Posse 21 237 Del Skrevet 9. November 2009 Del Skrevet 9. November 2009 Trommefansen burde sette på NRK2 i dette øyeblikk, Sarpsborg - Kongsvinger. Høres neimen ikke bra ut... Hvis du leser litt på forrige side ser du at det allerede er kommentert. Og at alt kommer an på hvem som har tromma. På samme måte som om du gir feil person en spade, og han slår deg med den framfor å grave grøft. Det betyr ikke at ingen andre kan bruke spade. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 9. November 2009 Del Skrevet 9. November 2009 Trommefansen burde sette på NRK2 i dette øyeblikk, Sarpsborg - Kongsvinger. Høres neimen ikke bra ut... Hvis du leser litt på forrige side ser du at det allerede er kommentert. Og at alt kommer an på hvem som har tromma. På samme måte som om du gir feil person en spade, og han slår deg med den framfor å grave grøft. Det betyr ikke at ingen andre kan bruke spade. Eller feil personer kinaputter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 9. November 2009 Del Skrevet 9. November 2009 Yes, og dette må vi selvsagt unngå for enhver pris. Men vi kan ikke la være å selge kniver fordi noen dreper hverandre med kniv. Å bruke tromme på "henning Hauger klappetiklapp" er helt uaktuelt, osv. Men vi henter nå sanger fra søreuropa hvor de aktuelle sangene styres tempomessig med tromme. Ja, i hvert fall nå som han har fått egen sang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 9. November 2009 Del Skrevet 9. November 2009 Trommefansen burde sette på NRK2 i dette øyeblikk, Sarpsborg - Kongsvinger. Høres neimen ikke bra ut... Hvis du leser litt på forrige side ser du at det allerede er kommentert. Og at alt kommer an på hvem som har tromma. På samme måte som om du gir feil person en spade, og han slår deg med den framfor å grave grøft. Det betyr ikke at ingen andre kan bruke spade. Jeg så det litt for sent, beklager det. Tviler ikke på enkeltes trommeferdigheter, bare missliker dunkingen. Men, leverer ikke inn sesongkortet om det skulle dukke opp en tromme til prøve, bare litt paradoksalt med vårt tidligere hån mot dem som faktisk bruker dette... Klarer vi å begrense det til ytterst få sanger kan det funke, men er redd disse ytterst få sangene kun legger grobunnen for mere utstrakt bruk av dette hersens instrumentet. Jeg har selv spilt tromme i korps noen år, ja, det gjør seg i et korps, men ikke på en fotballbane... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 237 Del Skrevet 9. November 2009 Del Skrevet 9. November 2009 Jeg kan ikke se at mange av de sangene vi har har nytte av tromme, så jeg føler meg hvertfall trygg på at det ikke blir overdose. Og vi har ikke en trommis slik de vi ser på bygdearenaene og kolbotn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 jeg kan spille tromme.. hehe kunne ikke dy meg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Føler at ganske mange av de som nevner ordene svelge, kamel og tromme i samme setning har et argument som dette: Jeg kan ikke se at mange av de sangene vi har har nytte av tromme, så jeg føler meg hvertfall trygg på at det ikke blir overdose. Og vi har ikke en trommis slik de vi ser på bygdearenaene og kolbotn. Går vi tilbake noen dager, ser vi derimot av vår forsanger (som blir trommis?) argumenterte: Jeg synes rett og slett ikke vi har nok sånne sanger til at det er noen vits i ha tromme. Og derfor skrev jeg også i innlegget mitt at vinteren bør brukes til å finne nye sanger.. Skal vi ha tromme, er det altså et mål å forandre på repertoaret, får å få flere trommevennlige sanger. Er vi ikke da igang med den utviklingen som ble beskrevet i denne tråden (ca. i går)? Om enellerannen sportsklubb hvor man i starten var relativt flinke til å holde trommebruken nede, men hvor man endte opp med å ikke kunne synge uten tromma. Alle som har hørt dem vet at tromma nå er ganske så fremtredende : whatever bombombom whatever bombombom Endret 10. November 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Skal du først legge argumentasjonsnivået der, kan jeg ikke se at det er farlig å ikke prøve med tromme heller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Vi kan diskutere i det uendelige, men faktum er at hvis vi skal strekke oss mot at vi en dag skal bli sett på som landets beste supporterskare så blir vi ikke det hvis ikke tør å prøve det de to som er best i landet pr dags dato har lykkes med. Kjernen og Kanari. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Skal du først legge argumentasjonsnivået der, kan jeg ikke se at det er farlig å ikke prøve med tromme heller... Man blir aldri bedre hvis man ikke prøver noe nytt;) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Man blir aldri bedre hvis man ikke prøver noe nytt;) ...sa den hetrofile trebarnsfaren før han gikk ut den kvelden... Synes vi skal beholde det vi har jeg... og heller fokusere på å få med flere på å lage liv... er ikke veldig vanskelig. Endret 10. November 2009 av Bizzy Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Man blir aldri bedre hvis man ikke prøver noe nytt;) ...sa den hetrofile trebarnsfaren før han gikk ut den kvelden... Synes vi skal beholde det vi har jeg... og heller fokusere på å få med flere på å lage liv... er ikke veldig vanskelig. Er lettere å få med folk hvis vi har god stemning på feltet. Hvis tromme bidrar til økt stemning, så bidrar det igjen til økt masse. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Er lettere å få med folk hvis vi har god stemning på feltet. Hvis tromme bidrar til økt stemning, så bidrar det igjen til økt masse. Sant sant. Men sett fra en annen side... Jeg og en kompis har kommet med på SS-feldted i år... jeg etter et utenbys studieopphold og han fra det store intet i vestfold (men drar til FA for å STÅ og SYNGE med SS på kamp nå.) Grunn. Noen gode SS medlemer fikk oss med. På en kamp... og vi (jeg var allerede fra tidligere,men...) ble hekta, av den gode stemningen SS faktisk skaper på kamp. Ja vi ble med på "ta med en venn" første gang. Nå er vi SS medlemmer. Sesongkort for 2010, ja takk -Prøvde bare å si at vi faktis ER gode -Og nei... vi er ikke daukjøtt. Syng med den stemmen du har, til du ikke har mer! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 -Prøvde bare å si at vi faktis ER gode Men vi kan bli bedre:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bizzy 258 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Idd Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Skal du først legge argumentasjonsnivået der, kan jeg ikke se at det er farlig å ikke prøve med tromme heller... Men vi har jo allerede prøvd å ikke prøve... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Skal du først legge argumentasjonsnivået der, kan jeg ikke se at det er farlig å ikke prøve med tromme heller... Men vi har jo allerede prøvd å ikke prøve... Det gjelder forsåvidt kubjeller også. At noe er uprøvd bør ikke være et argument for at det bør prøves. Bizzy her er et glimrende eksempel på hvordan SS kan blir bedre. Så lenge det er rom for å vokse, så er nyrekrutering det eneste som hjelper for bedret stemning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 237 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Ser ut til at trommefans trekker fram supportergrupper som har fått det til (kjernen, kfl og gate 13) mens motstanderne trekker fram supportergrupper som har møkka på leggen (glimt, odd og sarpsborg + kolbotn). Med den argumentasjonen blir vi aldri enige, for det å svelge motstanderens argumenter blir det samme som å vedkjenne seg at vi KAN låte som glimt siden vi prøver tromme osv. Vi har prøvd oss uten tromme i mange år. Vi hadde voldsom kanon på Nadderud og sliter så mye med lyden sideveis på FA, i tillegg kan det være et utløsende moment for mange som ikke tør å bruke stemmen sin at det "hjelpes til" for å holde takten (ikke "hei, nå synger vi gutta bpmbombombom"). Og vi lager nok ikke 20 nye trommesanger i vinter. Men vi kan jobbe for å finne sanger som kan gå hånd i hånd med en tromme, istedenfor å risikere å ødelegge de vi har som fungerer godt