Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fjøra har lagt en plan for å stanse Veigar og Daniel:

http://fotball.adressa.no/nm/article81837.ece

Legg merke til artikkelbildet..

For en ufyselig spiller han 8'ern på Brann er!!

Legg merke til bildeteksten:

BETRE: Fjøra trur Martin Andresen (t.v.) ville trekt fleire folk til kamp enn Veigar Pall Gunnarsson. ( Foto: Digitalsport )

Det ser ut som han forsøker å trekke dem ved å dra dem i ansiktet. :lol:

andresen_pall_inni_49842e.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

broiler er et østtysk uttrykk og betyr ikke noe annet enn stekt kylling ("grillhähnchen").

Det gjør det forsåvidt. På norsk brukes det også som betegnelse på noe som vokser kunstig fort. Politikerbroilerne er f.eks. politikere som gjennom å gjøre karriere i ungdomspartier ender i posisjoner mye tidligere enn de egentlig er modne for. Tipper bruken kommer fra måten kyllinger blir opprettet på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Mange som har tenkt seg nedover til songdal eller? hvordan kommer folk seg dit??

He he... Nedover betyr vel egentlig når man går lavere i terreng, målt i høyde over vannflaten. Altså nærmere havoverflaten, om man ikke allerede er under vann da. Nord, vest, sør/syd og øst er de vanligste begrepene, gjerne sammensatt, og i denne sammenhengen bør det vel også defineres hvor avreise er fra. For mitt vedkomne, og Stabæksupportere flest, vil vi vel si vestover. Nedover, som sikkert var ment som sørover, er iallefall feil om man har tilholdsted i Bærum. Om ikke "nedover" var ment som "til Helvete" da, altså sarkasme på Sogndals vegne, for da ville det forsåvidt vært riktig bruk av retningsbeskrivelsen. En grei huskeregel ellers er at Bergen og Oslo ligger omtrent like langt nord, og hvis du vet om byen ligger over eller under Bergen på kartet (se f.eks værmeldingen), vet du også om du skal reise nordover eller sørover. Om du reiser fra Bærum eller Oslo eller omegn riktignok...

Neida, jeg skal ikke se kampen der borte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 12. Jun 2007, 19:01) 107081[/snapback]
He he... Nedover betyr vel egentlig når man går lavere i terreng, målt i høyde over vannflaten. Altså nærmere havoverflaten, om man ikke allerede er under vann da. Nord, vest, sør/syd og øst er de vanligste begrepene, gjerne sammensatt, og i denne sammenhengen bør det vel også defineres hvor avreise er fra. For mitt vedkomne, og Stabæksupportere flest, vil vi vel si vestover. Nedover, som sikkert var ment som sørover, er iallefall feil om man har tilholdsted i Bærum. Om ikke "nedover" var ment som "til Helvete" da, altså sarkasme på Sogndals vegne, for da ville det forsåvidt vært riktig bruk av retningsbeskrivelsen. En grei huskeregel ellers er at Bergen og Oslo ligger omtrent like langt nord, og hvis du vet om byen ligger over eller under Bergen på kartet (se f.eks værmeldingen), vet du også om du skal reise nordover eller sørover. Om du reiser fra Bærum eller Oslo eller omegn riktignok...

Til pedanten:

Jeg bor 69 moh (jeg sjekket da det sto i avisen at vannet vil stige 64 meter pga global oppvarming). Må jeg bruke google earth før jeg poster innlegg i forumet?

mvh. en med strandtomt (om 400 år)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på spiontur i Sogndal i pinsehelgen. Og iflg mine kilder der, så har Fjøra planlagt pauseunderholdning som vil overgå det meste, selv pauseunderholdningen i Sandefjord i 2005.

Hvis Fjøra holder Stabæk til uavgjort ved pause, vil Mr. Navarsete danse Svanesjøen i rosa trikot.... Vel bekomme!

Troppen til Stabæk:

1 Jon Knudsen

5 Pontus Segerström

6 Tom Stenvoll

7 Henning Hauger

9 Christian Keller

10 Veigar Pall Gunnarsson

12 Christian Bjerke

13 Somen A. Tchoyi

14 Thomas Rogne

15 Morten M. Skjønsberg

19 Branimir Poljac

21 Tommy Stenersen

24 Espen Nystuen

25 Alanzinho

26 Bjørnar Holmvik

27 Eirik Markegård

Altså, Daniel er hjemme!

Edit: Og her er pauseunderholdningen bekreftet:

årets happening for Fjøra FK

Kloke ord:

I tillegg meiner me at Stabæk er eit undervurdert lag i Tippeligaen. Det er ikkje alle i Akersgata som tek laget som ein seriøs utfordrar til medaljar og i alle fall ikkje gullmedaljar. Litt meir stabilitet inn i laget så er dei der. Alltid, uansett!

fjora.no sender vistnok også kampen - LIVE! - Veldig bra!

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 12. Jun 2007, 19:01) 107081[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->He he... Nedover betyr vel egentlig når man går lavere i terreng, målt i høyde over vannflaten. Altså nærmere havoverflaten, om man ikke allerede er under vann da. Nord, vest, sør/syd og øst er de vanligste begrepene, gjerne sammensatt, og i denne sammenhengen bør det vel også defineres hvor avreise er fra. For mitt vedkomne, og Stabæksupportere flest, vil vi vel si vestover. Nedover, som sikkert var ment som sørover, er iallefall feil om man har tilholdsted i Bærum. Om ikke "nedover" var ment som "til Helvete" da, altså sarkasme på Sogndals vegne, for da ville det forsåvidt vært riktig bruk av retningsbeskrivelsen. En grei huskeregel ellers er at Bergen og Oslo ligger omtrent like langt nord, og hvis du vet om byen ligger over eller under Bergen på kartet (se f.eks værmeldingen), vet du også om du skal reise nordover eller sørover. Om du reiser fra Bærum eller Oslo eller omegn riktignok...

Til pedanten:

Jeg bor 69 moh (jeg sjekket da det sto i avisen at vannet vil stige 64 meter pga global oppvarming). Må jeg bruke google earth før jeg poster innlegg i forumet?

mvh. en med strandtomt (om 400 år)

:lol:

Nord, syd, øst og vest er fortsatt nord, syd, øst og vest uansett hvor høyt vannet står... :rolleyes:

Håper gutta underholder i dag da. Stas for oss og stas for Fjøra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Fjøra virker som en trivelig motstander.

Enig. Liten tvil om hvilket av de lokale lagene der man bør holde med...:-)

Nettopp. Har lag på det nivået stående og syngende supportere på kampene?

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt inn 6/12/2007 11:36:26 AM av Jan the man

Stad: Leikanger

E da rao å fao kjøpt billetta t stabæk kampen nåken andre plassa enn pao stadion ? Rekna me da bli voldsomme køa dar imåro

:lol:

Hvor mange av disse regner vi med er fra oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godord ifra www.oddsnet.com.

- Bet365 tror også at årets cupgull går til ett av topplagene i Norge og levner Stabæk gode sjanser til å klare nettopp dette. Stabæk vil ha en større sjanse til å ta cupgullet enn seriegullet og utover sesongen så vil nok dette bli ett høyt prioritert mål for laget til Jan Jønsson, skal vi tro Bet365. Både Brann, Rosenborg og Lillestrøm ønsker nok å vinne cupen også men de vil nok prioritere serien først. Både Brann, Rosenborg og Lillestrøm har også europacupen å tenke på og dette er noe alle de tre nevnte lagene vil prioritere høyt. Dette kan fort føre til større roteringer og/eller mer slitasje på spillerene. Stabæk er et lag for de store anledningene og i så måte er cup en ypperlig arena for å gå helt til topps. Stabæk har i den senere tiden prestert svært godt mot de bedre lagene både borte og hjemme. Dette er et veldig bra kvalitetstegn og vil så definitivt hjelpe de i kampen om cupgullet. Stabæk har spillere helt i toppskiktet i norsk fotball og har tatt ett solid steg videre i forhold til fjoråret. Spillere som Nannskog, Gunnarsson, Alanzinho og Tchoyi har virkelig preget året Tippeliga. Laget viser stor kampmoral, noe de viste i helgens kamp mot Lyn der de lå under 2-0 da det stod 75 min på kampuret men kom grusomt tilbake og vant 3-2.

Bet365 mener dessuten at Stabæk har de mest spennende kvalitetene som bortelag og nettopp dette kan bli svært så viktig i en cup turnering. Stabæk er et av de få lagene som spiller rimelig likt både borte og hjemme, og gjør dette med stor suksess. Det er også etterhvert blitt en lite godt bevart ”hemmelighet” at Stabæk er Norges beste kontringslag med superspissene Nannskog og Gunnarson i front.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brann leder forøvrig bare 0-1 mot Øygard, som har hatt flere store sjanser og like gjerne kunne ledet kampen.

Edit: Bærum - HamKam 1-0

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK Arendal har fortsatt en sjangse mot Odd....

Der er det nå 1-2. Blir Odd denne rundens bombe? Hvis man kan kalle det det når det er Odd vi snakker om.

Satt og grublet på det tidligere i dag, om det var duket for noen bomber. Kom vel frem til at dersom noen TL-lag ryker i dag må det være Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volda - Aalesund 0-0 Der er det fotsatt en mulighet for bombe. ellers er det vel nesten bare sikre kamper som går inn.... noe norsk-tipping er et godt signal på. Prognose 12 rette er akkurat nå ca 1000+

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo komme bombe her:

Mjøndalen 2 - 3 Vålerenga

Edit: Brann kampen 99,95% sikret med 4-0

og Fredrikstad ganske sikker 2-0

og Viking 99,99% sikkert 5-0

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Cupen 2007
  • Opprett ny...