Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stabak.no informerer om en ny treningskamp allerede om 11 dager. VIF har utvilsomt fått en formsvikt i det siste etter en eller megeet bra vintersesong. Tror vi skal klare å jekke dem ytterligere ned denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 3. Mar 2007, 13:12) 99082[/snapback]
Stabak.no informerer om en ny treningskamp allerede om 11 dager. VIF har utvilsomt fått en formsvikt i det siste etter en eller megeet bra vintersesong. Tror vi skal klare å jekke dem ytterligere ned denne kampen.

Jeg har sluttet å tro, jeg håper bare veldig intenst. Disse kampene er så mye prøving og feiling at det er umulig å spå på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mest spennende med denne kampen er at vi nå skal begynne å spisse en 11er før seriestart mot Brann. Vi vil med andre ord få se hvem som er trenerens førstevalg etter vinteres treningskamper. Hvem har spillt seg ut, eller inn i forhold til i fjorårssesongen? Hvor sterke er vi med en antatt førsteelver?

Hvis VIF stiller med et toppet lag, kan dette være første gode pekepin på hvor vi står, selvom enkeltkamper ikke vil gi det fulle bildet.

En seier her hadde smakt godt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En seier, samt overbevisende spill, hadde smakt godt

Kan ikke si at jeg er voldsomt imponert over trenigskampene sålangt, men som det har blitt sagt mange ganger, det har blitt rotert kraftig på laget. De spillerne som så langt har imponert meg mest er Alanzinho, Morten, Daniel og Mike. Utover det så har Tommy, Pontus, Tom og Jon levert stabilt bra. Dog er jeg ikke helt fornøyd med kvaliteten på venstreback, men dette er jo det evig tilbakevendende spørsmålet om at Alan defensive holdning, gjør livet vanskelig for venstrebacken. Foreløpig klarer Tom brasene best, og er vel førstevalg når serien starter. I tillegg synes jeg vi slipper motstanderen litt for lett til i mellomrommet mellom forsvar og midtbane. Spillere jeg forventer at spiller seg opp i kvalitet frem mot seriestart, er Vegiar, Inge Andre, Christian Keller og Petter Furuseth. Personlig tror jeg både Vegiar og PFO våkner skikkelig til liv når det er snakk om poeng.

Det beste spillet har vel vi vel prestert i andre omgang mot Odd og Elfsborg, da det til tider ble visst mye godt angrepsspill. Om de blaa klarer å stabilisere det beste offensivt fra disse kampene , og samtidig tetter igjen bakover (vi har sluppet inn mye mål i treningskampene), så ser ting lovende ut. Vi er nødt til å være der fra første avspark, da vi vel aldri har møtt så god motstand i de første seriekampene, som vi gjør i år?

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med du,

Jeg har ikke blitt imponert over hverken spill eller resultater denne vinteren og jeg synes å minnes at vi var langt bedre i fjor vinter. Samtidig har JJ vært rimlig tydlig på at han så langt har testet bredden i stallen. Men når det er sagt så var han også veldig tydlig på at seieren mot Start var veldig viktig. Hvilket kan være en indikasjon på at man er litt usikker på hvor man står en drøy måned før seriestart.

Når det gjelder spillerstallen er det tre ting jeg synes er interessant:

*For det første så har Pontus fått mye spilletid og gjort sine saker brukbart. Mike og IA er nok fremdeles førstevalg på stopperplass, men når vi ser på hvor mye Markus fikk spille i fjor så er det åpenbart at vi trenger tre jevngode stoppere. Det virker som om Pontus har gått greit inn i troppen, han har gjort sine saker bra og han vil være en god erstatter for Markus i årest stall.

* Tommy ser ut til å være uten konkurranse på den defensive midtbaneplassen. Henning har fått prøve seg i spann med Somen (Mot Skeid og i Växjo) uten at det har fungert overbevisende. At Tommy også spiller alle kampen på La Manga når man ellers tester stallen er vel kanskje en indikasjon på at også JJ mener vi mangler et klart alternativ til den balanserende rollen på midtbanen.

* Vi mangler et alternativ til Veigar og Daniel på topp. Markegård har ikke gjort noe som skulle tilsi at han kommer til utkonkurerre en av de andre spissene. Spørsmålet er om vi i denne posisjonene er bedre eller dårligere besatt sammenlignet med fjorårets stall. Det er det vanskelig å bedømme. Strand hadde spisskompetanse som Eirik mangler, men samtididg tror jeg Eirik har mulighet til å toppe nivået til Strand. Jeg føler derfor at vi er status quo på angrepssiden, og vi får håpe Daniel og Veigar holder seg skadefrie og i form.

Vi får se hvordan klubben konkluderer, men jeg tror at Jens gjorde en såpass grei jobb i siste kamp at man lar keepersituasjonen ligge. Så får vi se om man velger å gjøre noe med en evt. backup til Tommy. Et mulig senario kan være følgende: MA forlater Brann til sommeren.(Jeg tilhører ihvertfall de som tror det) Hvis han ikke går til FC København (som han burde gjøre) så kommer han tilbake til Østlandet. MA har et stort ønske om å vinne serien. Det tror jeg han, korrekt, vurderer at han ikke kan få til i Stabæk. Derfor ender han mest sannsynlig opp i Enga. Men VIF må da sannsynligvis frigjøre plass i stallen. Det naturlige vil være å droppe Thomas Holm. En spiller Stabæk har vist interesse for tidligere... Vi får se, holm gutta er uansett sterkt knyttet til Enga. Men helt urealistisk er det vel neppe? Tilbake til nåsituasjonen. De neste par kampene blir avgjørende. Nå er det sagt at det skal være slutt på eksperimenteringen, og vi bør derfor begynne å ane konturene av laget i ukene som kommer. Da bør også resultatene begynne å komme inn, hvis ikke kan det fort bli for mye usikkerhet inn mot seriestart...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fjor spilte vi vel følgende treningskamper:

Kongsvinger i Kongsvinger, seier 3-0

Odd Grenland i Skien, tap 5-2

Molde i Vallhall, seier 2-0

Bodø/Glimt i Bodø, tap (husker ikke , men det var vel 4-1)

Bryne på La Manga, tap 1-0

Dallas på La Manga, seier 2-1

HamKam på La Manga, seier 1-0?

Ham/Kam på Nadderud kunstgress, seier 2-1?

Malmö FF i Malmö, tap 2-0

Vålerenga på Nadderud stadion, tap 2-0

Var dette så bra? 5 seiere, 3 mot lagene som viste seg å rykke ned (og som vi tilsammen fikk 12 poeng mot og 20-2 i mål)., i tillegg til høyst ordinære KIL og brukbare Dallas.

Skeid Stabæk 2 - 2

Falkenbergs FF Stabæk 0 - 1

Mjällby Stabæk 0 - 1

Östers IF Stabæk 0 - 2

Stabæk Odd 3 - 3

FC Lyn Oslo Stabæk 3 - 0

Elfsborg Stabæk 2 - 2

Start Stabæk 0 - 1

Tromsø Stabæk 2 - 1

Hvis vi ser bort fra 1x35 minutters kampene mot Falkenberg og Mjällby så har vi 2-3-2 mot betraktelig bedre motstand totalt enn i fjor. Så dette er nok et steg frem etter min mening. Men det er jo først nå det begynner å bli interessant.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - VIF, Nadderud kunstgress 14. mars
  • Opprett ny...