Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror de fortsatt trenger å riste av seg resultatet... Det ble ganske opplagt etterhvert at det ikke ville være noen god idé med bluss i Drammen, og tatt i betraktning av at de visste om at vi kom er det neimen liten tvil om hvem som ringte Onkel og sladra!

Moralen er vel at man kanskje ikke bør flagge slike ting på nettet? Polititet har internett de også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ser at 80% av voldtektSSaker og anmeldelser på vinningsforbrytelser henlegges uten etterforskning er det nærmest ufattelig at de klarte å mønstre et sånt politioppbud for kampen SIF-SIF, der den største "faren" var om noen skulle fyre et eller annet bluSS. BluSS selges jo fritt i norske butikker. Jeg hadde liksom fatta det hvis det var VIF-Brann, og voldstruslene hadde haglet på nett og ellers.

Men som du skriver - politiet har også internett, og det er klart at mye kan plukkes ut av sin sammenheng, selv på våre sider, og presenteres som "farlig". Eks:

"Hva om vi kjører wall of death i Drammen?" kan jo høres litt skummelt ut, når noen av dere gamlinger iherdig argumenterer i mot fordi noen kan bli alvorlig skada.

Forresten, da vi kjøre WOD på Marienlyst, ble politiet helt fra seg og skulle til å gripe inn, hadde det ikke vært for at noen i SS-styret fikk stoppa dem. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Den her var jo konge. "Vi har ingen fantasi" Fantastisk! :lol:

Spørs om det er så lett å gjøre noe annet enn å kopiere den, men synes var særs god.

Veldig enig! Jeg synes vi burde prøve denne, med en selvskreven tekst såklart. Kanarifansen bruker vel noe liknene, så de vil sikkert beskylde oss for å ikke ha fantasi, men drit i det.

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den her var jo konge. "Vi har ingen fantasi" Fantastisk! :lol:

Spørs om det er så lett å gjøre noe annet enn å kopiere den, men synes var særs god.

Vi er stabækfans

Ja, tusenvis av stabækfans

Synger uten stans

Og ingen stopper oss

For vi er stolte som faen

Stabækfans

Synger uten stans

Og ingen stopper oss

Stabækfans

Synger uten stans

Og ingen stopper oss

Osv...

Hell yeah!

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg synes vi bør gjøre noen grep for å forbedre oss på tribunen i år.

Jeg tror Stabæk Support har et stort potensiale til å bli enda bedre hvis vi lager noe i form av en "spilleliste" som vi kan forholde oss til på tribunen i hver kamp. Jeg foreslår at vi bestemmer oss for hvilke sanger som skal synges, og omtrent hvilken rekkefølge disse skal synges i. Per i dag har vi i underkant av 20 brukbare rop, men det blir som oftest til at vi bare bruker de tre-fire mest kjente sangene om og om igjen. Dette "problemet" forsvinner hvis vi synger Top Twenty i kronologisk rekkefølge. Vi vil også luke bort de døve periodene hvor alle tenker noe i form av; "Hvilken sang skal vi synge nå?", eller "Skal ikke forsangeren starte en sang snart?"

Forsangerene kan foreksempel stå med denne lista i bukselomma:

1. Over alt fra nord til sør

2. Over skyene er himmelen alltid blaa

3. Vi hater bønder og fattigfolk

4. Vi er fra Bærum alle mann

5. Fra Jong i vest

6. Vi er Stabæk Fotball i fra Bærum

7. Vi er Stabæk Fotball (Pippi)

8. osv...

Det er nok flere som er kritiske til dette, men jeg tror det vil fungere veldig bra etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsangerne bør ha en slik liste i hodet, og se når det er på tide med en hoppesang for å få opp temperaturen feks. Bryne foreslo på NSA-møtet at vi skulle ha en liste med alle sangene, og synge dem i rekkefølge. De samme folka bruker også tromme og ropert aktivt mellom sine 150 syngende, og til sesongstart er også trompeten på plass.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerte jo ikke så sinnsykt bra i enkelte perioder i fjor, men la gå. Blir vel bedre i år.

Jeg tror det er viktigere å fokusere på det man gjorde riktig ifjor. Hva gjorde vi når det gikk skikkelig bra?

Jeg tror en av tingene er at vi har hatt tydeligere forsangere ifjor enn tidligere. Dette bør vi fortsette med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerte jo ikke så sinnsykt bra i enkelte perioder i fjor, men la gå. Blir vel bedre i år.

Jeg tror det er viktigere å fokusere på det man gjorde riktig ifjor. Hva gjorde vi når det gikk skikkelig bra?

Jeg tror en av tingene er at vi har hatt tydeligere forsangere ifjor enn tidligere. Dette bør vi fortsette med.

Samtidig tror jeg det er viktig at disse blir enda tydeligere, og at vi kanskje ikke har flere enn to stykker. Synes det til tider ble litt jalla når diverse uerfarne dro igang "feil" sang.

Msp og AndersC er mine favoritter, såfremt de orker å gi 110% i '08-sesongen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtidig tror jeg det er viktig at disse blir enda tydeligere, og at vi kanskje ikke har flere enn to stykker. Synes det til tider ble litt jalla når diverse uerfarne dro igang "feil" sang.

Msp og AndersC er mine favoritter, såfremt de orker å gi 110% i '08-sesongen også.

Dette innlegget bør stå med STORE bokstaver! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må man ikke glemme Finn og Stabæklars som drar i gang fra høyere opp på feltet, og som har gjort en stor jobb i mange sesonger. Vil gjøre oppmerksom på at en veldig sterk sating på få forsangere gjøre oss sårbare når en er borte, det så vi tydelig i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi dele ut heder og ære til forsangerne for fjorårssesongen nå? :blink:

Problemområdet er som det alltid har vært, at det bare i midten det synges, uavhengig om syngingen starter framme, bak eller på høyre side.

Det hjalp heller ikke å spre oss som starter sanger/alltid synger, kanskje vi ikke prøvde det hardt nok?

Enga hadde engang en sangkontrakt, kanskje noe å vurdere nå?

Syngingen skal være spontan, for de av oss som kan alle sangene og har startet en del sanger så vet man hvilke sanger som skal startes når, eller mener noen at vi skal lage oss ett sanghefte hvor det står hvilke sanger som skal synges fra 1-5, 5-10, 10-15min osv.. Får bare håpe nannskog scorer rett før det er hans sang...

*ironi*

Det er fler enn 4 stk som skal ha æren for at det startes sanger, men det hjelper ikke en dritt så lenge det bare synges i midten.

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

midten og midten....

På nadderud er det veldig lett at det bare blir den vanlige massen på midten som synger og det er litt synd, de på høyresiden av trappa føler seg nok fort litt for langt utenfor. Men f.eks mot lsk var det jo helt sykt bra, men da var det igjen 3 "forsangere" foran som sto å dro igang når noen av de vanlige i midten begynte og det var veldig bra. litt voksesmerter må vi tåle, blir nok bare bedre og bedre=)

men å ha en liste med sanger vi synger i rekkefølge, det må jeg si at er en dårlig idé etter min oppfatning. blir litt for firkanta...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faste forsangere er en god idè. Men hva om de to utnevnte ikke er til stedet eller at det tar lang tid mellom hver sang som blir dratt igang? Skjedde flere ganger ifjor og det ble til at folk bare stod å prata. Dette skjer som oftest når vi ligger under, men det burde egentlig være da vi synger mest selvom det er litt vanskelig å få til. Viktig å at man ikke drar igang en sang "Elsker Stabæk, elsker Stabæk" når vi leder 4-0 i og med at sangen er en slik man synger når laget ligger nede/spiller dårlig og man skal vise at man alltid støtter dem. Noe av det samme som "You'll never walk alone" til Liverpool.

Sangkontrakt er vel ganske uaktuellt(?) selvom forslaget i seg selv lyder ganske bra.

Et annet problem er at sangen er konsentret til midtregionen. Vanskelig å gjøre noe med det problemet i og med at man ikke kan tvinge folk til å synge. Litt synd at flere står rett opp og ned uten å si et ord eller synger 50% for det ødelegger for resten. Kan vi gjøre noe med det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sangkontrakt er vel ganske uaktuellt(?) selvom forslaget i seg selv lyder ganske bra.

Et annet problem er at sangen er konsentret til midtregionen. Vanskelig å gjøre noe med det problemet i og med at man ikke kan tvinge folk til å synge. Litt synd at flere står rett opp og ned uten å si et ord eller synger 50% for det ødelegger for resten. Kan vi gjøre noe med det?

Sangkontrakt. Gidder man ikke å synge trenger man faen ikke stå der bare fordi det er billig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder sikkert å peke og rope "Syng for faen!" og få med de rundt. Hvis du står et sted hvor ingen synger, syng så høyt du kan og snu deg litt mot de som ikke synger, så blir de sikkert med. Du er ikke rar hvis du står og synger i en klack med Tause Birgitter. Du er tøff! Yeah!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sangkontrakt. Gidder man ikke å synge trenger man faen ikke stå der bare fordi det er billig.

Fristende er det, men slik jeg har forstått det så er det udiskutabelt fra styrets side. Tror faktisk at vi hadde sunget bedre med 350 syngende supportere kontra 550 som er halveis med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lurt med mange som bidrar til å starte sanger. Flott om vi kan dele det mellom oss 6-8 som vanligvis starter syns jeg. I hvertfall setter jeg stor pris på når andre tar initiativ. Samtidig er det viktig at ikke alle "rookiene" skal dra igang yndlings-sangen sin hvert 5. minutt. En slags indre justis er kanskje på sin plass? Man bør respektere de som har vært med en stund, men samtidig er det lov å få prøve seg.

Sannsynligvis må vi vente til neste år før vi får fasiliteter til å forbedre oss. Tror vi bare må satse på "holdningsskapende arbeid" under kamper. Dvs at det er fullt lov til å påpeke overfor de som ikke synger at det er uakseptabelt. Tar folk seg nær av det kan de jo bare gå, og da er problemet løst.

Sangkontrakt har jeg ingen tro på.

1. Hvem skal håndheve noe slikt? Sangpolitiet?

2. Hva er sanksjonene?

3. Hvor langt vil en sangplikt strekke seg?

4. Må man synge konstant?

Tror dessverre dette kun vil føre til at folk "tyster" på hverandre, noe som fører til dårlig stemning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lurt med mange som bidrar til å starte sanger. Flott om vi kan dele det mellom oss 6-8 som vanligvis starter syns jeg. I hvertfall setter jeg stor pris på når andre tar initiativ. Samtidig er det viktig at ikke alle "rookiene" skal dra igang yndlings-sangen sin hvert 5. minutt. En slags indre justis er kanskje på sin plass? Man bør respektere de som har vært med en stund, men samtidig er det lov å få prøve seg.

Sannsynligvis må vi vente til neste år før vi får fasiliteter til å forbedre oss. Tror vi bare må satse på "holdningsskapende arbeid" under kamper. Dvs at det er fullt lov til å påpeke overfor de som ikke synger at det er uakseptabelt. Tar folk seg nær av det kan de jo bare gå, og da er problemet løst.

Sangkontrakt har jeg ingen tro på.

1. Hvem skal håndheve noe slikt? Sangpolitiet?

2. Hva er sanksjonene?

3. Hvor langt vil en sangplikt strekke seg?

4. Må man synge konstant?

Tror dessverre dette kun vil føre til at folk "tyster" på hverandre, noe som fører til dårlig stemning.

Tror en kontrakt i det minste legger press på folk og minner de på hva det engang innebar å stå med SS. Det er en ide jeg mener man burde prøve, men det er nok ikke vilje til å gjennomføre dette.

Jeg har forsøkt å mase på folk ute på venstrekanten ved noen anledninger, men de skjønner ikke dritten og føler seg bare utilpass. Sett opp prisen på sesongkortet og marker tydligere at man i hovedsak ønsker stående syngende fans. Det er mye man kan gjøre før man innfører en sangkontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fler enn 4 stk som skal ha æren for at det startes sanger, men det hjelper ikke en dritt så lenge det bare synges i midten.

Ved å sette opp prisen på sesongkortet får man vekk alle de som står der kun fordi det er billig, og som lurer på hva i all verden som går av de som faktisk synger på fotballkamp.

Edit: En tanke kan jo være å minne folk på hvor de kjøper sesongkort hen, at der forventes det at man skal synge.. Hjelper ikke å kunne vise til fin-fine salgstall på sesongkort når halvparten står musestille i 90 min.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som første års medlem i fjor, så vet jeg ikke hvordan det har vært tidligere, men fra venstre av feltet og bortover mot høyre (trappa) kan man si at stemningen falt betraktelig på lydnivå.

Muligheten kunne jo vært å få spredt noen av forsangerne, eller hvertfall prøve også få dratt igang hele flokken, selvom det muligens er kjedelig for forsangerne å stå unna kompisene, så får de heller ta noen av de med seg.

Funker ikke det får man bare skrike litt vett inn i de som leker stille leken, med mindre de er 12 år da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler veldig sterkt på at sangkontrakt blir innført, men jeg hadde selv ikke hadde noe i mot det.

Enten burde man spre forsangerne utover hele feltet på første rad, eller må vi innføre megafon, på kantene hører man ikke hva fyren i midten roper ut som oftest. vet mange er i mot det fordi det blir metallisk synging, men den er jo ment for å rope ut starten av en setning å så ta den bort, og ta den opp igjen når syngingen dabber ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mer liv fra $$
  • Opprett ny...