denne kampen av å stille sånn, men på sikt tjener vi på at vi gir de unge erfaring. Det er ingenting å tape på dette, om vi blir nr 6, 7 eller 8 spiller ingen trille. Selv om det kanskje er mange som ikke er med vanligvis vil de få en viktig erfaring når det gjelder nivået i tippeligaen. Da står de bedre rustet foran neste år. Det med formasjonen var kanskje teit. Bare et forslag... Grunnen til at jeg fant ut at det var bra at Strand spilte var at han har sagt at han ikke hadde tenkt å spille for Stabæk neste år. Da er det en fordel å se om vi kanskje bør prøve å få han med likevel, og da må vi jo se om han holder nivået. Nystuen blir sikkert med neste år uansett. Synes ærlig talt at han har endel å jobbe med før han er klar for 1-laget. Dessuten har han fått mange flere sjanser enn Strand. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Jeg mener ikke at Stabæk blir bedre i denne kampen av å stille sånn, men på sikt tjener vi på at vi gir de unge erfaring. Det er ingenting å tape på dette, om vi blir nr 6, 7 eller 8 spiller ingen trille. Selv om det kanskje er mange som ikke er med vanligvis vil de få en viktig erfaring når det gjelder nivået i tippeligaen. Da står de bedre rustet foran neste år. Det med formasjonen var kanskje teit. Bare et forslag... Grunnen til at jeg fant ut at det var bra at Strand spilte var at han har sagt at han ikke hadde tenkt å spille for Stabæk neste år. Da er det en fordel å se om vi kanskje bør prøve å få han med likevel, og da må vi jo se om han holder nivået. Nystuen blir sikkert med neste år uansett. Synes ærlig talt at han har endel å jobbe med før han er klar for 1-laget. Dessuten har han fått mange flere sjanser enn Strand. 6 eller 8 spiller faktisk litt rolle. 6plass gir 500k mer enn 8plass, hvis jeg husker riktig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Tror nok ikke vi skal vinke hade bra til RL helt ennå heller... Med høyst sannsynlige tap for både VIF, Lyn og Start (alle spiller borte mot "nedrykkslag" i medgang), og vi skal slå Molde, så vips er det bare 2 p. opp til 4. Høres nok litt "hvis-om-atte, dersom-atte ut" dette her, men det er slett ikke umulig. Før noe er 100% avklart blir det helt idiotisk å bruke disse kampene på noe annet enn å sikre best mulig plassering... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Jeg mener ikke at Stabæk blir bedre i denne kampen av å stille sånn, men på sikt tjener vi på at vi gir de unge erfaring. Det er ingenting å tape på dette, om vi blir nr 6, 7 eller 8 spiller ingen trille. Selv om det kanskje er mange som ikke er med vanligvis vil de få en viktig erfaring når det gjelder nivået i tippeligaen. Da står de bedre rustet foran neste år. Det med formasjonen var kanskje teit. Bare et forslag... Grunnen til at jeg fant ut at det var bra at Strand spilte var at han har sagt at han ikke hadde tenkt å spille for Stabæk neste år. Da er det en fordel å se om vi kanskje bør prøve å få han med likevel, og da må vi jo se om han holder nivået. Nystuen blir sikkert med neste år uansett. Synes ærlig talt at han har endel å jobbe med før han er klar for 1-laget. Dessuten har han fått mange flere sjanser enn Strand. Selv om jeg ikke er helt enig med deg, har du mange spenstige forslag. Ingen forslag er teite Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 --> QUOTE(d*u*b @ 27. Oct 2006, 08:55) 89189[/snapback] Tror nok ikke vi skal vinke hade bra til RL helt ennå heller... Med høyst sannsynlige tap for både VIF, Lyn og Start (alle spiller borte mot "nedrykkslag" i medgang), og vi skal slå Molde, så vips er det bare 2 p. opp til 4. Høres nok litt "hvis-om-atte, dersom-atte ut" dette her, men det er slett ikke umulig. Før noe er 100% avklart blir det helt idiotisk å bruke disse kampene på noe annet enn å sikre best mulig plassering... Støttes. Selv om RL-toget skulle vært gått burde vi fremdeles gått for så bra plassering som mulig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ninja-alan 41 Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) --><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 27. Oct 2006, 08:55) 89189[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Tror nok ikke vi skal vinke hade bra til RL helt ennå heller... Med høyst sannsynlige tap for både VIF, Lyn og Start (alle spiller borte mot "nedrykkslag" i medgang), og vi skal slå Molde, så vips er det bare 2 p. opp til 4. Høres nok litt "hvis-om-atte, dersom-atte ut" dette her, men det er slett ikke umulig. Før noe er 100% avklart blir det helt idiotisk å bruke disse kampene på noe annet enn å sikre best mulig plassering... Støttes. Selv om RL-toget skulle vært gått burde vi fremdeles gått for så bra plassering som mulig. Poenget mitt er at dersom vi gir ungguttene matching i år så kan vi få mer nytte av dem neste år. Kanskje vi bare blir nr 8 istedenfor nr 7 i år, men denne matchingen kan gjøre at vi blir nr. 3 istedenfor nr. 5 neste sesong. Det er små marginer som avgjør. Det gjelder å tenke litt lenger enn bare den neste uka... Resultater som er uviktige i den store sammenheng bør ikke stå i veien for utvikling. Hvis vi ikke skal gi ungguttene sjansen i denne kampen lurer jeg på når vi egentlig skal gjøre det? Hva vil vi med ungdomsavdelingen vår? Endret 27. Oktober 2006 av ninja-alan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Hva med heller å gi dem solide innhopp over litt lengre tid, og mer ansvar i treningskampene til vintern/våren. Å la dem komme inn i en etablert ellever og "få skylda" for at vi mister en god plassering er vel heller ikke bare bra? Hvorfor nå, etter 24 av 26 kamper? Jeg tror ærlig talt ikke disse to kampene er de riktige å debutere i. Molde-kampen spesielt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Grunnen til at jeg fant ut at det var bra at Strand spilte var at han har sagt at han ikke hadde tenkt å spille for Stabæk neste år. Da er det en fordel å se om vi kanskje bør prøve å få han med likevel, og da må vi jo se om han holder nivået. Nystuen blir sikkert med neste år uansett. Synes ærlig talt at han har endel å jobbe med før han er klar for 1-laget. Dessuten har han fått mange flere sjanser enn Strand. Jeg har hørt at Strand har spilt sin aller siste kamp og at det er spesielle forhold som gjør at Stabæk ikke vil bruke ham igjen... Endret 27. Oktober 2006 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Grunnen til at jeg fant ut at det var bra at Strand spilte var at han har sagt at han ikke hadde tenkt å spille for Stabæk neste år. Da er det en fordel å se om vi kanskje bør prøve å få han med likevel, og da må vi jo se om han holder nivået. Nystuen blir sikkert med neste år uansett. Synes ærlig talt at han har endel å jobbe med før han er klar for 1-laget. Dessuten har han fått mange flere sjanser enn Strand. Jeg har hørt at Strand har spilt sin aller siste kamp og at det er spesielle forhold som gjør at Stabæk ikke vil bruke ham igjen... ...f.eks at Stabæk må betale mer penger til Follo om han spiller mer enn et spesifikt antall kamper for Stabæk..? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Del Skrevet 27. Oktober 2006 (endret) Strand forsvinner etter sesongen, det er det vel liten tvil om, og Arneberg virker å være lenger unna førstelaget enn f.eks. Skogseid. Med mindre Skogseid skal satses på til neste år, mener det ikke er noen om helst grunn til å slenge han inn i en kamp mot desperate møringer. Han er så ung at et år til med fast andredivisjonsspill bare vil gagne han. På stopperplass er trygghet vitalt og om man blir kasta utpå i en kamp hvor man enda ikke er helt klar, kan det slå helt galt ut. Offensivt derimot tror jeg det er greiere å matche de unge litt. Kamara trenger smaken av TL, og det får han også. Ellers ser jeg ingen grunn til å rokke ved hverken lagoppstilling eller formasjon. Bare fordi muligheten for Royal League er mindre og løpet om medalje er kjørt, betyr da vel ikke at vi trenger å trekke inn årene og kaste alle papirene? Vi står på helt inn for faen! Endret 27. Oktober 2006 av Flexi Knut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Vi står på helt inn for faen! ..... og vi skal hjelpe Molde ned der de hører hjemme. Alt annet enn å gi 100 % i de to kampene som er igjen, er uhørt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Plassen 0 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Royal Leage eller ikke, jeg synes gutta skal stå på helt inn i respekt til lagene som kjemper om fornyet kontrakt i TL. Molde skal ikke ha en fordel av å møte et Stabæk-lag som ikke gir jernet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 du har rett, plassen! jeg forventer at guttene kjemper og kriger (og vinner ) de siste 2 kampene - selv om klubben ikke vinner noe stort med 6. eller 8.plass. tror egentlig at guttene er for stolte for å la seg slå - unansett hvilken kamp det handler om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Vi har fortsatt teoretisk sjanse på bronse, og jeg synes man skal satse på så lenge den teoretiske sjansen er der. Alltid blå optimist! Jeg ser gjerne lengre innhopp av en eller to av våre unggutter. Det er en fin motivasjon for vintertreningen å få smakt litt på nivået. Videre mener jeg det ikke er riktig å ha mer enn 1, max 2 på banen samtidig. Blir det for mange, forsvinner noe av tryggheten og samhandlingen (det var et fint Eggen-ord) som har fungert store deler av året. For spillere som man kanskje vurderer mtp neste år (Nystulen, Strand?) er et lengre innhopp bedre vurderingsgrunnlag enn 2.lagskamper og treninger, og igjen god motivasjon før vintersesongen. La Nanne og Veigar spille minst 60 min, avtal gjerne et bytte før kampen, slik at de scorer før de tas av banen, så kan Kamara få prøve seg litt mot slutten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin superblaa! 0 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Del Skrevet 27. Oktober 2006 Blir vanskelig med RL plass nå, men alt er jo mulig! ....HVertfall får de blaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 28. Oktober 2006 Del Skrevet 28. Oktober 2006 Noen som har vært på trening i det siste og har noen føringer på hvordan laget blir? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 4 timer til kamp og ingen magefølelse. Mulig tegn til likegyldighet, og det gjør meg litt nervøs, ikke sikker på at det blir seier i dag. Håper spillerene varter opp med festfotball for å feire årets sesong og oppstart av ny stadion. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk alltid uansett 0 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 dette er jo siste hjemmekamp, skjer det no på onkel blaa etter kamen eller? noen spiller som kommer innom, gutta har jo gjort en grei sesong! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Jeg tror det blir fest på OB, men jeg er ikke sikker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Ved en nærmere titt på tabellen kan faktisk molde bli degradert allerede i dag (dersom viking og tromsø vinner og fredrikstad og hamkam klarer minst uavgjort. Da havner alle de på 29 mens molde blir stående med sine 25) Kanskje er jeg sendt ute med denne opplysningen - men gøy er det likevel Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cathrine 1 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Er det ikke neste søndag det blir fest på Onkel Blaa? Noen som vet noe om det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Fra Budstikka: "Stabæk starter med følgende lag mot Molde (4-4-2): Jon Knudsen - Morten M. Skjønsberg, Mike Kjølø, Inge André Olsen, Tom Stenvoll - Christian Keller, Somen Tchoyi, Tommy Stenersen, Alanzinho - Veigar Pall Gunnarsson, Daniel Nannskog. Det betyr at det er gjort noen endringer siden tapet mot Vålerenga i forrige runde. Inge André Olsen er tilbake etter karantene og tar over for Markus Karlsson i midtforsvaret. Somen Tchoyi flyttes inn fra høyrekanten og til sentral midtbane, mens Christian Keller erstatter Henning Hauger fra start. Dansken spiller på høyrekanten" De som syntes somen overbeviste i midten sist får det iallefall som de vil. Får håpe han klarer det igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
asbjorn 0 Del Skrevet 29. Oktober 2006 Del Skrevet 29. Oktober 2006 3-0 SYYYYYYYYYYYYYYYYYYKT DIGG BYE BYE molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 29. Oktober 2006 (endret) Del Skrevet 29. Oktober 2006 (endret) Enkelte kamper skulle man virkelig ønske man ikke gikk glipp av. Fantastisk! 31 3 - 0 NANNSKOG. Tchoyi spiller fri Daniel Nannskog, som sprinter fra Molde-forsvaret og dytter inn 3-0 for Stabæk. Hjemmelaget leker for øyeblikket med Molde 29 2 - 0 KELLER. Et hjørnespark havner hos Christian Keller, som dobler Stabæks ledelse fra kloss hold. 21 1 - 0 TCHOYI. Stabæk får frispark på 25 meter. Skuddet går rett i Molde-muren, men returen fanger Somen Tschoyi opp, og høyrekanten kliner inn ledermålet fra drøye 20 meter. Endret 29. Oktober 2006 av sauen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå