stabækLars 1 977 Del Skrevet 17. Mai 2007 Del Skrevet 17. Mai 2007 Dette blir en spennende kamp! Nå skal vi få se hva Stabæk er laget av. Hvilke Stabækspillere får tillit? Stadig flere av gutta er i form. Stabæk Support setter selvfølgelig opp busser. Vi skal gi Kanarifansen kamp både på banen og tribunen! Mer info kommer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Hepp, Vi har egentlig ikke så helt håpløse resultater å vise til på Åråsen. 2006-10-01 Lillestrøm - Stabæk 2 - 2 2005-08-21 Lillestrøm - Stabæk 3 - 1 (NM Cup) 2004-06-07 Lillestrøm - Stabæk 3 - 0 2003-04-26 Lillestrøm - Stabæk 0 - 2 2002-06-02 Lillestrøm - Stabæk 1 - 2 2001-08-26 Lillestrøm - Stabæk 2 - 1 2000-09-24 Lillestrøm - Stabæk 0 - 0 1999-05-02 Lillestrøm - Stabæk 1 - 2 1998-10-04 Lillestrøm - Stabæk 2 - 3 1997-07-23 Lillestrøm - Stabæk 0 - 2 1996-06-09 Lillestrøm - Stabæk 2 - 1 1995-08-20 Lillestrøm - Stabæk 2 - 2 5 seire, 3 uavgjort og 4 tap, 18 - 18 i målforskjell. Med en ny seier på Åråsen kryper vi helt opp i ryggen på dem på tabellen. Da blir det at vi har sløst bort 4 poeng mot Start og Sandefjord plutselig fryktelig bittert merker jeg. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 18. Mai 2007 (endret) Del Skrevet 18. Mai 2007 (endret) Vi har egentlig ikke så helt håpløse resultater å vise til på Åråsen. 2006-10-01 Lillestrøm - Stabæk 2 - 2 2005-08-21 Lillestrøm - Stabæk 3 - 1 (NM Cup) ... 5 seire, 3 uavgjort og 4 tap, 18 - 18 i målforskjell. Med en ny seier på Åråsen kryper vi helt opp i ryggen på dem på tabellen. Da blir det at vi har sløst bort 4 poeng mot Start og Sandefjord plutselig fryktelig bittert merker jeg. @ringo Jeg håper å oppleve en bedre bortekamp på Åråsen denne gang enn de jeg har hatt så langt Det er klart det kan være bittert med 4 tapte poeng mot Start og Sandefjord, men kanskje det er like greit for oss å ikke lede før helt på slutten av sesongen(type etter siste serierunde )? Se hvordan det gikk med Start og VIF for et par år siden, det gjør noe med syken å skulle ligge foran å lede i forhold til å ligge litt bak å jage, men det skal jo sies at VIF faktisk vant det året... Jeg tror forøvrig vi starter med nesten samme laget som mot Odd, bytter : IA inn for Bjørnar (og Morten ut på back, Tom som venstre back igjen). Kanskje PFO inn for Keller hvis han (PFO) har funnet formen, men det tviler jeg på. Endret 18. Mai 2007 av Bjornh Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Begynner å bli mektig lei av Nordlie og alle uttalelsene hans i media. Først klager han over at "ingen" er imponert av LSK. Nei, vi er ikke det fordi LSK kun har møtt antatte bunnlag, mens de som følger etter på tabellen har møtt hverandre (som forventede topplag) i mange innbyrdes oppgjør. Mot kvalifisert motstand (Alfheim) ser vi hva LSK er laget av... Senest i dag går han på ny ut i media og sutrer over at Occean får for mange frispark imot pga hans sterke fysikk. (Men det skal sies at dette var litt i tidligste laget i forhold til ordkrig før Stabæk-kampen). Dette er en kamp som LSK "må" vinne. Om de taper mister de sannsynligvis serieledelsen og det blir mange flere med i kampen. To tap på rad er også uakseptabelt i forhold til målsetningen om seriegull. LSK burde vite at de har møtt relativt lett motstand til nå, og at denne kampen blir den vanskeligste denne sesongen. Stabæk går til kampen med alt å vinne. LSK er favoritter på hjemmebane med det presset det medfører Jeg er optimist og tror på 1-2 (Nanne og IAO) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Jeg kan legge til at LSK har scoret i 30 hjemmekamper på rad og jakter RBKs rekord på 38 kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Hepp, Nordlie har tatt LSK to skritt tilbake i forhold til den utviklingen laget hadde under Rösler. De har på sett og vis gått tilbake til kick and run fotballen fra Erlandsens tid. Skjønt i Nordlies fotballbok står det nok run and kick. For kanarifugla springer veldig, veldig mye, og i gode stunder kan de sannsynligvis løpe i senk hvem det skulle være. Formasjonen er ny, og i 433, fremstår Fugla som ”same shit, different wrapping”. Det er som man sier i Engaland, ”Det ække foppal når man speller mot LSK, det er krig!” Det er jo egentlig bare å se på sentrallinja deres for å få det bekreftet. Fra neadertaleren Kippe i forsvaret, via kjøttpucken Wehrman på midtbanen til det albuesvingende svinet Occean på topp har laget mer enn nok muskler til å legge vekt bak trusselen om å grisebanke alt som kommer i deres vei. Det må være noe med vannet der oppe. Det er ikke mange steder man kan ha den lett tvilsomme gleden av å se dørvakter på et utested fordrive tiden med å se hvem som kan sparke høyest på et skilt. Skjønt når man vet hvor mange brushaner det normalt sett befinner seg på byen i Lillestrøm en vanlig lørdagskveld er det kanskje greit med litt frarådningsøvelser? Sånn er det med fotballen der oppe også, det enkle er ofte det beste. Dette blir utvilsomt en tøff batalje. Litt sånn skjønnheten mot udyret. Vi har tidligere lykkes ganske bra med 3 mann bak mot LSK, men jeg er usikker på hvordan det slår ut mot deres nye 433 formasjon, selv om de ofte spiller litt skjevt med Sundgot og Occean sammen på topp. Tøft blir det uansett, men jeg føler at vi har et lag som matcher det LSK kan stille og vel så det. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Jeg kan legge til at LSK har scoret i 30 hjemmekamper på rad og jakter RBKs rekord på 38 kamper. Med Super-Jon i storslag går vi for å bryte den allerede i pinsen. Apropos det - jeg så en statistikk i VG på keeperne før denne runden. Med Jon på toppen. Han ramlet neppe noe særlig ned ved å holde buret rent på onsdag... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Ja, vi har jo hatt en egen formasjon til bortekampen mot LSK, og lykkes godt med den. Sist sesong var vi vel tilbake i kjent 442, mens året før spilte vi 352 i cupkampen. Da holdt vi kun en omgang, men jeg synes huske at både Bjørnar og Henning klarte seg godt som henholdsvis vingback og indreløper. Med Alanzinho i kjempeform, så blir det vel være å komponere en 352-formasjon. Det måtte vel i såfall bli: Jon Morten - IA - Pontus Keller - Somen - Tommy - Henning - Bjørnar Veigar - Daniel Beholder vi 442, vil jeg se de samme 11 som mot Odd, bortsett fra at IA kommer inn for Bjørnar. Synes Henning klarte seg godt mot Odd, og håper han får fornyet tillit her. Vi har vært veldig solide borte sålangt, og med litt flaks og dyktighet, kunne vi hatt full pott sålangt. Gleder meg til denne kampen. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Ja, vi har jo hatt en egen formasjon til bortekampen mot LSK, og lykkes godt med den. Sist sesong var vi vel tilbake i kjent 442, mens året før spilte vi 352 i cupkampen. Da holdt vi kun en omgang, men jeg synes huske at både Bjørnar og Henning klarte seg godt som henholdsvis vingback og indreløper. Med Alanzinho i kjempeform, så blir det vel være å komponere en 352-formasjon. Det måtte vel i såfall bli: Jon Morten - IA - Pontus Keller - Somen - Tommy - Henning - Bjørnar Veigar - Daniel Beholder vi 442, vil jeg se de samme 11 som mot Odd, bortsett fra at IA kommer inn for Bjørnar. Synes Henning klarte seg godt mot Odd, og håper han får fornyet tillit her. Vi har vært veldig solide borte sålangt, og med litt flaks og dyktighet, kunne vi hatt full pott sålangt. Gleder meg til denne kampen. Forza Stabæk Hepp, Det stemmer, vi holdt så bra i 1 omgang at Rösler la om taktikken i pausen. De fikk opp høyreflanken sin høyere i banen og fikk strukket den bakre treren vår samtidig som de angrep rommet som oppstod mellom stopperene. DEt burde JJ & Co ha sett og justert med å gå tilbake til en 4'rer bak... Hadde vi gjort det tror jeg vi kunne holdt følge helt inn! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Ja, vi har jo hatt en egen formasjon til bortekampen mot LSK, og lykkes godt med den. Sist sesong var vi vel tilbake i kjent 442, mens året før spilte vi 352 i cupkampen. Da holdt vi kun en omgang, men jeg synes huske at både Bjørnar og Henning klarte seg godt som henholdsvis vingback og indreløper. Med Alanzinho i kjempeform, så blir det vel være å komponere en 352-formasjon. Det måtte vel i såfall bli: Jon Morten - IA - Pontus Keller - Somen - Tommy - Henning - Bjørnar Veigar - Daniel Men hvor er Alan? Alan i stedet for Bjørnar, synd med Tom som detter ut i start-11, men han kan være vår super-innbytter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Statistikk er til for å brytes! LSK hjemme i år er: S U T Mål 3 0 0 10-2 På tide noen bryter den, og jeg regner med at gutta våre tar på seg den jobben med glede Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 18. Mai 2007 (endret) Del Skrevet 18. Mai 2007 (endret) Ja, vi har jo hatt en egen formasjon til bortekampen mot LSK, og lykkes godt med den. Sist sesong var vi vel tilbake i kjent 442, mens året før spilte vi 352 i cupkampen. Da holdt vi kun en omgang, men jeg synes huske at både Bjørnar og Henning klarte seg godt som henholdsvis vingback og indreløper. Med Alanzinho i kjempeform, så blir det vel være å komponere en 352-formasjon. Det måtte vel i såfall bli: Jon Morten - IA - Pontus Keller - Somen - Tommy - Henning - Bjørnar Veigar - Daniel Men hvor er Alan? Alan i stedet for Bjørnar, synd med Tom som detter ut i start-11, men han kan være vår super-innbytter Poenget mitt er at det skal vanskelig gjøres å rettferdiggjøre en Alan på benken i den formen han er i, og om han skal spille, så ser jeg ikke helt hvordan vi skal kunne spille 352. Jeg skulle likt å se den treneren som lot Alan ligge som ytterste mann ute til venstre, med en løpshungrig Riise å passe på. Så, ettersom jeg ikke tror Alan blir benket, så tror jeg heller ikke vi starter i 442, selv om jeg tror Bjørnar for øyeblikket kunne gjort det kjempemessig som ytterste mann i en femmer. Han og Henning finner hverandre også godt, og Henning er god når han trekker litt ut mot venstre (og gjerne innover i banen igjen, for å fyre av skudd). Endret 18. Mai 2007 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Edb 0 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Jeg kan legge til at LSK har scoret i 30 hjemmekamper på rad og jakter RBKs rekord på 38 kamper. Med Super-Jon i storslag går vi for å bryte den allerede i pinsen. Apropos det - jeg så en statistikk i VG på keeperne før denne runden. Med Jon på toppen. Han ramlet neppe noe særlig ned ved å holde buret rent på onsdag... Så VG i dag da var han på andre plass bak Kenny Stamatopoulos i Tromsø målet. Men Stamatopoulos har spilt færre kamper. Tromsø keeperen hadde en rednignsprosent på 95% men Jon hadde 86%. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Ja, vi har jo hatt en egen formasjon til bortekampen mot LSK, og lykkes godt med den. Sist sesong var vi vel tilbake i kjent 442, mens året før spilte vi 352 i cupkampen. Da holdt vi kun en omgang, men jeg synes huske at både Bjørnar og Henning klarte seg godt som henholdsvis vingback og indreløper. Med Alanzinho i kjempeform, så blir det vel være å komponere en 352-formasjon. Det måtte vel i såfall bli: Jon Morten - IA - Pontus Keller - Somen - Tommy - Henning - Bjørnar Veigar - Daniel Men hvor er Alan? Alan i stedet for Bjørnar, synd med Tom som detter ut i start-11, men han kan være vår super-innbytter Poenget mitt er at det skal vanskelig gjøres å rettferdiggjøre en Alan på benken i den formen han er i, og om han skal spille, så ser jeg ikke helt hvordan vi skal kunne spille 352. Jeg skulle likt å se den treneren som lot Alan ligge som ytterste mann ute til venstre, med en løpshungrig Riise å passe på. Så, ettersom jeg ikke tror Alan blir benket, så tror jeg heller ikke vi starter i 442, selv om jeg tror Bjørnar for øyeblikket kunne gjort det kjempemessig som ytterste mann i en femmer. Han og Henning finner hverandre også godt, og Henning er god når han trekker litt ut mot venstre (og gjerne innover i banen igjen, for å fyre av skudd). OK, da misforstod jeg deg(være/verre), skjønner hva du mente nå. Jeg er enig i at 4-4-2 er det tryggeste, men med Henning som ofte ligger litt lavt ville Alen fått god hjelp defensivt i en 3-5-2. Det hadde vært moro og prøvd i en treningskamp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 18. Mai 2007 Del Skrevet 18. Mai 2007 Tror det kan være en fordel med Alan på høyre så han møter en Simen Brenne med et stykke igjen til toppformen i stedet for at han spiller på venstrekant og får EPO-Riise på nakken. Bjørnar på venstre, Henning til å ta playmaker Wehrman ut av kampen og Somen til å skubbe vekk Brenne så Alan får fri bane mot stakkars Stefanutto. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Caz 1 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Ser at Roy Helge Olsen skal dømme denne kampen, finnes det noen statistikk om hvordan kamper vi har spilt med han som dommer har gått? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 han var iallefall dommer når Bakke fikk gjennomgå av Persson... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Ser at Roy Helge Olsen skal dømme denne kampen, finnes det noen statistikk om hvordan kamper vi har spilt med han som dommer har gått? Han dømte Stabæks første kamp i Eliteserien noen sinne. Da tapte Stabæk 2-1 mot VIF. Og han viste ut Bjørn Villugrein. Kanskje greit å fortelle at Villy da spilte for Stabæk. Etter det så tror jeg faktisk det tok noen år før Roy Helge våget seg tilbake til Nadderud. Et sjellsord for dommer i mange år etterpå husker jeg. ..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Ser at Roy Helge Olsen skal dømme denne kampen, finnes det noen statistikk om hvordan kamper vi har spilt med han som dommer har gått? Det gjør det sikkert, og det som ikke finnes kan lages. Bare et spørsmål om tid. Ifjor hadde vi ham i følgende kamper: Rosenborg (H) 1-1 Lillestrøm (H) 2-2. Kampen hvor Müller blir utvist og vi får straffe på overtid Brann (H) 1-2 Det er kanskje litt lite å trekke konklusjoner av tre kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 2-0 ble det til VIF den gangen. Roy Helge Olsen dømte oss ikke på Nadderud igjen før 1. serierunde i '97, den gang mot LSK, og vi gjentar gjerne resultatet fra den gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 2-0 ble det til VIF den gangen. Roy Helge Olsen dømte oss ikke på Nadderud igjen før 1. serierunde i '97, den gang mot LSK, og vi gjentar gjerne resultatet fra den gang. 4-1, om jeg ikke husker feil. Det var første og eneste gang vi har ledet tabellen, men det skyltes vel at vi spilte èn dag før alle andre? 5-0 mot Skeid i 1999 teller ikke, da RBK vant med samme sifre og ligger før oss i alfabetet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 2-0 ble det til VIF den gangen. Roy Helge Olsen dømte oss ikke på Nadderud igjen før 1. serierunde i '97, den gang mot LSK, og vi gjentar gjerne resultatet fra den gang. 4-1, om jeg ikke husker feil. Det var første og eneste gang vi har ledet tabellen, men det skyltes vel at vi spilte èn dag før alle andre? 5-0 mot Skeid i 1999 teller ikke, da RBK vant med samme sifre og ligger før oss i alfabetet. Vi leda serien i fjor også, etter 4 runder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 --> QUOTE(d*u*b @ 21. May 2007, 14:05) 105335[/snapback] 2-0 ble det til VIF den gangen. Roy Helge Olsen dømte oss ikke på Nadderud igjen før 1. serierunde i '97, den gang mot LSK, og vi gjentar gjerne resultatet fra den gang. 4-1, om jeg ikke husker feil. Det var første og eneste gang vi har ledet tabellen, men det skyltes vel at vi spilte èn dag før alle andre? 5-0 mot Skeid i 1999 teller ikke, da RBK vant med samme sifre og ligger før oss i alfabetet. Vi leda serien i fjor også, etter 4 runder. Yes. Hadde bildet av tekst-tv på Onkel B som bakgrunnsbilde i mange måneder etterpå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Been there, done that! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Been there, done that! Morsomt med HamKam på 4de og Molde på 5te.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 21. Mai 2007 Del Skrevet 21. Mai 2007 Been there, done that! Morsomt med HamKam på 4de og Molde på 5te.... Molde leda serien etter første runde, som det eneste laget med 3 poeng... Resten av sesongen ble en sammenhengende nedtur, med de velkjente åtte prikkene over i'en på Nadderud. Back on topic: LSK-tap i Tromsø og rufsete i cupen kan tyde på form-svikt. Vi har derimot kun medgang i det siste, så dette kan fort bli vår kveld ja. Har tippa 2-1 til fugla selv, fordi begge gangene jeg tippa 2-1 tap tidligere vant vi 2-1... Overtro er mye morsommere når det går vår vei! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin_ 1 Del Skrevet 23. Mai 2007 Del Skrevet 23. Mai 2007 tifo forslag til kampen: "Når dro han?" sett det har blitt foreslått på forumet før. det er kanskje å dra det fra i fjor litt langt, men kunne vært fett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 23. Mai 2007 Del Skrevet 23. Mai 2007 tifo forslag til kampen: "Når dro han?" sett det har blitt foreslått på forumet før. det er kanskje å dra det fra i fjor litt langt, men kunne vært fett Æsj, irriterende, nå har jeg tenkt i ti min og skjønner det fortsatt ikke. Hvem dro? Og hva har det med oss å gjøre? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 23. Mai 2007 Del Skrevet 23. Mai 2007 Æsj, irriterende, nå har jeg tenkt i ti min og skjønner det fortsatt ikke. Hvem dro? Og hva har det med oss å gjøre? Uwe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 23. Mai 2007 Del Skrevet 23. Mai 2007 Æsj, irriterende, nå har jeg tenkt i ti min og skjønner det fortsatt ikke. Hvem dro? Og hva har det med oss å gjøre? Uwe Ah, selvsagt. Kremt, skjønte jeg vel.. Men er det egentlig noe vits å spinne mer på denne saken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå