Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På søndag kommer det vasne drammensere til Nadderud, dette er siste treningskamp før serien braker løs. Så det er også siste mulighet til å se laget før alvoret for alvor setter inn.

Stabæk Support blir plassert på Q-feltet, Hovis. Det koster kroner 100 for inngang og værmeldingen sier at det blir strålende flott. Da er det bare å utsette fjellheimen til mandagen og komme seg på kamp.

1. april, klokken 15.00.

Så, hvem tror vi at stiller fra oss, og hva blir resultatet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På søndag kommer det vasne drammensere til Nadderud, dette er siste treningskamp før serien braker løs. Så det er også siste mulighet til å se laget før alvoret for alvor setter inn.

Stabæk Support blir plassert på Q-feltet, Hovis. Det koster kroner 100 for inngang og værmeldingen sier at det blir strålende flott. Da er det bare å utsette fjellheimen til mandagen og komme seg på kamp.

1. april, klokken 15.00.

Så, hvem tror vi at stiller fra oss, og hva blir resultatet?

100 spenn for inngang på treningskamp mot Godset? Nå har vi vel ansatt en økonom for mye, det er jo like mye som det kostet å komme inn på Lerkendal i fjor, og over dobbelt så mye som vi i $$ betaler pr hjemmekamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppslag om kampen på hjemmesiden til Godsetunionen:

http://www.godsetunionen.com/index.php?mod=one&id=14957

Her er kamptråden på forumet deres (mest om hvordan man kommer til Nadderud + kritikk av høy billetpris foreløpig):

http://www.godsetunionen.com/phpBB2/viewto...asc&start=0

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig - jeg betaler gladelig 100 kroner for å gå på kamp, så lenge det tjener klubben.

Selv om jeg ikke går på mange bortekamper, synes jeg også at alt snakket om bortesupporter-priser er i overkant dramatisert.

Forskjellen mellom de snille og de slemme beløper seg tross alt til ca. 15 røyk.

Eller 42 gulrøtter for dere andre. Eller en bandy-ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godset..... æsj sier jeg bare.. verdens ekleste lag, fra den styggeste byen i Norge.. Men gøy at de er i Tippeligaen, så vi kan banke dem som vi gjorde i Adecco.

Verdens ekleste lag? Det var da voldsomt da. Hva er det som er så galt med Godset sammenliknet med andre lag? Jeg tror Godset kan gjøre det bra i år. De har forsterket stallen mye mer enn det vi har gjort siden vi møtte dem i 2005. Det er vel bare Samir, Thomas, Nyan og Sørum som har har overlevd fra det laget.

Styggeste byen i Norge? Drammen har blitt en riktig fin by de siste årene.

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styggeste byen i Norge? Drammen har blitt en riktig fin by de siste årene.

For å si det sånn, det er ikke tilfeldig at broen går over byen...

Samtidig ganske imponerende at kommunen brukte 30 millioner på å bytte søylene fra firkantede til runde søyler ... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvarsfireren vår er vel i utgangspunktet MMS-IAO-Mike-Tom. Nå som IAO er ute, kommer Pontus inn, men hvilken konstillasjon er best av:

MMS-Pontus-Mike-Tom og Pontus-MMS-Mike-Tom?

Ved å sette Pontus i midtforsvaret, blir det minst utskiftninger og det er jo bra. På den andre siden er det jo det faktum at Pontus er bedre offensivt enn MMS (etter hva flere av dere sier). Spørsmålet jeg da stiller er hvorvidt man bør satse på å ha den mest offensive kraften på back eller midtstopper.

Tradisjonelt er det jo backene som blir med opp, og kun unntaksvis Bratseth-elging oppover motstanderens banehalvdel. Dersom det blir bestemt at Pontus skal være med i det offensive spillet, vil vi fortsatt ha en god back-treer bestående av MMS-Mike-Tom, uansett startpossisjon på MMS og Pontus. Jeg har ikke fått sett Stabæk spille i år, og er derfor usikker på om det er mest hensiktsmessig å ha Pontus på midtstopperplass eller back. Etter hva jeg har hørt kan Pontus være et alternativ på defensiv midtbane om det skulle knipe. En interessant tanke, om Pontus spiller i midtforsvaret er å kjøre han frem som defensiv midtbane i perioder der vi styrer spillet. Dette vil tillate våre midtbanespillere å stå høyere på banen, komme i bedre innleggsposisjoner og i possisjon til å vinne ballen høyere opp. (Eventuelt å dekke rom etter Alan). Dette blir jo litt av de samme tanken som Linderoth hadde mot slutten om at vi skulle spille 442 i forsvar og 352 i angrep

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok Morten er bedre som back en stopper og at det motsatte er tilfelle for Pontus, så valget er etter hva jeg kan forstå rimelig enkelt.

Det at Pontus kan brukes som anker på midten mener jeg er langt mer interessant, i hvert fall hvis han har en god pasningsfot. Det vet ikke jeg så mye om, noen andre som vet?

I så fall synes jeg det hadde vært interessant med:

. . . . . . . . Daniel

Alan . . . . . . . . . . . . . Veigar

. . . Henning . . . Somen

. . . . . . . . Pontus

Tom . . Mike . . . IA . . Moten

...som gir mulighet for å kjapt legge om til...

. . . . . . Daniel . . . Veigar

Alan . . Henning . . Pontus . . Somen

Tom . . . Mike . . . . . IA . . . . Morten

...eller...

. . . . . . . . Daniel . . . Veigar

Tom . . Alan . . Henning . . Somen . . Morten

. . . . . . Mike . . . IA . . . Pontus

Ganske uaktuelt for kampen mot Godset, det var bare en tanke.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med PFO?? Jeg håper på:

Jon

Morten-Mike-Pontus

Tommy

petter Somen Henning

Veigar-Daniel

Henning spilte jo Fantastisk i Adecco som VEnstre Kant!!

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvarsfireren vår er vel i utgangspunktet MMS-IAO-Mike-Tom. Nå som IAO er ute, kommer Pontus inn, men hvilken konstillasjon er best av:

MMS-Pontus-Mike-Tom og Pontus-MMS-Mike-Tom?

Ved å sette Pontus i midtforsvaret, blir det minst utskiftninger og det er jo bra. På den andre siden er det jo det faktum at Pontus er bedre offensivt enn MMS (etter hva flere av dere sier). Spørsmålet jeg da stiller er hvorvidt man bør satse på å ha den mest offensive kraften på back eller midtstopper.

Tradisjonelt er det jo backene som blir med opp, og kun unntaksvis Bratseth-elging oppover motstanderens banehalvdel. Dersom det blir bestemt at Pontus skal være med i det offensive spillet, vil vi fortsatt ha en god back-treer bestående av MMS-Mike-Tom, uansett startpossisjon på MMS og Pontus. Jeg har ikke fått sett Stabæk spille i år, og er derfor usikker på om det er mest hensiktsmessig å ha Pontus på midtstopperplass eller back. Etter hva jeg har hørt kan Pontus være et alternativ på defensiv midtbane om det skulle knipe. En interessant tanke, om Pontus spiller i midtforsvaret er å kjøre han frem som defensiv midtbane i perioder der vi styrer spillet. Dette vil tillate våre midtbanespillere å stå høyere på banen, komme i bedre innleggsposisjoner og i possisjon til å vinne ballen høyere opp. (Eventuelt å dekke rom etter Alan). Dette blir jo litt av de samme tanken som Linderoth hadde mot slutten om at vi skulle spille 442 i forsvar og 352 i angrep

Både Tom/Bjørnar, Morten og Pontus kan bidra offensivt. Mulig jeg er på jordet, men jeg kan ikke se noen grunn til at Pontus ikke kan gå fram fra stopper-plass. Når han har gått er det uansett Tom/Bjørnar, Mike og Morten som står igjen, og da spiller det liten rolle hvor Pontus stod i utgangspunktet. Jeg mener vi blir mye vanskeligere å stoppe hvis man aldri vet hvilken forsvarer som plutselig tar er løp og setter i gang et angrep, og alle unntatt Mike har gode forutsetninger for off. løp.

MMS er først og fremst back, Pontus først og fremst stopper. Jeg har tro på størst mulig rendyrking av spillere, og ser på Tom som unntaket som bekrefter regelen - han kan vel spille alt utenom keeper og stopper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budstikkas tips: (4-4-2)

Jon Knudsen – Morten Morisbak Skjønsberg, Mike Kjølø, Pontus Segerström, Tom Stenvoll – Petter Furuseth Olsen, Tommy Stenersen, Somen A. Tchoyi, Alanzinho – Veigar Páll Gunnarsson, Daniel Nannskog

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at de fleste foretrekker Tom på venstreback, men jeg synes Bjørnar fortjener en sjanse, mener mange her undervurderer ham en smule, kommer ofte på gode løp og bidrar en god del offensivt. I tillegg er han en mann for fremtiden, ett av de større talentene i årets stall mener nå jeg....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at de fleste foretrekker Tom på venstreback, men jeg synes Bjørnar fortjener en sjanse, mener mange her undervurderer ham en smule, kommer ofte på gode løp og bidrar en god del offensivt. I tillegg er han en mann for fremtiden, ett av de større talentene i årets stall mener nå jeg....

Du tar fram et av trenerens mange dilemma.  Tom har definitivt vist at han akter å spille toppfotball i år, og han var en av våre beste i Halmstad-kampen.  Samtidig er han absolutt en veteran, selv om han ikke på langt nær er eldst i troppen.  Fem spiller er født tidligere enn ham, og aldersforskjellen mellom Tom og eldstemann (Mike) er større enn aldersforskjellen mellom Tom og Bjørnar.

Likevel er det selvfølgelig utrolig viktig å gi de unge på laget muligheten til å få rutine.  

Men i øyeblikket er nok Tom et hakk foran Bjørnar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dette som er så deilig med å bare være supporter! Vi kan synse både hit og både dit, og så kan vi juble og kjefte over valgene som blir gjort for oss, akkurat som det passer oss. JJ & Co derimot, må ta slike vanskelige valg hele tiden og forutse virkningene det kan ha, stakkars jävlar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg. Etter min mening har Tom store begrensninger som fotballspiller. Bjørnar har et mye større potensial. Jeg hadde satset på Bjørnar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om Veigar skal spille? Har ikke sjekket om han spilte i Spania, men om han gjorde, er det vel ikke usannsynlig at han blir hvilt i deler av kampen? Jeg tipper at han starter og blir byttet ut etter ca 60 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om Veigar skal spille? Har ikke sjekket om han spilte i Spania, men om han gjorde, er det vel ikke usannsynlig at han blir hvilt i deler av kampen? Jeg tipper at han starter og blir byttet ut etter ca 60 min.

Han spilte litt over en omgang.  Men hadde ikke så fryktelig mye å gjøre.  At Spania bare såvidt klarte å hale i land en 1-0 seier på hjemmebane behøver ikke tolkes dithen at kampen var jevnspilt.  Med andre ord; jeg tror det ikke er en vurdering av JJ at Veigar trenger å hvile i morgen.  Det er tross alt ni dager fra morgendagens kamp og fram til seriestart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh...

Gleder meg så inmari til kampen, på hovis, med sol, og endelig de blaa på banen igjen. Med:

- en keeper som ikke gjør katastrofetabber på enkle skudd.

- en midtbane som spiller forståelig, for oss og for dem.

- spisser som setter i mål.

Det blir bra i morgen (idag).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Godset vs de Blaa
  • Opprett ny...