Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan hende jeg velger å la spillere på vei fram passere uten at jeg takler. Kanskje noen andre må ta støyten, sier Kippe til rb.no.

fxt.no

"Frode Kippe pådro seg gult kort i kvartfinalen mot Stabæk. Med nytt kort mot Stabæk i onsdagens semifinale, betyr det at en eventuell Ullevaal-opptreden går uten Lillestrøms største kortsanker denne sesongen."

Jaha?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende jeg velger å la spillere på vei fram passere uten at jeg takler. Kanskje noen andre må ta støyten, sier Kippe til rb.no.

fxt.no

"Kippe har taklingsfrykt". Fantastisk overskrift :lol::lol::lol: Mannen skal jo per definisjon ha minst gult kort i alle taklinger han ikke treffer ballen (og mot Alan blir jo det de fleste). Vi kan vel slå fast at cupfinalen går uten Kippe uansett (med mindre vi taper og han får direkte rødt slik at han må sone i serien). ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fxt.no

"Frode Kippe pådro seg gult kort i kvartfinalen mot Stabæk. Med nytt kort mot Stabæk i onsdagens semifinale, betyr det at en eventuell Ullevaal-opptreden går uten Lillestrøms største kortsanker denne sesongen."

Jaha?

Tror ikke DET bør være Kippes største frykt, til finale kommer de ikke uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillere med gult kort i cupen, som må stå over en evt cupfinale:

Lillestrøm:

Kippe 1

Mouelhi 1

Søgård 1

Stabæk:

Alanzinho 1

Gunnarsson 1

Hauger 1

Knudsen 1

Skjønsberg 1

Tchoyi

Haugesund:

Andreassen 1

Curier 1

Johnsen 1

Larsen 1

Moen 1

Odd Grenland:

Svindal Larsen 1

Hanssen 1

Jarstein 1

Pospech 1

Ruud 1

Et par stykker på Odd som godt kan få kort, hvis de skulle klare å slå Haugesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke Haugesunds spillere Nicol og Strøm også kort? Ser får meg at Haugesund fighter til seg en knepen seier mot Odd, og ender med tre-fire mann ute med karantene i finalen. Det vil kanskje bli for mye av det gode for Stabæk/Lillestrøm?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke Ijeh 3 kamper for direkte rødt etter munnbruk? Kommer forskjellsbehandlingen som en følge av at Bjørn Helges søte storebror "Ginger pub's" er Hareide og NFFs yndling eller fordi Ijeh ikke er like fin og gyllen-rosa!?..

Merk at Ijeh ikke sa noe værre enn "fuck off" - det var måten han sa det på som var ille. Riise fråda og slo seg hardt med en pekefinger til tinningen, men det var tydeligvis ikke på langt nær så ille?!..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er tydeligvis ikke NFF konsekvente (som vanlig). Det er rapportert i dommerrapporten at det var usportslig opptreden av riise som førte til det røde kortet. Dette skal da sones i neste kamp uansett hvordan kamp det er. Det skal og gi 2 eller flere kampers karantene.

NFF sine regler er og blir et sabla rot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er tydeligvis ikke NFF konsekvente (som vanlig). Det er rapportert i dommerrapporten at det var usportslig opptreden av riise som førte til det røde kortet. Dette skal da sones i neste kamp uansett hvordan kamp det er. Det skal og gi 2 eller flere kampers karantene.

Dette er så FEIL. Hadde vært en av våre spillere kan jeg love dere at den spilleren hadde fått 2 kamper. Jeg mener også at når en spiller får 3 røde kort uansett for "feil" de er må de straffes med flere kampers karantene. Dette oppfordrer omtrent til grisespill! Brage Sandmoen pleier å være fair på kortene så hvis Alan er i form vil vi nok se flust av kort i morgen!

PS. imorgen skal det synges som vi aldri har gjort før!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er så FEIL. Hadde vært en av våre spillere kan jeg love dere at den spilleren hadde fått 2 kamper. Jeg mener også at når en spiller får 3 røde kort uansett for "feil" de er må de straffes med flere kampers karantene. Dette oppfordrer omtrent til grisespill! Brage Sandmoen pleier å være fair på kortene så hvis Alan er i form vil vi nok se flust av kort i morgen!

Nå er det vel ikke brage sandmoen som skal dømme, det er godeste Terje Hauge, hvertfall ifølge SS:

http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=572

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel ikke brage sandmoen som skal dømme, det er godeste Terje Hauge, hvertfall ifølge SS:

http://www.ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=572

NEEEI! Ikke Hauge! Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste kamp som Hauge har dømt der laget jeg heier på har vunnet! :( Det betyr at jeg enten må la være å se kampen eller håpe at forbannelse brytes imorgen. :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske tydelig at NøFF vil helst ha LSK i finalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt at når en spiller som får f.eks sitt 7 gule kort, og skal sone 1 kamps karantene, får sitt andre gule i samme kamp og dermed rødt (jfr. Kippe), fremdeles bare skal sone 1 kamps karantene??

Da har jo ikke det røde kort noen annen konsekvens enn i den kampen det røde kortet blir utdelt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke helt at når en spiller som får f.eks sitt 7 gule kort, og skal sone 1 kamps karantene, får sitt andre gule i samme kamp og dermed rødt (jfr. Kippe), fremdeles bare skal sone 1 kamps karantene??

Da har jo ikke det røde kort noen annen konsekvens enn i den kampen det røde kortet blir utdelt!

Si det til NFF! Gjeng med surrehuer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si det til NFF! Gjeng med surrehuer!

NFF må gå i seg selv etter sesongen, å se på behandlingen av sakene, og hvor hardt spillere skal straffes!! Går ikke ann sånn som kippe har holdt på i år..! noen nye regler er kanskje på sin plass samtidig som at de som allerede er praktiserende blir praktisert noenlunde likt(så fremt sakene er lignende)!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk LSK-vennelig av NFF å gi kun 1 kamp.

Makan til lite konsekvent straffing av hendelser er det sjelden man ser.

Refererer selvsagt til Ijeh-saken... rett og slett utrolig, spesiellt siden laget fortsatt er i medaljestriden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tror jeg vi skal roe oss ned. Det NFF har gjort her er jo strengt tatt å følge sine egne regler, som er vedtatt av klubbene i fellesskap på fotballtinget.

Om noen klubber mener at en spiller som får tre røde kort i en sesong skal få strengere straff, så står de fritt til å ta det opp. Eller om de mener at rødt kort pga to gule skal gi en annen straff enn det som skjer nå. Husk at for Kippe er det en konsekvens at han fortsatt står ett gult kort unna å få ny karantene, så han får forsåvidt en strengere straff enn om han bare hadde fått gult. Da måtte han ha stått over, men hatt to gule til neste kamp han må stå over.

Jeg synes godt vi kan være uenige, men ikke skyt pianisten. Dette blir omtrent som å skylde på politiet for at de stopper deg i fartskontroll, eller at dommeren dømmer inndirekte for oppstruksjoner. Sånn er bare reglene. (Det siste var pga diskusjon hos lillestrømsupporterne. Der var noen fly forbanna på at dommeren dømte inndirekte før annuleringen. De kunne ikke forstå at dommeren kunne gi forsvarende lag den fordelen det er at frisparket blir inndirekte.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk LSK-vennelig av NFF å gi kun 1 kamp.

Makan til lite konsekvent straffing av hendelser er det sjelden man ser.

Refererer selvsagt til Ijeh-saken... rett og slett utrolig, spesiellt siden laget fortsatt er i medaljestriden.

Til deg som tydeligvis vet det, hva var det egentlig Riise sa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på at debatten om karantene til Kippe og Riise er ferdig debatert, og at vi i dag konsentrer oss om saken.

Likevel, jeg støtter NFF fullt ut i denne saken.  I forhold til regelverket hadde det vært totalt urimelig å gi Kippe og Riise mer enn en kamp karantene.  Utvisningene i seg selv - særlig av Riise - var rimelig harde i seg selv.  Skulle selvsagt foretrukket at de kunne sonet mot oss, og vært spilleklare mot Brann, men sånn fungerer det ikke (hadde kampene gått i motsatt rekkefølge kunne det blitt sånn - får man rødt kort i en cupkamp og samtidig blir slått ut av cupen må man sone i påfølgende seriekamp).

Dessuten - det blir mer frydelfullt å slå LSK når de ikke kan sette skylda på NFF.

Forza Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEEEI! Ikke Hauge! Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste kamp som Hauge har dømt der laget jeg heier på har vunnet! :( Det betyr at jeg enten må la være å se kampen eller håpe at forbannelse brytes imorgen. :huh:

2006: Lyn-Stabæk 1-4??

Edit: OK, som du har sett ja...

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Cupen 2007
  • Opprett ny...