uten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Her blir det de samme argumentene opp og ned. Kan ikke se at det er så farlig å prøve tromme et par kamper. Skal du først legge argumentasjonsnivået der, kan jeg ikke se at det er farlig å ikke prøve med tromme heller... Men vi har jo allerede prøvd å ikke prøve... Det gjelder forsåvidt kubjeller også. At noe er uprøvd bør ikke være et argument for at det bør prøves. Bizzy her er et glimrende eksempel på hvordan SS kan blir bedre. Så lenge det er rom for å vokse, så er nyrekrutering det eneste som hjelper for bedret stemning. Å si at det eneste som hjelper på stemningen er å bli flere synes jeg blir en veldig forenklet måte å se på ting. At vi antageligvis blir bedre av å bli flere er jeg helt enig i, men jeg mener også at det er mange andre måter vi kan forbedre oss på, og forsikre oss om at vi blir bedre med nye medlemmer, tromme er i mine øyne en av de. Jeg er helt med på at hvis vi ender opp med en Glimttromme er det drepen for oss, men får vi en god trommekultur, typ tidlig kfl som nevnt, tror jeg dette kun kommer til å være positivt, og det tror jeg folk kommer til å innse. Mye det samme som kortsidedebatten. (en ting jeg legger merke til er at de som var for kortside er de mest aktive/intereserte på supporterkulturfronten, de som ser på fotballkamper med fokus på tribunen osv. Det er for det meste de samme personene som her er for tromme. De aller fleste er vel enige i at kortside viste seg å være den beste løsningen, og det innrømmer vel de fleste som var mot det i utgangspunktet. Er det mulig at saken kan bli det samme her? Det er vel tross alt de som intereserer seg mest for supporterkultur, ultras osv. som vet best hva som skaper stemning`?) Endret 10. November 2009 av msp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dandee 13 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Finnes det noen eksempelvideoer på bra trommebruk? (med unntak av klippet med pao på basketballkampen) Helst med tilsvarende mengde supportere som oss.. eller på en stadion med tak? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Ser ut til at trommefans trekker fram supportergrupper som har fått det til (kjernen, kfl og gate 13) mens motstanderne trekker fram supportergrupper som har møkka på leggen (glimt, odd og sarpsborg + kolbotn). Med den argumentasjonen blir vi aldri enige, for det å svelge motstanderens argumenter blir det samme som å vedkjenne seg at vi KAN låte som glimt siden vi prøver tromme osv. Vi har prøvd oss uten tromme i mange år. Vi hadde voldsom kanon på Nadderud og sliter så mye med lyden sideveis på FA, i tillegg kan det være et utløsende moment for mange som ikke tør å bruke stemmen sin at det "hjelpes til" for å holde takten (ikke "hei, nå synger vi gutta bpmbombombom"). Og vi lager nok ikke 20 nye trommesanger i vinter. Men vi kan jobbe for å finne sanger som kan gå hånd i hånd med en tromme, istedenfor å risikere å ødelegge de vi har som fungerer godt uten. 1) Er virkelig trommingen til Kjernen og KFL så vellykket? 2) Det er ikke først og fremst trommingen til Glimt, Odd mm som folk trekker frem som negativt, men nettopp KFL som enkelte faktisk mener at har fått det til 3) Vi er dessuten nærmere Glimt og Odd i antall enn vi er KFL og Kjernen 4) Er det ikke mye enklere å få bort kanon ved å få en bedre megafon som når alle og/eller får til et lokmotivfelt der avstanden mellom de syngende blir mindre. 5) Vi lager nok ikke 20 trommesanger over vinteren, men om vi lager et par nye hver vinter ender vi opp med å ha nesten kun trommesanger. Du og andre har full tillit til at trommeren greier begrense seg. Det har jeg også første året, men ikke på sikt. Om 5 år så er vi nok trommen som definerer oss. Ikke hva vi faktisk synger. Jeg tenker "trommer" og "evighetssanger" så fort jeg hører ordet kanari, der så fort tromma brukes så høres alle sanger like ut og budskapet i sangen er "åååååh åååh LSK" eller "shalalalala Lillestrøm" eller "fulgla bom bom fugla bom bom". Da foretrekker jeg heller at vi lager ordentlige spillersanger til ALLE spillerne og bruker de mer aktivt. Pr dags dato er det kun er par som har skikkelig sang. Det må for eks være mulig å si noe annet enn kun spillernes navn. Farnerud- og Knudsen-sangen er jo konge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Ser ut til at trommefans trekker fram supportergrupper som har fått det til (kjernen, kfl og gate 13) mens motstanderne trekker fram supportergrupper som har møkka på leggen (glimt, odd og sarpsborg + kolbotn). Med den argumentasjonen blir vi aldri enige, for det å svelge motstanderens argumenter blir det samme som å vedkjenne seg at vi KAN låte som glimt siden vi prøver tromme osv. Vi har prøvd oss uten tromme i mange år. Vi hadde voldsom kanon på Nadderud og sliter så mye med lyden sideveis på FA, i tillegg kan det være et utløsende moment for mange som ikke tør å bruke stemmen sin at det "hjelpes til" for å holde takten (ikke "hei, nå synger vi gutta bpmbombombom"). Og vi lager nok ikke 20 nye trommesanger i vinter. Men vi kan jobbe for å finne sanger som kan gå hånd i hånd med en tromme, istedenfor å risikere å ødelegge de vi har som fungerer godt uten. 1) Er virkelig trommingen til Kjernen og KFL så vellykket? 2) Det er ikke først og fremst trommingen til Glimt, Odd mm som folk trekker frem som negativt, men nettopp KFL som enkelte faktisk mener at har fått det til 3) Vi er dessuten nærmere Glimt og Odd i antall enn vi er KFL og Kjernen 4) Er det ikke mye enklere å få bort kanon ved å få en bedre megafon som når alle og/eller får til et lokmotivfelt der avstanden mellom de syngende blir mindre. 5) Vi lager nok ikke 20 trommesanger over vinteren, men om vi lager et par nye hver vinter ender vi opp med å ha nesten kun trommesanger. Du og andre har full tillit til at trommeren greier begrense seg. Det har jeg også første året, men ikke på sikt. Om 5 år så er vi nok trommen som definerer oss. Ikke hva vi faktisk synger. Jeg tenker "trommer" og "evighetssanger" så fort jeg hører ordet kanari, der så fort tromma brukes så høres alle sanger like ut og budskapet i sangen er "åååååh åååh LSK" eller "shalalalala Lillestrøm" eller "fulgla bom bom fugla bom bom". Da foretrekker jeg heller at vi lager ordentlige spillersanger til ALLE spillerne og bruker de mer aktivt. Pr dags dato er det kun er par som har skikkelig sang. Det må for eks være mulig å si noe annet enn kun spillernes navn. Farnerud- og Knudsen-sangen er jo konge. 1) kfl var gode, det er det jeg tenker på, ikke dagens situasjon. kjernen har hvertfall i det meste av det jeg har sett hatt god trommebruk 2)det er en ærlig sak, ikke alle liker de samme tingene. 3)Det er et problemstilling som har mange løsninger. Odd og Glimt mfl har feil tromme som brukes feil, dessverre blir ikke minus og minus pluss her... 4)problemet med kanon oppstår ofte etter at alle starter likt, folk synger i forskjellig tempo, og da ender man til slutt i kanon. En bedre megafon gjør at vi i enda større grad starter likt, men med mindre man kommer inn i sangen etterhvert som man sklir ut ender man fort i kanon selv om man starter likt. 5)Det er så absolutt relevant. Det er noe vi eventuelt må være obs på. Dog har ikke vi noe særlig kultur for evighetssanger, så jeg tror ikke dette er noe som endrer seg over natten. At enkeltspillere burde få bedre sanger er jeg enig i, det er bare å komme med forslag hvis du har noen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Å si at det eneste som hjelper på stemningen er å bli flere synes jeg blir en veldig forenklet måte å se på ting. At vi antageligvis blir bedre av å bli flere er jeg helt enig i, men jeg mener også at det er mange andre måter vi kan forbedre oss på, og forsikre oss om at vi blir bedre med nye medlemmer, tromme er i mine øyne en av de. Antageligvis? Tør du ikke bruke sterkere ord enn det? Hver eneste en av oss har en begrensning på hvor høyt vi kan synge. Det er lettere å få høyere volum ved å rekrutere en ekstra enn å be en annen om å synge dobbelt så høyt. En tromme derimot er det ikke like sikkert at vil forbedre oss. Den vil helt klart endre oss, men om endringen vil bli til det bedre eller dårliger er langt fra entydig. ---- Det er 26 sider med supportersanger. Sikkert mange forslag til spillersanger der som har blitt forkastet. Det kunne vært en ide å finne ut hvilke spillersanger som ikke holder mål, og sette igang en vinterkonkurranse for å finne passende sanger til flest mulig spillere. Endret 10. November 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Ja til flere evighetssanger og konstant støtte fra tribunen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 237 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Du virker ganske sikker på at økt antall vil gjøre oss bedre, Blaadrømarena. Men la oss se tilbake på prakteksempelet Klanen som noen dro fram tidligere. De økte eksplosivt i antall en periode, men ble de noe bedre? Snarere tvert i mot, og nå sliter de med å finne tilbake til hva de var. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Ja til flere evighetssanger og konstant støtte fra tribunen. Evighetssanger er kult som en del av repertoaret, men jeg håper det aldri blir en overvekt av disse. Om vi virkelig skal lage stemning må det være variasjoner i dynamikken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Du virker ganske sikker på at økt antall vil gjøre oss bedre, Blaadrømarena. Men la oss se tilbake på prakteksempelet Klanen som noen dro fram tidligere. De økte eksplosivt i antall en periode, men ble de noe bedre? Snarere tvert i mot, og nå sliter de med å finne tilbake til hva de var. Det kan ikke sammenliknes. Klanen var vel opp i 13 000 medlemmer er periode. Aner ikke hva de ligger på nå, men må være mye mindre. Mens vi på SS-tribunen er 7-800. Det er klart at vi hadde blitt bedre om vi ble doblet av det på SS-kortsiden. Til og med da hadde vi være knøttsmå i forhold til Klanen. Det er ikke sikkert at hvert eneste nytt medlem bidrar like mye. Men vil tro at vi er langt fra metningspunktet når det gjelder antall i forhold til stemning. Altså vi er langt unna flere kokker, mer søl. Kjøkkenet er fortsatt stort nok. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Del Skrevet 10. November 2009 (endret) Flyttet 386(!) innlegg fra Sandefjord - Stabæk til denne tråden og vi fortsetter debatten her. Endret 10. November 2009 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 237 Del Skrevet 10. November 2009 Del Skrevet 10. November 2009 Du virker ganske sikker på at økt antall vil gjøre oss bedre, Blaadrømarena. Men la oss se tilbake på prakteksempelet Klanen som noen dro fram tidligere. De økte eksplosivt i antall en periode, men ble de noe bedre? Snarere tvert i mot, og nå sliter de med å finne tilbake til hva de var. Det kan ikke sammenliknes. Klanen var vel opp i 13 000 medlemmer er periode. Aner ikke hva de ligger på nå, men må være mye mindre. Mens vi på SS-tribunen er 7-800. Det er klart at vi hadde blitt bedre om vi ble doblet av det på SS-kortsiden. Til og med da hadde vi være knøttsmå i forhold til Klanen. Det er ikke sikkert at hvert eneste nytt medlem bidrar like mye. Men vil tro at vi er langt fra metningspunktet når det gjelder antall i forhold til stemning. Altså vi er langt unna flere kokker, mer søl. Kjøkkenet er fortsatt stort nok. Når Vif på sitt verste stilte 6000 på kamp er det ikke unaturlig å tro at 2-2500 av disse var fra klanen. Og DET er ikke så far out fra våre 7-800. At klanen har/hadde 13 000 medlemmer der vi har 2000 er mer et bilde på Toten-moten der alle bønda sør og nord for Oslo meldte seg inn i klanen fordi det hørtes kult ut, men uten å stille opp på kamp med mindre det stod om seriegull. Det er ikke bare slik at hver av de nye medlemmene til klanen ikke alltid bidro mye, mange av dem ødela faktisk ved å vanne ut stemningen. Og det ødela klanen slik de kjenner seg fra midten og slutten av 90-tallet. Jeg vil bare ha fram at kvantitet ikke alltid betyr økt kvalitet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå