Mortimer 4 395 Del Skrevet 22. Juli 2009 Del Skrevet 22. Juli 2009 vi sang for vegar i går... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 22. Juli 2009 Del Skrevet 22. Juli 2009 Dette er bullshit, geirti. Vi sang for Pontus, vi sang for vegar, vi sang for IA og vi sang for Jon (4 av 5 forsvarsspillere) i en kamp der vi knapt ble utfordra defensivt. Vi synger ikke på samtlige spillere i hver kamp, noe annet hadde vært patetisk. Vi synger MYE for defensive prestasjoner, men det krever noe mer enn en takling eller et pasningsmottak, finte og viderepasning for å få cred fra supporterne. Vi sang for bella, vi sag for nannskog, daigo, farnerud, Hoff og selvsagt aller mest for keller. Innbytterne Aase og Skjelvik, samt Henning og Morten ble ikke sunget for unisont. Vi synger altså for 10 av 14 spillere, hvorav 2 kun er på banen i noen minutter. Dette er mer enn bra nok. Og, jada, vi sang ikke engang for Janne etter kampen. Kritikken tas IKKE til etterretning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 22. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 22. Juli 2009 (endret) I en eller annen tråd (eller kanskje flere forskjellige) har jeg lest at en del har ment at vi synger for mye for enkelte, og for lite for andre (f.eks. farnerud). Jeg hadde dette i bakhodet under kampen i går, og hvis vi ser bort fra Keller, så virker som det nesten utelukkende synges for prestasjoner foran motstanders mål. Knudsen er vel det mest åpenbare unntaket. Også IA fikk vel en gang i går en sang for en takling. Men i det store og hele synges det stort sett får spillere som lager mål / skaper store sjanser. Dette blir litt urettferdig for en del spillere. Henning, Vegar og Morten fikk vel ikke en eneste sang i går, og er vel ikke særlig vant til å få det heller. Vi gjør jo et poeng av at en av de viktigste grunnene til at spillere skal synges til er for at de skal få en liten boost av det - f.eks. for å hjelpe Hoff og Bella til å finne formen/selvtilliten. Trenger ikke klubbspillende arbeidshester som Morten og Henning det? Eller purunge Vegar? Jeg mener ikke at man skal begynne å telle antall sanger pr spiller, og sørge for at alle får nøyaktig like mange hver kamp, men man kan kanskje litt oftere synge også for defensive prestasjoner hos utespillere - og kanskje til og med uten noen spesiell anledning sette igang med sang for noen som ikke har hørt sangen sin på lenge... Det samme ble diskutert under Henning sin tråd. Tror nok det fort går i glemmeboken i kampens hete og synge for de som kanskje ikke utmerker seg offensivt ila kampen. Kapteinen skulle prøve å ha dette i bakhodet fremover - men tror nok han sette pris på om noen minner han på det ila kampene dersom det blir glemt - eller hva Anders? Endret 22. Juli 2009 av Erik_ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 22. Juli 2009 Del Skrevet 22. Juli 2009 Det samme ble diskutert under Henning sin tråd. Tror nok det fort går i glemmeboken i kampens hete og synge for de som kanskje ikke utmerker seg offensivt ila kampen. Kapteinen skulle prøve å ha dette i bakhodet fremover - men tror nok han sette pris på om noen minner han på det ila kampene dersom det blir glemt - eller hva Anders? Det stemmer Henning har jeg hatt veldig dårlig samvittighet overfor. Han har spilt kanonbra i år. Samtidig så handler dette litt om både timing og "feeling". Og vi må for all del ikke komme dit at vanlige sanger dør ut midt i fordi Vegar tok fra en motspiller ballen, eller IA feide Bernt Hulsker på tribunen i en susende to-fotstakling, og folk begynner å synge for dem i stedet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 005 Del Skrevet 22. Juli 2009 Del Skrevet 22. Juli 2009 Dette er bullshit, geirti. Vi sang for Pontus, vi sang for vegar, vi sang for IA og vi sang for Jon (4 av 5 forsvarsspillere) i en kamp der vi knapt ble utfordra defensivt. Vi synger ikke på samtlige spillere i hver kamp, noe annet hadde vært patetisk. Vi synger MYE for defensive prestasjoner, men det krever noe mer enn en takling eller et pasningsmottak, finte og viderepasning for å få cred fra supporterne. Vi sang for bella, vi sag for nannskog, daigo, farnerud, Hoff og selvsagt aller mest for keller. Innbytterne Aase og Skjelvik, samt Henning og Morten ble ikke sunget for unisont. Vi synger altså for 10 av 14 spillere, hvorav 2 kun er på banen i noen minutter. Dette er mer enn bra nok. Og, jada, vi sang ikke engang for Janne etter kampen. Kritikken tas IKKE til etterretning. Hvorfor så hissig? Gerti tar opp et tema på en saklig måte og kritiserer ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 22. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 22. Juli 2009 (endret) Dette er bullshit, geirti. Vi sang for Pontus, vi sang for vegar, vi sang for IA og vi sang for Jon (4 av 5 forsvarsspillere) i en kamp der vi knapt ble utfordra defensivt. Vi synger ikke på samtlige spillere i hver kamp, noe annet hadde vært patetisk. Vi synger MYE for defensive prestasjoner, men det krever noe mer enn en takling eller et pasningsmottak, finte og viderepasning for å få cred fra supporterne. Vi sang for bella, vi sag for nannskog, daigo, farnerud, Hoff og selvsagt aller mest for keller. Innbytterne Aase og Skjelvik, samt Henning og Morten ble ikke sunget for unisont. Vi synger altså for 10 av 14 spillere, hvorav 2 kun er på banen i noen minutter. Dette er mer enn bra nok. Og, jada, vi sang ikke engang for Janne etter kampen. Kritikken tas IKKE til etterretning. Finn roen nå, Alz. Kan da ikke være nødvendig å svare på lett rådgivning på den måten. Endret 22. Juli 2009 av Øyvind Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 Har forstått at mange er skeptiske til trøkket fra kortsida hjemme mot FCK, ettersom man slipper inn alle som har lyst til å sitte også, men jeg tror derimot dette med todeling av supporterfeltet kan være løsningen til sesongkort-problemet også. $$-medlemmer betaler vel nå 1200,- for sesongkortet sitt, mens en vanlig sesongkortplass på kortsiden vil være verdt ca. 2500 (litt billigere enn endene av langsidene som koster 3000,-). Man får altså halv pris. Dersom man innførte samme slags inndeling også på vanlige kamper - stående og sittende supportere (førstnevnte kalles vel også lokomotivfelt?) - med to forskjellige priser (f.eks. 1200,- og 2000,-) mener jeg man vil oppnå flere ting: 1. Stående syngende får like stor rabatt for jobben sin som tidligere. 2. De som vil sitte på Support-feltet får lov til det - de har til og med betalt for "retten" til å sitte. 3. Man har en enkel løsning overfor personer som sitter midt i lokomotiv-området (man ber dem sette seg på sitteområdene istedet). 4. Vi slipper forhåpentligvis noe av problemet med at en del kjøper seg et grisebillig kort uten å bidra. 5. Skulle en som har sittesesongkort ha lyst til å bli med å synge, så er det bare å bli med - når man selv føler seg klar. Eneste problemet er at man da må sjekke at de som sitter, faktisk har betalt for sitteplassene sine - dette kan løses ved at man har faste plasser (blant de som sitter) og en og annen sesongkortkontroll. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 Har forstått at mange er skeptiske til trøkket fra kortsida hjemme mot FCK, ettersom man slipper inn alle som har lyst til å sitte også, men jeg tror derimot dette med todeling av supporterfeltet kan være løsningen til sesongkort-problemet også. $$-medlemmer betaler vel nå 1200,- for sesongkortet sitt, mens en vanlig sesongkortplass på kortsiden vil være verdt ca. 2500 (litt billigere enn endene av langsidene som koster 3000,-). Man får altså halv pris. Dersom man innførte samme slags inndeling også på vanlige kamper - stående og sittende supportere (førstnevnte kalles vel også lokomotivfelt?) - med to forskjellige priser (f.eks. 1200,- og 2000,-) mener jeg man vil oppnå flere ting:1. Stående syngende får like stor rabatt for jobben sin som tidligere. 2. De som vil sitte på Support-feltet får lov til det - de har til og med betalt for "retten" til å sitte. 3. Man har en enkel løsning overfor personer som sitter midt i lokomotiv-området (man ber dem sette seg på sitteområdene istedet). 4. Vi slipper forhåpentligvis noe av problemet med at en del kjøper seg et grisebillig kort uten å bidra. 5. Skulle en som har sittesesongkort ha lyst til å bli med å synge, så er det bare å bli med - når man selv føler seg klar. Eneste problemet er at man da må sjekke at de som sitter, faktisk har betalt for sitteplassene sine - dette kan løses ved at man har faste plasser (blant de som sitter) og en og annen sesongkortkontroll. Totalt uenig på alle punkter. Vi så hvordan stemningen ble i cupfinalen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 Totalt uenig på alle punkter. Vi så hvordan stemningen ble i cupfinalen. Med "alle punkter" mener du at det ikke finnes noe problem med folk som kjøper $$-sesongkort bare fordi det er billig? Og at disse enten ikke har forstått, eller gir faen, i at man da må bidra? Eller mener du bare at løsningen er for dårlig? En viktig forskjell fra cupfinalen er jo poenget med at de som bidrar og de som ikke bidrar ikke sitter innimellom hverandre (slik det var på cupfinalen). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 Det er veldig deilig å ikke drive organisering, vakthold, veiledning osv osv på kampdag. Det er bedre, synes jeg, å kun ha et ståfelt for $$ enn å inkludere alle, og jobbe med å vise sittende til et felt og stående til et annet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) dobbelpost Endret 23. Juli 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) Trippelpost faktisk. Mods: Gi en stakars amøbe teknisk assistanse:) Endret 23. Juli 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2009 (endret) Dette er bullshit, geirti. Vi sang for Pontus, vi sang for vegar, vi sang for IA og vi sang for Jon (4 av 5 forsvarsspillere) i en kamp der vi knapt ble utfordra defensivt. Vi synger ikke på samtlige spillere i hver kamp, noe annet hadde vært patetisk. Vi synger MYE for defensive prestasjoner, men det krever noe mer enn en takling eller et pasningsmottak, finte og viderepasning for å få cred fra supporterne. Vi sang for bella, vi sag for nannskog, daigo, farnerud, Hoff og selvsagt aller mest for keller. Innbytterne Aase og Skjelvik, samt Henning og Morten ble ikke sunget for unisont. Vi synger altså for 10 av 14 spillere, hvorav 2 kun er på banen i noen minutter. Dette er mer enn bra nok. Og, jada, vi sang ikke engang for Janne etter kampen. Kritikken tas IKKE til etterretning. Jeg mener at Geirti er inne på noe, jeg. Spesielt Henning fortjener mere ros og oppmerksomhet, og ikke grunnet en/et takling/finte/pasning/mottak, men grunnet solid og drit viktig jobbing i hele år. Etter kampen mot Start(tror jeg) løp han og skjermet det defensive for mye, selvom ikke Start kom med tungt skyts, og etter kampen sto han å spøy i skyggen, mens andre spillere ble rost og sunget for GRUNNET ENKLE OG ENKELTE OFFENSIVE PRESTASJONER. Selvsagt skal man ikke synge igjennom hele lagoppstillingen og trenerteamet, men det har seg slik at offensive spillere fort får mere oppmerksomhet i media, og vi som supportere burde være en liten motvekt, i det minste fordele rosen gjevnt. Jeg sier ikke at situasjonen er forferdelig og urettferdig i vår supporterklubb, men det er et tema som er veldig aktuelt, og forsøk på saklig diskusjon og bemerkelser rundt dette er meget suntt, mener nå jeg. Endret 23. Juli 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 Forhåpentligvis vil det være så enkelt som at vi kan sende bort de som ikke synger og står. Grei regel det. Nå har vi ihvertfall et sted å sende dem. Samtidig er det greit å ha én "åpen dag" for å rekruttere, selv om jeg selv setter kvalitet foran kvalitet. Nå får folk hvertfall sett hvordan det er, vi ser dødsmange ut og hvis kampen går bra blir det sikkert bra synging også. Hvis vi med sesongkort møtes tidlig så har vi en fin klack uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 selv om jeg selv setter kvalitet foran kvalitet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 23. Juli 2009 Del Skrevet 23. Juli 2009 selv om jeg selv setter kvalitet foran kvalitet. Tenk så god kvalitet du får da.. Nei, jeg mener vi trenger å fokusere på kvalitet, men det er ikke krise om vi prøver en åpen dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! ..og ingen av de kampene har endt med tap. Så det viser hvor viktig det er med støtte på bortebane. Klarer dere det i Parken blir minst uavgjort! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! ..og ingen av de kampene har endt med tap. Så det viser hvor viktig det er med støtte på bortebane. Klarer dere det i Parken blir minst uavgjort! ... og TA ble en festning etter at $$ flyttet til kortsiden :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! ..og ingen av de kampene har endt med tap. Så det viser hvor viktig det er med støtte på bortebane. Klarer dere det i Parken blir minst uavgjort! ... og TA ble en festning etter at $ flyttet til kortsiden :-) Nettopp! Det viser bare hvor mye supporterne betyr for Stabæk. Dere støttet Bella utrettelig, nå er det vel Nannskog som kan trenge en støttende dytt i ryggen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! Eide vi tribunen mot FFK? Det var nytt for meg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Nå har vi enda engang levert en dårlig kamp på tribunen og blitt suget ut av Stabæk Support på hjemme bane! Følgende sitat hentet fra menigheden sitt forum. Dette betyr faktisk at vi har eid tribunen i 3 av bortekampene i år, mot ffk, lyn og start. Meget bra jobba! Eide vi tribunen mot FFK? Det var nytt for meg Tantehaugen eide den i hvert fall ikke. Vi sang dem ikke ut, men det var relativt jevnt etter min mening.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 28. Juli 2009 Del Skrevet 28. Juli 2009 Ifølg dem eide vi hvertfall tribunen i fredrikstad Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 28. Juli 2009 Del Skrevet 28. Juli 2009 Vi hørte fra flere hold i Fredrikstad at de var enormt imponert over hvor mye lyd vi gav, og hvor visuelt feltet vårt var (vifteflagg, yey!) De rangerte oss høyere enn Brann. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 29. Juli 2009 Del Skrevet 29. Juli 2009 Gratulerer med en fin innsats til alle dere som tok turen sørover. Velkommen hjem igjen. Dette tar vi i Telenor Arena. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 29. Juli 2009 Del Skrevet 29. Juli 2009 Jeg blir stadig imponert når jeg hører Stabæksangene når jeg ser bortekampene på TV. Til tider bedre enn hjemmelaget sine (feks borte mot start). Godt jobbet og håper jeg etterhvert kommer i posisjon til å få med meg flere av kampene på stadion;) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blueeagle 16 Del Skrevet 29. Juli 2009 Del Skrevet 29. Juli 2009 Veldig bra innsats av SS i dag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 883 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Ifølge Budstikka eide vi tribunen store deler av kampen! Takk til alle som var med! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Vellykket forsøk med megafon må jeg si! Vi skapte sjuukt bra liv, skal ikke gi megafonen altfor mye kred for det, vi hadde nok skapt jævla bra liv uansett. Men den hjalp bra for å få med alle og få alle til å starte likt og i likt tempo! Vi sliter ofte med å få med alle på TA og jeg synes vi skal fortsette med megafon, jeg synes hvertfall ikke at den var plagsom. Anders var flink til å bruke den riktig! Vi har vokst oss såpass store at det har blitt nødvendig... Mye heller megafon enn tromme! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 31. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 31. Juli 2009 (endret) Vellykket forsøk med megafon må jeg si! Vi skapte sjuukt bra liv, skal ikke gi megafonen altfor mye kred for det, vi hadde nok skapt jævla bra liv uansett. Men den hjalp bra for å få med alle og få alle til å starte likt og i likt tempo! Vi sliter ofte med å få med alle på TA og jeg synes vi skal fortsette med megafon, jeg synes hvertfall ikke at den var plagsom. Anders var flink til å bruke den riktig! Vi har vokst oss såpass store at det har blitt nødvendig... Mye heller megafon enn tromme! Enig i at det kan være verdt å teste ut megafon videre. Men jeg syns det enkelte ganger var vanskelig å høre hva Anders sa i megafonen. Jeg stod ca ti rader bak. Kan det ha noe med innstilling å gjøre? Eller type megafon? Eller er det bare jeg som må ha lavere promille neste kamp? Endret 31. Juli 2009 av Isla Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå