Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig. Hadde jeg ikke kunnet sett kampen, men bare fått resultatet i etterkant, så hadde jeg nok vært meget fornøyd. Nå sitter jeg her litt smådeppa. jeg er mest fornøyd med at vi klarte å stanse LSK, selv med to første valg i forsvaret ute. Spessielt imponert at vi klarte å kontrollere det meste i luften.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rar følelse...har egentlig lyst til å være skikkelig ufornøyd med at 2 poeng glipper de siste 10, men klarer det ikke helt. 1 poeng på Åråsen er godkjent idag. Med hell stikker vi av med alle 3 og ingen kan si noe på det. med uflaks mister vi 1 poeng mot slutten av kampen. litt atypisk Stabæk at det siste ikke skjer, så jeg tillater meg å være fornøyd med dagens kamp. bra innsats av alle gutta matchen igjennom og bare angrepsspillet løsner ordentlig kan dette bli en svært morsom sesong.

vi har møtt rubbel og bit av antatt bedre motstandere og ligger vel fortsatt 9 poeng foran ´skjema´ etter tilsvarende møter fra ifjor. 7 av 9 muige poeng med en eller begge faste stoppere ute er langt over pari og plutselig er det på spissplass jeg helst ser at vi henter inn noen forsterkninger.

heldigvis ser det ut til at ledelsen deler dette synet og jobber med saken.

synd det blir en liten pause nå, men blir godt å få våre Olsen&Olsen helt fit for fight til kampen mot puddeltemmerne. gleder meg til å gruse lillelyn. bare synd at ´filmeTom Stenvoll´ må stå over... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var det beste laget i dag, og er surt å nok en gang gi fra seg 2 poeng på slutten av en kamp, men man må vel være fornøyd med dette borte mot serieledern.

Veldig mye positivt i dag, spesielt kult at den nye bakre fireren vår klarer seg så bra. Så ut i begynnelsen som det skulle bli rått parti med Ocean mot lille Morten, men Morten kom jo veldig bra ut av den duellen. Og Pontus er på vei til å bli riktig stor, minner mye om IA. Var det noen som så noe til Riise i dag? Eller Myklebust? De ble jo kledd nakne av Tom og Bjørnar i dag, med god help fra Keller og Alan(!), og da blir Lillestrøm redusert til et lag som moser ball. Henning var en kjempe på midtbanen i dag, helt klart BB, dekket store rom defensivt, vant igjen baller, og vendte av den ene kanarien etter den andre. eneste er at jeg synes han ble liggende litt vel lavt til tider når vi hadde ballen. Somen varierte fra glitrende detaljer og overlegent duellspill til litt av kløninga si. Bra mål, men når han blir så sliten at han ikke orker å løpe hjem på slutten der, skjønner jeg ikke hvorfor Janne ikke bytter inn Steners e.l. Fatter ikke og begriper ikke at når vi liksom har så bra konkurranse om plassene som nå, hvorfor vi ikke kan bytte litt før?? Spillerne er slitne og gutta på benken har vel ikke vondt av å komme inn å føle at de ikke er langt unna mer spilletid. Men PFO og Steners er kanskje langt fra formen?

Og hva er forklaringen på at vi scorer så lite og kommer til så få sjanser?? Er alle så obs på Veigar og Nanne i år og har lært hvordan de skal stoppes? Eller er de rett og slett ikke i form ennå? Eller er det gullfoten til Steners som mangler? Så vel spesielt i dag at selv om f.eks vingene våre dra forbi 1-2 mann så er vi fortsatt i klart mindretall innover, vi var rett og slett litt dårlige med å fylle på folk når vi er i angrep, bl.a. kunne Henning tatt steget inn i 16m litt oftere. Og Alan er fortsatt litt vel trigger-happy i stedet for å se passen.

Håper de benytter pausen frem til Lyn-kampen til å trene på avslutninger og innlegg.

Men alt i alt dette lover godt, og når Veigar og Nanne kommer i form........!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det ser ut til at "alle" er enige om at vi er det klart beste laget. Det morsomme er at vi er det med stil. Vi spiller fotball og kjører lekre kombinasjoner der LSK mæler ballen langt og går i krigen med spisse albuer. Derfor irriterer kortstatistikken fra denne kampen meg noe grusomt. LSK spiller jævlig grisete, obstruksjoner, etterslengere, albuen først i alle hodedueller og så ender vi opp med dobbelt så mange kort! Selv om vi kan ta vekk en for tua som felte Tom Stenvoll og at Nordlie på sedvanlig usportslig vis snakket på Bjørnar ett kort så står vi altså likt med LSK bermen. I min bok betyr det at dommeren ikke har gjort jobben sin. Når man tar med at Veigar skulle hatt straffe (Selv om jeg skjønner at dommeren ikke ser akkurat den holdinga) og at Brenne burde vært avblåst for klatring på scoringen, blir dommerens innsats eller mangel på sådann enda tydligere. Det skyldes kanskje hjemmebanefordelen? Hvem vet, men fotstetter LSK slik får de trøbbel før eller senere. LSK har uansett tatt et langt skritt tilbake rent spillemessig fra tiden under Uwe Rössler, vinner dette laget serien blir jeg grundig overrasket.

Så er det oss da, og uttelingen... Kommer til å bli mye fokus på scoring fremover, særlig hvis målene fortsetter å utebli. Selv om jeg ikke lar meg bekymre så lenge vi skaper muilighetene og holder tett bakover. Skal jeg peke på en grunn til at vi scorer mindre må det være at vi langt sjeldnere får overganger enn vi gjorde i fjor. Motstanderen er veldig obs på dette og har sålangt vært flinke til å nekte Nannskog bakrom, samt at vi ikke har vært like bestemte i vårt overganspill. I tilegg suger vi på dødballer for å si det forsiktig. Så der har vi litt å jobbe med fremover... og med 1 - 2 offensive alternativer inn i laget (Ny spiller + PFO i form?) kan det bli en fabelaktig høst, for etter å ha sett de fleste lagene i TL så langt i sesongen finner jeg ingen som er vesentlig bedre enn oss i banespillet.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant!

Mye mindre bakrom for Nannskog, er en viktig årsak til færre mål. Samtidig viser jo Daniel gang på gang, at han ikke kan utrette stort om det ikke finnes nettopp bakrom.

Men jeg må si jeg ble imponert over måten gutta rullet ballen i går. Det er når Stabæk tør å spille kula, de er på sitt beste. Med en gang de begynner å slå langt, faller de fort igjennom.

Jeg har lyst til å trekke frem Henning i dag igjen jeg. Kjempekamp på midten i går, og nå begynner det å lukte fugl av prestasjonene hans. Fortsetter det slik kommer han snart også til å komme på flere løp, og da kommer vi til å få enda en dimmensjon fremover. Somen gjør også en strålende kamp, men det har på mange måter blitt en vane.

Det er gøy å se på de blaa spillle fotball om dagen!

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jönsson gjorde ingen defensive trekk for å bremse LSKs offensiv den siste halvtimen.

– Det ble en vurdering på om vi skulle stå høyt og prøve å få det andre målet eller sette på folk som kunne krige i lufta, forklarer svensken som er frustrert over eget lags manglende evne til å punktere kamper.

– Dette er tredje gang på kort tid at vi ikke lykkes med det. Selv ikke hjemme mot Odd fikk vi det andre målet, og også der ble det kjemping til siste slutt, det samme var tilfelle mot Start. Alt i alt var vi likevel best i dag og hadde fortjent seieren.

Hele saken:

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&..._hengende_håret

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jönsson gjorde ingen defensive trekk for å bremse LSKs offensiv den siste halvtimen.

Jeg ser mange mener LSK tok over da vi gikk opp i ledelsen.

Selv følte jeg at vi gjorde LSK til miniputter en periode da vi ledet. Ikke en jævla passning traff og de sugde lut i angrepsspillet. Men etter at målet kom ut av det blå var LSK farligst.

Vel, meg om det...;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes vi skal roe litt ned, og trille ball, og få gampene til å løpe litt når vi leder kamper, slik som igår. Etter målet fortsatte vi å spurte i angrep straks vi fikk ballen. Vi må ta høyde for at kampen går i bølger, og justere spillet etter det. 1-1 i seg selv, borte mot LSK er OK. Men Stabæk viste at de var et mye bedre lag.

Det er forøvrig viktigere å slippe inn få mål enn å score mange. Det kan man se på sluttabellen, når sesongen er over. Dette kan bli en fin sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes vi skal roe litt ned, og trille ball, og få gampene til å løpe litt når vi leder kamper, slik som igår. Etter målet fortsatte vi å spurte i angrep straks vi fikk ballen. Vi må ta høyde for at kampen går i bølger, og justere spillet etter det. 1-1 i seg selv, borte mot LSK er OK. Men Stabæk viste at de var et mye bedre lag.

Det er forøvrig viktigere å slippe inn få mål enn å score mange. Det kan man se på sluttabellen, når sesongen er over. Dette kan bli en fin sesong.

Hepp,

Det er jeg helt enig i!

Roe ned, trille kula og drepe kampen slik Milan gjorde med Liverpool.

Men det krever nok litt trening er jeg redd.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten så jeg blir glad i gutten :lol:

Rolig nå... LSK har ikke møtt noen av medaljelagene fra i fjor, og at de skulle lede serien nå ville gitt 1.05 i odds. Først når de har møtt skikkelig motstand ser man hva de er laget av. Tap og uavgjort i de to siste kampene, samt slett cup-spill er ikke akkurat lystig lesning for LSK-folket. Tror nok de kommer seg ned på jorda rimelig snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 29. May 2007, 09:25) 105907[/snapback]
<!--quotec-->

Nesten så jeg blir glad i gutten :lol:

Rolig nå... LSK har ikke møtt noen av medaljelagene fra i fjor, og at de skulle lede serien nå ville gitt 1.05 i odds. Først når de har møtt skikkelig motstand ser man hva de er laget av. Tap og uavgjort i de to siste kampene, samt slett cup-spill er ikke akkurat lystig lesning for LSK-folket. Tror nok de kommer seg ned på jorda rimelig snart.

Hepp,

Nå har de

Brann B, Vålerenga H, Rosenborg B Start H og Sandefjord B igjen av vårterminen. Skal jeg tippe kommer de ut av disse kampene med mellom 3 og 7 poeng. I samme peridoe møter vi. Lyn H, Aalesund B, Viking H Tromsø B Strømsgodset H, med normal uttelling får vi mellom 6 og 12 poeng. Så vi bør ligge over dem på tabellen når vi skriver halvspilt sesong.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo flotte greier. Det ser ut som vi har funnet en god balanse på midten i Henning og Somen. Keller syns jeg er stødig og solid, selvom han nok har hatt bedre kamper enn i går. Man vet hvertfall hva man får med Keller på banen; innsats og tæl. Alan er til tider briljant, og det er utrolig moro at han nå har begynt å få samme rykte som Chippen i sin tid hadde, alle "hater" å spille mot han.

På topp er det tydelig at Daniel ikke får like mye rom som i fjor, samtidig som han nok ikke blir servert de samme pasningene heller. Veigar var positiv, men han må begynne å skyte litt før!

Bakover på banen ser det ut til at vi har funnet gull i Pontus. Han var veldig imponerende mot Occean, en duell jeg fryktet veldig på forhånd. Også Morten er solid og trygg, og jeg syns den mannen bør overta kapteinsbindet etter Mike. Rolig og sportslig fyr med et smil på lur i nær sagt hver situasjon. Tom viser seg nok en gang som en god og trygg back, og Bjørnar klarer seg også greit selvom jeg til tider syns han er for veik og blir litt lett overspilt på kanten.

Jon er bra, en liten glipp må man faktisk tolerere innimellom. De kommer uansett adskillig sjeldnere i år enn tidligere.

På tribunen var det ganske stille en periode da LSK presset som verst, men det er ihvertfall en klar forbedring sammenlignet med Åråsen i fjor, da vi var flaut få.

Alt i alt en fin fotballkamp, der det beste laget spilte i blaatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri sett et lag måke så mye ball som det lillestrøm gjorde igår. Syns gutta bak taklet spillet dems overraskende bra. Alt som manglet offensivt igår var den lille finishen fra de to på topp.

Var for øvrig vitne til tidenes mest patetiske forrsøk på tøff i trynet råning før kampen i sentrum av tettstedet. 5 stabæk folk med alle vinduene nede, full musikk på standard 10W anlegget i sin dødsfete, ja du gjettet riktig turkise fiat uno eller noe i den duren. :rolleyes: max tragisk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
LSK-Stabæk
  • Opprett ny...