Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Årets vanskeligste kamp

Alltid stas med skryt. Virker som ren og skjær beundring og misunnelse fra Lyn-land.

Igjen klarer man å naivt tro at Stabæk består av kun 3 toppspillere. Selvfølgelig har Berg og Co. i Lyn også sperret øynene opp for Alan, og jeg tror muligens Lyn kommer til å fokusere på å få han ut av spill fort. Veigar og Daniel er verdens mest åpenbare problemstilling, og at Stabæk skal være slått bare ved å sette disse to ut av spill er nesten for dumt. Ingen lag rundspiller LSK og RBK med bare tre kvaliteter på laget, og at de helt overser at vi har sluppet inn 8 mål mindre enn dem er jo også noe spesielt.

Likevel, å være "grå mus", undervurdert og overraskelseslaget er utelukkende positivt. Gi dem en leksjon gutter!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. hva blir lagoppstillingen vis IA ikke er tilbake?

--------------Jon--------------

Keller--MMS-Pontus--Bjørnar

Henning--Tommy-Somen-Alan

-----Veigar------Daniel--------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke IA bli klar håper jeg på

Jon

Skogseid-MMS-Pontus-Holmvik

Keller-Tchoyi-Hauger-Alan

Pall-Nannskog

Bytt Håkon med Morten så ser det veldig flott ut:)

Tror faktisk det kunne fungert. siden vi trenger en hurtig en som kan ta vennen til mikel og turneren dems.

Eller så kommer vel tom inn i laget igjen muligens,

men jeg vil se disse.

Jon

MMS-håkon-Pontus-Bjørnar

Keller-Somen-Henning-Alan

Pall- nannskog

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg holder det at de 11 som er på banen er villige til å blø for Stabæk, og dersom dette medfører svette guttekropper er det en fin bonus selv for en som er hetero. Dessverre har vi ingen mektige venner verken i dommer- eller i fotballforbundet, ei heller har vi noen klippekort på landslaget å dele ut. Dette er med andre ord ingen barnehage og her er intet rom for pusekatter. Dette er en krig om gull, og snart er skatten vår så møt opp med killerinstinkt og la kjolene for en gang skyld ligge igjen hjemme. Selv tar jeg med et par ekte menn med nok skjegg på haka og hår på brystet som sikkert ikke reiser med SAS, og apropos ekte menn: dersom det er en mann som må være på banen samme faen denne kampen så er det Tom Stenvoll. Det beste våpenet mot FC Lyn Oslo er garantert Stenvoll effekten. Det eneste som trekker negativt er at det hjelper lite å psyke ut Henning Berg da han jo sitter på tribunen. Vel vel de har jo andre mus som vi kan jakte på. Hvem dømmer forresten?

Heia!

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke IA bli klar håper jeg på

Jon

Skogseid-MMS-Pontus-Holmvik

Keller-Tchoyi-Hauger-Alan

Pall-Nannskog

Bytt Håkon med Morten så ser det veldig flott ut:)

Jeg tror det er svært lite sansynlig at Håkon får starte. Av det jeg har hørt så er han ikke i nærheten av tippeligaen om dagen. Det kan selvfølgelig ha skjedd ting i det aller siste som jeg ikke har hørt.

Tror Andreas er nære startoppstillingen med denne som han foreslo lenger opp i tråden.

--------------Jon--------------

Keller--MMS-Pontus--Bjørnar

Henning--Tommy-Somen-Alan

-----Veigar------Daniel--------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er IA så langt unna å være klar da? Han satt jo på benken mot lsk.

Tipper han går inn i midtforsvaret, og skyver MMS ut til høyre.

Tommy derimot er kanskje tvilsom etter skaden han pådro seg mot Byåsen. Noen som vet status på han?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser at Nystuen er aktuell på høyre flanke... Dersom Stenez er klar, hvor ikke kjøre?

-----------------Knudsen-------------

--MMS --- Pontus --- IA--- Holmvik

Henning(Somen)- Tommy - Somen(Henning)- Alan

-------- Spissduoen ----------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statistikk er til for å styrke troen på Stabæk-seier. I følge superbørsen til Dagbla ser vi følgende:

(Stabæk/Lyn)

Avslutninger: 112/111

På mål: 56/47

Målsjanser: 31/43

Mål: 9/15

Effektivitet 29%/35%

Scoring på

- dødball 1/5

- heading 0/2

- skudd i 16m 6/10

- utenfor 16m 3/3

Scoringene kommer

(scoringer/mål i mot)

0-15: Stb 0/0, Lyn 2/2

16-30: Stb 1/3, Lyn 2/1

31-45: Stb 1/0, Lyn 4/3

46-60: Stb 2/1, Lyn 1/1

61-75: Stb 2/1, Lyn 1/3

76-90: Stb 3/2, Lyn 5/5

Lyn vinner 1. omg og taper 2. omg, Stabæk taper 1. omg og vinner 2. omg.

Vi ser at Lyn har en tendens til å fyre av det meste av kruttet i 1. omg, de slipper inn vesentlig mer dess lenger ut i 2. omg det kommer, men avslutningen bærer preg av Hawai. Stabæk må åpenbart være skjerpet fra start (hvilket burde være en selvfølge, men som gutta ikke alltid er like flike til). Spesielt innenfor 16m er det viktig å være obs på mulige avslutninger. Siktet er dårlig stilt utenfor 16, så gutta får presse de ut av boksen.

Ser man på Lyn sin formutvikling er det seier-tap-seier som gjelder, ikke to seire på rad, hvilket vil tilsi minst U i morgen. Lagene er sånn passe råtasser midt på statistikken, så stygt spill blir det neppe.

Kampen ser ut til å bli en morsom affere med sjanser begge retninger. Viktig at gutta holder nullen i første omgang, da tror jeg mye er gjort. Så lenge de orker å stå på i 90 min (+ evt tillegg) tror jeg det blir et par ekstra mål mot slutten.

Ser på Bastionen sitt forum at de ser på dette som en nøkkelkamp. Dersom de tar poeng/vinner, viser de at de er i stand til å ta poeng mot gode lag (på bortebane), hvilket kan gi Lyn en porsjon selvtillitt på vei inn i et tøft kampprogram.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser at Nystuen er aktuell på høyre flanke... Dersom Stenez er klar, hvor ikke kjøre?

Hvorfor ikke Keller på kant og Somen og Henning i midten??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den startelleveren det spekuleres i med Espen på kant er vel bare et resultat av at IA og Tommy ikke er 100% friskmeldte, slik at det ligger an til at de starter på benken. Må si jeg ikke føler meg helt vel med den elleveren i dag, men samtidig kan det være greit å ha litt muskler skulle dirty-Lyn forsøke å takle oss av banen igjen.

Dette er sjansen din til å vise at du har en fremtid i Stabæk Espen, grip den!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke Keller på kant og Somen og Henning i midten??

Han gikk i glemmeboka gitt! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff det hørtes ut som ganske mye arbeid. Kan jeg få sykemelding? :unsure::P

Nei huff..Jeg må slutte å tenke på det nu...Uansett morsom oppbygning lyckegutt. ....applaus... Nesten litt for inspirerende var det faktisk:

kraft og lycke skal gi Stabæk det største smykke

teknikk og spenst skal redefinere uttrykket intenst

instinkt of fart skal sannelig knuse den motpart

i dag er det Lyn fra byn som skal bli til semulegryn

huff....null talent... :rolleyes::lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff det hørtes ut som ganske mye arbeid. Kan jeg få sykemelding? :unsure::P

Nei huff..Jeg må slutte å tenke på det nu...Uansett morsom oppbygning lyckegutt. ....applaus... Nesten litt for inspirerende var det faktisk:

kraft og lycke skal gi Stabæk det største smykke

teknikk og spenst skal redefinere uttrykket intenst

instinkt of fart skal sannelig knuse den motpart

i dag er det Lyn fra byn som skal bli til semulegryn

huff....null talent... :rolleyes::lol:

Nå takker og bukker jeg for fine ord, men jeg har ikke lagd den. :P

Jeg synes rimene dine var helt flotte - lyn fra byn semulegryn er jo så dårlig at det er bra ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som at vi kjører fremover, mye på venstrekanten med Alan.

Vi kjører det meste, jeg synes ikke Lyn skaper en dritt.

Veigar's avslutning som er på TV2 Sumo var herlig!

Men jeg vil ha Stabæk-mål nå!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at gutta har litt mer å kjøre med i 2. omg. Dette blir litt statisk. Så lenge de ikke mestrer taktomslag som Brasil på sitt beste, må løsningen bli å kjøre tempo i perioder i 2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk- Lyn 10 juni
  • Opprett ny...