overlord 16 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 mange kort iallefall Balle Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Jeg liker ikke dette... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ekstra omganger .. Og vi har virkelig spilt elendig .. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ekstra omganger .. Og vi har virkelig spilt elendig .. Hevet oss mot slutten, men det skal faen ikke være mulig å slippe Godset inn igjen i kampen når vi leder 0-2.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
booi 1 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Dette blir en jævla lang og tung høst.. Vi har mannskap som holder en halv sesong. Nå er det faktisk bevist! Jeg gidder ikke engang kommentere Bohinen as.. Han har jeg mye på.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alekk.stabæk 17 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Dette er ikke mulig. Spent!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Fy faen så deilig!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Bra innsats av alle men Somen i egen klasse Vi er på vei... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Så fantastisk deilig! Vi var ufattelig tamme i 2. omgang, og likevel får vi de nydelige prestasjonene av Somen! Og det er deilig å se at han feirer med supporterne, nå må vi gjøre ham til ekte Stabæk-gutt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Noen som vet hva de gule kortene i dag har å si? Og når semifinalene trekkes? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Takk Somen! Takk Nannskog! Takk Stabæk! (men hvorfor måtte jeg først bli et nervevrak? ) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alexinho 0 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Noen som vet hva de gule kortene i dag har å si? Og når semifinalene trekkes? betyr at hvis noen av de som fikk gult i dag får gult i semien må de stå over finalen (om vi skulle vinne) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Julle 0 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Virkelig stolt av gutta idag og hvordan vi kommer tilbake etter å ha rotet bort det hele. Tchoyi og Gunnarson kampens store, store spillere! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Skal ikke være mulig å synke så lavt som i andre omgang. Skjerpings! Håper vi kan ta med oss det beste fra kampen til Sandefjord og fortsatt henge med der oppe Men det er definitivt en del spørsmålstegn.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 19. August 2007 (endret) Del Skrevet 19. August 2007 (endret) Hvem ønsker vi semifinalen? Haugesund har vi - så langt jeg har klart å bringe på det rene aldri møtt, verken i cup eller med 1. laget. Odd har vi møtt mange ganger, og siden 1990 har vi spilt en cupkamp mot dem. Semifinale på Nadderud som vi tapte 0-2. Lillestrøm møtte vi på Åråsen i 2005 og tapte 3-1 i kvartfinale. Statistikken gir vel egentlig ikke noe klart svar - annet enn at vi ikke vil ha Odd hjemme eller Lillestrøm borte. Når vi tar med at vi har en svært dårlig hjemmestatistikk i cupen (sammenlignet med bortestatistikken) bør vi vel håpe på Haugesund eller Odd borte, og absolutt ikke Lillestrøm noen steder... Endret 19. August 2007 av Albert Fjernet Lyn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 9 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Da må du bringe på det rene Albert... Vi har møtt Haugesund flere ganger. Fra starten av vår periode i tippeligaen. -95 og -96 kanskje?? Forresten ett lite spørsmål statistikk-master.. Er det noen gang tidligere vært straffespark i alle fire kvartfinalene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Jeg ønsker meg Odd på hjemmebane og Lillestrøm i finalen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ifølge Stabæks statistikk-sider har vi i hvert fall møtt FK Haugesund i 1997, 1998 og 2000. 5 seire, 1 uavgjort, og ingen tap. Uavgjortkampen kom på nadderud i 1998. Pene 11-2 i målforskjell. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ruudster 0 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Noen som vet hvor man kan se kampen i reprise gratis? Skal tv2 sumo ha 99 kr for å se en kamp i reprise? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Caz 1 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Trekning i morgen kl 18.30... Håper på Haugesund hjemme Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Bra å se at Bohinen er engasjert, vi har vel ikke sett ham med glød i øynene før. (på TV2 sporten) Forøvrig helt håpløs oppførsel av Bergdølmo. Når han ser at Daniel ligger nede og det er blåst straffe, så løper han opp til straffemerket og sparker istykker gresset, slik at det skal bli vanskeligere å sette straffen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Noen som vet hvor man kan se kampen i reprise gratis?Skal tv2 sumo ha 99 kr for å se en kamp i reprise? Du kan bestille månedsabonnement for 149kr, da får du se alt av tippeliga og cup i 1 måned, også i reprise. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Saboterte Stabæk straffe! Fy fader, det er dårlig gjort det! Ellers enn kjempe god kamp, gøy å være med på tur Jeg var veldig redd når det ble 2-2 og ekstraomganger, men dette klarte vi jo utrolig bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 007 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ønske for trekningen; 1. FKH hjemme 2. FKH borte 3. Odd hjemme 4. LSK hjemme 5. Odd borte 6. LSK borte Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Semifinalene spilles 26. og 27. sept. Vi har LSK hjemme 23. og Lyn borte 30. sept i serien. Nekter å tro at LSK skal få cup og seriekamp mot samme lag samme uke 2 runder på rad. Dermed slipper vi LSK i semien Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Semifinalene spilles 26. og 27. sept. Vi har LSK hjemme 23. og Lyn borte 30. sept i serien. Nekter å tro at LSK skal få cup og seriekamp mot samme lag samme uke 2 runder på rad. Dermed slipper vi LSK i semien Å jeg reiser til USA den 27. Sept! Da må det være på Onsdagen. Satser på at vi får Haugesund/Odd Hjemme 26. Sept Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
peas on earth 10 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 http://www.budstikka.no/sec_sport/article138356.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 19. August 2007 (endret) Del Skrevet 19. August 2007 (endret) Da må du bringe på det rene Albert... Vi har møtt Haugesund flere ganger. Fra starten av vår periode i tippeligaen. -95 og -96 kanskje?? Forresten ett lite spørsmål statistikk-master.. Er det noen gang tidligere vært straffespark i alle fire kvartfinalene? Skrev jeg virkelig at vi aldri har møtt Haugesund? Jeg mente selvfølgelig at vi aldri har tapt mot Haugesund og dessuten aldri møtt dem i cupen... Vi må tilbake til 2002 for i det hele tatt å finne ekstraomganger i kvartfinalene, da var det til gjengjeld to, og en av dem gikk til straffespark. (Det var Stabæk som slo ut Lyn...) I 2000 måtte slo Odd ut Moss på straffer i kvartfinalen, for øvrigkan jeg faktisk ikke se at noen andre kvartfinaler er avgjort med straffespark etter at ordningen med omkamp ble avviklet. I 1989 gikk to kamper mellom Eik og Lillestrøm til ekstraomganger (Eik vant til slutt) Rosenborg og Tromsø spilte målløst i tilsammen 240 minutter i Tromsø og Trondheim i 1987, før Rosenborg i den tredje kampen - som ble spilt i Oslo - vant 3-1. Også Raufoss og Moss måtte ha tre kamper - det var i 1977 og Raufoss gikk tilsutt videre. I 1965 måtte for øvrig Frigg og Skeid ha tre finaler før Skeid sikret seg cupen. I 1963 var det Viking og Frigg som måtte ha tre kvartfinalekamper før Frigg må bite i gresset. Det ser forøvrig ut til at Viking da hadde to hjemmekamper. I 1956 trengte Larvik Turn og Fredrikstad tre kvartfinaler. Larvik Turn vant den tredje kampen på nøytral (?) grunn i Horten. I 1921 spiller Stabæk sin første cupkamp. Slår Norrøna 7-2 i første runde og taper 0-1 mot Fredrikstad i andre. Første gang det ble spilt omkamp i kvartfinalen var i 1918 da Brann trengte to kamper for å slå Stavanger IF. Det var ekstraomganger i begge kampene. Første gang samtlige lag har kvalifisert seg til kvartfinale ved å vinne en forutgående cupkamp (i dette tilfeller andre runde) var i 1917. I 1910 er det for første gang åtte lag i første runde - det må vel kunne kalles kvartfinaler, og vi får allerede det året ekstraomganger, i kampen mellom Ørn og Fredrikstad (ender 1-3) 1903 til 1907 er det kun fire lag i cupen, før man i 1908 for andre gang har fem lag. To av lagene må ut i en første runde. Cupen ble spilt mellom fem lag for første gang i 1902. I første runde møttes fire lag: Grane fra Nordstrand slaktet Porsgrund FC 10-0 og Lyn tapte 0-2 mot Spring. I andre runde møttes Grane - som besto av spillere på 20 til 22 år - og Spring - som hadde spillere på bare 16 til 17 år - på Frogner i Kristiania. Ca 1000 tilskuere så Grane vinne 4-0. I finalen ventet Odd som hadde hatt walk-over både i første runde og i semifinalen. Men det var Nordstrandlaget som vant den første cupfinalen i historien, som ble spilt i Kristiania. Det var Eivind Thune-Larsen som scoret begge målene. (Han ble født 18. juli 1885 og gjorde senere karriere innen kraftpapp, i 1919 ble han disponent i Andfossen Brug som fortsatt finnes nå under navnet Andfossen Kraftpapp). + + + Dersom noen husker spørsmålet kan jeg slå fast at svaret er nei. Det har ikke vært straffespark mer enn to ganger i kvartfinalene i cupens historie. Endret 19. August 2007 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
peas on earth 10 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ræva fotball!Skrevet av: Fortvilet, 19-08-2007 18:33:55 Nå er jeg dritt lei å se godset tape - tape og atter tape. Begynn å spill fotball, ikke bare vær der for å ødelegge fotballkamper. Hele byen kommer for å kikke på dere, og det eneste vi får i retur er ræva fotball! Skjerp dere eller legg opp! http://dt.no/article/20070819/GODSET/70819006/1004/NYHET --> morsom lesning! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 19. August 2007 Del Skrevet 19. August 2007 Ønske for trekningen;1. FKH hjemme 2. FKH borte 3. Odd hjemme 4. LSK hjemme 5. Odd borte 6. LSK borte Jeg vi mye heller møte Odd borte enn LSK hjemme. Bytter du om på de to så er jeg skjønt enig med deg i resten! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå