Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Burde jo vinne denne matchen for å ha selvtillit inn i Brann-kampen...

Tja, vi spiller bedre mot svenske enn norske lag ;) (vi passer i royal league om vi har like bra taket på danske..)

Uansett synes jeg Nadderud gresset ser veldig bra ut, utfra bildet på stabak.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic, men er det noen som vet om det er en grunn til at Stabæks og Halmstads logoer er så like?

Tror vi har vært gjennom dette før (husker ikke hvilken tråd).

Kjapp oppsummering av forrige diskusjon: Stabæk ble stiftet i 1912. Halmstad i 1914. Det avgjør vel saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic, men er det noen som vet om det er en grunn til at Stabæks og Halmstads logoer er så like?

Tror vi har vært gjennom dette før (husker ikke hvilken tråd).

Kjapp oppsummering av forrige diskusjon: Stabæk ble stiftet i 1912. Halmstad i 1914. Det avgjør vel saken.

Kaizeren har (kanskje) rett.  Jeg har bedrevet litt forskning i gamle poster - her er det fulle svaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen rapporter fra kampen? 0-0 og 5-0 i sjansestatestikk..? litt skuffende at vi ikke klarer score da?

hvordan var pontus/kjølø?

komman! for oss som har vært på jobb! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er Halmstad en for dårlig målestokk eller så er vi ikke skremmende sterkt svekket defensivt selv om IA er ute. Null målsjanser imot må vel også tyde på at det ikke var bare de fire bakerste som hadde kontroll defensivt. Og offensivt løsner det nok etter hvert som Daniel og Veigar får stadig mer spilletid sammen, noe de ikke ha hatt for mye av i vinter og følgelig kan være et stykke unna fjorårsnivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at personlig ble jeg mye mer optimistisk etter denne kampen her. jeg har vært mest skeptisk til midtbanen, men i dag gjorde den seg absolutt ikke bort. somen ble bedre utover i kampen men best var Henning og Alan. Man ser at Alan har jobbet med det defensive,og fremover burde han hatt noen målgivende. 'JAMEN SÅ SKYT DA!' Veigar og Daniel gjorde mye rart i dag,de har et stykke igjen til formen, men føler meg rimelig sikker på at de er der de var i fjor om ikke lenge. PFO har fortsatt ikke hatt en bra match, men synes han også nærmer seg. Synes Pontus og Mike hadde god kontroll bak i dag, Pontus gjør veldig mye riktig, og han kommer garantert til å putte mål for oss på cornere i år.. Morten viste mye positivt fremover i dag, mens Tom åpnet bra, men ødela helhetsinntrykket med en del idiotiske pasninger i 2. omg. Men alt i alt en positiv match

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal man si?

Tidvis mye bra, men som andre har påpekt blir det fort litt nølende og avventende når vi nærmer oss mål. Syns Tom var solid idag, og han er nok førstevalg på venstreback. Pontus var bra og viste at han kan ta Inges plass uten at vi blir nevneverdig svekket. Mike hadde sykt mange dårlige oppspill, noe som kunne resultert i mål. På midten og foran blir det vel mye småspill som ikke leder noe sted, selvom det av og til ble noen fine kombinasjoner som endte med farlige innlegg. Veigar virker ikke helt motivert, men det skyldes kanskje at det er treningskamp?

Alt i alt, det ser solid ut bakover, mens det offensive bør terpes på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første som jeg merka meg i dag: Fy faen så mange feilpasninger! Fra begge lag. Særlig i førsteomgang syns jeg pasningsspillet var direkte bedritent. Mike, Henning, Veigar m.fl. sender ball etter ball rett i beina på en hvit spiller.

Andre jeg merka meg: Halmstad så ut som de hadde spilt 90 min. rett før denne matchen, for her var det ikke mye innsats.

Tredje: Meget varierende innsats og intensitet. I perioder, særlig i andre omgang, spiller vi fin fotball og folk tar initiativ og er ivrig på å flytte etter når vi har ball. Alt i alt syns jeg det varierer for mye, men mulig det er bevisst fra JJ sin side å variere press for å terpe ulike spillsituasjoner.

Mot slutten skaper vi masse og burde avgjort matchen. Vi er klart best, ingen tvil. Spørsmålet er bare; hvor gode var egentlig Halmstad?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mye bra i dag, men la det være sagt; Stabæk kan ikke vente med å begynne kampen til halveis ut i første omgang når alvoret starter.  Håpløst mye feilpasninger i begynnelsen.  Halmstad - som ble nummer 11 i Allsvenskan i fjor - var ingen målestokk.  Stabæk var mange hakk bedre, og kontrollerte kampen mesteparten av tiden.

I første omgang var Tom mest involvert i spillet og banens beste.  Han signaliserte klart at han vil være med i første-11 i år.  Så får vi se om JJ er enig.  Alan storspilte også i første omgang.  Skuffelsene var Morten og PFO, som begge spilte seg noe opp i 2. omgang.  Men om historien skal vise at PFO var en klassesignering må se til å bli venn med ballen.

At særlig Daniel og Veigar nølte voldsomt foran mål, håper jeg vi kan skrive på at det var en treningskamp.  At Somen aldri tør skyte tror jeg kanskje er et verre problem.  Vi må finne ut hva "skyt" heter på fransk.  Ellers var Somen rimelig bra.  Bak var Pontus solid - og han kunne med litt flaks også tegnet seg på skåringslisten.  Jeg tror Pontus skal vise seg å være en klassesignering.  

Stenersen hører hjemme i første-11.  Det var ingen tvil om at laget hevet seg da han kom inn.

