Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skjønner godt de som ikke åpner kjeften fordi personer i 1,5 meters omkrets gjør det samme.

Jeg skjønner det til en viss grad, og det er veldig synd at det er sånn. Det gjør at de som ikke synger ikke bare opptar plass (der vi kunne hatt syngende), men de bidrar også til at folk i umiddelbar omkrets holder kjeft. Jeg har selv kommet litt sent til kamp, og stått helt ute på siden der folk stort sett holder kjeft. Jeg sang og ropte som jeg pleier, og fikk rare blikk mer enn en gang.. Hallo?!? Det er et supporterfelt for pokker! Hvorfor er man der hvis man synes det er rart å synge??

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert noe å lære av Italia. Men det er også noe å lære av England. Eller ta gjerne en titt til Bergen på mandag.

Det viktig for å skape godt lydtrykk på en stadion er i mine øyne IKKE den marginale gruppen Mortimer representerer. Den store stemningen, og det de store mengdene vil oppleve er å være en del av den. For en middels fotballinteressert pappa er det å kunne ta med seg guttungen til Old Trafford å synge solskjærsangen som han kan så godt mye større enn å se på klin gale italienere prøve å ta livet av hverandre.

For å oppnå dette trenger vi, som Stabæk Support, Stabæk Fotball og bæringer å få med oss alle. Vi må få hovedtribunen med å synge. Det er vel ikke uten grunn at det lydbilde vi hører i hodet vårt når vi hører ordene Champions League og Rosenborg er en litt langrtrukken og dyster Roo-sen-booorg. 15 enkeltmennesker som vil ha kaos kan synge så høyt de vil, men 4000 mennesker på sittetribunen er så sinnsykt mye mer trykk.

Jeg tror ikke på julenissen og vet jo at det ikke er lett å få med hovis. Men hvorfor ikke forsøke? Kasterop har fungert på et vis, fordi de er enkle og nøytrale. De enkleste sangene fra $ følges til en viss grad fra tribunene på samme siden. Sanger som "solgt seg som ei hore" vil vi aldri få med hele stadion på.

På Nadderud er dette vanskelig eller umulig. Men la oss legge grunnlaget for en fantastisk førstesesong i en akustisk perfekt ramme på Fornebu. Få med litt fler og litt fler. Dra med hovedtribunen enda mer slik at de som sitter der vender seg til det, og det å være med på ropene blir litt mer selvfølgelig enn det er i dag. Om gutta fortsetter å gjøre jobben kommer vi til å selge ut Fornebu Arena. Det er mange mange tusen potensielle stemmer. La oss satse på dem istedetfor de som ønsker å leve ut en forlenget russetid i blå dress.

Å skru opp prisen på sesongkort er jo det samme som å skru igjen alle former for rekruttering. Er det virkelig det Mortimer ønsker?

Helt til slutt noen flere tanker om "solgt seg som ei hore" og andre sanger mot dommern. Er det virkelig ikke mulig å gjøre det mer rafinert? Terje Hauge klapp-klapp-klapp! Dommern vil umiddelbart få med seg at vi er uenig (han har jo tross alt dømt mot oss), og vil komme i en vanskelig situasjon med en hel stadion som roper navnet hans. Målet til dommern er jo som alltid at ingen skal legge merke til han. Å bruke navnet øker fokuset på han som person.

Å drøye tiden møter vi ofte med piping. Problemet er at når vi begynner å pipe uforholdsmessig tidlig, gjør vi det vanskelig for dommern å gi gult, fordi han da vil bli redd for å ha blitt påvirket. Kan vi rope 1 -2 - 3 - 4 - 5 - 6 (7 -8 - 9) når keeperen har ballen? (med referanse til 6-sekundersreglen)? Sikkert vanskelig å få begynt riktig, og om noen setter opp tempoet blir hele greia meningsløs. Men ved å bruke den vil vi om dommeren oppfatter det direkte signalisere at noen faktisk ser hva han gjør.

