Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det kan da godt hende...

Hva mener du Blaa?

Bruk hue, a. Det som skjedde i Frankrike var noe helt annet. Feyenoordsupportere hadde gått amok i byen, og laget bråk under kampen. Så begynner de å kaste tåregass inn på banen. Om du hadde vært gammel nok til å prøve CS i militæret, hadde du visst at det ikke er noe særlig forhold å spille fotball i. Kampen blir selvfølgelig avbrudt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 604
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan da godt hende...

Hva mener du Blaa?

Bruk hue, a. Det som skjedde i Frankrike var noe helt annet. Feyenoordsupportere hadde gått amok i byen, og laget bråk under kampen. Så begynner de å kaste tåregass inn på banen. Om du hadde vært gammel nok til å prøve CS i militæret, hadde du visst at det ikke er noe særlig forhold å spille fotball i. Kampen blir selvfølgelig avbrudt.

Bruk hue`a. Alle vet at det heter "avbrutt" og ikke "avbrudt".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Norge ligger an til å få en ekstra plass i uefa-cupen, fordi man ligger øverst på fair-playrankingen.

Link

Synd. Den går i så fall til RBK

???

Det må da bare være positivt at RBK kan komme seg ut i Europa. Det er kun der de finner motivasjon nok til å vinne fotballkamper, og gode norske prestasjoner betyr bedre ranking for Stabæk når vi skal erobre Europa neste år på FA

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norge ligger an til å få en ekstra plass i uefa-cupen, fordi man ligger øverst på fair-playrankingen.

Link

Synd. Den går i så fall til RBK

???

Det må da bare være positivt at RBK kan komme seg ut i Europa. Det er kun der de finner motivasjon nok til å vinne fotballkamper, og gode norske prestasjoner betyr bedre ranking for Stabæk når vi skal erobre Europa neste år på FA

Vel talt! Det er ikke noe synd at norske lag kommer ut i Europa og skaffer Norge bedre ranking muligheter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

"De aktuelle kampdatoene er 18. september, 2. oktober, 23. oktober og 6. november"

(fra artiklene du nevnte)

er litt forvirret naa - hvorfor staar det paa stabak.no at vi spiller uefa cup i august (14.8. og 28.8.)?

hmmm..marienlyst...er anlegget (og da mener jeg baade banen og tribunene) god nok for aa faa spille uefa cup der? husker bare at det var masse gjörme der i fjor november...og alt virket gammelt og sliten...

men egentlig er det det samme for meg hvor vi skal spille uefa cup kampene - bare vi spiller bra og kommer videre ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"De aktuelle kampdatoene er 18. september, 2. oktober, 23. oktober og 6. november"

er litt forvirret naa - hvorfor staar det paa stabak.no at vi spiller uefa cup i august (14.8. og 28.8.)?

hmmm..marienlyst...er anlegget (og da mener jeg baade banen og tribunene) god nok for aa faa spille uefa cup der? husker bare at det var masse gjörme der i fjor november...og alt virket gammelt og sliten...

men egentlig er det det samme for meg hvor vi skal spille uefa cup kampene - bare vi spiller bra og kommer videre ;)

Kanskje arenakravene for 2. kvalikrunde som spilles 14. og 28. august ikke er like strenge som i 1. ordinære runde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nytt kunstgress der nå, så lite gjørme :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeinteressant at det er gjørmete på en tribune som er stengt. Både banen og to av de tre sittetribunene er jo nye, skjønner ikke at det skal virke så slitent. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeinteressant at det er gjørmete på en tribune som er stengt.

Den er jo ikke stengt. Den er obligatorisk ståplass for bortesupporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeinteressant at det er gjørmete på en tribune som er stengt.

Den er jo ikke stengt. Den er obligatorisk ståplass for bortesupporterne.

Det er ikke tillatt med ståplasser i e-cup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente kanskje gjørmen på borte "tribunen"

ja. (ok, "tribune" var vel ikke det beste ordet for aa omskrive gjestesupporternes felt ;) )

blaa: jeg vet at det ikke er lov med staaplasser i uefa cup kamper (og andre internasjonale kamper). at tribunene paa marienlyst var nye la jeg ikke merke til - naar laget vaart spiller er jeg mer opptatt med aa fölge kampen enn aa se paa banens omgivelse.

slum: tror ikke (og kan ikke tro) at det finnes forskjellige krav - selv om det handler seg om kvalik- og ordinaer runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente kanskje gjørmen på borte "tribunen"

blaa: jeg vet at det ikke er lov med staaplasser i uefa cup kamper (og andre internasjonale kamper). at tribunene paa marienlyst var nye la jeg ikke merke til - naar laget vaart spiller er jeg mer opptatt med aa fölge kampen enn aa se paa banens omgivelse.

Hvis du vet at det ikke er lov med ståplasser, hvorfor snakker du da om at det var gjørme der som noe negativt i forbindelse med e-cup? Enig i at det er mer spennende å se på kampen, men det var jo du som kommenterte at tibunene så slitne ut. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg ankom stadion saa jeg meg om, og det lite glimtet jeg kastet paa tribunene/hele anlegget ga meg inntrykket av "gammel/sliten". hele marienlyst minnet meg litt om st.paulis millerntor för ombyggingen - og det er heller en kompliment enn noe negativt ment - og banen er ok for aa spille tl kamper der. men tanken paa aa spille uefa cup paa en liten og (i forhold til de moderne arenaene andre norske kubber har) sliten bane som marienlyst var litt - hmm - merkelig og irriterende. saerlig da stabaek selv bygger et ultramodernt stadion, og vil gjerne fremstaa som en av de fineste klubbene i norge. og saa vil man ta imot internasjonale motstandere paa en slik bane? skjönner jo at man vil/er tvunget til aa spare penger, og at ullevaal ikke er et saa heldig sted for vaare blaa...men marienlyst?

men som jeg sa för: samme for meg hvor kampene spilles - bare vi vinner. som supporter seg jeg oppgaven min i aa stötte laget og ikke i aa bry meg om klubbens maate aa skape et internasjonalt image.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg ankom stadion saa jeg meg om, og det lite glimtet jeg kastet paa tribunene/hele anlegget ga meg inntrykket av "gammel/sliten". hele marienlyst minnet meg litt om st.paulis millerntor för ombyggingen - og det er heller en kompliment enn noe negativt ment - og banen er ok for aa spille tl kamper der. men tanken paa aa spille uefa cup paa en liten og (i forhold til de moderne arenaene andre norske kubber har) sliten bane som marienlyst var litt - hmm - merkelig og irriterende. saerlig da stabaek selv bygger et ultramodernt stadion, og vil gjerne fremstaa som en av de fineste klubbene i norge. og saa vil man ta imot internasjonale motstandere paa en slik bane? skjönner jo at man vil/er tvunget til aa spare penger, og at ullevaal ikke er et saa heldig sted for vaare blaa...men marienlyst?

men som jeg sa för: samme for meg hvor kampene spilles - bare vi vinner. som supporter seg jeg oppgaven min i aa stötte laget og ikke i aa bry meg om klubbens maate aa skape et internasjonalt image.

Hva foreslår du? Gjønneshallen? Nadderudhallen? Nordre Åsen? Nou Camp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slum: tror ikke (og kan ikke tro) at det finnes forskjellige krav - selv om det handler seg om kvalik- og ordinaer runde.

Det har vært forskjellige krav tidligere år og i følge ss.no er det forskjellige krav i år også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hmm, blir litt feil navn på denne tråden nå som vi er godt inne i 2008. Har tatt en titt på hvilke lag vi kan møte (slik det er nå, og man regner med at de seedete lagene vinner i intertotokampene og i 1. kvalrunde. I såfall blir Stabæk akkurat ikke seedet :(

Motstanderne vil da bli:

Manchester City * Eng

Hertha BSC * Ger

FC København * Den

Brøndby IF * Den

Queen of the South Sco

AA Gent Bel

Aston Villa Eng

Hibernian Sco

(at det ikke er flere kommer av at de tre øvrige norske lagene vil være seedet, evt. kan man putte inn Nac Breda istedenfor Rosenborg).

Håper det kan skje en overraskelse slik at Stabæk blir seedet, mne vil jo uansett sette Stabæk som favoritter mot halvparten av disse lagene (slik det ser ut i dag). Personlig ville vel en tur til Skottland ikke være å forakte. Tar uansett nå et par måneder før det blir klart angående seeding.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært forskjellige krav tidligere år og i følge ss.no er det forskjellige krav i år også.

Glemte linken.

http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=898

ah, takk

ang. motstandere fant jeg en wikipedia-artikkel

haaper den förste motstanderen vi faar er fra et sted man kan naa med bil (danmark, belgia, nederland...) - kampdatoene passer utrolig daarlig for - meg men tross alt vil jeg vaere med!

hehe, hadde vaert kult med hertha eller gent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 842

Jeg lar Frode Møll sjekke ut dette:

I følge UEFA sine hjemmesider vil trekningen av 1. kvalifiseringsrunde foregå den 27. juni.

Det står ingenting om når trekningen av 2. kvalifiseringsrunde vil finne sted. Men jeg husker fra tidligere trekninger at man har trukket for to runder av gangen. Det vil si at Stabæk har fått vite at de skal møte vinneren av ett bestemt oppgjør i 1 kvalikrunde. Det har gjort det lettere for turansvarlig å jobbe med to forskjellige turalternativer.

Blir dette tilfellet i år også?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lar Frode Møll sjekke ut dette:

I følge UEFA sine hjemmesider vil trekningen av 1. kvalifiseringsrunde foregå den 27. juni.

Det står ingenting om når trekningen av 2. kvalifiseringsrunde vil finne sted. Men jeg husker fra tidligere trekninger at man har trukket for to runder av gangen. Det vil si at Stabæk har fått vite at de skal møte vinneren av ett bestemt oppgjør i 1 kvalikrunde. Det har gjort det lettere for turansvarlig å jobbe med to forskjellige turalternativer.

Blir dette tilfellet i år også?

Det jeg lurer på er hvor du har det fra. Med tanke på de tidligere årenes kvalik mener du at vi visste på forhand at Stabæk skulle møte Haka eller et lag fra Luxembourg? Og at vi før kampen mot Linfield visste at Stabæk skulle møte Anderlecht om man avanserte? Det kan ikke jeg huske, og såvidt meg bekjent er det i CL-kvaliken dette har vært benyttet + at i intertoto er oppsettet for alle rundene klare.

Trekningen er 1. august, og tidligst 26. juli vil vi få vite om Stabæk vil bli seedet (det kan bli klart tidligere om man ikke blir seedet avhengig av hva som skjer i intertoto. Vi er avhengig av at et av de tre intertotolagene som kommer inn i nordisk gruppe er ranket bak oss. Ser det ikke som veldig sannsynlig).

Dvs. at enten må vinneren av Ekranas Panevezys og Trans Narva slå ut Rosenborg og NAC Breda, eller vinneren av TPS Turku og Lisburn Distillery slå ut OB Odense og Aston Villa, eller vinneren av FK Riga og Bohemians Dublin slå ut Elfsborg og Hibernian.

Er et alternativ til også. Da må enten Manchester City, Hertha Berlin!, FC København, Brøndby eller Viking ryke ut i 1. kvalrunde. Litt usikker på Hertha siden laget flyttes fra en geografisk sone til en annen. Hva hvis laget blir slått av et lag fra Kazaksthan? Brøndby er kanskje det laget som er i stand til å ryke.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Europa-cup
  • Opprett ny...