Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var ikke vi en av de første med Pippi-sangen da?

visst. Bayern Munchen sang den i 1995

Nå var det Norge det var snakk om her da, vittigper.

Det var en dame som het Lindgren eller noe, og det var lenge før 95.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke vi en av de første med Pippi-sangen da?

visst. Bayern Munchen sang den i 1995

Nå var det Norge det var snakk om her da, vittigper.

Det var en dame som het Lindgren eller noe, og det var lenge før 95.

Og før det igjen var det en flere 100 år gammel afrikansk folkemelodi som Jan Johansson snappet opp til TV-serien. Men jeg er generelt negativ til å snappe opp melodier som andre norske lag bruker allerede. Rapp heller en låt fra hitlistene

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, poenget var vel at vi ikke skal tro at vi har funnet paa aa ta med sangen paa tribunen, det har blitt gjort lenge foer oss, saa vi trenger ikke tro vi har vaert saa ekstremet originale...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[Og før det igjen var det en flere 100 år gammel afrikansk folkemelodi som Jan Johansson snappet opp til TV-serien. Men jeg er generelt negativ til å snappe opp melodier som andre norske lag bruker allerede. Rapp heller en låt fra hitlistene

Jeg er veldig uenig med deg her, Lars.

Har sagt det før og sier det igjen. Jeg ser ikke problemet med å bruke sanger som andre lag også har. Det blir jo utrolig vanskelig å hele tiden skulle komme opp med rykende ferske sanger fra hitlistene. Ser liksom ikke helt for meg at vi står og synger på "Smack that" med Akon eller noe annet crap fra topp 20...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[Og før det igjen var det en flere 100 år gammel afrikansk folkemelodi som Jan Johansson snappet opp til TV-serien. Men jeg er generelt negativ til å snappe opp melodier som andre norske lag bruker allerede. Rapp heller en låt fra hitlistene

Har sagt det før og sier det igjen. Jeg ser ikke problemet med å bruke sanger som andre lag også har. Det blir jo utrolig vanskelig å hele tiden skulle komme opp med rykende ferske sanger fra hitlistene. Ser liksom ikke helt for meg at vi står og synger på "Smack that" med Akon eller noe annet crap fra topp 20...

Hva med "My boobs are OK"? Jeg tror den kan bli en hit på feltet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med "My boobs are OK"? Jeg tror den kan bli en hit på feltet vårt.

"mitt Stabæk, mitt Stabæk, mitt stabæk er okay" catchy! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Horto Magico. Vet at engen sang den på søndag, men det er jo en sinnsykt fet melodi...

den er fet. posse hadde et ganske bra forslag for litt siden ;

Vi er de blaa!

(vi er de blaa!)

Og mørkeblaa!

(og mørkeblaa!)

Vi står i snø og regn og solskinn slik som nå!

(ja slik som nå!)

Ja vi skal stå!

(ja vi skal stå!)

og aldri gå!

(og aldri gå!)

for bakom skyene er himmel'n alltid blaa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Horto Magico. Vet at engen sang den på søndag, men det er jo en sinnsykt fet melodi...

den er fet. posse hadde et ganske bra forslag for litt siden ;

Vi er de blaa!

(vi er de blaa!)

Og mørkeblaa!

(og mørkeblaa!)

Vi står i snø og regn og solskinn slik som nå!

(ja slik som nå!)

Ja vi skal stå!

(ja vi skal stå!)

og aldri gå!

(og aldri gå!)

for bakom skyene er himmel'n alltid blaa!

Ikke dumt, ikke dumt. Den låt faktisk veldig bra, spør du meg! Jeg synes vi burde dra igang denne på neste hjemmematch. Hvis flest mulig lærer seg låta utenat så blir nok dette alle tiders:) Vi er de blaa! Og mørkeblaa! ...

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare til å bla litt i denne tråden, og en annen tråd som omhandler synging, så slipper vi å ta denne diskusjonen om igjen.. Så få som synger, i forhold til hvor mange det er på feltet, håper jeg vi ikke prøver oss på denne ennå. Har selv hørt når 100 AaFK-supportere synger den, det høres litt stusselig ut..

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare til å bla litt i denne tråden, og en annen tråd som omhandler synging, så slipper vi å ta denne diskusjonen om igjen.. Så få som synger, i forhold til hvor mange det er på feltet, håper jeg vi ikke prøver oss på denne ennå. Har selv hørt når 100 AaFK-supportere synger den, det høres litt stusselig ut..

Klanen var ikke så veldige flere enn oss og dt hørtes ganske bra ut når de sang mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, la oss bare drite i å synge sanger i det heletatt siden vi er så forbanna få...

EDIT; ;)

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klanen var ikke så veldige flere enn oss og dt hørtes ganske bra ut når de sang mot oss.