Ser dine poenger og respekterer det. Men hva så skal skje med de 20-30 som vil få ordentlig liv,hopping, sang, vifting med flagg osv? Kan ikke bare lage en egen gruppe for det. Ettersom at jeg har sett en del kamper fra PL i England blir det litt døvt selvom at når de synger lyder det høyt. Engelskmenn mener sikkert at de er for stolte til å stå,hoppe synge, farge stadion o.l. $$, mener jeg, skal ikke være et sted for far og sønn. Det er der man gir alt av stemme og krefter for laget sitt. Det betyr at man må tåle å høre stygge remser en gang i blant og at dytting (med og uten vilje) kan forekomme. Blir man for gammel/lei av dette er hovis et fint sted og dra igang enkle sanger uten for mye press til å synge. og ja, kasterop funker fett. Bra med lyd, men det slår ikke en sang/hoppe glad stabæksupporter i $$ feltet!

Om nødvendig bør det plasseres ut "ivrige" supportere rundt om i $$-feltet for å få med alle. Eller så bør det deles opp. Åpen for andre forslag

Endret av Ulle
Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. De som synger må da stå "strategisk" utplassert for å kunne dra med andre

2. Vi lager ett skille mellom de som har lyst å være med å synge og lage liv, og de som ikke ønsker det.

Gode forslag, vi gjør dette allerede. Forsangere og noen storsangere blir spredt. Skillet eksisterer, det går mellom sittetribunene og ståtribunen.

Jeg synes ikke vi skal være for negative her, sang og tifo har blitt bedre i løpet av året. Det er sikkert ting som kan bli bedre, men det har og er en fremgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. De som synger må da stå "strategisk" utplassert for å kunne dra med andre

2. Vi lager ett skille mellom de som har lyst å være med å synge og lage liv, og de som ikke ønsker det.

Gode forslag, vi gjør dette allerede. Forsangere og noen storsangere blir spredt. Skillet eksisterer, det går mellom sittetribunene og ståtribunen.

Jeg synes ikke vi skal være for negative her, sang og tifo har blitt bedre i løpet av året. Det er sikkert ting som kan bli bedre, men det har og er en fremgang.

Det har du rett i. Ting er forbedret. Men jeg mener det er sunt at vi har slike diskusjoner slik at man vet hva den enkelte vil med livet som supporter f.eks. burde prøve det med å spre forsangere/storsangere utover for å få med alle. En god idè

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder "mobbingen" så synes jeg det er flott at du bryr deg om de rundt deg anders og at det sikkert kunne oppfattes sånn.

Nå er det snart på tide at vi tar en avgjørelse på om vi skal være en familietribune med lokal klapping og synging når man gidder eller om vi skal bli den supporterklubben som støtter klubben og synger 90 minutter, hvor ALLE tar i ett tak.

Kvalitet framfor kvantitet. Skru opp prisene på sesongkortet neste år, kom til enighet med inferno igjen(jada jeg vet det er to parter) og bli kvitt alle som bare står på ståplass fordi det er billig. De kommer aldri til å synge/hoppe/ralle uansett og da kunne de likesågodt sitti ett annet sted på stadion istedet for å ta opp plass på vårt felt.

Jeg har selv stått foran deg en dag du stod og sparket i meg bakfra før du dyttet som besatt når 10-9-8... kom, og dyttet enda mer når jeg ga uttrykk for at det var langt over stadiet "moro" for meg. Etter det dyttet og sparket du enda mer og virket voldsomt opptatt på å lage bråk - noe det nesten ble. Heldigvis sto jeg der med gode venner som byttet plass med meg. Hvordan dette på noen som helst måte kan virke positivt for $$ eller gutta på banen overgår min begripelsesevne.

Jeg synger så godt jeg kan på alle sangene, og hopper gjerne fram og tilbake, men er faktisk på tribunen for å se en fotballkamp, men det er kanskje ikke alle som deler den interessen?

Det er synd du lar de rølpete sidene dine bli så dominerende, for jeg ser/hører også hvordan du ofte drar i gang sang og liv på….

