Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Budstikka (papirutgaven) annonserer at vi er klare for Europacup neste år. Jeg vet ikke om de tenker på Intertoto også, men dersom vi havner på 4.plass (gud forby!), så er vi jo avhengige av at LSK vinner cupfinalen, slik at den tredje uefacup-plassen tilfaller 4.laget i serien.

Det er jo fortsatt en viss mulighet for en cup-bombe av Haugesund, er det ikke?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 604
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flyttet dette spørsmålet over i rett tråd:

Så spørs det da om rankingen beror på innværende europacup-sesong, eller om det er foregående.

Jeg trodde løpet var kjørt med tanke på neste sesong, og at det er et "etterslep" som gjør at årets kamper i Europa først får innvirkning på antall deltagere i europacupen i sesongen 2009/10. Europacupen avsluttes jo først i mai. Mens intertoto starter opp i juni. Jeg innbiller meg at uefa vil ha litt lenger tid på å finne ut hvor mange lag (og hvilke) de ulike landene deltar med i de ulike cupene. Men det er mulig jeg tar feil.

Men det som er helt sikkert, er at vi skal ut i Europa neste år, og går sannsynligvis rett inn i 2. kvalikrunde i uefa-cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet dette spørsmålet over i rett tråd:

Så spørs det da om rankingen beror på innværende europacup-sesong, eller om det er foregående.

Jeg trodde løpet var kjørt med tanke på neste sesong, og at det er et "etterslep" som gjør at årets kamper i Europa først får innvirkning på antall deltagere i europacupen i sesongen 2009/10. Europacupen avsluttes jo først i mai. Mens intertoto starter opp i juni. Jeg innbiller meg at uefa vil ha litt lenger tid på å finne ut hvor mange lag (og hvilke) de ulike landene deltar med i de ulike cupene. Men det er mulig jeg tar feil.

Men det som er helt sikkert, er at vi skal ut i Europa neste år, og går sannsynligvis rett inn i 2. kvalikrunde i uefa-cupen.

Jeg mener også at jeg har lest noe lignende et sted...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang forsøker jeg å flytte diskusjonen over dit den hører hjemme

:huh: Er det noen som vet hvor mange flere kamper Brann/ Rosenb. må vinne i Europa for at Stabæk kan få CL kvalikk neste år??? Fikk ikke Molde dette ett år, basert på en eller annen europeisk ranking? Hva er reglene for å få med ett lag til??

Årets CL og resultatene til norske lag påvirker ikke hvem som blir tatt ut neste år, men året etter der igjen. Så årets resultat i CL bestemmer hvor mange som får være med fra Norge i 2009. (tror jeg)

Det blir feil. Resultatene i år betemmer hvem som får ha med eks antall lag til neste år, dvs CL 2008-2009. Og siden de norske lagene som skal være med her bestemmes ut fra TL 2007, så er dette interessant for oss.

Jeg mener jeg leste at Brann og RBK måtte ta minst 11 poeng til. Når det var fra husker jeg ikke, men det var iallefall etter Chelsea-kampen. Dessuten hadde et av landene som lå bak oss mange lag med, slik at det heller ikke var sikkert om dette var nok.

Nå må ikke du komme og forvirre. Mener det er et etterslep, og får det bekreftet av Dennis Il..., og så kommer du og sier noe annet. Denne rankingen har betydning for sesongen 2009/10, er min konklusjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da... :lol:

Men er det ikke litt merkelig at årets resultater ikke får innvirkning på neste års turnering?

Et mulig svar på dette skisserte jeg i post 64 i denne tråden.

Et annet svar fant jeg her:

Lang vei fram

Det er lang vei fram for Norge for å rekke den ettertraktede 15.-plassen som gir mulighet for to lag i Mesterligaen fra og med høsten 2009. Bulgaria på 15. plass har nå 23.166 poeng, mens Norge på 18. plass har 21.825. Rosenborg og Brann må gjøre det svært godt i Mesterligaen og UEFA-cupen for at Norge skal klare 15.-plassen, og det er også land på 16. og 17. plass (Sveits og Hellas) som har igjen lag i e-cuper. Hellas har faktisk fortsatt alle sine seks lag med i E-cup.

Som vel skulle avslutte denne diskusjonen. Vi spiller Uefa-cup neste år, og går inn i 2. kvalikrunde.

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da... :lol:

Men er det ikke litt merkelig at årets resultater ikke får innvirkning på neste års turnering?

Egentlig ikke så rart. Slik det er nå vet man hvor mange lag hver nasjon skal ha med når sesongen starter (med unntak av nasjonene som spiller vår/høst. Når de starter er de jo fortsattt noen få kamper igjen, men det skal mye til for at de gjør utslag).

Derimot teller kampene nå inn på seedingen til lagene neste år. Dvs. at Branns resultater nå vil kunne være med på om klubben blir seedet/useedet, men ikke ha noe å si på i hvilken runde laget kommer inn. Samtidig vil Brann og Rosenborgs resultater også innvirke på Stabæk, men da i mindre grad. Stabæk vil uansett ikke ha oppnådd "personlige poeng" i den tellende perioden (kvalikkampene (mot Haka) gir ikke "personlige poeng").

Poengsummen Stabæk vil gå inn med slik det ser ut nå er 7.202. Det ville i år klart gitt seeding i 2. kvalrunde. 3.478 var laveste sum som ga seeding, og 5 av 11 seedete lag hadde lavere enn 7.202. Rosenborg og Brann vil evt. kunne øke denne summen litt.

I 1. runde var det 19.256 som ga seeding. Det er ikke oppnålig. Eneste som nok kan gjøre at Stabæk ikke blir seedet i 2. kvalik er at man dropper den geografiske inndelingen, evt. endrer den. Har kommet en del kritikk fra de to andre geografiske gruppene om at den nordiske er svakere. Er muligens en riktighet i det. De to andre gruppene hadde 8.869 og 13.255(10.112) for å bli seedet. Droppes den geografiske inndelingen vil nok Stabæk i beste fall havne i grenseland om å bli seedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt dette er feil, dette ville ikke påvirket norges antall plasser før i 2009.

For 2008-sesongen har Norge 1 plass i CL (2.kval-runde) og 3 lag i Uefa-cupen (2 lag i 2. kval-runde og 1 lag i 1. kval-runde) . (punktum!)

Det fremgår av dette brevet fra Uefa.

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som står der er stort sett bare vrøvl. Hvor mange lag, og hvilke turnering de spiller i neste år har vært klart lenge nå. Hva som skjer denne sesongen har ingenting å si på det. Blir skikkelig irritert over at avisene kommer med sånt. Nesten så jeg ville putte det i "forbanna"-tråden. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Noen som vet når trekningen til UEFA kvaliken gjøres, og hvilket land det er mest sannsynlig vi kommer til å møte lag ifra... ?

Første kampen(første kvalifiseringsrunde) spilles antaglivis enten 17 eller 24 juli(basert på når de har startet tidligere år). Så trekningen er nok i begynnelsen av juli.

Akkurat hvilke lag som er kvalifisert fra de nevnte landene får en med enda mer fritidsproblemer enn meg finne ut av.

Stabæk går rett inn i 2. kvalikrunde, og denne spilles 14. og 28. august. Så trekning er i beg. av august.

Hvilke lag som er med er langt ifra klart, da de fleste landene ikke har avsluttet sine serier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Noen som vet hvordan det ble gjort i Feyenoords tilfelle?

Feyenoord lå vel under 3-0 for Nancy og da bestemte deler av publikumet seg for å storme banen. Polititet måtte ta i bruk en god del tåregass for å få kontroll. Feyenoord ble vel kastet ut av UEFA- cupen som straff. Ikke overraskende at nettopp Feyenoord var involvert i noe slikt.

Sammenligner man dette med biljardkula, kan vi nok være sikre på at det blir UEFA-cup neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bli kastet ut av mesterligaen.

Betyr det at lag nr. to rykker opp til Mesterligakvalifisering??

Noen som vet hvordan det ble gjort i Feyenoords tilfelle?

Før vi tar av helt er det greit å vite hva Stabæk Support avd Vest holdt på med i går.

Hdaniels! Sauen! Ingen av dere spilte biljard i går?

Ikke såvidt jeg husker.. Jeg var på Os og drakk meg full på StatoilHydro`s regning.

Det var med andre ord et godt stykke til Brann Stadion.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei.. plassen er delt ut til norge, så er jo vi som skal fordele den da. Blir jo på en måte som et lag med plass i uefacup\champions league vinner NM, da får jo de nest beste plassen. Så regner med at det blir oss ja hvis brann blir kastet ut, men å bli kastet ut er som uefa-representanten sa; Den siste muligheten av en lang rekke forskjellige sanksjoner, som tomme tribuner, nøytrale baner, bøter osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Europa-cup
  • Opprett ny...