Jeg må si at de eneste gangene jeg hørte klanen var da de scoret, men sånn som på slutten da vi sang : "flere mål stabæk, flere mål" skjønner ikke hvorfor det ikke kan være sånn hele tiden!!

De fleste jeg har pratet med sa at man hørte support ganske godt på slutten av kampen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at de eneste gangene jeg hørte klanen var da de scoret, men sånn som på slutten da vi sang : "flere mål stabæk, flere mål" skjønner ikke hvorfor det ikke kan være sånn hele tiden!!

De fleste jeg har pratet med sa at man hørte support ganske godt på slutten av kampen..

Når jg mener at jg hørte klanen og eneste gangen de sang den sangen var når jg stod ved hovis med bluss. Mn poenget mitt var at selv om de ikke var så mange som sang hørtes dt fortsatt bra ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk Support er veldig gode i forhold til antall. Det vi er best på er hvor mye vi synger, vi synger mye og ganske høyt. Det skal vi huske på og gi kudos til oss selv.

Hva Klanen gjør eller ikke gjør er opp til dem. Vi gjør det vi har lyst til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk Support er veldig gode i forhold til antall. Det vi er best på er hvor mye vi synger, vi synger mye og ganske høyt. Det skal vi huske på og gi kudos til oss selv.

Hva Klanen gjør eller ikke gjør er opp til dem. Vi gjør det vi har lyst til.

Ja, derfor synes jeg vi bør dra i gan det forslaget til horto magiko, det er jo dritbra :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Syns til tider det er ok trøkk fra SS idag, men vi er ikke akkurat flinke til å synge så lenge på hver sang? men alle må synge for å lage trøkk. selvom gutta ikke gjør jobben 100%!! Alle man til drammen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns til tider det er ok trøkk fra SS idag, men vi er ikke akkurat flinke til å synge så lenge på hver sang? men alle må synge for å lage trøkk. selvom gutta ikke gjør jobben 100%!! Alle man til drammen!!

Ja, og alltid de som er sånn "åååh, drittpasning av Alan" "Åååeh vi slår ikke start engang" , junior support lager mere lyd en dem..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat idag skal man få lov til å surmule litt men man må synge, lage trøkk selv om det!! syng for full hals. selveom du ikke er noen opera sanger, ikke noe å være flau over!!! syng for de blå og mørkeblå, ja så setter vi igang, ole ole ole ole!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av grunnen til at vi døde fort ut kan tilskrives at det ble startet en del sanger i går som både ble startet i for raskt tempo og for lyst... dette har blitt tatt opp en million ganger tidligere, men det sitter tydeligvis ikke.

• Den som drar igang må for det første tenke litt over hvilke sanger som dras igang. De uendelige passer BARE i slutten av omgangene.
  • Videre er det viktig å starte i et veeeeeldig, overdrevent, sakte tempo. Legg til deg forholdsvis mørk stemme, slik at de som skal synge med ikke kommer innn i et toneleie som gjør det umulig å synge med engang det kommer noen lysere toner. Klapping er en jævlig uting, det er ikke noe poeng i å synge samtidig som man har taktfast kalpping, dette øker tempoet veldig raskt, og sangen dør ut.

De som drar igang skal og må vite dette, ellers funker det ikke.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å ser England - tyskland nå, kunne kanskje fått til noe med melodien på "england till i die"? Veit også at west ham bruker den..

F.eks.. Stabæk til jeg dør!

Ja Stabæk til jeg dør!

Stabæk alltid -uansett

Ja Stabæk til jeg dør!

Bare et lite forslag en sen onsdagskveld :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å ser England - tyskland nå, kunne kanskje fått til noe med melodien på "england till i die"? Veit også at west ham bruker den..

Ja Stabæk til jeg dør!

Stabæk alltid -uansett

Ja Stabæk til jeg dør!

GLIMRENDE!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Stabæk til jeg dør!

Stabæk alltid -uansett

Ja Stabæk til jeg dør!

GLIMRENDE!

Det blir sangøvelse i bussene til Sandefjord!

JAU!!! bra ide, bra (og kort) tekst, bra melodi!

Men den bruker jo alle i Norge allerede :blink:

Det argumentet tror jeg vi nesten må legge ned forbud mot, inntil noen kommer opp med et orginalt og brukbart forslag. Skal vi kun synge låtene vi er alene om blir det kanskje litt ensformig...

Det er nemlig de låtene som alle synger som er lettest å få trøkk på.

Og om vi er først til å ta noe i Norge, går det ikke lang tid før det er på alle de andre arenaene likevel.

For all del: Ja til orgiginalitet!!! (Men ikke nei til kopiering)

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha hørt denne på ståplass tidligere, men GU kan ikke beskylde oss for "rappe" denne sangen. Den ble jo ikke akkurat skapt i drammen heller?

De fleste supportergrupper i europa tar sanger/melodier fra andre, ser ikke på dette som et problem. Så lenge man har sine egne og.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mer liv fra $$
  • Opprett ny...