Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har serdeles liten tro på at Pontus er så desperat på å dra tilbake til Stockholm med en gang som folk tror. Han spiller på et bra lag, i motsetning til Djurgården som nesen rykka ned fra allsvenskan i år. Det er et bra svensk miljø i klubben som må telle positivt. Kidden hans er så liten at skolegang er årevis unna, og ikke et tema enda.

Alle de indkasjoner vi har fått frem til dette har vœrt at Pontus trives i Stabœk. Greit nok at han sier han vil flytte hjem etter hvert men det betyr ikke at han absolutt vil hjem nå.

Gi mannen ny kontrakt......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har serdeles liten tro på at Pontus er så desperat på å dra tilbake til Stockholm med en gang som folk tror. Han spiller på et bra lag, i motsetning til Djurgården som nesen rykka ned fra allsvenskan i år. Det er et bra svensk miljø i klubben som må telle positivt. Kidden hans er så liten at skolegang er årevis unna, og ikke et tema enda.

Alle de indkasjoner vi har fått frem til dette har vœrt at Pontus trives i Stabœk. Greit nok at han sier han vil flytte hjem etter hvert men det betyr ikke at han absolutt vil hjem nå.

Pontus og Emma har nylig født ett barn, så jeg skjønner at de tenker på å reise hjem til Sverige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, om vi har JIH, MMS, Rogne og Gromstad på stopperplass er vel ikke det helkrise - selv om vi da blir ekstremt avhengige av at JIH ikke blir skadet.

Når det er sagt, er det neppe helt tilfeldig at sesongen vår snudde da Pontus kom tilbake før sommeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi ikke skal lengre tilbake enn 2007 før Djurgården tok bronsen og tross alt ble mestere i 2005 viser hvor mye akkurat det svaier. Greit at ikke skolegang er et problem ennå, men at det kan være greit med familie rundt seg når man har en helt nyfødt liten krabat skjønner jeg veldig godt.

Segerström er i sin beste alder, og ville vært en bauta vi kunne nytt godt av i mange år fremover, evt. en av de vi faktisk kunne solgt for en god slump penger. Det gjør det rimelig surt at vi "må" slippe ham for småpenger nå eller gratis etter sesongen.

Hvis han absolutt vil dra nå hadde det vært det aller aller beste om han signerte ny kontrakt som Djurgården eller noe så kunne kjøpt ham fri fra så vi fikk mest mulig. Akkurat det er vel lite sannsynlig.

Vi får bare håpe at han er så glad i Stabæk at han blir noen år til :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns egentlig det er helt greit om han drar så lenge vi får en grei slant penger og Thomas Rogne.

Wallace syns jeg kunne vært spennende. God back med en lekker venstrefot. Hans dødballevner er noe vi kan trenge nå som Daigo er borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner i såfall å lukte litt midstopperkrise, hvis Rogne og Segerstrøm forsvinner, samt en konstant skadet IAO.

Den største utfordringen er å finne en liknende spillertype som Pontus og delvis Rogne, en spillende stopper. Noe vi er avhengige av med vår spillestil, vi husker alle vårsesongen med IAO, Risp og Morten som ikke akkurat kan betegnes som veldig spillende typer...

Hepp,

Eller det går ann å tenke litt annerledes. Vi har noen backer som også funker bra som stoppere (MMS og JIH) kanskje vi heller skal se oss om etter en offensiv back som erstatter for Pontus...?

@ringo

Og hvem skal da være backup på stopperplass ved evt. skader/suspensjoner, utenom en alltidskadet IAO og en ung stangnerende Grommers? Tror du JJ vil være fornøyd med 2 stoppere ut og en offensiv back inn?? Back er jo uansett planlagt å få inn... Det er jo klart vi må ha inn en erstatter for Pontus i tilsvarende posisjon, om han forsvinner!! Tull å si noe annet! Jeg er helt enig med Blaakjempe om at vi da bør få inn en stopper som også er god med ballen i beina, som Pontus. Heller ingen garanti for at MMS finner toppformen til neste år...

Eller hadde du andre tanker @ringo??

Gromstad har vel vist denne sesongen at han ikke har stagnert, snarere tvert imot. MMS og JIH har vel ikke prøvd seg sammen som midtstoppere før, men kan godt tenke meg at det lykkes slik som Pontus og Morten sammen alltid har gjort (har desverre kun fått en kamp sammen i år, med suksees). Når det er sagt, er det selvsagt jævlig om Pontus drar, men tror hele hans og klubbens situasjon tilsier det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig!

Nå funker quotingen!

Hei!

Stabæk Sølv i 2007

Stabæk Gull i 2008

Stabæk Bronse i 2009

Jon Knudsen er keeper!

Veigar is back!

Edit: Quote pyramide

Edit2: Totalt feil forumwacko.gif

Endret av Maan95
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvdt jeg forstår, så har Pontus kontrakt med Stabæk et år til?

Jeg tror ikke Stabæk kan finne en fullgod erstatter for den summen de evt. kan selge han for til Djurgården, så da vil det vel være bedre å la han gå kontrakten ut? Da har vi Pontus, Høiland og Skjønsberg, samtidig some Gromstad kan matches mer enn i fjor. Angående Rogne, så er det vel lite ved det som blir sagt her, og i media, som tyder på at han blir.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil i min bok, å miste Segers vil være en katastrofe.

Segers er en av de beste stopperne i norge. Ser egentlig bare Stadsgaard som er bedre. Ingen i norge (for Stabækpris) kan erstatte han..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Segers er en av de beste stopperne i norge. Ser egentlig bare Stadsgaard som er bedre. Ingen i norge (for Stabækpris) kan erstatte han..

Jeg håper også at han blir, men Segers er vel strengt talt den i den antatte førsteelleveren vår jeg blir minst stressa av å miste. Jeg vil ikke miste ham, men hvis vi som en klubb med svært anstrengt økonomi kan få litt cash for han (pluss slippe å lønne ham), tror jeg vi skal klare å gå videre post-segerstrøm.

Scenario: vi sparer en del penger i lønn, og får inn en del i overgangssum, dette kan brukes på å få inn en (kanskje) enda bedre nysignering på backplass.

Høiland blir stopper ved siden av en up-and-coming star i Rogne (som kanskje endelig får ut fingern og skriver under når han ser at en av de argeste konkurrentene om stopperplassene forsvinner). På høyrebacken har vi MMS, på venstre en ny fyr. Da har vi Stenvoll, IAO og Gromstad som back up, og i.o.m at MMS, JIH, og Stenvoll kan brukes flere steder har vi grei back up (i tillegg kan vår nye midtbanemann Vegar steppe ned i forsvarsrekka, skulle det trenges.)

I.o.m. at IAO (desverre) er mye skada og har snakket om å legge opp, synes jeg personlig at vi like gjerne kan ta opp Remman i A-stallen (Remman inn IAO ut ville spart oss for store summer i lønn).

Okey, det ble litt rotete, men summa summarum har vi, i mine øyne, ganske grei dekning i forsvaret, og et (litt rikere) Stabæk uten Segerstrøm skal vi klare.

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper også at han blir, men Segers er vel strengt talt den i den antatte førsteelleveren vår jeg blir minst stressa av å miste. Jeg vil ikke miste ham, men hvis vi som en klubb med svært anstrengt økonomi kan få litt cash for han (pluss slippe å lønne ham), tror jeg vi skal klare å gå videre post-segerstrøm.

Scenario: vi sparer en del penger i lønn, og får inn en del i overgangssum, dette kan brukes på å få inn en (kanskje) enda bedre nysignering på backplass.

Høiland blir stopper ved siden av en up-and-coming star i Rogne (som kanskje endelig får ut fingern og skriver under når han ser at en av de argeste konkurrentene om stopperplassene forsvinner). På høyrebacken har vi MMS, på venstre en ny fyr. Da har vi Stenvoll, IAO og Gromstad som back up, og i.o.m at MMS, JIH, og Stenvoll kan brukes flere steder har vi grei back up (i tillegg kan vår nye midtbanemann Vegar steppe ned i forsvarsrekka, skulle det trenges.)

I.o.m. at IAO (desverre) er mye skada og har snakket om å legge opp, synes jeg personlig at vi like gjerne kan ta opp Remman i A-stallen (Remman inn IAO ut ville spart oss for store summer i lønn).

Okey, det ble litt rotete, men summa summarum har vi, i mine øyne, ganske grei dekning i forsvaret, og et (litt rikere) Stabæk uten Segerstrøm skal vi klare.

For noe vrøvl. Segers er en spillende stopper, de vokser ikke på trær. Han er den jeg kanskje vil savne mest i 11'ern og som er vanskeligst å erstatte. JIH leverte en bra sesong som stopper men er langt fra spillende nok. MMS kommenterer jeg ikke engang. Stabæks spillestil er jo bygget på stoppere med gode ballferdigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper også at han blir, men Segers er vel strengt talt den i den antatte førsteelleveren vår jeg blir minst stressa av å miste.

Mener du at MMS er bedre enn Segers? Så du fjoråret?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at MMS er bedre enn Segers? Så du fjoråret?

Våren 2008 var han outstanding, høsten 08 og våren 09 skadet, og høsten 09 ok. Poenget er vel neppe å sette disse opp mot hverandre, men de utfyller hverandre bra, noe de også viste i den kampen de spilte sammen i år. Hvis Pontus ryker går Høiland inn, hvilket medfører at jeg er enig med Ringo at vi trenger en back først og fremst. Det beste av alt er jo om Pontus og Rogne blir, men det virker ikke veldig realistisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIH viste i flere matcher at han er en spillende stopper i tillegg til en spillende back. MMS må opp på 2008 nivået for å forsvare plass - men hvis han kommer opp dit vil MMS og JIH være gode alternativer. TRs avgjørelse får vi avvente. Remman opp i stallen må jo uansett være fornuftig. 19 år og med 40 kamper i annen divisjon som midtstopper og back. Han har hatt en stigning hvert år både teknisk, spillerforståelse og fart. Han tar nivået i løpet av 2010 bare han få sjansen. En sulten spiller vil jo bidra til skjerping blant de gamle slue blå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIH viste i flere matcher at han er en spillende stopper i tillegg til en spillende back. MMS må opp på 2008 nivået for å forsvare plass - men hvis han kommer opp dit vil MMS og JIH være gode alternativer. TRs avgjørelse får vi avvente. Remman opp i stallen må jo uansett være fornuftig. 19 år og med 40 kamper i annen divisjon som midtstopper og back. Han har hatt en stigning hvert år både teknisk, spillerforståelse og fart. Han tar nivået i løpet av 2010 bare han få sjansen. En sulten spiller vil jo bidra til skjerping blant de gamle slue blå?

Blir mye om MMS i Pontus' tråd, men de gangene MMS var midtstopper sammen med en spiller med noe fart og spillende egenskaper gikk det helt utmerket. I vår led han under å spille sammen med IAO/Risp, som var alt for like i spillestilen (samtidig som resten av laget også slet). MMS er mer enn bra nok for TL dersom han har en relativt hurtig og spillende makker (Pontus eller JIH). Jeg tror ikke det vil fungere like bre med MMS og Rogne.

Får vi inn en venstre back som frigjør Vegar til høyre back vil vi ikke bli veldig svekket om Pontus drar og JIH går inn. Problemet er at vi bli ekstremt avhengig av at JIH holder hele sesongen fordi vi ikke har andre hurtige, spillende stoppertyper i stallen (og JIH blir garantert skadet også neste år).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir mye om MMS i Pontus' tråd, men de gangene MMS var midtstopper sammen med en spiller med noe fart og spillende egenskaper gikk det helt utmerket. I vår led han under å spille sammen med IAO/Risp, som var alt for like i spillestilen (samtidig som resten av laget også slet). MMS er mer enn bra nok for TL dersom han har en relativt hurtig og spillende makker (Pontus eller JIH). Jeg tror ikke det vil fungere like bre med MMS og Rogne.

Tja, de individuelle ferdighetene til MMS er litt sjokkerende i mine øye, men som det har blitt sagt flere ganger har han tidligere vært god til å skjule de. Men det tilsier ikke at han blir en bedre spiller, bare at det er mindre tydelig at han ikke kan behandle ballen.

(Beklager, vet dette er off topic)

Edit: Poenget mitt er at dette gjør Seger til en enda viktigere brikke i det defansive spillet vårt.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noe vrøvl. Segers er en spillende stopper, de vokser ikke på trær. Han er den jeg kanskje vil savne mest i 11'ern og som er vanskeligst å erstatte. JIH leverte en bra sesong som stopper men er langt fra spillende nok. MMS kommenterer jeg ikke engang. Stabæks spillestil er jo bygget på stoppere med gode ballferdigheter.

You lost me at "for noe vrøvl", men jeg skal prøve å svare deg litt mer saklig.

Ja, Pontus er en god spiller, og som sagt håper jeg vi beholder ham. Men at han skal være den vi vil savne mest av alle, slik du sier, mener jeg er helt feil.

Den meningen tror jeg uansett du er ganske alene om her inne, så jeg lar det ligge.

MMS er ikke en like god spiller som Pontus, men mer anvendelig og mindre skadet. Jeg ville nok ikke bli veldig stressa av å miste MMS heller, hvis du bare tenker ferdigheter med ball, men han er en av de lokale gutta som "alltid" har vært her, aldri klager, og binder sammen laget sosialt. Daigo hadde nok aldri slått til så bra som han gjorde uten MMS som en fadder.

Og Pontus har hatt en del skadeproblemer.

Som sagt er han ikke dårlig, snarere tvert i mot, men jeg klarer å se for meg et suksessfullt Stabæk etter Pontus, i større grad enn uten mange av de andre i førsteelleveren. Så får du heller synes det er noe vrøvl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som håper Remmann blir tror jeg blir skuffet, han trener med andre klubber om dagen så har nok fått beskjed om at det ikke blir noe mer i Stabæk.

Hvis ikke Stabæk ombestemmer seg eller det er snakk om utlån. Jeg er ikke skuffet, tror ikke han har potensiale til å bli Tippeligaspiller.

Beklager hvis dette er feil tråd, men flere som nevnte han som en løsning for bedre dekning i forsvaret neste året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye der er i ryktene om at Pontus ønsker seg hjem? Ryktene om at Janne ville hjem var jo betydelig overdrevet.

Kan skjønne at han fikk hjemlengsel i fjor vinter og vår når det kun var snakk om rehabilitering og ikke fotballtrening, forhåpentligvis smiler livet litt mer til han nå som han spiller fast, nok til at han ønsker å bidra til mer edelt metall for Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye der er i ryktene om at Pontus ønsker seg hjem? Ryktene om at Janne ville hjem var jo betydelig overdrevet.

Kan skjønne at han fikk hjemlengsel i fjor vinter og vår når det kun var snakk om rehabilitering og ikke fotballtrening, forhåpentligvis smiler livet litt mer til han nå som han spiller fast, nok til at han ønsker å bidra til mer edelt metall for Stabæk

Daniel ønsker seg jo hjem hvert år, men så får han barnehageplass likevel, og da lokker ikke Stureplan så mye likevel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Budstikka papir vil Pontus ha betydelig høyere lønn for å signere ny kontrakt. Han er neppe blandt de best betalte, idet han kom fra svensk 1. div, så det er neppe overraskende at han vil ha mer Men ifølge Schelvan er kravet for høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Budstikka papir vil Pontus ha betydelig høyere lønn for å signere ny kontrakt. Han er neppe blandt de best betalte, idet han kom fra svensk 1. div, så det er neppe overraskende at han vil ha mer Men ifølge Schelvan er kravet for høyt.

Johan er samme situasjon og kommer nok også til å kreve et betydelig hopp ved neste kontraktrunde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johan er samme situasjon og kommer nok også til å kreve et betydelig hopp ved neste kontraktrunde.

Jeg er egentlig veldig glad for at scenariet du beskriver kommer opp ganske ofte..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Pontus Segerström
  • Opprett ny...