Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forøvrig; Vil fortsatt ha Veigar på topp sammen med Daniel, de har jo vist at de er et godt tospann. Dessuten mener jeg kritikken av Veigar blir litt feil. Mitt inntrykk er at motstanderlag har vært flinkere til å pakke inn Veigar iår. Særlig mot Brann og pEnga ble Veigar usynlig fordi han ble sablet ned av bøllene på det andre laget.

helt enig med deg. veigar paa topp sammen med daniel!

men: daniel klarte aa unngaa aa bli "innpakket" som du sier. har vi to stjernespisser burde ogsaa den andre klare aa "komme ut av pakken" snartest mulig ;)

(haaper veigar scorer tidlig mot ffk, vaakner og finner tilbake til sin gammel form)

misliker ideen med alan og pfo (som bjönh sa), de to er dribblesterke vendige spillere men begge mangler styrke og töffheten naar de havner i en skikkelig duell...og hvis jeg husker ffk riktig var de et ganske fysisk spillende lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Måten Stabæk mest sannsynlig vinner denne kampen på, om dere gjør det, er følgende:

1 - dødballer (Shaban har vært elendig i feltarbeidet, eier ikke dybdesyn og feilberegner støtt og stadig)

2 - ekstremt godt timede løp av Nanne (hurtigheten til V.Martinsen er høyere, og Gerrbrandt er omtrent like rask som Nanne)

3 - enkeltprestasjoner (ser for meg VPG med noen kjappe & sleipe avslutninger nærmest ut av det blå)

Får håpe det beste laget vinner og at dommeren er fair. Håper Tarik ikke brekker beina som følge av en stygg takling, ei heller at han får straffe som følge av en filming.

Tips: 3 - 2 (H) ^_^

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måten Stabæk mest sannsynlig vinner denne kampen på, om dere gjør det, er følgende:

1 - dødballer (Shaban har vært elendig i feltarbeidet, eier ikke dybdesyn og feilberegner støtt og stadig)

2 - ekstremt godt timede løp av Nanne (hurtigheten til V.Martinsen er høyere, og Gerrbrandt er omtrent like rask som Nanne)

3 - enkeltprestasjoner (ser for meg VPG med noen kjappe & sleipe avslutninger nærmest ut av det blå)

Får håpe det beste laget vinner og at dommeren er fair. Håper Tarik ikke brekker beina som følge av en stygg takling, ei heller at han får straffe som følge av en filming.

Tips: 3 - 2 (H) ^_^

At du tror at et av de viktigste våpnene til Stabæk er dødballer sier vel mest om deg. Åssen fikk du målt hurtigheten til de tre nevnte spillerne siden du uttrykker deg så skråsikkert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke at Stabæks viktigste våpen er dødballer generelt, men jeg sier at Stabæks viktigste våpen mot FFK er dødballer. Ta det med ro her a.. jesus

Ser da forskjell på Stabæk og Ham Kam.

Angående mine "skråsikre uttalelser" så var det frekkfreidige påstander fra sydelige østfold ;)

Martinsen har vel 4,70 på 40m, og har sett Gerrbrandt vinne spurtduell mot Mifsud. Vi kan vel være enige om at begge tre (inkl. Nanne) er kjappe! ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier ikke at Stabæks viktigste våpen er dødballer generelt, men jeg sier at Stabæks viktigste våpen mot FFK er dødballer. Ta det med ro her a.. jesus

Ser da forskjell på Stabæk og Ham Kam.

Angående mine "skråsikre uttalelser" så var det frekkfreidige påstander fra sydelige østfold ;)

Martinsen har vel 4,70 på 40m, og har sett Gerrbrandt vinne spurtduell mot Mifsud. Vi kan vel være enige om at begge tre (inkl. Nanne) er kjappe! ?

Skjønner det, men poenget mitt er at Stabæk har vært håpløse på dødballer både offensivt og defensivt i hele år. Dødball er kanskje den minst trolige måten Stabæk scorer på.

Syntes bare du var litt rask i konklusjonene dine. Uansett er ikke Nannskogs primære styrke farten, men at han beveger seg veldig smart og er en god avslutter. Det er sant at FFKs stoppere er raske, men heldigvis er det fotball og ikke friidrett det skal konkurreres i.

Personlig tror jeg Stabæk får en vanskelig kamp, men det er mest pga våre problemer i midtforsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg gjør det ingen ting om det ikke scores mye på dødball. Synes de spillende målene er absolutt mest morsomme.

At fotball ikke er friidrett er jeg veldig glad for ;) Selv om egenskapen rask går igjen mer og mer i dagens tempopregede fotball. Beviset for at fotball er en kompleks idrett som premierer mangfoldige egenskaper er utvilsomt Kvisvik. Etter at "Binge" Bent Inge Johnsen la opp har vel ingen vært verken så fete & trege.. (ta dette med en bøtte salt) Og som Eggen sa til Brian West i 2004: "Det hjælp itj å vær verdens raskast hvis du itj starte".

Du har rett i at Nanne er, i tillegg til å være veldig rask, smart, avslutningssterk og god til å time løpene sine. Det gjør meg vondt å vite at det forrige styret i FFK takket nei til denne spilleren. Han skulle visst være for gammel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon

Tom-MMS-IAO-Bjørnar

Alan-Somen-Tommy-Henning

Veigar-Daniel

Dette kan kanskje sikre oss offensiv slagkraft på begge kanter, samtidig som vi ikke blotter oss helt bakover. Synes dessuten Pontus var svært usikker mot Sandefjord, samtidig som MMS ikke bidrar særlig offensivt. MMS kan da ta plassen til Mike. Tom klarer å dekke opp for Alan når han er et annet sted enn på plassen sin, og Bjørnar/Henning skapte mye fremover sist. Ser ingen realistiske alternativer til Veigar, men det hadde jo vært ok om han forsøkte å passe til andre enn Daniel (kanskje han får prosenter av målbonusen hans?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

misliker ideen med alan og pfo (som bjönh sa), de to er dribblesterke vendige spillere men begge mangler styrke og töffheten naar de havner i en skikkelig duell...og hvis jeg husker ffk riktig var de et ganske fysisk spillende lag.

Det er de, men Veigar surner noen ganger når han blir dyttet for mye på, og har kun hatt en god kamp i år (RBK), men vært svak både i de to første og den siste.

Er han ved sitt gamle jeg er det ingen tvil om at han bør spille, men for laget tror jeg det hadde vært bedre om jeg spilte første omgang mot Sandefjord. Jeg er nemlig så dårlig at ingen medspillere ville spilt ballen til meg, og dermed ville vi ikke mistet den så mye som vi gjorde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon

Tom-MMS-IAO-Bjørnar

Alan-Somen-Tommy-Henning

Veigar-Daniel

Dette kan kanskje sikre oss offensiv slagkraft på begge kanter, samtidig som vi ikke blotter oss helt bakover. Synes dessuten Pontus var svært usikker mot Sandefjord, samtidig som MMS ikke bidrar særlig offensivt. MMS kan da ta plassen til Mike. Tom klarer å dekke opp for Alan når han er et annet sted enn på plassen sin, og Bjørnar/Henning skapte mye fremover sist. Ser ingen realistiske alternativer til Veigar, men det hadde jo vært ok om han forsøkte å passe til andre enn Daniel (kanskje han får prosenter av målbonusen hans?).

Det jeg tror kan bli litt skummelt med MMS som midtstopper er at hodespillet er hans store svakhet, og hvis jeg husker riktig har Fredrikstad en høy jævel, og vi kan ikke forvente at IAO skal ta ham hele tiden...

Men det er ikke likt Janne og forandre for mye. Tror han starter med samme som mot Sandefjord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tror kan bli litt skummelt med MMS som midtstopper er at hodespillet er hans store svakhet, og hvis jeg husker riktig har Fredrikstad en høy jævel, og vi kan ikke forvente at IAO skal ta ham hele tiden...

Men det er ikke likt Janne og forandre for mye. Tror han starter med samme som mot Sandefjord.

Den høye jævelen har vært benket de to siste kampene. De har derimot noen raske jævler på topp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den høye jævelen har vært benket de to siste kampene. De har derimot noen raske jævler på topp...

Hepp,

Dessuten er han høye jævelen deres desidert best langs bakken....

Angst og Beven i følge FFKsupporter.net så er det Svein Oddvar Moen som dømmer kampen...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veibeskrivelse til nye Fredrikstad Stadion (fra Plankehaugen)

For å komme til Fredrikstad fra Oslo følger man E6 mot Gøteborg. I Råde tar man av mot Fredrikstad og følger enkelt og greit riksvei 110 derfra. Når bondelandet sakte men sikkert slipper taket (cirka 20 minutter etter Råde), er du i Norges beste by. Mens gamle Stadion ligger/lå på veien til sentrum, ligger nye Fredrikstad Stadion midt i Glomma, nærmere bestemt på Kråkrøy.

Den enkleste måten å komme seg dit på, er ved å parkere i sentrum og gå over gangbrua som ligger sentralt plassert på bryggepromenaden ved Blomstertorget. Du kan sannsynligvis være rimelig trygg på at det å følge folkestrømmen over ælva er en grei måte å finne veien til nye Fredrikstad Stadion på før en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. billetter..!

Etter telefonsamtalen med Aristokraten i går ble vi enige om at vi bare trenger et felt ( 500 plasser) iom at det i går var solgt ca 200 billetter!

Det som skjer nå da er at billettene ligger for salg hos oss ut lørdagen og etter det kan resterende billetter bli kjøpt på stadion. KUN TIL STABÆK FOLK!

Vi oppfordrer allikevel alle til å kjøpe sin billett på forhånd så slipper dere kø + stress på kampdag ;)

Minner om billettprisene:

voksen: 190,- (inkl. bill.avgift)

barn, student, honnør: 150,- (inkl. bill.avgift)

ps: Selv om billettene er nummererte vil dette feltet fungere som et unummerert felt.. Så ikke prøv å flytt Stabæk Support om du har fått en billett midt inne i Support :)

Endret av pondus87
Lenke til innlegg
Del på andre sider

ps: Selv om billettene er nummererte vil dette feltet fungere som et unummerert felt.. Så ikke prøv å flytt Stabæk Support om du har fått en billett midt inne i Support :)

Eller prøve å få oss til å sitte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ikke være så kritisk hver gang noen sier noe "feil" , vi heier på samme lag gjør vi ikke ;)

Hva med å ikke være så lat at de som heier på samme lag som deg må legge alt i fanget på deg? Det er litt dumt å legge ut den samme infoen i mange tråder, blir irriterende for de som leser alt. Lurer du på om IA er skadet, så leser du spillertråden hans. Verre er det ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å holde seg til topic?

Det ser ut til at dere blir nødt til å drille en ny midtstopperduo på rekordtid, og det skal bli spennende å se hvordan dette går. Hvem enn som kommer inn burde ha fart, eller over middels "Hoftun-ferdigheter" (holde/rive/obstruere/klippe på en, for dommeren, helt usynlig måte osv).

For min del tror jeg dette er en Rösler-light hemmeliggjøring av start-ellveren. Jeg synes det har vært en del forsøk hittil i år på å så tvil om laget som følge av skade fra TL-trenernes side. Tipper vi får se IAO fra start.

Hvem er det egentlig som holder Henning Hauger ute av laget? Man hørte så mye positivt om denne unge u-21 spilleren for et par år siden. Er det skader som holder ham av banen? Så akkurat Start - Vif nå, og begge lag lot u-19 spillere slippe til, til dels gjennom hele kampen.

Endret av zjaz
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det egentlig som holder Henning Hauger ute av laget? Man hørte så mye positivt om denne unge u-21 spilleren for et par år siden. Er det skader som holder ham av banen? Så akkurat Start - Vif nå, og begge lag lot u-19 spillere slippe til, til dels gjennom hele kampen.

Han brakk benet i fjor våres, og er enda ikke helt tilbake der han var, men det kommer seg stadig.

Å si at det bare er spill rundt IAO faller på sin egen urimelighet. Han har slitt i de siste kampene han har spilt, og med tanke på kampene framover håper jeg han får hvile denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg håper han får hvile denne kampen"

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å la ham hvile akkurat DENNE kampen mot FFK? Er det sånn at ser denne kampen tapt på forhånd uansett, og at det er bedre å bruke ham når dere har sjans på poeng?

Eller kanskje du mente at det er best å spare ham mot et svakt lag som FFK?

Før ffk sin kamp mot tromsø var Grønhagen ute i media og sa at han vurderte å spare Tarik pga belastning. Alle visste at han allikevel kom til å starte.. Men men, Jannis er vel kanskje mindre hemmelighetsorientert.

Hvem er det Hauger evetuelt tar plassen fra hvis han kommer tilbake? Har sett et par stabæk-kamper i år, og den som har imponert meg mest er Somen. Han har kommet seg voldsomt siden tiden i Odd, hva er det Stabæk forer ham med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det Hauger evetuelt tar plassen fra hvis han kommer tilbake? Har sett et par stabæk-kamper i år, og den som har imponert meg mest er Somen. Han har kommet seg voldsomt siden tiden i Odd, hva er det Stabæk forer ham med?

Det er utrolig hvordan trygghet, og selvtillit påvirker en spillers prestasjoner......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer dere nedover?

Veeldig lyst tilå komme dere i møte nå som jeg bor her nede :)

Og hvor kommer dere til å være før kampen?

Mets heter Lyst og Glede nå, bare så dere vet det...har hørt rykter om at det har blitt restaurant på bryggeplan der nå, og bar oppe :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker å la ham hvile akkurat DENNE kampen mot FFK? Er det sånn at ser denne kampen tapt på forhånd uansett, og at det er bedre å bruke ham når dere har sjans på poeng?

Eller kanskje du mente at det er best å spare ham mot et svakt lag som FFK?

Før ffk sin kamp mot tromsø var Grønhagen ute i media og sa at han vurderte å spare Tarik pga belastning. Alle visste at han allikevel kom til å starte.. Men men, Jannis er vel kanskje mindre hemmelighetsorientert.

Regner med at det var ment som "vi sparer han nå før han blir verre". FFK borte er en kamp som er umulig å spå. Veldig gode når spillet flyter, men litt opp og ned, og fullt mulige å score på. For å svare angående Henning tror jeg han er tilbake på gammelt nivå etter skadene. Tommy var veldig bra i fjor, Somen veldig bra i år og Alan har også gjort mye bra siden i fjor sommer. Selv om midtbanen vår ikke alltid er like imponerende er den jevnt godt besatt, og den eneste lagdelen med en del alternativer, selv om vi ideelt sett burde hatt enda flere. Henning er førstemann inn på v.kant og sentralt hvertfall.

Tipper på Morten inn i midten, Tom på høyre og Bjørnar på venstre hvis IA ikke spiller, men det er andre som vet bedre hva Håkon står for enn meg. Ellers samme lag som sist. Virker som 1-1 er 07-sesongens store resultat-hit så jeg tipper på det.

God Kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kommer dere nedover?

Det er to busser som går nedover. En buss vil dra 12.00 og en vil dra 15.30. Av en eller annen grunn er det fortsatt veldig mange som foretrekker å kjøre til kamp.

Vet ikke helt om det er avklart hvilken pub vi drar til. Følg med på forumet så dukker det nok opp. Velkommen skal du være!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det Hauger evetuelt tar plassen fra hvis han kommer tilbake?
Et godt spørsmål som ingen har svar på. Jan Jönsson sier til stadighet at Henning er god nok til å starte, men finner allikevel ikke plass til han.

Somen og Tommy balanserer midtbanen bra, samtidig som Somen er for god til å settes ut og Tommy har spisskompetanse som er verdifull. Problemet til Henning kan være at han har litt av det meste og kanskje litt for lite spisskompetanse, og han er nok litt for mye box-to-box-player til at det er en enkel sak å sette han i par med en annen som gir en god balanse mellom offensive og defensive fibre på sentral midtbane, i tillegg til at han vel egentlig hadde gjort seg best i en posisjon som ikke finnes i Stabæk, nemlig indreløper. Hadde han spilt for et 4-3-3-lag, hadde han vært fast for lenge siden, tør jeg påstå. Henning som enkeltspiller er god nok for førsteelleveren vår, men i det kollektive blir det vanskelig å sette han inn på bekostning av det man taper på å sette ut en av de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som andre har svart for meg, la ham bli helt bra før han spiller igjen. Han har ikke klart å yte sitt vanlige i det siste, trolig pga av skaden.

Så det å gå ut å si en ting i pressen som alle dere trofaste supportere vet er bullshit å være mindre hemmelighetsorientert :lol: Da tror jeg de er ærligere hos oss :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men må man ha Sesongkort for å sitte på bussen ned til Fredrikstad?

Jeg har mistet mitt og har ikke fått tak i noe nytt..

Er du medlem så er du medlem, da har vi deg på lister. Bare kom du. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Fredrikstad-Stabæk
  • Opprett ny...