Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skremmende egentlig, har vi ikke hentet forsterkninger også? Antar Kjell Sverre i trenerapparatet også savnes, hva er planen bak dette opplegget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her var det mye positivt å lese... smil og vær glad for hver da........

men helt enig. er litt betenkelig dette her.

nå skal man jo ikke vektlegge disse treningskampenene altfor mye. lite motivasjon når rosenborg går opp til 2-0 tidlig i 2.omgang kan ha noe av skylda...

men å hentyde at pontus og petter er flopper, det blir litt for drøyt etter min mening..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry ass folkens, men jeg gidder faktisk ikke å sitte her og surmule over et sånt resultat nå. Det er mange uker til seriestart. Det er klart at jeg gjerne skulle hatt bare seiere og super målforskjell, men så lenge det ikke deles ut et eneste poeng i treningskamper velger jeg å se positivt på en ny sesong. Husk også at gutta er tunge i kroppen nå etter mye og tøff trening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry ass folkens, men jeg gidder faktisk ikke å sitte her og surmule over et sånt resultat nå. Det er mange uker til seriestart. Det er klart at jeg gjerne skulle hatt bare seiere og super målforskjell, men så lenge det ikke deles ut et eneste poeng i treningskamper velger jeg å se positivt på en ny sesong. Husk også at gutta er tunge i kroppen nå etter mye og tøff trening.

Tja, det er mulig "stikk huet i sanden" taktikken fungerer for deg, men jeg må ærlig talt si jeg blir litt urolig av for mange negative resultater. Dessuten er det ikke bare vi som har tunge bein og har trent mye i det siste. Det er svært ofte slik at de med best pre-season gjør det best i første halvdel av sesongen. Det har jo også vært enkelte unntak her, som Brann i fjor, men normalen er at gode treningskamper antyder en god sesong. Ikke noe å se seg blind på, og vi selv har vel ikke akkurat en katastrofal trengingskamp-tabell.

Spesielt Lyn- og RBK-kampene har vært skrekklige greier. Riktignok har vi stilt med svært spenstige lagoppstillinger og ekserimentert mye, så noe av årsaken ligger nok her. Likevel, når vi blir totalt overkjørt er det greit å se varsellampene som blinker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bli most 5-0 en måned før seriestart er skikkelig, skikkelig skummelt. Forøvrig så har vi gjort det greit når man ser treningskamptabellen sammenlagt (3. plass):

SIST OPPDATERT: 10.2 klokken 11.19

Treningskamptabellen

Tippeligaen

Tromsø 8 19-7 17,5

Sandefjord 8 10-7 17,5

Stabæk 9 13-14 15,5

Vålerenga 6 15-9 15

Rosenborg 8 14-8 14,5

Start 7 12-6 12,5

Aalesund 9 19-12 12

Viking 7 8-7 12

Odd Grenland 10 22-23 12

Lillestrøm 6 12-3 11,5

Brann 6 7-10 10

Lyn 8 21-16 9

Strømsgodset 7 15-11 9

Fredrikstad 8 8-8 8

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 10. Mar 2007, 11:25) 99492[/snapback]
<!--quotec-->

Tja, det er mulig "stikk huet i sanden" taktikken fungerer for deg, men jeg må ærlig talt si jeg blir litt urolig av for mange negative resultater. Dessuten er det ikke bare vi som har tunge bein og har trent mye i det siste. Det er svært ofte slik at de med best pre-season gjør det best i første halvdel av sesongen. Det har jo også vært enkelte unntak her, som Brann i fjor, men normalen er at gode treningskamper antyder en god sesong. Ikke noe å se seg blind på, og vi selv har vel ikke akkurat en katastrofal trengingskamp-tabell.

Spesielt Lyn- og RBK-kampene har vært skrekklige greier. Riktignok har vi stilt med svært spenstige lagoppstillinger og ekserimentert mye, så noe av årsaken ligger nok her. Likevel, når vi blir totalt overkjørt er det greit å se varsellampene som blinker.

Hepp,

Vi kan ikke la dette gå upåaktet hen og håpe på at det bare var en dårlig dag på jobben!

5 - 0 er et UAKSEPTABELT resultat uansett hvem det er som står på motsatt banehalvdel. Det er et särlig uakseptabelt resultat i og med at det dreier seg om en eliteseriekollega. Som sagt tidligere så synes jeg prestasjonene i vinter har värt dårligere enn de var för fjorårssesongen og jeg er oppriktig bekymret!

Jeg mener vi gjör oss selv en björentjeneste dersom vi inkluderer resultatene fra Vaxjö i vinterens treningskampstabell. Kun kampen mot Öster var en full fotballkamp, og også da slet vi med at Öster löp i senk midtbanen vår. Start var også klart bedre enn oss i store deler av kampen når vi slo dem på La-Manga.

Dette ser MEGET stygt ut, og det er midtbanen som svikter!

