pedro 107 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Nå har jeg sett det meste...En dommer som ikke dømmer på hands i feltet (pluss en rimelig klar felling av Finstad) som unnlater å gi kort når tre-fire spillere måker IA Olsen rett ned, som aldri hadde tatt seg bryet å lære fordelsparagrafen og som presterer å gi kampens ene gule kort til en Stabæk spiller!! Det er ikke få kamper jeg har fått med meg på Nadderud, men maken til skandaløs dommer kan jeg ikke huske å ha sett. Grisespill belønnes og ignoreres konsekvent, og belønnes med frispark og fordel...Når man atpåtil har en linjedommer som ikke engang så ut til å være kvalifisert til å dømme i Norway Cup (i kamper UTEN offside regelen) kan et lag uten marginene på sin side spille aldri så bra uten at det hjelper stort. Hadde jeg vært en representant for NFF på Nadderud i dag ville jeg ha skammet meg på vegne av dommertrioen og på vegne av BEGGE lagene utpå gressmatta. Dette skal ikke gå an. Jeg stiller meg heretter positiv til å innføre videodømming i tippeligaen!!! Likt for alle, og letter presset på dommerene som jo etterhvert må bli lei av all den hetsen de får... Dommern i går skal prise seg lykkelig for at han ikke dømmer i tyrkia eller Hellas, det er etter slike prestasjoner dommere der nede mottar drapstrusler og må ha politieskorte hjem.... Ja til Rettferdighet, ja til videodømming!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Tiltredes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Kanskje videodømming er det beste. Men spillerne bør også ta litt selvkritikk. Det kan ikke være lett å være dommer, når spillerne systematisk går inn for å lure dommeren. Det kan være så uskyldig som et innkast. Hvor mange ganger i løpet av en kamp ser man ikke at begge lagene signaliserer til dommeren at de skal ha innkastet? OK, det er kanskje bare "sånn man gjør" i kampens hete. Men det har ingen ting med fair play å gjøre. Men det kan også hende at det er nettopp dommeren som er med på å holde fotballen så populær. Dommerens tabber irriterer, gleder og engasjerer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 hmmm...det siste der er et sterkt poeng, men jeg mener nå at videodømming kun skal kunne benyttes i situasjoner som straffe, ikke straffe, (med dertilhørende kort/ikke kort for filming) annulering av mål dersom det 'lukter' offside, vanskelige situasjoner der dommer er i tvil om utvisninger/utdeling av kort (som f.eks ved etterslenger som skjer bak dommerens rygg) Videodømming er jo også uvurderlig når det gjelder å bedømme hvorvidt ballen var over målstreken/dødlinjen... Jeg ser for meg at dommertrioen har på et 'CIA headset' med toveiskommunikasjon opp til en 'videodommer' som fortløpende kan gi hoveddommer beskjed om situasjoner, og som hoveddommeren kan henvende seg til når han er i tvil om en situasjon... Det blir litt som American Football, bortsett fra at jeg ikke ville gitt trenere muligheten til å ta tim-out for å be om videodømming, det vill ødelegge rytmen i spillet og skje på et altfor partisk grunnlag... Det kunne vært moro å vite er om videodømming noensinne har vært oppe til debatt i FIFA eller UEFA, eller i det hele tatt vært utprøvd noen steder. NFF har vel ikke myndighet til å sette igang med noe slikt uten tilatelse fra høyere makter har de vel? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 28. Juli 2003 Del Skrevet 28. Juli 2003 Jeg er mot videodømming. Og det er av en grunn: Videodømming vil føre til pauser i spillet. Vi i Stabæk bør være de første til å vite at det alltid finnes noen kreative sjeler som umiddelbart får ideer om hvordan slike pauser kan fylles - med reklame. Vil du ha hokey så dra i Askerhallen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Jeg er mot videodømming. Og det er av en grunn: Videodømming vil føre til pauser i spillet. Vi i Stabæk bør være de første til å vite at det alltid finnes noen kreative sjeler som umiddelbart får ideer om hvordan slike pauser kan fylles - med reklame. Vil du ha hokey så dra i Askerhallen Et svinaktig godt poeng. Tom Erik - rett fra lydanleggshelvetet i Molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Jada, det er pausene som bekymrer meg med tanke på å innføre videodømming i fotballen, men pauser i spillet blir det i med dagens reglement uansett. Og som jeg ser det for meg, ville det faktum at dommerene er forbundet 'live' med hverandre via en øreplugg og fortløpende blir informert om eventuelle usette regelbrudd eller tvilssituasjoner faktisk spare tid i og med at dommer da ikke ville behøve løpe bort til linjedommer for å diskutere en sak slik som idag. Derimot kan han selv bedømme når han vil ha pause i spillet og få en oppklaring umiddelbart...Det er jo egentlig ikke mer avansert enn handsfree prinsippet...Og, som sagt, det er dommeren som bestemmer pausene, IKKE lagledere, trenere eller spillere. Og at reklamer da ville kunne kjøres over speaker i noen større grad enn det som allerede finner sted har jeg vanskelig for å tro.... Men alt dette er vel bare drømmer og ønsketenkning...Den reelle haken ved et slikt system er vel rett og slett kostnadene å ansette og lære opp videodommere, montere systemer på alle stadionanlegg osv... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Man kunne jo kanskje fylle pausene med orgelspill? Neida. Det er mulig en form for videodømming vil tvinge seg frem. Men så vidt jeg forstår må dette komme fra gutta i FIFA. De er nokså konservative, men åpne for å diskutere nye forslag for en sekk penger eller to. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Sakset fra 442...Vi har iallefall Svennis med oss! "Publisert 02.12.2002 18:55. Svennis vil bruke kameraene for å avgjøre tvilsomme situasjoner inne i straffefeltet. - De som sitter hjemme foran TV vet i løpet av 30 sekunder om det er straffe. Hvorfor ikke gi dommeren samme sjanse, sier Eriksson. -95 prosent av alle kamper avgjøres inne i straffefeltet. Endel dommerfeil skulle man kunne rette opp, sier han. Eriksson kom med uttalelsene under et lederskapssymposium i Stockholm." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Medaljen har dog en bakside - tenk på alle straffen Tryggvi har fått.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Medaljen har dog en bakside - tenk på alle straffen Tryggvi har fått.... For ikke å snakke om gule kort Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 hmmm, ja...Lei den der...Men på den andre siden, bare tenk på hvor mange kort hadde blitt delt ut tilsammen på de to siste kampene til medlemmer av Viking og Sogndal stupeforening! Der i gården er det jo faenmeg organisert idrett å stupe. Vi hadde også sluppet klyser som han svensken i Enga, han stygge blonde snusleppa i Molde osv osv... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 har forresten svinset litt rund på nettet og lest meg til at etter episoden med en viss pingle fra Sogndal og beinknuser'n fra Molde for en sesong eller to siden (oops, RBK) var 8 eliteserietrenere 100% for videodømming! i den anledning sa Omdal at dette var et tema som Norge måtte ha tillatelse fra FIFA for å gjøre noe med. Men videodømming var visst alltid et hett tema når pampene møttes, og det ble vel ikke akkurat et mindre hett tema etter mange av dommerfadesene i sist VM. Det er vel bare et spørsmål om tid før det innføres i større turneringer, så får vi se hva som skjer etter det... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Vi hadde også sluppet klyser som han svensken i Enga Jeg kunne godt tenkt meg Grahn til Stabæk jeg. Hvem hadde ikke vært drittsekk hvis Rekdal var sjefen din? Og så er det jo fint for de andre spillerne å få ut frustrasjonen sin. Da er det greit å ha en mann som Grahn man velte skylda over på. Jeg tror Gaute uten problemer ville fått Grahn til å fungere som er lagspiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 hehe....håper det var ironisk ment! Det er vel ingen klubb i Norge som ville være så dumme at de ville signere en mann som Gran! Snakk om en gutt bare en mor kunne elske...(og noen snes fjortiser som kun går på kamp for å sepå søte lille Antonius da...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vega 0 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Grahn er faktisk ikke så ille.. Takklingen på trening var bare en takkling som ofte skjer.. Spilleren som ble takklet la seg bare ned,(ingen stygg sak!) . Dermed hisset Rekdal seg opp, for å ta igjen, etter Grahns lille ferie.. Rekdal er bare ute etter å ta Svensken.. Han liker han bare ikke! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Juli 2003 Del Skrevet 29. Juli 2003 Tobias Grahn er en dritgod fotballspiller, som jeg tror mistrives sterkt i den defensive taktikken til Rekdal. At han er en humørspiller, javisst, men han er grisebra i sine gode stunder. Jeg mener også at Stabæk kunne utnyttet ham bedre enn Enga. I tillegg til god teknikk har han fart og bra skudd. Er det noe vi trenger tro? Dessuten tror jeg VIF snart betaler noen for å overta ham. Jeg vil gjerne ha flere gode og usympatiske spillere til Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 998 Del Skrevet 30. Juli 2003 Del Skrevet 30. Juli 2003 Rekdal er bare ute etter å ta Svensken.. Han liker han bare ikke!Jeg liker heller ikke Grahn, men jeg tror han ville ha gjort Stabæk godt. Hvis Stabæk bare skal ha én forsterkning i år, ville Grahn ha vært et utmerket valg med sin superteknikk og hurtighet. Det blir nesten som å få Chippen tilbake (bare med kulere tatto). Dessuten tror jeg Grahn sikkert ønsker å komme til en klubb som fortsatt klarer å selge spillere til europeiske storklubber. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 30. Juli 2003 Del Skrevet 30. Juli 2003 Det blir nesten som å få Chippen tilbake (bare med kulere tatto). Jeg tror ikke jeg kjenner en eneste en som ikke har kulere tatto enn Chippen. Hvis det er utvalgskriteriet ender vi med Eirik Nesset som kantspiller.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 998 Del Skrevet 30. Juli 2003 Del Skrevet 30. Juli 2003 Det kjiipeste er jo at den er kliss lik Beckham sin: Men det bekrefter jo mest likheten mellom Grahn og Chippen. http://www.dagbladet.no/sport/2003/05/28/369828.html Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 30. Juli 2003 Del Skrevet 30. Juli 2003 Nei, til Grahn, nei til Nordmann og alle typer som tror de er jævlig mye større og viktigere enn klubben som betaler lønna... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 30. Juli 2003 Del Skrevet 30. Juli 2003 Jeg driter i hav andre mener i denne saken Grahn til Stabæk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 1. August 2003 Del Skrevet 1. August 2003 uff da...man burde ikke drite i havet, det flyter så lett i land... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg