Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sakset fra Øysteins blogg på sandefjordfotball.no:

::: Foran Sandefjord Fotball - Stabæk - 24.06.2005 ::: Øysteins blogg

Søndag kveld braker det løs på Storstadion. Serieleder Stabæk ankommer Sandefjord i et forsøk på å stoppe fremgangen til våre blåkledde helter. Vi lar oss imidlertid ikke stoppe uten kamp og skal gi Stabæk en leksjon de sent vil glemme...! Alle er hjertelig velkommen til en av sesongens virkelig store kamper i Sandefjord. Søndag kl. 18.00. Storstadion, Bugårdsparken. Vi ses...

serieleder....mmm, det hadde vært noe det!

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir min nevøs og min første kamp i år, og siste kamp vi to var sammen på ifjor endte jo 8-0, så guttene her ville gjerne ha en reprise på den opplevelsen.  :)

Innlegget er redigert...Heia!

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

serieleder....mmm, det hadde vært noe det!

Med et Lillestrøm tap og en Stabæk seier i morgen er vi bare to poeng unna 1 plassen... :)

Det er ikke umulig med tanke på at vi har møtt de antatt beste og spilt godt mens LSK har møtt lag som er tippet godt under midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid dårlig følelse når Mike er borte. Men hvis vi scorer flest mål, tror jeg vi vinner. Det er min analyse av kampen.

En god og fyldig analyse, med akkurat den tyngden du innehar... jeg tror også det, så det så!

Fra spøk til alvor; på Sandefjord Fotballmagasin nevner Thodesen noe sånn som at spissene skal presse høyt mens resten av laget skal tette igjen bakover. Mao får vi vel se lange baller og et kontringshissig sandefjord?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

De ønsker vel å stenge bakrommet, samtidig som de setter press på Tommy for å bryte oppspillsmønsteret. Det er vel den oppleste og vedtatte måten å stoppe Stabæks offensive spill på.

Men så enkelt er det vel neppe. Vi har enkeltspillere med gode ferdigetere en mot en; Veigar, Alan, Somen og PFO (når han er med) som gjør oss uforutsigbare for motstanderen. De kan ta forhåndsregler mot grunnspillet vårt, men det er vanskelig å garantere seg mot driblemestere som PFO og Alan, de skaper rom for medspillerne ved å trekke på seg flere motspillere.

Uansett så handler dagens kamp mest om å være konsentrerte og tålmodige. Trille kula rundt og la Sandefjord jage. Klarer vi å hindre dem fra å komme oppi ballfører så kan kampen få et lignede forløp som generalprøven mot Godset. SF sliter normalt litt med avstanden mellom leddene når de blir jagende etter, og da kan det bli riktig morro. Klarer derimot SF å sette presset og dra ned tempoet i kampen kan de kjempe oss ut av stilen og få oss trøtte og småsure. Så vil de gradivs slippe opp sitt eget spill og bli ubehagelig farlige.

Dette er en vanskelig hjemmekamp. Jeg holder fortsatt fast ved at jeg tror dette Sandefjordlaget er minst like godt som det Startlaget vi møtte forrige helg. Samtidig er det en kamp vi føler at vi bør vinne greit. For hva hjelper det å slå RBK en helg for så å avgi poeng til lag som Start og SF?

Liker absolutt ikke slike kamper!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da som .... Det værste er at det egentlig ikke er noe å si på resultatet. Skandaløst dårlig førsteomgang der det ser ut som om Sandefjord spiller med et par spillere mer enn oss. Aggresiviteten var bortimot ikke-eksisterende og svært liten kreativ kraft. Bedre i 2. omg der gutta i perioder kjører over SF, og muligheter til flere mål.

Dette var skuffende, vi får heie på Aalesund slik at vi ikke blir altfor langt bak teten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da som .... Det værste er at det egentlig ikke er noe å si på resultatet. Skandaløst dårlig førsteomgang der det ser ut som om Sandefjord spiller med et par spillere mer enn oss. Aggresiviteten var bortimot ikke-eksisterende og svært liten kreativ kraft. Bedre i 2. omg der gutta i perioder kjører over SF, og muligheter til flere mål.

Dette var skuffende, vi får heie på Aalesund slik at vi ikke blir altfor langt bak teten

Før vi har mer sikre holdepunkter på at vi ikke er et bunnlag i årets sesong, foretrekker jeg at Aalesund taper. Alltid greit å ha noen poengs avstand til nedrykksplassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før vi har mer sikre holdepunkter på at vi ikke er et bunnlag i årets sesong, foretrekker jeg at Aalesund taper. Alltid greit å ha noen poengs avstand til nedrykksplassen.

Hepp,

Etter en bra start på sesongen har vi ikke innfridd i de to siste kampene.

Vi var skuffende svake i dag, men SF var gode de og de er sikkert veldig skuffet for at de slipper oss inn i kampen igjen. Uavgjort er i utgangspunktet absolutt ikke godt nok, men slik kampen utviklet seg er jeg veldig lykkelig for at vi fikk en utligning i det minste.

En mager trøst er at vi fremdeles er forran skjemaet fra i fjor...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til elendig spill i 1 omgang må det kunne stilles spørsmål til taktikken. Alle vet at SF løper til de får blodsmak i 20-25 min og da skal vi IKKE drive å tre gjennom på midten til Tommy som spilte til 1 på børsen. Da må det slås i bakrom eller ut på kant! Dårlig vurdering å ikke bytte inn Henning og Bjørnar før også. Vel 1 poeng er bedre enn 0, men faen ass... Somen igjen vår beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nitrist!