Når det gjelder pris kunne vi sikkert økt prisen noe for å få med oss de som vil synge, ikke bare de som vil ha billig billett, men samtidig må det jo også være et gode å få med oss mange. Voksesmerter kommer da med, så kanskje vi ikke bør vokse alt for fort. Ser det iofs som en fordel at vi blir utsolgt - det gjør det også mer attraktitivt å ha årskort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er helt latterlig at folk sier at syngingen har blitt bedre... ikke faen. Vi synger jo lavere, lysere, raskere, mindre og klapper istykker veldig mye. Det eneste jeg synes vi har mer trøkk på er "beste laget er" og "kom igjen stabæk".

Dette må bli et tema på årsmøtet, og de som ønsker forandring har å møte opp og mobilisere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er helt latterlig at folk sier at syngingen har blitt bedre... ikke faen. Vi synger jo lavere, lysere, raskere, mindre og klapper istykker veldig mye. Det eneste jeg synes vi har mer trøkk på er "beste laget er" og "kom igjen stabæk".

Dette må bli et tema på årsmøtet, og de som ønsker forandring har å møte opp og mobilisere.

I'll be there!

er dette for alle $$ medlemmer?

når er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle medlemmer har stemmerett. Omtrent som et hvilket som helst årsmøte, bortsett fra ølet som noen drikker. Regnskap, budsjett, valg av tillitsverv, dvs. kasserer, valgkomité, styre, osv. Vet ikke når det er, ikke bestemt enda såvidt meg bekjent. Hvem er det som sitter i valgkomitéen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle medlemmer har stemmerett. Omtrent som et hvilket som helst årsmøte, bortsett fra ølet som noen drikker. Regnskap, budsjett, valg av tillitsverv, dvs. kasserer, valgkomité, styre, osv. Vet ikke når det er, ikke bestemt enda såvidt meg bekjent. Hvem er det som sitter i valgkomitéen?

Gidder du å si fra evt. når årsmøte nærmer seg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du å si fra evt. når årsmøte nærmer seg?

Du skal ikke se bort ifra at styret kommer med info om dette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i henhold til vedtektene for $$ blir det gitt ut melding om årsmøtet 14 dager før (correct me if i'm wrong). Det pleier å bl sendt ut melding og lagt ut informasjon på forsiden. Årsmøtet pleier å være etter nyttår, tror det var februar i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjelder kvalitet på synging, "kvantitet vs kvalitet" på supportere er dette diskusjonstema i samtlige supporterklubber og har vært det så lenge jeg har vært aktiv.

Noen ganger er vi dritbra, andre ganger er det elendig, og noen ganger sånn passe. Mange faktorer avgjør. Jeg kan ikke se at det har kommet et eneste forslag på ting vi ikke har forsøkt tidligere.

Det er opp til oss. Til DEG. Syng som faen, prøv å motivere folk til å være med, kjefting virker stikk motsatt. Vær positiv og skap stemning. Det er bare å akseptere at noen aldri synger. Antagelig fordi de ikke tør. De som imidlertid irriterer meg mest er de som aldri synger men må skrike ut noe dritt MENS vi synger. Gjerne om eget lag/egne spillere. Akkurat de kan godt se kampen på TV for min del.

Vi sliter med et smalt og langt felt. Kanon-sang er ikke til å unngå, men vi jobber med det.

Hva gjelder 10-9-8-7-sangen skal vi bevare den. Men vi får kjøre instruksjon så folk bumper SIDELENGS eller oppover, ALDRI nedover. Det skal være moro, ikke aggro.

Jeg håper vi kan få til wall of death på Nadderud. Det kan bli vanvittig fett - et realt kick.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som har passert middagshøyden, så ser det ut som en glimrende måte å begrense medlemstallet på.

Vil være særs lite gunstig for lårhalsen, podagraen og brillene.

På Q-feltet har vi det derimot veldig hyggelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje dette er litt i farligste laget på en tribune, men det var fett på Rockefeller.

med tanke på alt det farlige som foregår på ståfeltet for tiden så burde det vel snart utdeles tannbeskyttere i stabæk farger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje dette er litt i farligste laget på en tribune, men det var fett på Rockefeller.

med tanke på alt det farlige som foregår på ståfeltet for tiden så burde det vel snart utdeles tannbeskyttere i stabæk farger...

Velkommen tilbake til forumet Mortimer, vi har savnet deg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mer liv fra $$
  • Opprett ny...