Gå til innhold

Anbefalte innlegg

PFO ikke nevnt i det hele tatt :blink: Ikke strålende, men han var blant de på banen som jobbet best. Flere ganger var han helt hjemme og gjorde det bra, og fikk stoppet angrep Brann hadde og brutt de. Offensivt manglet han kanskje litt, men jeg tror han kan bli bra. Virker å være godt driv i han.

Dessverre klarte ikke Tom å følge opp storkampen hans mot godset, der han var konge, men han gjemte seg hvertfall ikke bort utpå der.

Er redd for at vi har altfor dårlig dekning hvis IA og Somen blir skadet. Ser med en gang at det er noe som ikke stemmer, da IA ikke spiller. Og Pontus har ikke overbevist i noen av treningskampene jeg har sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt i alt synes jeg Brann var et lite knepp bedre enn oss i alt de foretok seg i dag og når vi i tillegg ikke har dommermarginene på vår side så blir det vanskelig. Det er i grunn vanskelig å se at Brann seieren ikke var fortjent, etter at man har fått av seg supporterbrillene og roet pulsen.
Brann spilte taktisk riktig, vi gjorde den feilen som går igjen i alle kampene vi ikke får spillet til å sitte. Så ja, enig med deg i at Brann sånn sett fortjente seieren selv om de ikke akkurat sprudlet. Vi gjorde oss selv dårligere enn vi hadde trengt å være mot et Brann-lag som ikke spilte opp mot sitt aller beste.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig Brann er blant gullfavorittene men de spilte svakt i kveld, noe vi burde utnyttet til å ta minst 1 poeng. Dessverre var vi enda litt dårligere og med unntak av Somen og Jon mener jeg resten var under pari. Regner med at gutta reiser seg til Enga kampen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi har så mange spillere som ikke hadde dagen, som i dag, er jeg glad for at vi bare tapte 0-1. Veigar fikk jo ikke til noe som helst. Brann hadde neppe protestert så veldig om vi hadde fått straffe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye forskjellige syn på kampen her...

Jon står en meget bra match.. ikke noe annet enn et par utspill som var dårlige.

Synes forsvaret står bra.. Spesielt tom får bra score i min bok.. Pontus selger seg på målet, men Mike bør også ta ut dybde i situasjonen og sikre.. utenom denne skrellen gjør pontus en bra debut i mine øyne, men han har klart ting som bør forbedres.. Men hvorfor i helvete skal Morten måtte slå de lange ballene.? Defensivt gjør han nok en solid kamp, men når det skal slåes langt er IKKE morten mannen.. Han har et merkelig tilslag på ballen som stort sett aldri treffer mann.. En gåte strørre en Hamsun i mine øyne.

Somen er en skandale de første 30 min.. Er mye mer med i slutten av første og deler av 2. hvor han gjør jobben.. Steners synes jeg blir litt anonym.. PFO er ikke like mye med som jeg ønsker at han skal.. men i perioder er han med.. Uansett.. det er han som mister ballen, og ser på Huseklepp slå ballen i bakrommet til helstad. Der skal du hardt opp i mann petter... siste mann på midten gidder jeg ikke nevne engang.. skandale.

På topp synes jeg daniel gjør en brukbar jobb mot et meget solid brannforsvar(imponerende bra forsvar). Han har mye å gå på, men jeg er ikke bekymret for han. Veigar derimot er jeg bekymret over.. Han tror han er supermann etter fjoråret.. Bruker alltid 5 tøtsj for mange.. mottakene sitter ikke og ser ikke ut til å være på plass.. Her trengs det XL-1 i store doser.

Uansett.. knepent tap mot brann er i ogforseg ikke noen skandale.. men måten vi taper på er utrolig kjip... hands er frispark, og frispark innen for 16 er straffe, og straffe er som kjent mål. En annen ting er når daniel blir hold igjen på vei igjennom et par minutter etter "straffesituasjonen". Soleklar holding som linjemannen korrekt vinker for. Bakerste mann, holding.. hvor er kortstokken!??!??! Et par svake, og potensiellt avgjørende situasjoner av NFFs kopi av Arild Hareide..

Hever vi oss et par hakk til neste match så kan det bli moro mot vif... et viflag vi må forvente også er sugne på seier..

opp med hodet...!

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sett kampen for andre gang. Denne gang på tv. Og jeg må si at det var lettere å svelge etter andre gjennomgang.. Greit nok, vi skulle hatt straffe, men Brann var hakket vassere enn oss og hadde en helt annen agressivitet på midten.

Spillerbørs (1-10):

Jon 6

Tom 5

Pontus 5

Mike 4

Morten 5

Alan 2

Somen 7

Tommy 4

PFO 6

Veigar 3

Daniel 5

Henning jobber bra og er overalt.

Keller gjør et greit innhopp og er mer ivrig etter å skape rom og ber om ballen mye mer enn Alan.

Men, men... nok om denne drittkampen. Nå skal vi faen meg gjøre en bra match mot Enga og vise hvor gode vi egentlig er!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigar derimot er jeg bekymret over.. Han tror han er supermann etter fjoråret.. Bruker alltid 5 tøtsj for mange.. mottakene sitter ikke og ser ikke ut til å være på plass.. Her trengs det XL-1 i store doser

Veldig enig. Det virker som Veigar spiller for seg selv og eventuelle speider og ikke for Stabæk for tiden.

Skjerpings Veigar - benken venter!! :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigar derimot er jeg bekymret over.. Han tror han er supermann etter fjoråret.. Bruker alltid 5 tøtsj for mange.. mottakene sitter ikke og ser ikke ut til å være på plass.. Her trengs det XL-1 i store doser

Veldig enig. Det virker som Veigar spiller for seg selv og eventuelle speider og ikke for Stabæk for tiden.

Skjerpings Veigar - benken venter!! :angry:

Whoo Hoo! 300 posts! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pontus selger seg på målet, men Mike bør også ta ut dybde i situasjonen og sikre..

Hvilket mål har du sett?

Åssen kan du si at Pontus selger seg når han aldri er i press? Ballen slås jo upresset fra Branns halvdel, hvor skulle Mike sikret? Nei, her tror jeg du blander med et annet mål.

Kan fortelle deg hva som skjedde på Nadderud; PFO taper en kamp om ballen på Branns halvdel, men gidder ikke fullføre jobben. Huseklepp blir stående rettvendt uten press, Helstad stikker i bakrom. Backrekka faller ikke, og da går det som det går. Utilgivelig forsvarsspill av de tre bak i den situasjonen. Er det en ting man skal passe på når man spiller mot Helstad, så er det bakrom.

For øvrig må jeg si at jeg er overrasket over at Stabæk henter en stopper som er så dårlig med ballen som Pontus er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillerbørs (1-10):

Jon 6

Tom 5

Pontus 5

Mike 4

Morten 5

Alan 2

Somen 7

Tommy 4

PFO 6

Veigar 3

Daniel 5

Jon 7 BB

Tom 5

Pontus 4

Mike 4

Morten 5

Alan 2

Somen 6

Tommy 4

PFO 6

Veigar 3

Daniel 4

Hauger OK, Keller OK, Bjørnar OK

Synes vi stagnerer fullstendig mot et altfor defensivt Brann. De kom ikke for å underholde, men kun for å ikke tape. Synes de er flinke til å ta ut Tommy av matchen, og Veigar blir tvunget ned i en midtbanerolle, som igjen etterlater Daniel alene til de fire bak hos Brann. Sier seg selv at det blir en umulig oppgave. Men jeg synes også vi var flinke til å stoppe Brann, og jeg er faktisk fornøyd med det defensive i dag. Tross alt. Somen er for variabel, men glimter til i perioder og tar kommando. Valser rundt med Andresen til tider. Herlig! PFO og Pontus får klart godkjent, selvom Pontus nok ble tatt litt på senga ved Helstads gjennomløp og mål. Jan kunne med fordel tatt ut Alan tidligere, for dette var slett ikke matchen hans. Jon var veldig bra i dag. Bra utspill som holdt på å bli målgivende!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skulle ikke byttet ut PFO. Skulle heller tatt ut Veigar og satt PFO på topp. Mener Veigar og Alan var fryktelig dårlige.

PFO var etter min mening vår beste. Jobbet bra både offensivt og defensivt. Han kommer definitivt til å bli en hit i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somen er en skandale de første 30 min.. Er mye mer med i slutten av første og deler av 2. hvor han gjør jobben.. Steners synes jeg blir litt anonym.. PFO er ikke like mye med som jeg ønsker at han skal.. men i perioder er han med.. Uansett.. det er han som mister ballen, og ser på Huseklepp slå ballen i bakrommet til helstad. Der skal du hardt opp i mann petter... siste mann på midten gidder jeg ikke nevne engang.. skandale.

Hmm,

Skulle kanskje PFO hatt frispark i den situasjonenen? Jeg så det litt dårlig fra der jeg stod...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På scoringen er vi utrolig lite aggressive på midten, først et unødvendig balltap, men vi har tre mann rundt Huseklepp. Petter, Somen og Morten er alle i nærheten og bør komme raskt opp i press. Fra tribuneplass virket det helt uforståelig at Huseklepp fikk så mye tid i den situasjonen, og kanskje var det derfor Pontus og Mike ikke falt av heller...? Kall det gjerne dårlig forsvarsspill, men i mine øyne var det på midtbanen vi tapte kampen i går, og også der man bør legge en stor del avskylda for målet.

Når det gjelder Brann kan man ikke bli overrasket over at de ikke kommer til Nadderud for å underholde, det vil vi nok ikke se noen av de andre lagene gjøre heller. I fjor var det annerledes, da var vi nyopprykket og motstanderne kom for å ta tre poeng her. Det gjør at vi må unngå å slå så mye langt som i går, og når vi gjør det må vi ihvertfall fylle etter med midtbanen for å vinne om 2.ballene. Synes Andresen og Gashi fikk det for enkelt i den fasen av spillet i går.

Menmen, det ser ikke så gæærnt ut da, vi ligger jo perfekt i rute til 5.plass. (Det gjør vi faktisk med 2 poeng på de fem neste kampene også) :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pontus selger seg på målet, men Mike bør også ta ut dybde i situasjonen og sikre..

Hvilket mål har du sett?

Åssen kan du si at Pontus selger seg når han aldri er i press? Ballen slås jo upresset fra Branns halvdel, hvor skulle Mike sikret? Nei, her tror jeg du blander med et annet mål.

Kan fortelle deg hva som skjedde på Nadderud; PFO taper en kamp om ballen på Branns halvdel, men gidder ikke fullføre jobben. Huseklepp blir stående rettvendt uten press, Helstad stikker i bakrom. Backrekka faller ikke, og da går det som det går. Utilgivelig forsvarsspill av de tre bak i den situasjonen. Er det en ting man skal passe på når man spiller mot Helstad, så er det bakrom.

For øvrig må jeg si at jeg er overrasket over at Stabæk henter en stopper som er så dårlig med ballen som Pontus er.

Han selger seg i form av at han lar ballen gå over seg.... Som du sier, bakrom er helstads rom... og vi skal derfor ikke la han få ballen i bakrom.... Falle av hver gang, samt en i sikring.

any who.. nå gjelder det å se fremover...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

– Han gjør det ikke med vilje, og jeg synes det hadde vært strengt å dømme straffe på det.

Mons Ivar Mjelde

Jaha, så armen i 90 grader ut fra kroppen og hindring av avslutning på mål er plutselig ikke straffe? Mjelde trenger en dommerkurs for den kommentaren der er latterlig!!

Uansett en dårlig kamp av Stabæk, får ikke til noen ting nesten :-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går syntes jeg på en måte ikke vi spillte så dårlig. Brann benytter seg av en viljeløs PFO som ikek går i taklingen og Brann får ballen. Helstad er betydelig rasker enn forsvaret vårt og han kommer alene mot mål. Brann hadde videre gjort leksa si og klarte å stoppe Nannskog i å gå i bakrommet. Somen var veldig god. OG i motsetning til enkelte her mener jeg ikke at Pontus er et dårlig kjøp.

Men i dag, tenker jeg videre. Husker alle feilpasningene, kjeftingen, kun en av fire på midtbanen som fungerte, lavt tempo i bakre firer og veigar som ikke får til noe som helst og blir så frustrert at han forsøker å filme seg til straffe.

Konklusjonen nå er DRITTKAMP! Så da gjelder det egentlig bare å legge det hele bak seg og se fremover mot søndag på Ullevaall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket mål har du sett?

Det er Pontus som må ta det største ansvaret for målet. Enten må forsvarsfireren sørge for at han står i offside, eller så må Pontus (som hadde Helstad i den situasjonen) stenge han av.

Pontus viser alikevel tegn på at han kan bli meget god etterhvert. Sikkert noen nerver for debutanten.

C.Keller derimot synes jeg ikke leverer noe som helst i går. Har han levert noe i det hele tatt i Stabæktrøya?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skulle ikke byttet ut PFO. Skulle heller tatt ut Veigar og satt PFO på topp. Mener Veigar og Alan var fryktelig dårlige.

PFO var etter min mening vår beste. Jobbet bra både offensivt og defensivt. Han kommer definitivt til å bli en hit i år.

Spøker du? PFO vår beste??? HAHAHAHAHA Han var RÆVA, det så alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møkkakamp!

Er ikke noe gøy når gutta bare skal slå langt i bakrom. Greit at det var trangt på midten, men det må da gå ann å variere litt mer enn det ble gjort i går? Brann var i det hele tatt mer ballsikre og mer keen på ballen enn oss, mens våre gutter ikke turte å ta ballen gjennom midten, eller slå den inn i mellomrommet. Brann er såklart et veldig mye bedre lag enn Godset, men jeg er skuffet over at vi ikke maktet å spille bedre fotball enn vi gjorde.

Nå håper jeg inderlig vi endelig tar VIF på Ullavaal igjen!

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

En ting som ikke er nevnt er Ardian Gashi. Han spillte en veldig god kamp i går. Vanligvis er det ganske enkelt å få Gashi ut av fatning slik at han ikke får gjort jobben sin. I går holdt han hodet stort sett kaldt hele tiden, og da er han faktisk en veldig god fotballspiller (trodde ikke jeg skulle si det noen gang gitt). Dessuten skulle jeg ønske at vi hadde forsøkt å snappe opp Robbie Winters i vinter (no pun intended). Han hadde vært en ideel mann for benken, en å hive innpå når det butter imot for Veigar.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle kanskje PFO hatt frispark i den situasjonenen? Jeg så det litt dårlig fra der jeg stod...
Nah, for meg så det så rent ut som det kan få blitt. Huseklepp kommer forresten til å bli pokkers god når Brann skjønner at han må brukes fast, og ikke på kanten. Kanskje bergenserne føler at han er for lik T. A. Flo til at de orker plassere han helt på topp, da det vil vekke vonde minner.

Synes forresten flere her var rimelig harde i karaktersettingen av enkeltspillere. Spillerbørsene her reflekterer at det ble tap og en taktisk kollektiv svikt mer enn de individuelle prestasjonene, ser det ut til. Men det er jo sånn det gjerne blir med spillerbørser - bra når man vinner, dårlig når man taper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet i går var i hovedsak at det var null beveglese på i spillerene i 2 omgang og at det knapt nok var èn eneste pasning som endte opp der den skulle. Det er jo to ting som henger sammen, og derfor kom vi aldri til noe som helst annet enn litt inn på Brann sin halvdel.

Straffe skulle vi selvfølgellig hatt, men dømt er dømt.

Nå skal vi erobre Ullevål til helgen, så bare å se framover og hevne kampen i går!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

En ting som ikke er nevnt er Ardian Gashi. Han spillte en veldig god kamp i går. Vanligvis er det ganske enkelt å få Gashi ut av fatning slik at han ikke får gjort jobben sin. I går holdt han hodet stort sett kaldt hele tiden, og da er han faktisk en veldig god fotballspiller (trodde ikke jeg skulle si det noen gang gitt). Dessuten skulle jeg ønske at vi hadde forsøkt å snappe opp Robbie Winters i vinter (no pun intended). Han hadde vært en ideel mann for benken, en å hive innpå når det butter imot for Veigar.

@ringo

Var ikke problemet at Brann ikke under noen omstendigheter ville la han gå til en annen klubb i tippeligaen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en litt artig episode da jeg skulle fly hjem i går.. Da det kun var ett fly fra Oslo til Bergen som passet med kampen, var da både supportere og spillere på det flyet. Siden jeg kom rett fra kamp hadde jeg selvfølgelig på meg drakten.. Folk satt og småpratet før avgang, og da jeg som sistemann kom inn på flyet ble det musestille, alle holdt helt kjeft. Hadde hørt det om en knappenål falt. Klubbfølelse er tydeligvis ikke noe møkkafolket fra vest har hørt om, de så nærmest rart på meg fordi jeg gikk med drakten selv om laget mitt hadde tapt..

Priceless :lol:

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan er nok ikke rett mann for denne typen motstander, men jeg tror kanskje ikke vi har noen alternativ som er bedre akkurat nå.

Har du hørt om HENNING? Klart bedre enn Alan mot Brann i hvert fall. Jeg fatter ikke at det byttet ikke kom tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål preger kamper. Jeg tror nok vi hadde sett et annet Stabæk i 2. omg dersom Nanne hadde fått den straffen han skulle hatt. I en slik kamp savner jeg en skikkelig hodespiller som kan stusse ned til Nanne. Det er ikke mange i Norge som har den hodestyrken som Ivers har, men skulle ønske vi hadde en tilsvarende sterk hodespiller i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom 5

Pontus 5

Mike 4

Morten 5

Enig i mye, men Pontus var klart svakere enn Tom og Morten, og i hvert fall ikke noe bedre enn Mike. Det skulle ikke forundre meg om IA hadde avverget målet til Helstad, han er j.. flink til å lese spillet og være på plass før passningen går, for så å nikke ballen eller gå i kroppen på mannen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Serieåpning
  • Opprett ny...