Her må man gjöre grep!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bli most 5-0 en måned før seriestart er skikkelig, skikkelig skummelt. Forøvrig så har vi gjort det greit når man ser treningskamptabellen sammenlagt (3. plass):

Treningskamptabellen

Tippeligaen

Tromsø 8 19-7 17,5

Sandefjord 8 10-7 17,5

Stabæk 9 13-14 15,5

Vålerenga 6 15-9 15

Rosenborg 8 14-8 14,5

Start 7 12-6 12,5

Aalesund 9 19-12 12

Viking 7 8-7 12

Odd Grenland 10 22-23 12

Lillestrøm 6 12-3 11,5

Brann 6 7-10 10

Lyn 8 21-16 9

Strømsgodset 7 15-11 9

Fredrikstad 8 8-8 8

Denne tabellen er jo mildt sagt meningsløs! Så lenge man ikke regner snittet eller definerer kampenes viktighet anderledes blir dette bare tull. Vålerenga har jo over 2,5 poeng i snitt, og har spilt mot toppede RBK, Brann, Helsingborg og LSK, mens vi har litt over 1,5 poeng i snitt og har spilt mot ganske mye enklere motstand. Likevel ligger vi over... Go figure!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser MEGET stygt ut, og det er midtbanen som svikter!

Uten at jeg gidder å sjekke opp, mener jeg at de styggeste periodene har kommet når Somen/Tommy ikke spiller sentralt. Mye utskiftninger i midtbaneleddet er sannsynligvis også medvirkende, men etter å ha lest kampreferat, virker det som om vi ikke har solid nok backup bak Tommy/Somen. Videre lurer jeg på om kantene blir for offensive, men med manglende sjanseproduksjon tviler jeg jo egentlig på det...

Løsning: Solli -> Brann, MA -> Stabæk, fungerte bra i 03 :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? Fungerte det bra i 2003??? Hva var det jeg ikke fikk med meg her. Vi lå nederst, MA kom tilbake, MA halvveis skada hele veien, vi rykka ned... Ja, han ofret virkelig blod og tårer for klubben, men vi rykka ned!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 10. Mar 2007, 18:36) 99518[/snapback]

Hæ? Fungerte det bra i 2003??? Hva var det jeg ikke fikk med meg her. Vi lå nederst, MA kom tilbake, MA halvveis skada hele veien, vi rykka ned... Ja, han ofret virkelig blod og tårer for klubben, men vi rykka ned!

Vi rykket ikke ned i 03.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 10. Mar 2007, 18:36) 99518[/snapback]

Var det ikke i 2004 vi rykket ned....?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke i 2004 vi rykket ned....?

Jepp, 03-sesongen ga seriebronse. Tommy/MA eide midtbanen nær sagt alle kamper. (Men så hadde vi Chippen og)

Men nå begynner det å gå litt off topic, så vi får spore innpå tråden igjen: Savnet etter Jokke og Jeppe er nok større enn vi tror

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

kremt...

Da var det slutt på øl og debattforum her i gården!

Ble nok villedet av dette med returen til Martin i 2004, men likevel er dette en så grov bom at jeg pålegger meg selv en ukes forum-avbrekk. Dette holder rett og slett ikke mål!

BEKLAGER!

Sees om en uke...

PS! heia oss hele tiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der, da har vi akkruat satt litt penger på Nanne som toppscorer i TL i år, til 8 i odds, mens han hadde 15 før fjoråret, det betyr at jeg har troen på Nanne, men troen på medalje har forsvunnet helt den siste måneden...... satte uten tvil penger på den betten i det tidligst laget...

(don't drink and bet kids)

Vi har en god del kvalitetsspillere, men når et par plasser ikke er fylt opp med materiale som holder mål, skaper dette en utrygghet som brer seg over hele laget. For meg er dette plassene vi har førsteklasses spillere, som jeg mener kunne spilt seg inn på de fleste TL lag (under de øverste kanskje), mens vi på noen plasser ikke har 1.lags materiale:

Jon

MMS -- IAO -- Mike -- ???

PFO -- TS -- ??? -- Alan

VPG -- Daniel

Alle disse har bevist hva de står for, bortsett fra PFO, vet ikke hvorfor, men jeg har skikkelig troen på han i år..

Som jeg ser det er det kun to plasser som vi ikke har 1.lags materiale, og det er på sentral midtbane dette svekker oss mest.

Somen og Henning holder ikke det nivået vi trenger p.t.

På venstre bekk synes jeg ikke Børnar har imponert, Tom er selvfølgelig en bra backup, men jeg har lyst på en mer spesialisert venstrebekk, som presterer. Ikke misforså, jeg digger Tom, han er poteten vår som alltid gir alt, som kan brukes som en backup på diverse plasser.

I tillegg er vi ganske føcked skulle noen av disse gå ut med lange skader. Verst er det med en skade på Jon eller Tommy, det begynner det å lukte nedtykk med en gang av.

På topp kan vi leve med en kortvarig skade på en av spissene våre om gangen, Eirik og Ola kan bytte på å spille, tror begge to er sultne på å bevise at de har nivået inne.

Synes Pontus er et kjempe-kjøp, han dekker opp for MMS og midt-forsvaret, men tror han helst bør spille med enten Mike eller IA på banen. På kanten er jeg komfortabel med Keller som backup, og vi har spennende ungutter som bør være keene på å forsøke å fighte seg inn på laget. (Henning, Branimir) (bjørnar funker vel også på kant)

Får bare konkludere med at stallen vår er for tynn til å kjempe i toppen, krysser fingrene mine for at jeg tar feil. Vi har mange "nesten" spillere, med potensial, men som ikke er helt der ennå. Henning, Branimir, Håkon, Eirik, Ola ++ .. Men for meg virker ikke disse på nåværende tidspunkt å være klare for å steppe inn over tid skulle vi miste en spiller med skade...

Gjetter på en plass mellom 5. og 8., optimistic case er 4., pessemistic case snakker vi ikke om...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i mye av det du sier, men at Somen ikke holder godt tippeliga nivå må jeg si meg sterkt uenig i. Somen er i mine øyne ufattelig viktig i oppbyggingen av det offensive spillet vårt, og er blitt i den senere tid en av våre viktigere spillere! (mener jeg da.)

Jeg synes heller fokuset bør være på PFO. Jeg mener han fortsatt har tilgode å bevise at han blir en god spiller for oss. Til han sitt forsvar, er han fortsatt ny og trenger mer tid til å spille seg inn i systemet vårt. (edit: jeg så først nå hva du hadde skrevet om PFO :) )

Jeg har fortsatt troen!

Alltid. Uansett.

Endret av Alltid_Uansett
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somen holder tippeliga standard, ingen tvil om det! Selv om mange mener han ikke fungerer defansivt, er jeg litt enig og uenig i det. Det som jeg tror var litt av åpenbaringen i fjor var ferdighetene hans til å holde på ball. Verken Tommy eller Henning er kapable til å holde på ballen like bra som Somen. Det skaper ro i laget, og det blir få balltap på midten.

Han er heller ingen rundingsbøye på midten, det er få som klarer å komme seg forbi og på den delen synes jeg han har vært flink i vinter. Minuset er at han til tider kommer veldig høyt opp i banen, og vis Stabæk mister ballen da kan vi fort bli screwed. Jeg er uten tvil om at Somen fort kan bli en av de beste sentrale midtbanespillerne i årets tippeliga, vis han spiller på sitt beste.

Han kan også til tider holde for lenge på ballen som Alan, men tviler på at vi er de eneste som har sett det, og trener teamet prøver nok å fikse på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treningskamptabellen

Tippeligaen

Tromsø 8 19-7 17,5

Sandefjord 8 10-7 17,5

Stabæk 9 13-14 15,5

Vålerenga 6 15-9 15

Rosenborg 8 14-8 14,5

Start 7 12-6 12,5

Aalesund 9 19-12 12

Viking 7 8-7 12

Odd Grenland 10 22-23 12

Lillestrøm 6 12-3 11,5

Brann 6 7-10 10

Lyn 8 21-16 9

Strømsgodset 7 15-11 9

Fredrikstad 8 8-8 8

Det ser ikke så bra ut på vintertabellene til Dagbladet og Aftenposten (for å si det mildt):

http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/12/494746.html

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article76623.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mer på:

1)Bronsevinnere i 2003

2)Ingen seiere i treningskampene, men satset på at ting ordnet seg

3)Manglende forsterkninger

1) Ok, flisespikkeri, men vi kom ikke på 3. plass i fjor :)

2) Vi har vunnet treningskamper i vinter

3) Vi har fått hvertfall én solid forsterkning(på papiret vel om merke) i tillegg til en spennende spille i Pontus og en ungutt i Jonas Rygg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viktig å ikke male fanden på veggen heller, vi blir ikke bedre av å mer eller mindre gi opp før det har starta. En skikkelig schmell i en treningskamp en måned før behøver ikke bety noe. Men, som det også blir snakka om på rbk-kamptråden, vi virker for pinglete og amatørmessige om dagen. Siden sesongstart i fjor har vi mistet tre rutte svensker, alle skikkelige fightere som visste hva som må til for å vinne baller, og fått inn Keller, PFO, Pontus og Somen. Keller er ikke den største sluggern, og har tilgode å overbevise, PFO akkurat det samme, selv om jeg har mere tro på ham, Pontus ser jeg for meg som 3. valg som stopper, og heller ikke han oser selvtillit/fighterinnstinkt, selv om innstillinga hans generelt ellers virker veldig bra. Somen har visse fighteregenskaper.

Av de som er igjen synes jeg bare IA, Tommy og Mike (selv om han mangler en del fart) har det hissige ballvinner-fighterinstinktet. Vi trenger flere sånne, evt. satse mer på Henning, i den tro at hvis han gis mer ansvar, vil han ta det og utvikle seg mye (men det er selvfølgelig en viss risiko der).

Hovedproblemet nå er at vi er for pinglete og keitete rett og slett.

Håper også at Jons retur i buret kan gi en viss positiv effekt, han er jo 100 ganger mer autoritær enn Jens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
En måned til seriestart
  • Opprett ny...