Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor spiller ikke Jan Derek på Stabæk.... 2-2.

fordi han er gammel og arogant. I tillegg har vi minst to spisser som er bedre enn han.

Ok da, men hvorfor spiller han i det hele tatt. Han må jo være FOR gammel snart??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-2

Et godt resultat og en god kamp(?)

Utifra kampreferat høres det ut som om begge lag spilte brukbart og kom til litt sjanser. Ser at vi kun byttet Tommy/Somen i løpet av kampen, godt å se at laget holder (nesten) i 90 min, men egentlig litt bekymringsfult at vi ikke har noen vi kan sette innpå i sluttminuttene for å få det avgjørende målet. Ser at Alan likevel satt på benken, men det var kanskje en avveining om at å sikre U var viktigere enn å risikere en smell...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan spilte hele 2. omgang, han. Farlig tam og svært ofte feilplassert. Somen var dårlig.

Bra kamp av Henning, ja! Pontus gjorde også en sterk 2. omgang i mine øyne og PFO tror jeg kan bli riktig så bra, bare innleggene sitter litt bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I hvilken posisjon spilte PFO?

Høyre kant.

1 omgang:

Jon

Tom - Pontus - Mike - Bjørnar

PFO - Henning - Tommy - Keller

Daniel - Veigar

2 omgang

Jon

Tom - Pontus - Mike - Bjørnar

PFO - Henning - Somen - Alan

Daniel - Veigar

Espen kom inn for Henning de siste 10.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål til dere som så kampen: Hvordan fungerer egentlig Keller som venstre kant? Hvem er best av han, Bjørnar, Branimir og Alan?

Keller var OK. Branimir spillte ikke. Bjørnar var OK men Alan hadde en dårlig dag på jobben, sammen med Somen. :(

Veldig god kamp av Henning. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallkamp av både Pontus og Henning! Ellers mye ymse.. bra angrepsspill til tider.

Henning gjorde i hvert fall en bra kamp, Pontus startet usikkert men kom seg bra etter hvert. Jeg synes også Tom gjorde en bra figur bortsett fra den tåpelige nedløpinga som ga VIF frispark (og med det utligning), det var VELDIG unødvendig. Jeg mener resten av gutta leverte en grei kamp, ingen var dårlige, men de briljerte heller ikke og det var for mange passninger som ikke fant adresaten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye er allerede sagt om kampen, men vil trekke frem de fine tendensene til lekker klikk-klakk det var mellom veigar, daniel og alan i en periode i andre omgang. selvom det ikke satt helt så kommer forhåpentligvis det med en måneds trening:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Alt i alt en fairspillt, åpen og morsom kamp mellom to for dagen realativt jevngode lag. Når det er sagt synes jeg kanske VIF var en tanke mer kompakte defensivt og litt mer distinkte i angrepsspillet enn oss. Men dette må ha vært en solid opptur for gutta etter å ha blitt slaktet i Abrahallen forrige fredag.

Det er endel å jobbe med også:

* Daniel Freheim Holm fikk lov til å ta i mot ball og vende opp litt for ofte i rommet mellom backfireren og midtbanen.

* Det var ofte mye rom mellom back og stopper i den bakre fireren. Særlig Mila var flink til å strekke forsvaret vårt.

* Vingene var for lite med defensivt. Særlig PFO, noe som gjorde arbeidsforholdene til Tom vanskelige.

* Presisjonen i pasningspillet må økes. Vi mister for ofte ballen rett inn på motstanderens banehalvdel og får kontringer imot.

* Overgangene offensivt sitter ikke like godt som tidligere.

Av positivet ting vil også jeg trekke frem Henning og Pontus. Særlig førstnevnte spillte en bra kamp. Ikke rent få ganger satte han igang angrepsspillet på egen banehalvdel for så å løpe i posisjon og være tilstede når ballen kom frem til VIF's 16 meter. Bra!

Segerstöm raidet flere ganger oppover i god gammeldags Erik Hoftun ånd. Jeg tror han kan bli en nyttig tilvekst, selv om han også ble overspillt defensivt ved et par anledninger.

Veigar virket sur i første, men det løsnet litt utover i 2. omgang.

PFO hadde noen fine raid langs flanken, men jobbet for dårlig hjemover. Noe han i usminkede og myndige ordelag fikk klar beskjed om å gjøre noe med av sin makker på høyrekanten Tom Stenvoll (uten at det hjalp særlig, SKJERPINGS Petter)

Det var tidvis tendenser i spillet, men det er ikke slik at alt er ræva den ene dagen og fryd og gammen den neste. Vi har mye å jobbe med frem mot seriestart. Men jeg regner med at dagens kamp fikk gutta til å senke skuldrene noe, og det er ikke så rent lite viktig det...

@ringo

PS Keller var anonym på sin flanke i første omgang. Tror han er et lite stykke unna 1. laget gitt... IAO ønsket kanskje ikke å bytte fra gress til kunstgress til gress igjen i løpet av få dager. Redd for belastningsskader???? Han er nok ikke så tøff som han virker :)

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO hadde noen fine raid langs flanken, men jobbet for dårlig hjemover. Noe han i usminkede og myndige ordelag fikk klar beskjed om å gjøre noe med av sin makker på høyrekanten Tom Stenvoll (uten at det hjalp særlig, SKJERPINGS Petter)

PS Keller var anonym på sin flanke i første omgang. Tror han er et lite stykke unna 1. laget gitt... IAO ønsket kanskje ikke å bytte fra gress til kunstgress til gress igjen i løpet av få dager. Redd for belastningsskader???? Han er nok ikke så tøff som han virker :)

PFO's raid i første omgang var veldig oppløftende.. godt å se litt mer gjennombruddshissighet fra kantene.. luktet nesten litt chippen over det hele.. kjørte jo over backen sin i første omg.. Det er nice.. :D men skal selvfølgelig ha trekk for defensiv slapphet..

Synes anonym var en understatement når det gjelder Keller.. synes han var svak hele kampen.. Selv om heller ikke Alan var noe særlig i dag, må alan, evt henning være klare valg før Keller med tanke på Brannkampen..

uansett.. oppløftende kamp, med tanke på 0-5 mot rbk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-VIF 14.03
  • Opprett ny...