Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter to strake tap må man jo se hva som skjer. Mot Viking får Stenersen ballen på midtbanen og skal gjøre noen flotte driblinger men mister ballen noe som resulterer i Viking scoring, i går skjer akkurat det samme.

Jeg vil påstå at vi har en alt for lett midtbane som skjelden er der de skal være og hadde det ikke vært for det gode forsvaret vi har hadde det rast inn baklengs!

Noen som er enig/uenig

?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sogndal setter 2 spisser og 2 sentrale midtbanespillere i press på vår sentrale midtbane. Løsningen er enkel - spill på kantene. Men det betinger at vi har mye mer bevegelige kantspillere enn vi hadde i går. Både Tom og Mikkel demonstrerte at vi mangler tempo og ikke minst bevegelse. Javisst finnes det bedre sentrale midtbanespillere enn Tommy. F.x. Ørjan Berg og Myggen. Men skal vi forsterke laget må vi ta tak i de svakeste leddene. Og det er ikke sentralt. Vi har vel eliteseriens treigeste venstreside med Mikkel/Samir+Christian. Med Mikkel, tom og samir ute av form blir det ikke bra. Den eneste spilleren som Martin og Tommy kunne spille ballen til i går var Peter.

Med andre ord: Henrik har helt rett. Vi trenger to kantspillere med fart, teknikk og duellstyrke, og en spiss med gjennombruddstyrke og målteft. Kjøpe kjøpe.

Grunnen til baklengsmålene mener jeg i stor utstrekning er kantspillere som ikke jobber hjem og gir bønda spill 6 mot 6 på vår halvdel. Akkurat det tilskriver jeg mer dårlig form enn fart i seg sjøl.

Med Inge og Tryggvi ute er jeg glad jeg ikke er Gaute foran matchen mot Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Gaute sier vi er for svake bak
  • Opprett ny...