Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er nok ikke det samme opplegget rundt en runde tidlig i cupen hos et lag i 3. divisjon så da er det slik det var i gode gamle dager, billett kjøper man i porten når man kommer, pris: Uviss. Antagelig ikke skrekkelig høy, men akkurat høy nok til at arrangørklubben kan tjene noen ekstra slanter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok ikke det samme opplegget rundt en runde tidlig i cupen hos et lag i 3. divisjon så da er det slik det var i gode gamle dager, billett kjøper man i porten når man kommer, pris: Uviss. Antagelig ikke skrekkelig høy, men akkurat høy nok til at arrangørklubben kan tjene noen ekstra slanter.

og ca prisen blir på? :rolleyes: Må finne ut hva jeg skal presse ut av fars lommebok!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi vite det før vi drar?

Eller må vi bare ha med oss en del?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vi vite det før vi drar?

Eller må vi bare ha med oss en del?

Jeg vil tro du er rimelig trygg om du har med deg 150 kroner.. 50 til buss og en hundrelapp til kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er det på tide å ta litt cup-historikk igjen.  

Vår første opptredene i cupen var i 1921; vi vant første kampen mot Norrøna ikke mindre enn 7-2.  I andre runde møtte vi Fredrikstad.  Vi kom brukbart fra det møtet - 0-1 etter ekstraomganger.

Jeg har liten tilgang til historikk før 1990, fra da av gir Stabak.no alt vi kan drømme om.  Men både i 1967 og 1974 når vi tredje runde.  Gamle dagers store prestasjon er 1970 - da er vi med helt til den tidens storlag Strømsgodset sender oss ut 2-4 i kvartfinalen.  

1990 er siste gang vi ikke er med i cupen.  Da sender Slemmestad oss ut allerede i 1. kvalifiseringsrunde.  Vi blir slått 0-1 hjemme på Stabækbanen (grus).

1991 er siste gang vi åker ut i 1. runde.  Da er det Skeid som slår oss 0-2 på Nadderud.

1992 og 1993 går vi ut i andre runde.  Etter det har vi altså hvert år vært i tredje runde (to ganger har vi startet i 3. runde - inkludert 1998).

Historisk er tallene slik:

Vi har spilt 3.runde 16 ganger (inkludert hvert år fra og med 1994)

4.runde 11 ganger

kvartfinale 7 ganger

semifinale 3 ganger

og finale en gang

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden 1991 - inklusive tapet mot Skeid det året - har Stabæk en målforskjell på 53-5.  13 seire, ett tap.  Snitt er altså omtrent 4-0.

Det er bare i tre kamper vi ikke har holdt nullen; Skeid (0-2 i 1991), Mot Frigg i 1999 vant vi 5-1 og mot Asker i fjor slapp vi inn 2.  Vi vant 4-2 på Føyka.

Rekorden er fra 2002 hvor Aurskog røk 0-9.  Vi tok Fossum med 8 mot ingen mål i 2005.

Jeg har et håp om at vi stiller med vårt beste lag mot Åssiden.  Det er ingen eliteseriekamp mellom 16. og 28. mai.  Tenk f.eks Alan mot 3. divisjonsspillere...  Burde vi gå for vår første to-sifrede seier?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liten tilgang til historikk før 1990, fra da av gir Stabak.no alt vi kan drømme om.  

Ta en titt på denne siden.

Klikk på årstallet og let etter oss.

Den har jeg brukt.  Ta en titt og oppdag at de fleste år mangler 1. og 2. runde.  Og dermed også Stabæk...

Kjipern...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med denne opplysningen her også:

Det settes opp buss til Drammen på søndag.

Flere opplysninger her. Vi forventer å være tilbake på Bekkestua senest kl 21.00. Det er denne gangen ikke noe opplegg for pub-besøk, turen går rett til og rett fra stadion.

De som ønsker dram i Drammen må tenke alternativt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mange som har tenkt seg? Det har jo flere positive sider ved seg:

- Banehopperne kan krysse av for en ny bane

- Det blir ikke en søndag uten kamp

- Sjansen for målkalas er ganske stor

Men sist og viktigst, kampene vinnes ikke av seg selv, og ofte må gutta heies og brøles frem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mange som har tenkt seg?

Jeg kommer! Drister meg til en bortekamp, da jeg regner med at selv med mitt nærvær, så kan vi ikke tape denne kampen. Har en mildt sagt dårlig statistikk på de bortekampene jeg har vært på etter kampen mot Sogndal, juli 2004.

5 kamper - 5 tap!

Ikke mange kamper, jeg vet det. Men kanskje trenden kan snus nå, og at jeg kan våge meg på flere bortekamper i tiden fremover.

Men jeg tar ikke bussen, da Bekkestua som avreisested er forholdsvis usentralt for meg....

Mange påmeldte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer! Drister meg til en bortekamp, da jeg regner med at selv med mitt nærvær, så kan vi ikke tape denne kampen. Har en mildt sagt dårlig statistikk på de bortekampene jeg har vært på etter kampen mot Sogndal, juli 2004.

5 kamper - 5 tap!

Ikke mange kamper, jeg vet det. Men kanskje trenden kan snus nå, og at jeg kan våge meg på flere bortekamper i tiden fremover.

Men jeg tar ikke bussen, da Bekkestua som avreisested er forholdsvis usentralt for meg....

Mange påmeldte?

Jeg kommer.  (I bil denne gangen).  Og min bortekampstatistikk teller mer enn din.  

Jeg har 15 ordinære kamper fra og med den mot vålerenga 30/10-04.

7 seire, 4 uavgjort, 4 tap.  

Bortekamper er gøy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange påmeldte?

For å si det på en annen måte:

Det er svært mange ledige plasser igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 kamper - 5 tap!

Mange påmeldte?

Jeg kommer.  (I bil denne gangen).  Og min bortekampstatistikk teller mer enn din.  

Jeg har 15 ordinære kamper fra og med den mot vålerenga 30/10-04.

7 seire, 4 uavgjort, 4 tap.  

Bortekamper er gøy.

Sorry regne leif?

Endret av Latmann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry regne leif?

???? På min kalkulator gir 7 + 4 + 4 femten. Så jeg er litt usikker på hvor det er regnefeil...

Det er helt riktig.. ;) Latmann må nok ha den lille regne feilen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få matchoppdatering i dag?

Live.tv2.no hadde ganske brukbare oppdateringer i går når det gjaldt mål. I Fredrikstad-kampen fikk man også kort og innbytter. Noe mer enn det tror jeg ikke du kan forvente.

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få matchoppdatering i dag?

Live.tv2.no hadde ganske brukbare oppdateringer i går når det gjaldt mål. I Fredrikstad-kampen fikk man også kort og innbytter. Noe mer enn det tror jeg ikke du kan forvente.

Og selvfølgelig ingenting på TV2 Sport?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TV2 sport sender engas kamp mot Toten, og på TV2 Sport nett-tv sendes også kampene til rbk og brann. Så også her prioriteres de samme lagene som vanligvis sendes på TV2. Men nå kan vel ikke TV2 påstå at tribunefasilitetene til Toten, Trio og Namsos er så mye bedre enn Åssiden sin. Det er jo det vanlige argumentet for å prioritere disse lagene.

Nei, den beste oppdateringen får man nok på Åssia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TV2 sport sender engas kamp mot Toten, og på TV2 Sport nett-tv sendes også kampene til rbk og brann. Så også her prioriteres de samme lagene som vanligvis sendes på TV2. Men nå kan vel ikke TV2 påstå at tribunefasilitetene til Toten, Trio og Namsos er så mye bedre enn Åssiden sin. Det er jo det vanlige argumentet for å prioritere disse lagene.

Det er bare å ta seg en tur til åssiden. Bilettene er ikke så dyre. Er vel 50 for voksne og 20 for barn. Det meldes også om at det fortsatt er ledige plasser på bussen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å ta seg en tur til åssiden. Bilettene er ikke så dyre. Er vel 50 for voksne og 20 for barn. Det meldes også om at det fortsatt er ledige plasser på bussen.

Skulle likt å nyte aftenen på/i åssiden - eksamen er en nødvendig onde.

Sender istedet et par gjettumgutter for oppdatering per sms.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du plusser på flybilletter tur/retur blir det dyrt nok for min del :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Cupen 2007
  • Opprett ny...