BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Hvordan trommen høres fra min syngende posisjon på SS er mye mindre interessant enn hvordan trommen høres fra Hovis, banen og på TVen. Er ikke hele poenget at feltet skal høre trommen, så det er enklere å holde takten? Det er sikkert det som er poenget ja. Men hvordan skal man bedømme om hele feltet holder takten da? Om alle innen er radius på 4 meter fra meg synger for full hals i takt med meg, så er det vanskelig å høre om de 20 meter unna gjør det. Om man synger bedre i takt kan lettes vurderes om man sitter på Hovis. Hele poenget med tromme er jo å bedre stemningen ut av feltet, ikke innad i feltet. Skal man vurdere om trommer skaper bedre stemning må man ut av feltet. Skal man først ha et prøveprosjekt, så får man kanskje sette opp et kamera et eller annet sted på hovis som er rettet mot oss hele kampen. Så tar man en kamp med og en kamp uten tromme, så får noen klippe og lime sammen en tape i ettertid som viser hvor store forskjellene er. Endret 12. November 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Skal man først ha et prøveprosjekt, så får man kanskje sette opp et kamera et eller annet sted på hovis som er rettet mot oss hele kampen. Så tar man en kamp med og en kamp uten tromme, så får noen klippe og lime sammen en tape i ettertid som viser hvor store forskjellene er. Akkurat det med kamera skal vi nok få til. Det er uansett stilig med stemningsvideoer, da kan vi legge ut sanger etc på sidene også. Dessuten er eksplosiv scoringsjubel noe av det feteste man kan se på film. Jeg er litt mer usikker på det å sammenligne kamper, da ingen kamp er lik og det kan gi urettferdig utslag i en av retningene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Skal man først ha et prøveprosjekt, så får man kanskje sette opp et kamera et eller annet sted på hovis som er rettet mot oss hele kampen. Så tar man en kamp med og en kamp uten tromme, så får noen klippe og lime sammen en tape i ettertid som viser hvor store forskjellene er. Akkurat det med kamera skal vi nok få til. Det er uansett stilig med stemningsvideoer, da kan vi legge ut sanger etc på sidene også. Dessuten er eksplosiv scoringsjubel noe av det feteste man kan se på film. Jeg er litt mer usikker på det å sammenligne kamper, da ingen kamp er lik og det kan gi urettferdig utslag i en av retningene. Man må jo uansett finne en måte å vurdere om et eventuelt trommeprosjekt er vellykket. Enig at vi trenger flere stemningsvideoer. KFL har egen youtube-kanal og har mange lange filmer fra mange av sine kamper. Jeg savner generelt flere bilder av publikum fra avstand både bilder og video. Det hadde vært kult om det ble tatt et bilde i denne vinkelen av publikum fra hver eneste Stabækkamp. (kanskje heller fra motsatt side). Jeg digger for eks denne videoen. Feltet er stapp fullt allerede før oppvarmingen er ferdig. Endret 12. November 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Jeg har tre kameraer jeg kan stille inn på dere så det blir ikke noe problem Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sdk 64 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 er det nå man skal starte en ny debatt om vanskelig sanger? f.eks "se her kommer heltene våre" som ikke alle kan eller synger av full hals? drømmer om dagen vi drar den på samme måte som anfield drar YNWA :D Uansett hvor du er i arenaen er det viktig for deg, som stabæk fan, at $$ er sterke i røsten, høylytte og at $$ banker hva motstanderne stiller opp med - tromme eller ikke tromme. Selv(følgelig) har jeg merket og observert hvordan feltet vårt har vokst, og at den fysiske størrelsen gjør det stadig vanskeligere med takt og tone - og dette hadde vært nydelig å rettet opp i. orker ikke diskutere tromme mer, eller lese om det mer - får bare se hvordan det blir. men skrekken for hva som kan ligge der ute er stor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Veldig bra innlegg fra Anders på forrige side her. Det som er viktig da, er at