En liten kommentar til alle som klager på at vi har for tynn stall: Keller, Kamara, Stenersen, Rygg, Nystuen, Holmvik og Markegård.  Det var utspillerne på innbytterbenken ved kampstart.  Landslagsspiller Skogseid var ikke med pga skade.  Heller ikke IA.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare sett PFO mot VIF og i dag, og han har i hvert fall hevet seg mye fra VIF-kampen. Jeg er rimelig sikker på at han hever laget.

Alan og Tom var veldig gode i dag, håper de stabiliserer på dette nivået. Tom riktignok litt variabel mot slutten av 2 etter å ha jobbet knallhardt hele kampen, men fortsatt et godt helhetsinntrykk.

Litt overrasket over at Halmstad ikke ble godskrevet noen sjanser, det var da et skudd - riktignok løst - som ble reddet på strek. Uansett førte vi kampen, spes. i andre omgang. Synd det ikke ble mål, både Daniel, Veigar og Alan hadde flere gode sjanser hver seg. Veigar kanskje den beste, men han begynte å drible i stedet for å skyte....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes folk er veldig nøkterne her. Synes det var masse positivt i dag. Bortsett fra de første 20 minuttene synes jeg vi var knallgode. Ballen gikk fort på en-touch og vi spilte ut Halmastad så det var en fryd å se på. Desverre skulle vi spille oss helt inn på 5 - meteren. Det bekymerer meg ikke, målene kommer, det er jeg overbeivst om. Det var gøy å se Henning i dag, han klarte seg etter min oppfatning, veldig bra som ballfordeler dypt på vår midtbane. Er litt usikker på ballvinner egenskapene hans, når vi møter bedre lag en Halmstad. Men i dag var han bedre enn jeg har sett han på veldig lenge. (Så ikke VIF kampen hvor jeg har skjønnt at han var god). Det er skrevet her at laget helt klart hevet seg når Tommy kom inn for Henning, det er jeg overhodet ikke enig i, men Henning forsvant nok litt i kampen før han ble byttet ut. Vi kjørte over Halmstad da Henning gikk ut, og vi fortsatte å kjøre over dem etter at Tommy kom inn.

Ved siden av Henning (og etterhvert Tommy) var Somen enda bedre. Han var ett hakk over alle i dag. Holder på ballen i trengte situasjoner, har bra fremdrift, gode pasninger og bra oversikt. Rett og slett konge på midten.

Når vi får Veigar og Nannskog i form tror jeg vi skal bli bra, jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, virker som om problemet med avslutningsvegring ikke er borte fra ifjor og årene før der, dette er vel egnetlig det som har irritert meg mest opp igjennom årene. Det må da være mulig å avslutte fra distanse innimellom, faktisk så har vi jo nesten alltid scoret når vi ha prøvd (veigar hjemme mot ffk og vaalerengen, HH mot molde osv..).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten kommentar til alle som klager på at vi har for tynn stall: Keller, Kamara, Stenersen, Rygg, Nystuen, Holmvik og Markegård.  Det var utspillerne på innbytterbenken ved kampstart.  Landslagsspiller Skogseid var ikke med pga skade.  Heller ikke IA.  

Synes du Stabæk har en bred stall? Kamara er visserligen lovende men Nystuen, Markegård å kanskje Rygg(tidlig å si) håller ikke Tippeliganivå. Den som påstår noe annet kan begynne å se på cricket

Stenersen er god nok til en plats i start 11-ern fordi han har en god frisparkfot. Fy fan så treig han er.

De eneste positive jeg kunne se i denne kampen var att vi holdt tett bakover.

Alanzinho bør starte på benken mot Brann. Han kan heller komme inpå når det gjenstår 15-30 min av kampen.

Flytt øver Petter F på venstre å sett in Keller før fan.

Konklusjon: For att Stabæk skal ta medalje så er tropp allt for tynn

For att Stabæk skal unngå nedrykk så er troppen god nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg observerte vel det samme som alle dere andre her. Noe som var tydelig de første 20 min, er at langballer ikke kler Stabæk. Nannskog vinner ikke en eneste hodeduell, og veigar er og forblir for lav. Det blir bedre når ballen går langs bakken og Stabæk kunne fort vunnet hele 3-0 vis de hadde hatt flere avslutninger på mål. Somen, Veigar og Alan skal helst finte seg helt inn til mål og det funker ikke.

Midtbanen funket veldig bra, men mulig Somen og Henning mangler litt kreativitet iblant, hvor det fort kan bli mange støttepasninger. Men nå skal vi ikke henge oss for mye opp i det, fordi for bare noen kamper siden var problemet at Stabæk gjorde ting for vanskelig.

Alt i alt en bra kamp av Stabæk og vi overkjører Halmstad til tider. Nannskog bommet mye igår og mot Øster, men kjenner vi ham rett, så bare tenner det ham enda mer og når han først får ett mål vil resten renne inn. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 25. Mar 2007, 01:05) 100280[/snapback]
En litt upresis artikkel om kampen, skrevet av en Halmstads BK fanatiker.

Ser ut som vi har vært et jo-jo lag i en periode, at vi har hatt Tobias Grahn i troppen og at vi er et selvskrevent lag i medaljesjiktet... Nu vel, virker som om han bare vil understreke hvor bra dette resultatet er av hans klubb...

Stabæk har vel bare hatt et comeback i TL, så det siste var vel også det første :)

Må si jeg faktisk ikke husker at Tobias Grahn hadde så mange psykoutfall i Stabæk (undrer hvorfor). At vi er et selvskrevent lag i medaljestriden i har han selvsagt rett i :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-Halmstad
  • Opprett ny...