Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er vistnok kommet strengere og mer kompliserte krav i forhold til draktfarger på bortedrakter. Vi får ikke lov til å stille i verken lyseblått eller hvitt, (forstå det den som kan) så da er det jo ikke så mange alternativer igjen.

Det er nå tross alt bedre med GULL enn med sølv.

Kilde?

I følge Jakob over her så hadde han spurt i Stabæk butikken.

Uansett vilken farge det blir så får vi trøste oss med at det er kun 4 borte kamper i serien det blir aktuelt (hvis jeg har telt riktig MFK, Viking, VIF, SIF).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vistnok kommet strengere og mer kompliserte krav i forhold til draktfarger på bortedrakter. Vi får ikke lov til å stille i verken lyseblått eller hvitt, (forstå det den som kan) så da er det jo ikke så mange alternativer igjen.

Kilde?

I følge Jakob over her så hadde han spurt i Stabæk butikken.

Uansett vilken farge det blir så får vi trøste oss med at det er kun 4 borte kamper i serien det blir aktuelt (hvis jeg har telt riktig MFK, Viking, VIF, SIF).

Jeg spør ikke om kilde på fargene, jeg spør om kilde på de nye reglene fra NFF

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AaFK. Vi spilte iallefall i hvitt borte mot dem i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"AaFK. Vi spilte iallefall i hvitt borte mot dem i år."

Ja hvorfor gjorde vi det egentlig? Jaja, funka jo bra da.

Noen som vet om Stabæk-butikken fortsatt selger de hvite bortedraktene?

Hvis de forsvinner til neste år tar jeg gjerne en på billigsalg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss håpe at det ikke er noen kamper hvor vi må bytte shorts men ikke trøye - gul, gull og rosa shorts til blå drakt er vel alt annet enn pent...

I bortekampen mot Liin spiller vi med blå overdel og hvit shorts, siden Liin også har blå shorts. Tydeligvis en regel om at hverken over eller underdel kan være like.... :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa har ingenting med klubben å gjøre.

Skal man gå igjennom historien, er vel grønn den fargen som har blitt brukt?

Dersom reglene på død og liv skal være så vrange, kan vi jo kjøre fluroiserende batikk eller gjennomsiktige drakter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilde?

Du kødder nå?

Var det Hjallis som at sølv er nederlag?

Nå kan man nesten få en forumbruker til å ha sagt hva som helst om man endrer på det man har quotet.  Jeg var litt nysgjerrig på hvor dette med regelendringene kom fra.

Sølv var herlig.  Neste år går vi for GULL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilde?

Du kødder nå?

Nå kan man nesten få en forumbruker til å ha sagt hva som helst om man endrer på det man har quotet.  Jeg var litt nysgjerrig på hvor dette med regelendringene kom fra.

Var ikke Hjallis som sa det, men Kuppern. Det trodde jeg ALLE visste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilde?

Du kødder nå?

Der ser du hvor feil DU kan ta.  Alle går ikke rundt å husker hvilken skøyteløper som sa hva.

Jeg er helt sikker på at det er andre mennesker som ikke visste det.  For eksempel så snakket jeg med Joreme Olujun i Uganda tidligere i uka.  Han visste ikke en gang hvem Ard Schenk og Eric Heiden er.  Er det rart det er mye nød og elendig i verden.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dødsstilig når det ser ut som en Hubba Bubba har spydd på drakta, ja...

Men hva er egentlig poenget med strengere regler for bortedrakter? Hensikten er jo at man skal se forskjell på lagene, og god forskjell ser man til og med på lyseblått og mellomblått. Til og med FIFA godkjenner lyseblått mot mørkeblått i internasjonale kamper. Finnes det ikke andre regler av litt større betydning å konsentrere seg om og endre på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dødsstilig når det ser ut som en Hubba Bubba har spydd på drakta, ja...

Men hva er egentlig poenget med strengere regler for bortedrakter? Hensikten er jo at man skal se forskjell på lagene, og god forskjell ser man til og med på lyseblått og mellomblått. Til og med FIFA godkjenner lyseblått mot mørkeblått i internasjonale kamper. Finnes det ikke andre regler av litt større betydning å konsentrere seg om og endre på?

Hubba Bubba ser smuud ut=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilde?

Du kødder nå?

Der ser du hvor feil DU kan ta.  Alle går ikke rundt å husker hvilken skøyteløper som sa hva.

Jeg er helt sikker på at det er andre mennesker som ikke visste det.  For eksempel så snakket jeg med Joreme Olujun i Uganda tidligere i uka.  Han visste ikke en gang hvem Ard Schenk og Eric Heiden er.  Er det rart det er mye nød og elendig i verden.

Jaja, skal jeg la meg imponere av at du visste det var skøyteløpere? Hva i all verden var grunnen til at du nevnte Ard Schenk og Eric Heiden i en samtale med Joreme Olujin?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa er bedre enn gull..

ALT er bedre enn rosa..

Alt?

380142_MEDIUMSQUARE.jpgvif.jpg

Haha, tidenes idè=) Palermo har keege drakter. Ikke syt så mye over rosa drakter. Gul og svart(LSK) og oransje og blå(Aafk) er klart styggere enn rosa. Hvis vi er så ironiske at vi kan synge at vi er klysete pappagutterkan Stabæk-spillerne spille i rosa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ikke tippeligaen...

Da var all tvil feid tilside.

Jeg vil heller ha rosa enn gull, det er bare minst harry. Men hovedsponsor som en stoor langfinger til NFF, hvorfor er ikke draktene våre gode nok? Det eneste jeg kan skjønne er at det er litt vanskelig å se forskjell på et lag i blå overdeler og hvite shorts, mot et lag i hvite overdeler, og blå shorts. Men det er jo deres eget reglement som sier at shorts også må være forskjellige, det hadde vært lettere med et helhvitt lag mot blå overdel\hvit shorts da. Skal de bruke forskjellig parfyme også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, skal jeg la meg imponere av at du visste det var skøyteløpere? Hva i all verden var grunnen til at du nevnte Ard Schenk og Eric Heiden i en samtale med Joreme Olujin?

Med fare for å få påpakning for å spore av temaet, får jeg vel svare:

Jeg bløffet.  Jeg snakket med Joreme, men overhode ikke om annen sport enn fotball.  Jeg bare antar han ikke vet hvem de er.

Skulle jeg imponere deg med skøytenavn ville jeg valgt noen helt andre.  Fra slutten av sekstitallet til tidlig på åttitallet, fra omtrent Per Ivar Moe til omtrent Rolf Falk Larsen, fulgte jeg med på den idretten, som i den perioden hadde en vesentlig omlegging.  De kvittet seg med baneanviserne.  Ja, for de som ikke vet det - skøytesporten hadde en mann stående i inngangen til svingen på slutten av vekslingssiden for å vise med et flagg hvilken bane løperen skulle inn i.  Vekslingsside betø at man skulle skifte bane.  Det skulle man gjøre på hver runde.  Likevel trengte man en anviser.

For å få det on topic:  Jeg kan ikke huske at noen stilte med rosa drakt.  Dette måtte i såfall ha vært Frans Krienbuhl (eller hva han nå het).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun blir sikkert fornøyd, hun som trer den vakre blå drakta på rotta hun pleier å ha med seg...

edit:leif

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal de bruke forskjellig parfyme også?

Ja. Spillerne fra de forskjellige lagene skal også ha forskjellig toneleie på stemmene sine, og som Stabæk ha forskjellig stoff i hjemme/bortedrakt. Dommeren kan da se, høre, lukte og føle hvilket lag en spiller er fra. Etter det jeg har hørt kommer det en pressemelding neste uke om hvordan dommerne lettere kan smake forskjell. Det kommer som følge av et par enkelttilfeller denne sesongen hvor innkast har gått til feil lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Drakter
  • Opprett ny...