Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja, det var vel flere enn Somen som kom seg greit ut av det. Jon sto bra, Mike var god som vanlig, Tom var blant våre beste, Daniel gjorde mye i forhold til hva han fikk å jobbe med, Petter var tidvis god i første, Morten spilte til godkjent til tross for et par situasjoner der han ikke hadde full kontroll. Den største skuffelsen var at vi ennå ikke har skjønt at vi aldri spiller godt når vi kun slår langt mot Daniel, pluss Veigar som virker å være langt unna formen og må ta seg sammen. Synes han virket i overkant fornøyd med egen innsats etter kampen mot Strømsgodset. Liker ikke signalene han gir for tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, det var vel flere enn Somen som kom seg greit ut av det. Jon sto bra, Mike var god som vanlig, Tom var blant våre beste, Daniel gjorde mye i forhold til hva han fikk å jobbe med, Petter var tidvis god i første, Morten spilte til godkjent til tross for et par situasjoner der han ikke hadde full kontroll. Den største skuffelsen var at vi ennå ikke har skjønt at vi aldri spiller godt når vi kun slår langt mot Daniel, pluss Veigar som virker å være langt unna formen og må ta seg sammen. Synes han virket i overkant fornøyd med egen innsats etter kampen mot Strømsgodset. Liker ikke signalene han gir for tiden.

Somen var ikke bra i 1. omg men kom seg etthvert. Alan er direkte pinlig dårlig i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan er direkte pinlig dårlig i dag.
Honnør til Solli for det. Mannen som hele Norge av en eller annen latterlig grunn har fått for seg er den mest oppskrytte spilleren her i landet. Solli og håpløs taktikk fra vår side må tilskrives noe av skylden for Alans svake kamp, men han hadde jo åpenbart ikke helt dagen.

Edit: Det var Pontus som dummet seg ut på målet. Mike forsøkte bare å rette det opp, uten at han lyktes med det. Stor tabbe av Pontus, som ellers spilte rimelig ålreit.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi gjør som vi fjor, blir kampen mot Brann den eneste vi taper hjemme - så da blir det koselig på Nadderud resten av sesongen.

Det skal sies at Brann er et meget bra lag og de er flinke til å gi motstanderen liten plass, og da sliter Stabæk som en skilpadde i oppoverbakken - det blir lite oppfinsomt og det blir alt for stort mellomrom mellom midtbane og de to på topp.

Eller virker Keller temmelig umotivert til å spille fotball spør du meg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tapte 0-1 mot en av gullkandidatene.  De kom ikke til mange sjanser, og med en våken og upartisk dommer hadde vi fort fått straffespark og uavgjort.  Dette er ikke verdens undergang.

Men det peker mot en ny virkelighet.  Brann lykkedes blant annet med å ta Veigar ut.  Og dermed var også Daniel borte.  Det skulle ha banet vei for folk som PFO og Alan.  Uten at det skjedde.

Hvem jeg syns var best?  Det var vel ingen som framsto som veldig gode i dag.  Morten gjorde ikke mange feil, og Somen ble veldig bra etterhvert.  Men han bruker for lang tid på å bli varm.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk var elendig, Brann enda dårligere, i hvertfall sett utifra forutsetningene. Somen var eneste positive på Stabæk, utenom muligens Nannskog og Jon som i hvertfall prøvde.

Straffe skulle vi hatt, minst èn. Både linjedommeren og hoveddommeren er noe av det verste jeg har sett på en fotballbane samtidig. Amatørmessig!

Kampen sett under ett var begredelig for en som hadde mye større forhåpninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Pontus greide seg rimelig bra også sett bort i fra målet

Var det ikke Mike som ble løpt fra?

Feilen Pontus gjør er at han opphever offsiden. En klassisk posisjoneringsfeil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tapte 0-1 mot en av gullkandidatene.  De kom ikke til mange sjanser, og med en våken og upartisk dommer hadde vi fort fått straffespark og uavgjort.  Dette er ikke verdens undergang.

Men det peker mot en ny virkelighet.  Brann lykkedes blant annet med å ta Veigar ut.  Og dermed var også Daniel borte.  Det skulle ha banet vei for folk som PFO og Alan.  Uten at det skjedde.

Hvem jeg syns var best?  Det var vel ingen som framsto som veldig gode i dag.  Morten gjorde ikke mange feil, og Somen ble veldig bra etterhvert.  Men han bruker for lang tid på å bli varm.  

Her er du inne på noe vesentlig, Brann klarte å nøytralisere spissene våre. Dette kan bli vår lille akilleshel i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk var elendig, Brann enda dårligere, i hvertfall sett utifra forutsetningene. Somen var eneste positive på Stabæk, utenom muligens Nannskog og Jon som i hvertfall prøvde.

Straffe skulle vi hatt, minst èn. Både linjedommeren og hoveddommeren er noe av det verste jeg har sett på en fotballbane samtidig. Amatørmessig!

Kampen sett under ett var begredelig for en som hadde mye større forhåpninger.

Det er skuffende at vi taper, vi hadde fortjent et poeng.

Spillemessig er det likevel ikke grunnlag for å kritisere for mye. Vi var helt på høyde med Brann, selv om ikke Brann heller leverer opp mot sitt beste. Litt typisk åpningskamp egentlig, hvor enkelte spillere bærer litt preg av å være ute av sin beste kampform. Dette vil forhåpentligvis bedre seg etter noen kamper.

Kampen ble dessverre veldig preget av Branns tidlige scoring. Vi er sjelden særlig gode når vi ikke har bakrom å boltre oss i. Sitter liksom med en følelse av at IA hadde vært tungen på vektskålen her. Med ham på banen kunne kampen lett ha vippet i vår favør.

Oppsummert: Skuffende resultatmessig. Spillemessig ingen grunn til bekymring - ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt utenom fakta, så lurer jeg på om Martin Andresen trenger en litt større Str. på shortsen sin.. Den var tettsittende..

Bra liv i supportene i dag eller? Bra synging??

Shortsen er tettsittende så han for vist fram den blaa tangaen sin;) (Lo forresten godt når jeg hørte den) :D

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt utenom fakta, så lurer jeg på om Martin Andresen trenger en litt større Str. på shortsen sin.. Den var tettsittende..

Bra liv i supportene i dag eller? Bra synging??

Shortsen er tettsittende så han for vist fram den blaa tangaen sin;) (Lo forresten godt når jeg hørte den) :D

Godt Poeng:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive noe er. Dette er mitt første år på ståfeltet så lurer på hvor mye før man børr møte opp for å stå i midten ikke helt nederst på ståfeltet? Synes det var litt kjipt å skrike som en gærning, for å få rettet rare blikk mot meg av små barn og andre folk som ikke helt skjønnte hatet jeg hadde mot Puseklepp. Litt ekstra kjipt når jeg ser bort mot midten og at det faktisk var en del som bare stod der og lagde såvidt lyd fra seg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FAEN!! Dette var direkte pinlig... Hva gjør Alan i en kamp som denne?? Han har jo ikke defensive kalibre. Alan er bare god i en kamp hvor vi presser. Somen var, som sagt, helt grei i dag. Samme med Jon og PFO i første omgang.

Hva er det Veigar driver med der ute? Filmer som en idiot. Syns jeg så altfor mye av den gamle Veigar i dag. Desverre.

Men det var en positiv ting med kampen. Stabæk support imponerte meg veldig (så kampen på tv). Veldig bra syning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FAEN!! Dette var direkte pinlig... Hva gjør Alan i en kamp som denne?? Han har jo ikke defensive kalibre. Alan er bare god i en kamp hvor vi presser. Somen var, som sagt, helt grei i dag. Samme med Jon og PFO i første omgang.

Hva er det Veigar driver med der ute? Filmer som en idiot. Syns jeg så altfor mye av den gamle Veigar i dag. Desverre.

Men det var en positiv ting med kampen. Stabæk support imponerte meg veldig (så kampen på tv). Veldig bra syning.

Det Roma presterer mot Man U i dette øyeblikk gir i så fall begrepet pinlig en helt ny dimensjon. I øyeblikket står det 7-1!!! til Man U.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den kampen her fiksa eller? virka som om gutta fikk betalt for å tape jo!!

Ræva, ræva, ræva... Hva har skjedd med Veigar og Alan? har noen bytta ut skoa deres med såpestykker? Og Pontus skyter jo i blinde atter og atter gang... Det gjelder egentlig alle sammen. Eneste godkjent er Daniel, Somen, Jon og Petter. :(

Morten og Tom gjorde det også bra, men Veigar og Alan var sammen med Pontus dagens STORE skuffelser. 3 dårlige spillere i start-11 er minst 2 mer enn hva vi tåler mot Brann. Merkelig at Henning og Bjørnar ikke kom innpå før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive noe er. Dette er mitt første år på ståfeltet så lurer på hvor mye før man børr møte opp for å stå i midten ikke helt nederst på ståfeltet? Synes det var litt kjipt å skrike som en gærning, for å få rettet rare blikk mot meg av små barn og andre folk som ikke helt skjønnte hatet jeg hadde mot Puseklepp. Litt ekstra kjipt når jeg ser bort mot midten og at det faktisk var en del som bare stod der og lagde såvidt lyd fra seg!

Med utvidet felt var det likevel trangere enn noensinne.  Antall sesongkort er opp noe sånn som 50% fra i fjor.  Jeg trodde jeg kom tidlig (ca en halvtime før avspark), slik jeg har gjort tidligere.  Da var det allerede fullt.

Fra mitt ståsted (som var på en av sidene) virket det som innsats og sang var upåklagelig, om enn litt tynt helt ytterst.  Antakelig er timingen dårlig på et såvidt bredt felt, men jeg syns Kapteinen (Anders C) sammen med flere andre skal ha honnør for innsatsen med å koordinere sanger og rop.

Vi er større enn noensinne (iallefall så lenge jeg har vært med).  Det er kjempegøy.  Men gir nye utfordringer.  (Og neste gang er en av årets storkamper; Rosenborg).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med utvidet felt var det likevel trangere enn noensinne.  Antall sesongkort er opp noe sånn som 50% fra i fjor.  Jeg trodde jeg kom tidlig (ca en halvtime før avspark), slik jeg har gjort tidligere.  Da var det allerede fullt.

Fra mitt ståsted (som var på en av sidene) virket det som innsats og sang var upåklagelig, om enn litt tynt helt ytterst.  Antakelig er timingen dårlig på et såvidt bredt felt, men jeg syns Kapteinen (Anders C) sammen med flere andre skal ha honnør for innsatsen med å koordinere sanger og rop.

Vi er større enn noensinne (iallefall så lenge jeg har vært med).  Det er kjempegøy.  Men gir nye utfordringer.  (Og neste gang er en av årets storkamper; Rosenborg).

Da overnatter jeg på stadion neste gang. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som fikser sånn som i fjor at man kan laste ned kampen? Kanskje ikke så mye å ha, men...

Og en helt annen ting: Hvorfor blir signaturfeltet så stort helt av seg selv hele tiden når jeg egentlig har kun én linje der?

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som fikser sånn som i fjor at man kan laste ned kampen? Kanskje ikke så mye å ha, men...

Glemte å ta opp kampen gitt. Og tv2 Sumo skjønner jeg fint lite av. må man betale for å bare se høydepunker også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan er direkte pinlig dårlig i dag.
Honnør til Solli for det. Mannen som hele Norge av en eller annen latterlig grunn har fått for seg er den mest oppskrytte spilleren her i landet. Solli og håpløs taktikk fra vår side må tilskrives noe av skylden for Alans svake kamp, men han hadde jo åpenbart ikke helt dagen.

Edit: Det var Pontus som dummet seg ut på målet. Mike forsøkte bare å rette det opp, uten at han lyktes med det. Stor tabbe av Pontus, som ellers spilte rimelig ålreit.

Hepp,

Dessverre ser Pontus ut til å ha en sånn tabbe per kamp. Men når det er sagt så tror jeg ikke det hadde spillt noen større rolle om vi hadde hatt IAO på banen istedenfor. Angrepet Brann scorer på er meget godt utført. De hadde et par andre kombinasjoner også, som f.eks. da Helstad åpnet forsvaret med et flott diagonalløp og Gashi (tror jeg) fyrte løs fra rund 20 meter. Jeg synes Pontus står bra frem, han virker som et godt kjøp og kommer ganske sikkert til å bli gradvis bedre med mer spilletid.

Alt i alt synes jeg Brann var et lite knepp bedre enn oss i alt de foretok seg i dag og når vi i tillegg ikke har dommermarginene på vår side så blir det vanskelig. Det er i grunn vanskelig å se at Brann seieren ikke var fortjent, etter at man har fått av seg supporterbrillene og roet pulsen.

Alan er nok ikke rett mann for denne typen motstander, men jeg tror kanskje ikke vi har noen alternativ som er bedre akkurat nå. Så man må nesten bare kjøre på og håpe på det beste, og som for Pontus så kan vi håpe at han lærer og utvikler seg med mer spilletid. Det som bekymrer meg er dog at vi blir såpass lett stoppet offensivt ved at Brann er tett opp i Veigar og får ham ut av balanse. Veigar har ikke vært veldig bra i vinter (Untatt oppgjøret mot Skeid hvor han var veldig god) og toppformen virker å være et stykke unna. Men som for Alan så mangler vi vel også et alternativ her. Uansett skal vi ikke begynne å gjøre rokkeringer etter en kamp, men vi skal nok tenke oss om både 1 og 2 ganger før vi gjør vår netste rekkrutering i spillermarkedet. Det er mange plasser hvor vi trenger alternativer og med begrensede midler må vi få mest ut av hver krone.

I slike kamper savner jeg en ærgjerrig spiller med godt utviklede defensive ferdigheter og bra frekvens. En spiller som kan være litt sheriff på midtbanen og trøkke til litt i duellene. Brette opp ermene gå forran og fortelle hvor skapet skal stå. IAO kunne vært en slik innpisker, men jeg ønsker en som ligger litt lenger frem på banen.

Et knepen tap for en av de aller største gullfavorittene er ikke en katastrofe, og med en våken dommer kunne vi fort ha fått en utligning på straffe. Vi må bare jobbe videre med de tingene vi har øvd på i vinter. Forsvaret var stort sett bra det, og vi møter neppe mer enn et angrep til i TL som i kvalitet er i nærheten av Brann. Dessverre er det de vi møter i neste hjemmekamp mot RBK.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt redd for at Brann med sin stjerneformasjon på midten kan inspirere andre lag. (Nå må jeg si at jeg kun fikk sett bruddstykker på TV i dag pga barnelegging mm) Ved å ha en stjerneformasjon klarer motstanderen å ta ut både Veigar og Tommy. Somen gjorde en god jobb i dag, men flere ganger lemper han opp mot Nanne mens det er luker store som låvedører (husker ikke hvem som brukte det uttrykket) på kant. Gutta må altså bli flinkere til å få til kantspillet, dvs Alan og PFO må tørre mer, og de må få mer hjelp fra backene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Serieåpning
  • Opprett ny...