Slum 12 842 Del Skrevet 5. September 2012 (endret) Del Skrevet 5. September 2012 (endret) Jeg har glad vi har ledere i Stabæk med forståelse på supporterkultur og ikke skaper et hylekor ut av situasjonen. Stabæk synes ikke det er greit at supporterne med åpne øyne bryter sikkerhetsreglementet, men kommer trolig ikke til å sanksjonere mot dem. Endret 5. September 2012 av Slum 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BjørnC 249 Del Skrevet 5. September 2012 Del Skrevet 5. September 2012 Jeg har glad vi har ledere i Stabæk med forståelse på supporterkultur og ikke skaper et hylekor ut av situasjonen. Stabæk synes ikke det er greit at supporterne med åpne øyne bryter sikkerhetsreglementet, men kommer trolig ikke til å sanksjonere mot dem. Det ble heller ikke det store hylekoret på møtet, men det blir G4S som står for innslippet på hjemmekampen mot Fredrikstad 23 September. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 6. September 2012 Del Skrevet 6. September 2012 Jeg har glad vi har ledere i Stabæk med forståelse på supporterkultur og ikke skaper et hylekor ut av situasjonen. Stabæk synes ikke det er greit at supporterne med åpne øyne bryter sikkerhetsreglementet, men kommer trolig ikke til å sanksjonere mot dem. Det ble heller ikke det store hylekoret på møtet, men det blir G4S som står for innslippet på hjemmekampen mot Fredrikstad 23 September. Og det koster da Stabæk Fotball en del tusenlapper i vekterlønn! trist 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 6. September 2012 Del Skrevet 6. September 2012 Du mener de fire vekterne som har kontroll på jr support ved siden av inngangen vår? Tror de er glade for å få noe å gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 6. September 2012 Del Skrevet 6. September 2012 At Stabæk Support har hatt vaktholdet på eget felt og eget innslipp har aldri vært begrunnet med at klubben skal spare penger. Årsaken er at G4S ikke har klart å levere en tjeneste som er tilfredsstillende for Stabæk Support og Stabæk Fotball. Som en konsekvens av dette tok Stabæk Support ansvar for eget vakthold og som en ytterligere konsekvens har man da spart klubben for en god slump penger over flere sesonger. At klubben i denne ene kampen stiller med eget vakthold som de betaler for er ikke et stort problem det ovennevnte tatt i betraktning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. September 2012 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. September 2012 -Det finnes mye som er verd å heie på http://www.ultras1912.no/nyheter/det-finnes-mye-som-er-verd-a-heie-pa 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 11. September 2012 Del Skrevet 11. September 2012 Fikk veldig skryt av en jeg kjenner fra Sirkus vålerenga, han sa at pyroen på RBK kampen var noe av det beste han har sett i Norge på mange år 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 18. September 2012 Del Skrevet 18. September 2012 Bra kok og herlig visuelt av bortefansen på Skagerak, men hørte nesten ingenting overaskende nok, men av det jeg hørte gikk det mye i "sanger"osv og ikke så mye rop, "Det er vi som er STB" må være det som har gitt høyest utslag på desibel målere på mange år blandt bortesupportere på Falkum (jubel brølet når Odd scorer er noe høyere ) så mye cred for det ! Skriver en odd supporter på tribunekultur.com ! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. September 2012 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. September 2012 Min spion i spillerbussen sa at støtteapparatet er veldig imponert over det at vi stiller med 2 busser og bidrar så bra som vi gjør. Isteden for som i andre klubber der de heller ønsker trenere og lederes hoder på et fat. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. September 2012 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. September 2012 Stabæk Support scorer enormt på positiv holdning og glimt i øyet. Det ble på en av live-dekningen kommentert da SS sang "Stabæk skal ta seriegull i år" i Skien. Jeg er stolt av å tilhøre SS. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2013 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2013 (endret) Årsbeste på tribunen i går?? Beste kampen på lenge for min del. Gigantisk, historisk pyro, fullt ståfelt og AndersC tilbaks. Nerver før og gjennom nesten hele kampen. Fikk mange flashbacks til opprykkskampen i 05. Fantastisk, positiv, men nervøs stemning på tribunen, ingen strålende kamp på banen, flere gule kort, uavgjort til pause og alle de avgjørende målene helt mot slutten. Ekstra retro med så mange fans tilbaks på feltet. Hadde selv med noen kompiser som ikke har vært på match på flere år. Nei, dette var fett as. Cudos til $$ for mobilisering! Edit: Flere bilder av pyroen: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151686812571801.1073741826.171085766800&type=3 Endret 6. Oktober 2013 av alltidblaa 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Ja, dette var helt klart årsbeste. Fantastisk pyro som virkelig satte stemningen i starten av kampen. Også herlig å ha Anders tilbake på gjestevisitt for å styre feltet. Men, fy faen så mange som har vendt seg til at det skal ropes på dommer, linjedommer og fjerdedommer hele tida. Det blir ikke akkurat bra synging av slikt... 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fanatico 418 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Bra oppmøte og herlig stemning og pyro igår!! Håper alle de som var tilbake på feltet igår er tilbake for godt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Del Skrevet 6. Oktober 2013 Ja, dette var helt klart årsbeste. Fantastisk pyro som virkelig satte stemningen i starten av kampen. Også herlig å ha Anders tilbake på gjestevisitt for å styre feltet. Men, fy faen så mange som har vendt seg til at det skal ropes på dommer, linjedommer og fjerdedommer hele tida. Det blir ikke akkurat bra synging av slikt... Ja, for enkelte virker det som det går sport i å rope det sekundet en avgjørelse går mot Stabæk. Som om det skal være en regel. Greit nok at det kommer et samlet rop fra feltet når det er en åpenbart feil offside, eller sånn som mot Follo når det ble dømt straffe for bare tull. Men å rope på linjedommer hver gang et innkast går til det andre laget, eller når h*n gjør noe riktig (!!!) er en uvane både jeg og andre kan legge fra seg syns jeg. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 Om måten vi fremstår på for tiden: Det har over tid vokst fram en ukultur der flere og flere bruker ståplass som et fristed der de tror det er akseptabelt å stå og holde kjeft helt fram til dommeren blåser, korrekt eller ikke korrekt, før de hyler ut sin vrede over ham, linjemenn eller fjerdedommer. Verst av alt er at hets av egne spillere og trenere, i en sesong hvor vi er millimetre unna opprykk. Dette er naturligvis enda mer synlig i en sesong hvor vi er færre på feltet enn på mange år. Men hva har skjedd egentlig? Jeg trodde vi var på rett vei etter en flott innsats mot Sandefjord, men i går var det helt ille igjen. Jeg tror alle på feltet med over 50 i IQ synes det var tidvis utrolig pinlig å stå der, og fortsetter dette kommer vi ikke til å ha folk igjen der neste år. Det er så utrolig mange som ikke synger med på sangene våre, men som fokuserer på dommeren og å hetse denne når det oppstår situasjoner på banen. Dette ødelegger syngingen totalt. Dette er gjerne personer utenfor den indre kjernen i miljøet. Dette må vi stoppe med umiddelbart! Synges det en sang, så skal det faen meg være mer enn en 50/50 duell mot oss på banen før man åpner kjeften og skriker ut masse piss. Også i den indre kjernen, ultrasene med venner, er det personer som må gå kraftig i seg selv nå. Hvorfor er vi på kamp i utgangspunktet? Jeg ser gang etter gang de samme personene holde kjeft helt fram til man har en anledning til å skrike på dommere og motspillere. Og i går var det også kommentarer og nærmest hets mot egne spillere og trenere. Selvsagt var forestillingen i går en skandale, men vær så vennlig, hets av denne typen er så jævlig langt over streken. Det virker som mange tror de driver med humor når de kommer med dette. For meg fremstår vi nå helt uten vidd og intelligens i så måte. I fjor evnet vi å gi maks støtte og levere en herlig stemning selv om det gikk helt til helvete på banen. I år er vi vanvittig langt fra det. Det er fryktelig mange som må gå i seg selv nå. Dette her er i ferd med å bli en eksistensiell diskusjon for SS. 49 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 (endret) Det er vår fordømte plikt å gi gutta støtte i en tid hvor laget fortsatt har hånden på rattet og kan avgjøre egen skjebne! Som en av flere som forsøker å være forsanger så må jeg si at jeg blir ganske demotivert av å starte sanger som torpederes av enkeltes tirader med hets, rævva humor og lignende utspill som ikke hører hjemme midt i en sang. Vi er vel først og fremst på tribunen for å levere et sterkt bidrag til spillerne som kjemper på banen? Nå har vi tre kamper på å bevise at vi klarer å levere massiv støtte til et lag som har levert MILEVIS over hva vi hadde forventet og håpet på før sesongen. Gutta på banen skal kjenne at vi er en støtte i ryggen - ikke en klump i halsen. "Sammen skal vi kjempe og sammen skal vi sloss!" Endret 22. Oktober 2013 av Potter 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Støttes i aller høyeste grad, i går var det tidvis flaut å stå på tribunen.. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 FOlk må gå i seg sjæl og tenke på hvorfor en er på kamp. Å hetse egne spillere og trenere er rett og slett lavmål. Fjerdemannsopplegget gidder jeg ikke kommentere.. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Var en grunn til at jeg flyttet meg nærmere midten i pausen i går. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Mulig å få sendt ut en mail om dette, kanskje? Du skriver at en del av disse er utenfor den indre kjerne, så da er det vel godt mulig at de ikke leser på forumet heller. Nå har jo ikke jeg fått vært på mer enn tre kamper i år, så jeg vet ikke hvordan det har vært, men på generelt grunnlag så er dette her, da spesielt hets av egne spillere, det aller verste jeg hører på kamp. Derfor er det kjempeviktig å få stoppet det før ukulturen utvikler seg videre! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Nå har ikke jeg vært til stede på mange kamper med SS i år desverre pga studier.Men på fotballbanen er det gule og røde kort, hva med rett og slett innføre mer makt til der tribunenpolitzei som kan ta tak nå før sesongen er over og dette tas med inn i en ny sesong.Er sikkert en stor jobb og er utrolig unødvendig å gjøre men rett og slett innfør gule og røde kort og skriv ned medlemsnummer/navn på personer som ikke kan oppføre seg.Er en mulighet til å vise at man mener alvor og skremmer helt sikkert også en del.bare noe jeg tenkte på 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Nå har ikke jeg vært til stede på mange kamper med SS i år desverre pga studier. Men på fotballbanen er det gule og røde kort, hva med rett og slett innføre mer makt til der tribunenpolitzei som kan ta tak nå før sesongen er over og dette tas med inn i en ny sesong. Er sikkert en stor jobb og er utrolig unødvendig å gjøre men rett og slett innfør gule og røde kort og skriv ned medlemsnummer/navn på personer som ikke kan oppføre seg. Er en mulighet til å vise at man mener alvor og skremmer helt sikkert også en del. bare noe jeg tenkte på Dette hadde kanskje hjulpet, men er i mine øyne hverken gjennomførbart eller veien å gå. Det som trengs er en indrejustis, at folk kvier seg for å komme med slike atale utspill fordi man vet at det ikke er godtatt på tribunen.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Kommer en artikkel om dette i løpet av kvelden for å nå ut til de som ikke frekventerer forumet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2013 Meget bra innlegg av Henrik mfl. her. I går var vi igjen ræva uten ball på egen halvdel og det kan vi diskutere her på forumet. Bortsett fra det var spillet vårt bra. Hets av egne spillere og trener hører ikke hjemme på kamp, uansett om det er "fortjent" eller ikke. Jeg har tilgode å se noen bli bedre av å få dritt slengt etter seg. I går var det überpinlig. Unggutta kommer bort til oss etter kampen (som vi har mast og mast om at de må gjøre) og blir møtt med kjeft og ukvemsord fra enkelte som om de var Morten Stene og Yngve Hallen. Det vi sikrer oss med dette er at vi blir færre på ståfeltet og at de som er der trives med høylydt drittslenging mot egne spillere. Videre sikrer det at spillere på utgående kontrakter som er i tvil om de skal fortsette i STB, neppe lar tvilen komme klubben tilgode. Vi er SS. Det står for Stabæk SUPPORT. Og det er det vi skal være. Hengivne og lojale fans som støtter klubben i med- og motgang. Akkurat nå klarer vi det til terningkast 2 i medgang. Innsatsen totalt sett på tribunen i går var stort sett på nivå med forsvarsspillet til gutta på banen. Vi må gå i oss sjæl og stå fram som Norges beste fans. Det kan vi være selv om vi ikke er tusenvis på tribunen. Det handler om kultur. Det handler om guts og det handler om familien vår: Stabæk. Si fra til de som ikke bidrar eller bidrar negativt på tribunen neste gang - men på en real og ålreit måte. Vi har alle samme mål: Heder og ære til de blå og mørkeblå. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 I fjor var vi faktisk Norges beste fans, selv med en så bedriten sesong som vi hadde. I år har det vært pinlig, både når det gjelder sangprestasjoner, oppmøte, guts og hva som foregår på tribunen. Sandefjord var et hederlig unntak, og i og for seg også HamKam borte. Men vi kan så mye bedre! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Synes ikke det blir rett med rødt kort osv, vi kan ikke sperre folk ute og gi straffer fordi folk roper på dommer. Og drittslenging og annet til egne spillere bør bli uakseptabelt igjen, det har jo alltid vært slik at vi skal støtte gutta, ikke trekke de ned!! Personlig kan nok jeg bli mye bedre på å ikke slenge dritt til dommerene, men noen ganger går det ikke å holde helt kjeft pga noen adecco dommere er så sinnsykt elendige!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Synes ikke det blir rett med rødt kort osv, vi kan ikke sperre folk ute og gi straffer fordi folk roper på dommer. Og drittslenging og annet til egne spillere bør bli uakseptabelt igjen, det har jo alltid vært slik at vi skal støtte gutta, ikke trekke de ned!! Personlig kan nok jeg bli mye bedre på å ikke slenge dritt til dommerene, men noen ganger går det ikke å holde helt kjeft pga noen adecco dommere er så sinnsykt elendige!! Når det gjelder å slenge dritt til dommeren, jeg skjønner deg utrolig godt. For herregud å mye rar dømming vi har kommet over. Men det går an, ja det er vanskelig, men det går an. Jeg har fått pepper for munnbruk og gestikuleringer som ble definert som "meget upassende". Dette fordi jeg som er en av tribunenpolizei står med gul vest og er en "ambassadør" for Stabæk fotball når jeg er på stadion. Jeg klarer ikke alltid holde meg rolig, men jeg jobber med saken, og tør å påstå at jeg har blitt litt bedre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Problemet er vel ikke at folk slenger dritt til dommern i seg sjæl. Problemet er at folk slenger dritt til dommern uansett hva han gjør. Å slenge dritt da han dømte straffe til Elverum i går - innafor. Å slenge dritt når en av våre går inn med strake knotter og motspilleren får frispark - ikke innafor. Og slenger du dritt til dommern når vi får avgjørelser med oss - dra til hælvete. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Dommerhets er dumt, men det jeg leser her om hets av egne spillere er hårreisende! Er det noen som tror spillerene tenker "Oi, nå burde jeg trene ekstra mye, sånn at SS begynner å like meg" av å få hets? tipper det går mer i "Lurer på om Bærumsspillerene har det fint jeg. Tror jeg ringer Morten Tandberg i morgen, hører om han trenger en spiller med 1.div/TL-erfaring" Å hetse eget lag er uansett å skyte seg i foten! Vi er der for å støtte. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Del Skrevet 22. Oktober 2013 Skal være ekstremt forsiktig med å blande meg inn i dette, men må bare si at jeg tilhører den halvgamle skolen. Den innebærer at man alltid har støttet de som har levert under pari i kamp litt ekstra. Hets og tyn for å prestere har ingen noen gang vært tjent med. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå