StabækLegendePåFM 754 Del Skrevet 4. Mai 2018 Del Skrevet 4. Mai 2018 Åpnes feltet for ikke-medlem mot Rævbk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RedWhiteandBlaa 762 Del Skrevet 8. Mai 2018 Del Skrevet 8. Mai 2018 Lørdag er det seks år siden Tor-Marius gikk bort. Hvis det ikke er planlagt noe fra før (tifo, applaus i det 16. min e.l.) synes jeg vi i det minste skal gå ut i 100 på ståfeltet og løfte gutta til seier på søndag. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. Mai 2018 Del Skrevet 8. Mai 2018 Synes helt klart vi bør ta 1 minutts applaus 16:00-16:59. Har vi ikke gjort det før? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 364 Del Skrevet 9. Mai 2018 Del Skrevet 9. Mai 2018 Er det planlagt noen blø for drakten tifo på søndag mot Rævbk. Det gutta leverer om dagen er flaut og pinlig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stb00 37 Del Skrevet 13. Mai 2018 Del Skrevet 13. Mai 2018 Åpent felt idag? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 13. Mai 2018 Del Skrevet 13. Mai 2018 Åpent felt idag? Nei Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 13. Mai 2018 Del Skrevet 13. Mai 2018 Sterk prestasjon på feltet i dag. Kudos til Msp som får styrt frustrasjon og sinne inn mot mer konstruktiv synging. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 13. Mai 2018 Del Skrevet 13. Mai 2018 Så også flere på bakerste rad som vanligvis ikke deltar så mye som var helt med i dag. Og hørte ikke noe annet enn tromma til RBK. Bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 14. Mai 2018 Del Skrevet 14. Mai 2018 Synes vi leverte veldig bra på tribunen i går, spesielt i første omgang. Det er det viktig at vi tar med oss videre til infertility stadium på onsdag! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Del Skrevet 14. Mai 2018 Del Skrevet 14. Mai 2018 SS leverte veldig bra, både visuelt og vokalt. Dere holdt et høyt trykk i lange perioder av matchen. Bra kvalitet og mentalitet! Kjernen var mange og hadde sine topper, men jeg synes SS var langt bedre i det totale regnskapet. Kudos! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 640 Del Skrevet 14. Mai 2018 Del Skrevet 14. Mai 2018 Har følelsen at bortefeltet og støynivået blir ekstremt på onsdag, MØT OPP! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 14. Mai 2018 Del Skrevet 14. Mai 2018 Synes vi leverte veldig bra på tribunen i går, spesielt i første omgang. Det er det viktig at vi tar med oss videre til infertility stadium på onsdag! Stor kudos til forsangerne for gårsdagen. Dere var flinke til å dra i gang, spesielt du msp, og spesielt når feltet var i ferd med å falle inn i "dommer'n-er-ræva-rall". Fortsett sånn! Hvis jeg kan be om en liten justering fra forsangerkoret, så kan det gå på hvordan man prøver å dra med seg resten av feltet. Er man for spake når man ber alle om å bli med på ropene, så får man ikke med seg folk, men er man for krasse, så møter man bare motstand. Jeg skjønenr godt at dette er en vanskelige balanse, og flere mestrer dette godt, men enkelte heller til tider litt for mye mot det siste. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 364 Del Skrevet 16. Mai 2018 Del Skrevet 16. Mai 2018 Idag skal vi overraske VIF på tribunen og håper på god trøkk på bortetribunen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vestallstar 1 102 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Juni 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Juni 2018 Kjære Stabæk-familie, kjære Stabæk Support. Vi er en liten, men en sterk og samlet gjeng. Vi står på en liten stadion, på et lite felt. Vi står langt fra banen, uten tak og ikke er vi mange heller. Vi ser på oss selv som en bidragsyter til laget vi støtter med våre sanger og tribunekultur. Derfor er det jævla trist og stå nederst på første rad og speide utover SS-feltet og se armer i kryss og kjeften igjen. For at vi skal kunne bidra fra ståplass så er vi avhengig av at samtlige bidrar med det de har. Ståfeltet er ikke et felt du skal velge fordi du får et billigere sesongkort. Ståfeltet er feltet du velger fordi du skal bidra med innsats, stolthet og stemme. Jeg skal ikke være en slags forumpolis som ber deg pelle deg vekk fra ståfeltet om du ikke synger, dette et mer som en bønn, spesielt til dere som står på sidene; Vær så snill, bidra! Vi trenger dere! På vårt beste så er vi Norgestoppen hva gjelder tribunekultur, på bånn så er vi på Bærum SK-nivå. Kom igjen a! I dag står det rundt 30-40 stk på midten av feltet og synger, capo MSP gjør en kjempejobb og drar i gang så godt han kan, men det hjelper lite når kun 1/4 av tribunen svarer. I tillegg har vi fortatt problemet med at vi stopper opp med syngingen hver gang det skjer noe vi reagerer på på banen. Jeg har et sterkt ønske om et samlet SS-felt som bidrar 100%, tenk så kult a! 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 10. Juni 2018 Del Skrevet 10. Juni 2018 Vet at jeg må skjerpe meg sjæl, men en liten greie jeg reagerte veldig på i dag: Når man er på ståfeltet og feltet prøver å dra i gang en sang, kan enkeltpersoner på feltet vennligst drite i å pipe og kjefte på motstanders keeper for full hals for at han drøyer tid, eller pirke på andre småting? Særlig piping bærer veldig godt, og det er utrolig forstyrrende når man prøver å bli med i en sang og så blir forsanger nesten overdøvet av en eller annen som klager på noe. Bruk stemmen på sang, eller i det minste spar den til motspillere og dommere som virkelig fortjener det. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 5. August 2018 Del Skrevet 5. August 2018 Er det noen grunn til at Trommene brukes så sporadisk?I dag er det nesten bare Fossefallet og deres tromme som høres på hovis under hele kampen.Vi må bruke trommen mer aktivt for å ikke bli overdøvet på eget gress. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 5. August 2018 Del Skrevet 5. August 2018 Er det noen grunn til at Trommene brukes så sporadisk? I dag er det nesten bare Fossefallet og deres tromme som høres på hovis under hele kampen. Vi må bruke trommen mer aktivt for å ikke bli overdøvet på eget gress. Trommen skal ikke brukes for å overdøve noen. Den skal brukes til å gjøre stemningen ennå bedre ved sang. Så først og fremst må vi synge høyere og lage mer trykk. Da vil tromma automatisk bli brukt mer, og den må spilles høyere. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 5. August 2018 Del Skrevet 5. August 2018 Er det noen grunn til at Trommene brukes så sporadisk? I dag er det nesten bare Fossefallet og deres tromme som høres på hovis under hele kampen. Vi må bruke trommen mer aktivt for å ikke bli overdøvet på eget gress. Trommen skal ikke brukes for å overdøve noen. Den skal brukes til å gjøre stemningen ennå bedre ved sang. Så først og fremst må vi synge høyere og lage mer trykk. Da vil tromma automatisk bli brukt mer, og den må spilles høyere. Det sier seg selv at den ikke brukes for å overdøve noen. Men under dagens kamp synger S08 og spiller på en tromme som gjør at $$ dessverre ikke høres annet enn sporadisk på hovis. Det var bare en observasjon og ett dertil spm, da det virker for meg som at trykket på feltet og stemningen også øker ved bruken av tromme. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 5. August 2018 Del Skrevet 5. August 2018 Er det noen grunn til at Trommene brukes så sporadisk? I dag er det nesten bare Fossefallet og deres tromme som høres på hovis under hele kampen. Vi må bruke trommen mer aktivt for å ikke bli overdøvet på eget gress. Trommen skal ikke brukes for å overdøve noen. Den skal brukes til å gjøre stemningen ennå bedre ved sang. Så først og fremst må vi synge høyere og lage mer trykk. Da vil tromma automatisk bli brukt mer, og den må spilles høyere. Det sier seg selv at den ikke brukes for å overdøve noen.Men under dagens kamp synger S08 og spiller på en tromme som gjør at $$ dessverre ikke høres annet enn sporadisk på hovis. Det var bare en observasjon og ett dertil spm, da det virker for meg som at trykket på feltet og stemningen også øker ved bruken av tromme. Fungerte ikke helt i dag for å løfte stemningen desverre. Noen ganger funker det dårlig når vi spiller dårlig, og ligger under. Som du skriver så pleier trykket å bli bedre når vi bruker trommen, men tror det er vanskelig om dagen, da motivasjonen til å levere blir litt fraværende med mye tap i år. Så nå må vi få opp trykket litt igjen generelt, selvom jeg forstår at det er vanskelig for tiden. Sliter selv med å få meg til å yte det jeg kan. Så får vi prøve å ta kamp for kamp, gjøre som vi har gjort alle andre år ting ikke har gått helt veien, aldri gi oss og synge for full hals. Vi har jo alltid vært en av de beste i motgang! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 5. August 2018 Del Skrevet 5. August 2018 Satt med familien ved siden av support idag og er fremdeles ganske preget av at hjerterytmen synkroniserte seg til den grusomme Sarpsborgtromma. Hørte egentlig bare trommen og en skjærende kvinnestemme derfra. Support var ikke gode idag men jeg er litt uenig i at Nadderudpublikumet var passive. Selv om det meste var frustrasjon over dommerens manglende evne til å la kampen dirigere seg selv, Mandekvalitet på drøying og tidvise hårreisende Stabæktabber - så var det engasjement. Et forslag: at vi drar igang med kasterop mens vi har et moment av engesjement. Når hele hovis er forbanna avslutter vi dem med å involvere dem. Det er vel både tenkt og prøvd tidligere, men idag virket publikumet ofte på tærne og der tror jeg vi kan løfte stemningen. Vi har fremdeles trøkk i "beste laget er" og de enkle ropene. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 6. August 2018 Del Skrevet 6. August 2018 Og noe annet, de store flagga, er ikke alle som tenker over det. Men noen er flinke til å senke dem når vi går i angrep og på dødball retning mot klokka, andre IKKE. Vi skrått bak ser NADA av hva som skjer foran mål. Få alle til å være like flinke å gjøre den manøveren a? På forhånd takk 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 095 Del Skrevet 6. August 2018 Del Skrevet 6. August 2018 Vi kan være gode i motgang, men det er forskjell på hvordan motgangen oppleves. Vi var gode da det trilla inn 3-0 i Bergen. Vi blir merkbart dårligere når vi har våget å håpe, som når vi starter en kamp med 0-0 og har trua på at vi kan klare noe frem til det har gått 1 minutt. Så får vi en ny i trynet 7 minutter senere, da blir det blytungt. Legg til at vi får en baklengs rett etter denne reduseringen som skulle gi oss litt ekstra moment. Det er sjelden gode tidspunkter for å få baklengsmål, men denne gangen var det ekstra dårlig timing på disse 3. MSP gjør en tung jobb med å dra oss i gang, og er vel mer eller mindre den som redder oss fra resignasjon i dag. Det er beintøft å stå der og skulle håpe på at forsvaret vårt plutselig blir bedre, men vi må i hvert fall tenke at vi skal gjøre vår del - og anvende den frustrasjonen vi har så godt vi kan. Angående flagg så prøver vi foran å ta dem ned når det skjer noe, samtidig så er man i en viss fare for å ikke ha perfekt utsyn fra ståfeltet vårt. Det er kjipt om vi blir visuelt kjedelige og heller lar være å bruke flagg for at alle skal se godt hele tiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 6. August 2018 Del Skrevet 6. August 2018 Angående flagg så prøver vi foran å ta dem ned når det skjer noe, samtidig så er man i en viss fare for å ikke ha perfekt utsyn fra ståfeltet vårt. Det er kjipt om vi blir visuelt kjedelige og heller lar være å bruke flagg for at alle skal se godt hele tiden. Så vi er visulet kjedelige hvis vi ikke har det flagget oppe i 90 minutter ? da ville jeg prøvd å tenkt mer kreativt om det finnes også andre metoder å være visuelt ikke kjedelige på..... Kan begynne med å fløtte flaggbæreren helt te høyre eller på øverste rad..... Makan te holdning! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 6. August 2018 Del Skrevet 6. August 2018 Angående flagg så prøver vi foran å ta dem ned når det skjer noe, samtidig så er man i en viss fare for å ikke ha perfekt utsyn fra ståfeltet vårt. Det er kjipt om vi blir visuelt kjedelige og heller lar være å bruke flagg for at alle skal se godt hele tiden. Så vi er visulet kjedelige hvis vi ikke har det flagget oppe i 90 minutter ? da ville jeg prøvd å tenkt mer kreativt om det finnes også andre metoder å være visuelt ikke kjedelige på..... Kan begynne med å fløtte flaggbæreren helt te høyre eller på øverste rad..... Makan te holdning! Kanskje lese hva han skriver? Sier jo ingen ting om at flagget skal være oppe i 90 minutter. Generelt så er flaggerne flinke til å ta ned flaggene når det skjer noe på banen. Jeg står nesten bakerst på hver kamp, og synes veldig sjeldent at det er noe problem. Vi er der for å støtte laget, både visuelt og med lyd. Vi får billigere sesongkort enn resten av stadion fordi vi er der for å støtte laget. Det er helt innenfor at noen vil ha perfekt utsyn til alt som skjer på banen gjennom hele kampen, men da finnes det andre steder på stadion som kanskje passer bedre. Og jeg sier ikke det fordi jeg ønsker å jage vekk noen, vi trenger alle vi kan få på tribunen, men det er viktig at folk som er på SS sin tribune forstår at det innebærer visse ting. Én av de tingene er selvfølgelig at man skal synge med og støtte laget med den stemmen man har, en annen ting er at det blir brukt flagg og bannere/tostangs på tribunen, og at man ikke nødvendigvis ser hele banen til enhver tid. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 6. August 2018 Del Skrevet 6. August 2018 Angående flagg så prøver vi foran å ta dem ned når det skjer noe, samtidig så er man i en viss fare for å ikke ha perfekt utsyn fra ståfeltet vårt. Det er kjipt om vi blir visuelt kjedelige og heller lar være å bruke flagg for at alle skal se godt hele tiden. Så vi er visulet kjedelige hvis vi ikke har det flagget oppe i 90 minutter ? da ville jeg prøvd å tenkt mer kreativt om det finnes også andre metoder å være visuelt ikke kjedelige på..... Kan begynne med å fløtte flaggbæreren helt te høyre eller på øverste rad..... Makan te holdning! Makan til holdning. Her står noen foran og gidder gjøre jobben med å veive disse enorme flaggene, og så skal de få tyn fordi de står fem meter for langt til den ene eller andre siden? Det neste blir kanskje at folk skal slutte å rope og synge, så du kan snakke rolig med sidemannen? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sebastian Hassfjell 693 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Oktober 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Oktober 2018 Til Åråsen bestemte jeg meg for å ta med meg noen venner. Vi ble en fin gjeng, tolv stykker, bra folk. Det var bare ett problem - kun halvparten hadde en interesse for fotball, og kun halvparten av dem igjen hadde en interesse for Stabæk. En av dem hadde aldri vært på fotballkamp før, en annen var Molde-supporter, og en ble med fordi hun hadde hørt at Stabæk-spillerne var kjekke. Dette kunne jo bli nokså dølt. Men den gang ei. Da det nærmet seg kampstart, gjorde Stabæk Support jobben sin så godt, og trykket så hardt til, at vennene mine ble så revet med at jeg knapt kjente dem igjen. Personer som ikke var interessert i fotball sang så de var hese allerede til pause, han som aldri hadde vært på fotballkamp før var engasjert i alt som skjedde på banen fra start til slutt, min guttegale venn hadde glemt alt som heter gutter og konsentrerte seg heller om å irettesette dommeren unisont med resten av dem rundt seg, og da Franck putta to og vi snudde kampen på ett minutt, mista Molde-supporteren det helt. Det finnes ikke ett tribunebilde fra kampen hvor noen av oss ikke gestikulerte, sang eller smilte - med unntak av ved kampslutt. Da var hele den ikke-Stabæk-interesserte gjengen skuffet. Skuffet over resultatet, og skuffet over at det var over. På lørdag er det visstnok åpent felt - det betyr nye ansikter - og da heier jeg vel så mye på Stabæk Support som jeg heier på Stabæk 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
RedWhiteandBlaa 762 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober 2018 Fotballsupporterens ti bud: 1. Gå aldri fra kamp før dommer har blåst av. 2. Pip og bu aldri mot eget lag. 3. Dersom du er misfornøyd med eget lags prestasjon, syng høyere. 4. Medsupportere er alltid dine allierte. Motstanderlagets og rivalens supportere er kun uvenner fra dommer blåser i gang til dommer blåser av. 5. Respektér det som er viktigere enn fotball her i livet. 6. Fotball handler om respekt og samhold, ikke vold og hets. 7. Alt som er teoretisk mulig er fortsatt mulig. 8. På kamp skal man kunne koble av fra dagliglivet. 9. Fotball er for alle. 10. Støtt ditt lokale fotballag. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GeirSJ 632 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober 2018 4 timer siden, RedWhiteandBlaa skrev: Fotballsupporterens ti bud: 1. Gå aldri fra kamp før dommer har blåst av. 2. Pip og bu aldri mot eget lag. 3. Dersom du er misfornøyd med eget lags prestasjon, syng høyere. 4. Medsupportere er alltid dine allierte. Motstanderlagets og rivalens supportere er kun uvenner fra dommer blåser i gang til dommer blåser av. 5. Respektér det som er viktigere enn fotball her i livet. 6. Fotball handler om respekt og samhold, ikke vold og hets. 7. Alt som er teoretisk mulig er fortsatt mulig. 8. På kamp skal man kunne koble av fra dagliglivet. 9. Fotball er for alle. 10. Støtt ditt lokale fotballag. Jeg har akkurat flytta til Valle, så håper virkelig det går an å få unntak fra regel nr. 10... ? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 21. Oktober 2018 Del Skrevet 21. Oktober 2018 På 20.10.2018 den 15.20, RedWhiteandBlaa skrev: Fotballsupporterens ti bud: 1. Gå aldri fra kamp før dommer har blåst av. 2. Pip og bu aldri mot eget lag. 3. Dersom du er misfornøyd med eget lags prestasjon, syng høyere. 4. Medsupportere er alltid dine allierte. Motstanderlagets og rivalens supportere er kun uvenner fra dommer blåser i gang til dommer blåser av. 5. Respektér det som er viktigere enn fotball her i livet. 6. Fotball handler om respekt og samhold, ikke vold og hets. 7. Alt som er teoretisk mulig er fortsatt mulig. 8. På kamp skal man kunne koble av fra dagliglivet. 9. Fotball er for alle. 10. Støtt ditt lokale fotballag. På den nye stadionen bør denne henge på vei inn til SS og bortesupport 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 22. Oktober 2018 (endret) Del Skrevet 22. Oktober 2018 (endret) På 20.10.2018 den 15.20, RedWhiteandBlaa skrev: Fotballsupporterens ti bud: 1. Gå aldri fra kamp før dommer har blåst av. 2. Pip og bu aldri mot eget lag. 3. Dersom du er misfornøyd med eget lags prestasjon, syng høyere. 4. Medsupportere er alltid dine allierte. Motstanderlagets og rivalens supportere er kun uvenner fra dommer blåser i gang til dommer blåser av. 5. Respektér det som er viktigere enn fotball her i livet. 6. Fotball handler om respekt og samhold, ikke vold og hets. 7. Alt som er teoretisk mulig er fortsatt mulig. 8. På kamp skal man kunne koble av fra dagliglivet. 9. Fotball er for alle. 10. Støtt ditt lokale fotballag. Takket være denne ble jeg 10 minutter lenger enn jeg ellers ville blitt i går. Greit å bli minnet på "krava". Takk! Endret 22. Oktober 2018 av geirti 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå