Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jepp, vi spilte dårlig i første omgang. Omtrent alle innlegg kom fra midten opp mot Veigar og Daniel, vårt kantspill på høyrsiden var fraværende unntatt når Alan hadde en liten periode der. I andre omgang var det større variasjon, og særedeles gledelig å se Tommy tilbake i god form!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hepp,

Er det bare meg som synes at 1 omgang faktisk var ganske bra fra vår side. Vi fikk trille mye ball, mens Lyn ble løpende i mellom. Grunnlaget for at Lyn ikke klarte å stoppe oss i 2. omgang lå der. Vi kjørte dem tomme for krefter, og satte inn nådestøtet på overtid. En fullkommen fotballkamp :)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, syntes 1 omgangen ble litt slik at vi slo mange feilpasninger i bakrom og at Nystuen ikke helt klart å fylle rollen som høyreving..

Og som fan i support syntes jeg også vi egentlig sang for dårlig, halvparten synger og resten liksom bare står der og sier "åh, slå da for faen" osv osv.. Men det er bra med de som drar igang HVER gang og hjelper til med stemningen!!

Kampen og stemninger i 2 omg er ikke til å klage på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VG er våkne;

Tchoyi fikk ballen på midtbanen, avanserte mot Lyn-målet, og la lavt inn mot Nannskog. Fra tolv meter headet svensken inn seiersmålet.

Hehe. Fantastisk kamp!

Aftenposten hadde om målet til Somen 2-2 laget han selv, etter nok en heading på nok et innlegg fra venstre.

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er det bare meg som synes at 1 omgang faktisk var ganske bra fra vår side. Vi fikk trille mye ball, mens Lyn ble løpende i mellom. Grunnlaget for at Lyn ikke klarte å stoppe oss i 2. omgang lå der. Vi kjørte dem tomme for krefter, og satte inn nådestøtet på overtid. En fullkommen fotballkamp :)

@ringo

Tradisjonen tro, spilte vi dårligst det første kvarteret. Men det har jo blitt varemerket vårt. Men forfor gjøre noe med det. Det er jo i det siste kvarteret at vi pleier å få alle målene i mot. Ellers er jeg uenig i deg at vi spilte spesielt bra i første omgang. Det var 31 grader og det var tamt fra beste lag. Men vi var minst dårlige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk å vinne med 3/4 av forsvarsrekka ute (selv om det nå blir tøft å dytte ut Pontus) og uten høyrekant i første omgang. Det må vel være rimelig klart at Nystuen ikke er høyrekant, ihvertfall ikke i TL. Ellers virker det som alle raidene til Alan hemmer bakromsspillet til Daniel. Når det sitter, og Alan varierer mellom raid og bakromspasning, blir vi enda bedre. Neste runde har vi i tillegg Tom tilbake slik at Keller kan spille der han hører hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare meg, eller er det laget som hater oss mest i Tippeligaen Fc Lyn? De elsker å skrive dritt om oss, og på f.eks vgforum så er det mye dritt mot stabæk, og det kommer bare fra lyn folket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det bare meg, eller er det laget som hater oss mest i Tippeligaen Fc Lyn? De elsker å skrive dritt om oss, og på f.eks vgforum så er det mye dritt mot stabæk, og det kommer bare fra lyn folket.

Jeg hadde også hatet et lag som hadde slått oss 3-2 to år på rad etter å ha ledet 2-0. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også hatet et lag som hadde slått oss 3-2 to år på rad etter å ha ledet 2-0. :rolleyes:

Og den verste kampen var jo den på Ullevaal i fjor: De har relativt godt tak på kampen, og tar ledelsen 1-0.  Det er riktignok selvmål (Kjølø), men så vidt jeg husker var det fortjent.  Så bare snur det; Lüstu blir utvist og Veigar scorer i det 40. minutt.  Onstad får sitt andre gule kort etter å felt Tom Stenvoll innefor 16. meteren.  Lyn og supporteren deres er usikre på hvem de er mest sinte på; dommeren (Terje Hauge) eller Tom Stenvoll som de mener burde ha latt være å falle.

Straffen ekspederes av Daniel, og han og Veigar setter et mål hver til mot et Lyn-lag i total oppløsning (en oppløsning vi også så i går, men da var det 11 mann som surret; på Ullevaal i fjor var det bare ni mann).

Men det er snart på tide å lage en statistikk på Stabæk og mål i mot; mens andre lag ofte ser ut til å gi opp om motstanderen scorer først, er det visst bare inspirasjon for våre gutter.  Vitner om tæl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er snart på tide å lage en statistikk på Stabæk og mål i mot; mens andre lag ofte ser ut til å gi opp om motstanderen scorer først, er det visst bare inspirasjon for våre gutter.  Vitner om tæl.

Det vitner om tæl ja. Jeg husker for noen år siden, da var det helt motsatt. Hvis vi kom under var vi nesten garantert 0 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det morsomset med Lyn fansen er at de fremdeles for fullt alvor mener at Tom Stenvoll filmet når han ble rent i senk av Onstad inne i 16 meteren i den kampen...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vitner om tæl ja. Jeg husker for noen år siden, da var det helt motsatt. Hvis vi kom under var vi nesten garantert 0 poeng.

Syns det hadde vært deilig å ta ledelsen først for en gang skyld jeg da.... :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det hadde vært deilig å ta ledelsen først for en gang skyld jeg da.... :huh:

Rare greier dette her... 3 av de 4 seierne våre i år har vi ligget under først, for så å snu det til vår fordel. Kun 1-0 seieren mot Odd er unntaket her. Av de 4 uavgjorte vi har spilt har vi ledet først i 3 av de... kun mot Sandefjord hentet vi igjen deres ledelse.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er snart på tide å lage en statistikk på Stabæk og mål i mot; mens andre lag ofte ser ut til å gi opp om motstanderen scorer først, er det visst bare inspirasjon for våre gutter. Vitner om tæl.

Er vel faktisk sånn at angrepsspillet ofte ikke løsner skikkelig før vi kommer under.....dette er ikke nødvendigvis en svakthet, men det betyr vel også at Janne vil at vi opptrer med lav risiko generelt, og en god del høyere om vi kommer under. Synes faktisk vi med fordel kunne tatt enda større sjanser, da det i det siste har vist seg at vi er såpass ballsikre at vi ikke får de store overgangene i mot (dette skjedde dog mot Lyn, men da bruset jo også to spillere mot samme mannen, og etterlot seg et stort rom bak seg). Vi bør kunne true med mer enn 2 mann innenfor 16, da både en av de sentrale, samt motsatte kantspiller (ved innlegg fra kant), med fordel kan fylle opp i boksen.

Uansett, vi spiller til tider gnistrene fotball om dagen, og enda har jeg en følelse av at det ikke har løsnet helt. Det er til stadig nye spillere som løfter seg opp på høyere nivå (hittil har Tom, Alan, Somen, Keller, Henning og senest Pontus, alle hevet seg betraktelig fra fjoråret), og enda venter vi vel egentlig litt på at både Daniel og Veigar skal bli ordentlig skarpe. Og....er det bare meg, eller er Morten bedre som stopper enn som back? Jeg blir ikke overrasket om Pontus/Morten er paret for fremtiden.

Er gøy å være blaa om dagen! :)

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss! 4 spillere på rundens lag på TV2! - Pontus, Somen, Alan og Nannskog.

Dersom vi har hatt litt underbetalt i tidligere runder er det vel fair å si at vi fikk uttelling i overkant denne runden.

Men bra innsats av hele laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var dritt gøy å se kampen på søndag.. Satt oppe ved kommentatoren fra tv2. fikk se kampen veldig klart!

Om du satt i nærheten av TV2 sin kommentator tviler jeg ikke på at det var gøy å se kampen, men mindre gøy å høre den.. I alle fall kommentarene hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk- Lyn 10 juni
  • Opprett ny...