Når Veigar spiller som i dag, så fungere ikke angrepsspillet. Daniel gjør alltid jobben sin godt, mens Veigar varierer for mye om dagen. Han bruker for lang tid, og det virker som han alltid lukker øynene til de enkle løsningene. Synes heller ikke vi får det bra nok til sentralt på midten, selv om ingen av gutta spiller spesielt dårlig. Alan er god, og det til å gråte av at han ikke har en litt tyngre skuddfot.

Jeg synes forøvrig at Janne til tider er altfor redd for å bytte ut spillere, når ting ikke fungerer. Bjørnar kunne med hell kommet inn før, for vi trenger sårt at backene kommer på overlapp, som han gjorde glitrende i 10 minutter. At Tom er i kjempeform er selvsagt et poeng, men da får heller Tom spille høyreback og Bjørnar venstre. Morten bidrar svært lite offensivt, og når det først skjer, så er det sjeldent stor kvalitet på det det han utfører. Henning kunne også kommet inn 10 minutter tidligere, for en Keller som forsvant mer og mer i andre omgang. For min del kan godt Eirik kommer inn for Veigar og, når det fungerer så dårlig som i dag. Da har Alan ihvertfall to spillere han kan tre ballen mot, og ikke bare Nanne.

Et siste hjertesukk går til midtstopper konstelasjonen. Jeg savner Mike allerede. Pontus starter dårlig, og virker direkte klønete med ballen til tider. Han spiller seg riktignok opp noe i løpet av kampen, og forhåpentligvis er det et godt tegn for tiden fremover. Hva som verre er, er at jeg synes IA virker veldig usikker uten Mike. Borte var den stoiske roen han har vist ved å ta ned ballen på brystet, og spille den enkelt videre. I dag var det den gamle IA som var tilbake, med kælking i hytt og pine. Dessuten synes jeg IA og Pontus ofte styrtet inn i det samme rommet, noe som blant annet skjedde ved situasjonen der Sandefjord scoret.

Greit at vi ikke taper, men klarer ikke glede meg over ett poeng i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig eneste positive jeg tenker på etter denne kampen var at BJØRNAR viser at han har et meget bra nivå inne! Rett og slett klasse over innhoppet hans... Bort med håret og fram med innsatsen ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at vi sliter når Tommy og Veigar ikke har dagen. Somen er tidvis meget god, Alan skaper mye av det vi skaper, men lykkes på langt nær med alt. Daniel er hot når vi presser på slutten. Back-rekka er ok, men ikke helt der jeg vil ha dem. Gode innhopp - kunne kommet før... Generelt sett; alt for dårlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kollektiv svikt de første 75 minutter. Har aldri sett så mange feilpasninger, og at enkeltspillere uten å nevne navn, ikke velger helt opplagte løsninger men mister ballen gang på gang. De siste 15 er derimot meget bra, mye takket være Bjørnar, sinnsykt innhopp. Perfekt pasning til Nannskog.

Klarer uansett ikke å glede meg nevneverdig over 1 poeng mot Sandefjord.

FFK skal gruses!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritt!

Nannskog skulle scort på de 2 sjansene rett etter målet.

Og frisparket Alanzinhio skaffet oss, rett utenfor 16-meterområde var egentlig straffe, satt rett bak på MIX-tribunen og så det klart!

Alanzinhio må skyte mer, og egentlig må alle skyte før og ikke gå så veldig lenge med ballen, det er faktisk mulig å score på avstand også!

Men drittvær og ganske dårlig stemning blandt supporterne gjorde kampen dritt, og når Stabæk ikke klarer å spille bra nok blir alt bare dritt.

En ting var ikke dritt med driitmorsomt; noen Sandefjord-supportere som satt rett bak meg gikk etter 1. Omgang fordi Sandefjord ikke hadde scoret :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dårlig som Veigar spiller i dag kan jeg ikke fatte at han ikke blir byttet ut. Vi har 2 spisser på benken som er sugne på å vise seg frem. Må være utrlolig demotiverende for ola og eirik å se en spiller spille så dårlig og alikevel ikke få komme innpå. Veigar bør benkes for at han skal forstå at han ikke har klippekort på laget. Kanskje han begynner å motivere seg litt mer til kampene da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dårlig som Veigar spiller i dag kan jeg ikke fatte at han ikke blir byttet ut. Vi har 2 spisser på benken som er sugne på å vise seg frem. Må være utrlolig demotiverende for ola og eirik å se en spiller spille så dårlig og alikevel ikke få komme innpå. Veigar bør benkes for at han skal forstå at han ikke har klippekort på laget. Kanskje han begynner å motivere seg litt mer til kampene da.

Veigar var rævva i dag ja, men man ser likevel hvor viktig han er på målet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd å måtte si det men det jeg har sett av Ola og Eirik på 2. laget er dårligere enn det Veigar presterte i dag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og frisparket Alanzinhio skaffet oss, rett utenfor 16-meterområde var egentlig straffe, satt rett bak på MIX-tribunen og så det klart!

Tror nok du må ta av deg de blaa brillene. Fellingen var ganske klart utenfor.

Men ellers synes jeg Junior Support faktisk var veldig bra i dag! Mens resten av stadion var våt og stille på 0-1 ble det sunget fra Junior Support. Stå på videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd å måtte si det men det jeg har sett av Ola og Eirik på 2. laget er dårligere enn det Veigar presterte i dag...

Det er jeg ikke enig med deg, men uansett så bør det gi han et spark i ræva for at han skal prestere på et høyere nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh oh oh :unsure:

veigar spiller ganske daarlig siden sesongen begynte, pontus virker usikker, laget faller sammen naar mike er ute...

höres ikke bra ut...hva er det som mangler? har guttene ikke vaaknet? har de ikke forstatt at man maa kjempe og vinne for aa overleve i tl?

de har jo vist at de kan da vi vant mot rbk.

*hrmpf* :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Sandefjord
  • Opprett ny...