hovedbudskapet i det innlegget kommer frem til alle, også de som ikke leser på forumet. Hvis du for eksempel får litt oppmerksomhet fra alle i SS rett før kampstart i den kampen vi tester ut tromme, og forteller at dette er et prøveprosjekt og at det slettes ikke er sikkert at vi skal fortsette med tromme, tror jeg det kunne hjulpet litt på holdningen til mange. Jeg har blant annet to venner som jeg tipper ville hatt en reaksjon a la "Hæ!? Skal vi ha tromme? Hva faen!?" hvis vi bare hadde startet kampen med trommebruk. Da vil man forhåpentligvis også unngå at mange ikke gidder å synge på trommesangene som en protest mot trommen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Veldig bra innlegg fra Anders på forrige side her. Det som er viktig da, er at hovedbudskapet i det innlegget kommer frem til alle, også de som ikke leser på forumet. Hvis du for eksempel får litt oppmerksomhet fra alle i SS rett før kampstart i den kampen vi tester ut tromme, og forteller at dette er et prøveprosjekt og at det slettes ikke er sikkert at vi skal fortsette med tromme, tror jeg det kunne hjulpet litt på holdningen til mange. Jeg har blant annet to venner som jeg tipper ville hatt en reaksjon a la "Hæ!? Skal vi ha tromme? Hva faen!?" hvis vi bare hadde startet kampen med trommebruk. Da vil man forhåpentligvis også unngå at mange ikke gidder å synge på trommesangene som en protest mot trommen. Vi skal nok få ut en flyer med eventuell ny sangtekst og bakgrunn for bommelom i så fall. Dårlig kommunikasjon er kjipt i en testperiode. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Skal bli interessant å se om hovedtribunen svarer med å synge "Trommer er for bønder" av full hals. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Skal bli interessant å se om hovedtribunen svarer med å synge "Trommer er for bønder" av full hals. Jeg håper ikke det. Da gir trommeentusiastene seg aldri. Uansett hvor jævlig det høres ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Nå er det nok $. Når en så stor avgjørelse blir tatt uten at flertallet er for saken blir det for dumt. Trodde $ var demokratisk :angry: Min tålmodighet er slutt. Alltid Uansett, men ikke $ for alltid Noen må lære forskjellen på representativt demokrati og direkte demokrati... Knallavgjørelse Anders! Er veldig imot trommebruken(!) i Norge. DERFOR er det ingenting som kan tilfredstille meg mer enn å kunne, etter årevis med hånfliring av tromme(mis)brukere, prøve å gni det langt-langt-langt oppi ansiktene til bøndene at vi kan håndtere en tromme slik den skal håndteres. Som et sang-hjelpemiddel. Trommeralling er for bønder uten stemmebånd:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Nå er det nok $. Når en så stor avgjørelse blir tatt uten at flertallet er for saken blir det for dumt. Trodde $ var demokratisk :angry: Min tålmodighet er slutt. Alltid Uansett, men ikke $ for alltid Noen må lære forskjellen på representativt demokrati og direkte demokrati... Knallavgjørelse Anders! Er veldig imot trommebruken(!) i Norge. DERFOR er det ingenting som kan tilfredstille meg mer enn å kunne, etter årevis med hånfliring av tromme(mis)brukere, prøve å gni det langt-langt-langt oppi ansiktene til bøndene at vi kan håndtere en tromme slik den skal håndteres. Som et sang-hjelpemiddel. Trommeralling er for bønder uten stemmebånd:) Demokrati er og blir demokrati. Her betaler vi i tillegg for å være medlem. Ikke kom og fortell meg at det da skal være forskjell på demokratifilosofiene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Nå er det nok $. Når en så stor avgjørelse blir tatt uten at flertallet er for saken blir det for dumt. Trodde $ var demokratisk :angry: Min tålmodighet er slutt. Alltid Uansett, men ikke $ for alltid <_> Noen må lære forskjellen på representativt demokrati og direkte demokrati... Knallavgjørelse Anders! Er veldig imot trommebruken(!) i Norge. DERFOR er det ingenting som kan tilfredstille meg mer enn å kunne, etter årevis med hånfliring av tromme(mis)brukere, prøve å gni det langt-langt-langt oppi ansiktene til bøndene at vi kan håndtere en tromme slik den skal håndteres. Som et sang-hjelpemiddel. Trommeralling er for bønder uten stemmebånd:) Demokrati er og blir demokrati. Her betaler vi i tillegg for å være medlem. Ikke kom og fortell meg at det da skal være forskjell på demokratifilosofiene. Med fare for å tråkke noen på tærne her, jo. Det er derfor vi har et valgt styre. Det er derfor vi har en regjering som styrer landet. For at ikke alle skal være med å bestemme i alle mulige saker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Med fare for å tråkke noen på tærne her, jo. Det er derfor vi har et valgt styre. Det er derfor vi har en regjering som styrer landet. For at ikke alle skal være med å bestemme i alle mulige saker. Men regjeringen kan ikke melde oss inn i EU om de vil det. Da trengs det folkeavstemning. Så all makt ligger ikke hos et styret. De aller viktigste sakene tas av folket. Hvem er det egentlig som har bestemt at man skal prøve tromme? Har det kommet fra styret? Så vidt jeg har fått med meg er ikke Anders C i styret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Med fare for å tråkke noen på tærne her, jo. Det er derfor vi har et valgt styre. Det er derfor vi har en regjering som styrer landet. For at ikke alle skal være med å bestemme i alle mulige saker. Men regjeringen kan ikke melde oss inn i EU om de vil det. Da trengs det folkeavstemning. Så all makt ligger ikke hos et styret. De aller viktigste sakene tas av folket. Hvem er det egentlig som har bestemt at man skal prøve tromme? Har det kommet fra styret? Så vidt jeg har fått med meg er ikke Anders C i styret. Men regjeringen kan bestemme om de skal kjøpe inn tromme... De som ønsker tromme er i stor grad mange av de som har utviklet SS til å være det vi er i dag. Og dit kom vi ikke ved å la være å prøve nye ting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Igjen, dette ER demokrati. Vi er ikke gamle Hellas. Det skal ikke være noen som kan klage på blå tær til deg, Posse;D Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Med fare for å tråkke noen på tærne her, jo. Det er derfor vi har et valgt styre. Det er derfor vi har en regjering som styrer landet. For at ikke alle skal være med å bestemme i alle mulige saker. Når noe så grunnleggende som filosofien rundt hele supporterklubben står på spill så mener jeg at det kan til en viss grad sammenlignes med en grunnlovsendring. Før noen hugger hodet mitt nå , så er jeg knusende klar over at vi ikke har noen grunnlov i $$, bare et reglement/lovverk for medlemmene, men vi har gjennom en årrekke byget opp en filosofi rundt enkelte effekter, spesielt trommer, og derunder tatt stor avstand fra slike! Og forresten så må alle bestemmelser i regjeringen gjennom stortinget før det settes i liv, så den kjøper jeg ikke. Beklager evt. kommafeil Endret 12. November 2009 av Zemzemi Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Men regjeringen kan bestemme om de skal kjøpe inn tromme... De som ønsker tromme er i stor grad mange av de som har utviklet SS til å være det vi er i dag. Og dit kom vi ikke ved å la være å prøve nye ting. Det er fair enough det. Men hvorfor dra inn styret når de tydeligvis ikke har noe med dette å gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Grunnlovsendring vs. begrensede forsøk med å bruke tromme for å rette alvorlige mangler i måten vi støtter på... Hm. Nå virker det som om folk er mest irriterte fordi vi har diskutert dette så lenge, og ikke fordi saken er så enormt stor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Men regjeringen kan bestemme om de skal kjøpe inn tromme... De som ønsker tromme er i stor grad mange av de som har utviklet SS til å være det vi er i dag. Og dit kom vi ikke ved å la være å prøve nye ting. Det er fair enough det. Men hvorfor dra inn styret når de tydeligvis ikke har noe med dette å gjøre. Hvis det er så at styret ikke har noen befatning med denne saken, så har $$ baijsa skikkelig på leggen. Da er avgjørelsen tatt av folk helt uten bestemmelserett. Bra gjort!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 ..Vi har en mildt sagt ræva disiplin hva gjelder å synge uansett hva som skjer på banen. Om trommen fortsetter å banke i vei rytmen, vil det være lettere å få folk tilbake igjen i sangen.... Da er vi jo akkurat der vi ikke ønsker å være, med en tromme som banker i vei nærmest på egen hånd. Sjelden har jeg sett et bedre argument for ikke å ha tromme. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 ..Vi har en mildt sagt ræva disiplin hva gjelder å synge uansett hva som skjer på banen. Om trommen fortsetter å banke i vei rytmen, vil det være lettere å få folk tilbake igjen i sangen.... Da er vi jo akkurat der vi ikke ønsker å være, med en tromme som banker i vei nærmest på egen hånd. Sjelden har jeg sett et bedre argument for ikke å ha tromme. Ja la oss heller holde kjeft... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 12. November 2009 (endret) Del Skrevet 12. November 2009 (endret) ..Vi har en mildt sagt ræva disiplin hva gjelder å synge uansett hva som skjer på banen. Om trommen fortsetter å banke i vei rytmen, vil det være lettere å få folk tilbake igjen i sangen.... Da er vi jo akkurat der vi ikke ønsker å være, med en tromme som banker i vei nærmest på egen hånd. Sjelden har jeg sett et bedre argument for ikke å ha tromme. Da var det frem igjen med t-skjeen. Du tar jo et sitat helt ut av sammenhengen! I samme innlegg som du siterer fra skriver jeg jo KLART og tydelig at vi kun skal bruke trommen på et lite utvalg sanger. Og da kan man holde disse litt lenger ved å fortsette å tromme der vi vanligvis pleier å gi oss med syngingen.. Med andre ord skal IKKE trommen stå og dunke uten stans i 90 minutter, men holde trøkket oppe på de utvalgte sangene. Videre er det ikke meningen å holde sangene i 10 minutter av gangen, men en mellomting mellom dét og de to repetisjonene vi vanligvis har.. Klarere enn det klarer jeg nok ikke å skrive dette. Er det virkelig så vanskelig å forstå greia? Jeg gjentar for sikkerhets skyld: Vi skal IKKE ha en tromme som dunker uten stans hele kampen. Vi skal ha en tromme som assisterer syngingen på noen av sangene våre. Endret 12. November 2009 av Anders C Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alberta 54 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Mulig jeg er litt blond, men jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet er. Vi skal TESTE ut en tromme i én kamp! og vi gir ikke en skarptromme til en full idiot som skal stå nærmest mulig mikrofonen for å så å tromme mest mulig så høyt som mulig gjennom hele kampen. Og det er ikke noe som man har funnet på på et nach etter hardkjør på blaa. Dette er folk som jobber hardt og mye for SS og det siste de vil er å skade vårt rykte på noen måte, og grunnen til at de kommer med denne ideen er at det er noe som trengs. Jeg står selv ofte ytterst på feltet, og den delen er som regel ferdig før eller etter den andre delen av feltet, og fatter ikke at en tromme kan være værre? Er ikke udelt for en tromme, er skeptisk til tanken, men jeg føler at hvis det er noe som AndersC osv mener er bra for oss, bør vi i alle fall være storsinnete nok til å være med å prøve en forbanna kamp! Så får vi ta diskusjonen etter denne kampen. Er jo egentlig ganske lite poeng å argumentere i mot noe vi aldri har prøvd! Jeg har i alle fall tillitt til at dette valget er tatt etter nøye overveing begge veier, opp og ned og litt til siden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Må innrømme at jeg egentlig er ganske imponert over nivået på denne debatten, til tross for at det virker som tromme engasjerer enda mer enn seter. Jeg gleder meg til å følge debatten rundt bruk av $ i navnet på supporterklubben vår! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Har skiftet mening! Tromme kan bli fett på noen sanger, men ikke alle. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Jeg har lenge vært skeptisk, men er nå veldig for å få prøvd ut tromme! Også må jeg masse litt: Bilder Anders, Bilder... (Eller så kan du ta den med på onsdagen ) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatona 30 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Herreguuuuuud, er det mulig å dra en diskusjon mer ut i det UENDELIGE! Dette er jo verre enn å sitte å høre på tantene på kontoret diskutere dag inn og dag ut om vi skal ha en eller to striper ketchup på ostesmørbrødene vi serverer... Anders C, ta med deg tromma og TEST alt du vil for min del! Man kan snakke om dette til 2012 uten å bli noe klokere, før det har blitt prøvd i praksis. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Med fare for å tråkke noen på tærne her, jo. Det er derfor vi har et valgt styre. Det er derfor vi har en regjering som styrer landet. For at ikke alle skal være med å bestemme i alle mulige saker. Når noe så grunnleggende som filosofien rundt hele supporterklubben står på spill så mener jeg at det kan til en viss grad sammenlignes med en grunnlovsendring. Før noen hugger hodet mitt nå , så er jeg knusende klar over at vi ikke har noen grunnlov i $$, bare et reglement/lovverk for medlemmene, men vi har gjennom en årrekke byget opp en filosofi rundt enkelte effekter, spesielt trommer, og derunder tatt stor avstand fra slike! Og forresten så må alle bestemmelser i regjeringen gjennom stortinget før det settes i liv, så den kjøper jeg ikke. Beklager evt. kommafeil Kommafeilene dine er kanskje det minste problemet. Grunnen til at forsangere/tifogruppa ønsker tromme er for best mulig å gjøre det som er supporterklubbens formål: Å støtte Stabæk Fotball. Om det gjøres best MED tromme er vi faktisk forpliktet til å gjøre det. Om det viser seg at Tromme kun tilfører bankelyder på arenaen og ikke hjelper på stemninga, kutter vi det ut, igjen med ref. til supporterklubbens formål. SS er rimelig puritanske supportere som det er, og det skal vi fortsette med. Om vi skal bruke tromme skal det ikke gjøres på sanger/rop der det ikke trengs. Og det er faktisk de aller fleste. Less is more. Vi er absolutt alle enige om at trommebruken til svært mange av de mindre supporterklubbene i Norge er mildt sagt patetisk. Utrolig mange i denne "debatten" evner tydeligvis ikke å se nyanseforskjellen mellom å barbere seg og å skjære av seg huet. Talibanere finnes overalt. For å vekke liv i debatten vil jeg også trekke fram et par ting: Det heter "tromma" ikke "trommen". Det siste er det kun Fanthomas som sier. Banen som bygges forbi Bekkestua heter "T-bane" ikke "trikk" Og la oss kutte ut forkortelsen $$. Stabæk Support forkortes på norsk til SS. Kjør debatt. Legg gjerne ut en poll eller to også. Og ja, jeg gleder meg til Zemzemi truer med å melde seg ut av SS i protest mot bruken av ordet "T-bane" for trikk eller "SS" i stedet for "$" eller "$$" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 12. November 2009 Del Skrevet 12. November 2009 Har egentlig aldri hatt noe spesielt i mot at trommer blir brukt av supportere på kamp. Dette gjøres over hele verden, kanskje bortsett fra England (?) og vi nordmenn er så forbanna anglofile at ekte supporter og fotballkultur er den engelske uansett. Må si at det vil være utrolig latterlig å stille opp til kamp med tromme, når det senest hjemme mot Bodø Glimt runger "trommer er for bønder" i TA. Men hvis trommer er for bønder, så blir vel vi og bønder. Og det er jo det vi egentlig er her ute på bærums bygda! Nei, SS vil møte seg selv mange ganger i døra ved innføring av tromme på kamp. Hadde ikke SS fra begynnelsen av vært så i mot trommer og dissa alle supporterklubber som brukte det, hadde ikke dette vært noe problem. Dette er småpinlig, spør du meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 13. November 2009 Del Skrevet 13. November 2009 Til info: Vi tromma i vei som bare faen de første åra i Tippeligaen. Så vi har allerede møtt oss sjøl i døra, og vist oss som bønder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå