Gå til innhold

Stabæk - Viking 20 juni.

Randers
 Del

Anbefalte innlegg

Viking hjemme har jeg en følelse av at ikke har vært vår sterkeste kort i tidligere år. Husker et Finstad raid til seier for noen år siden, men bortsett fra det...så har jeg ikke helt oversikt. Noen som vet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Viking hjemme har jeg en følelse av at ikke har vært vår sterkeste kort i tidligere år. Husker et Finstad raid til seier for noen år siden, men bortsett fra det...så har jeg ikke helt oversikt. Noen som vet?

Sitter også med en dårlig følelse.. Det Finstad målet var vel 4-3 mål i sluttminuttene i 98?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også av oppfatning av at Viking er et av de lagene vi har dårligst statistikk mot.

Skadesituasjonen bekymrer meg litt. Jon kommer tilbake. Alan fikk en strekk i leggen (?), og for meg høres det ut som en skade av lengre varighet enn noen dager. Tommy tråkket over (?), men hadde liten fart i situasjonen, og bør ha spilt med tape dersom dette er skaden han har vært ute for tidligere, i såfall tror jeg at han i hvertfall er på benken. Tipper på samme lag som mot Aalesund, men med et spørsmål på Alan. Dersom han er ute, kan evt Bjørnar eller Tom flyttes opp på midten (og Mike, evt IAO inn i forsvar). Håper Tommy er aktuell fra start, slik at JJ kan vurdere å beholde stopperparet vårt som har spilt meget bra, da jeg er noe skeptisk til nykomponert back-firer når vi møter en av TL sine beste spisser i Ijeh. (Når det gjelder samme mann, håper jeg han ikke klarer å forlenge skadelisten vår.)

Viking har 4 seire på rad. Det er sjelden kost i TL for samtlige lag, dermed anser jeg det som usannsynlig at de vinner neste kamp, så da er vi i hvertfall sikret en U. Det blir en kamp mellom to lag i den berømte "flytsonen", men er redd Owe ødelegger festforestillingen med feig drillo-fotball, men det er på tide å vise fotball-Norge at det ikke nytter å legge seg bakpå når man besøker Nadderud.

Optimist som alltid: 3-1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rössler: Stabæk en bonuskamp

Ren bonus om det blir poeng i bagasjen hjem til Stavanger

Liker at motstanderen har respekt for Stabæk, men frykter som sagt en kamp som blir preget av defensiv rævva-fotball

I samme artikkel avskriver han jo ikke mulighetene for medalje til Viking, så jeg tipper det hele er taktikkeri fra Rösler sin side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har ikke vunnet over Viking på Nadderud siden 1999!

Vi står med 4 seire, 3 uavgjorte og 4 tap siden 1995!

Største seieren var 3-1 i 1999.

Største tapet var 0-3 i 2001.

Totalt har Stabæk-Viking spilt jevnt: 8 seire 5 uavgjorte og 9 tap for Stabæk.

Ser for meg denne lagoppstillingen:

-------------Jon-------

MMS--IAO-Pontus--Stenvoll

Keller--Somen--Hauger--Alan

Daniel---Veigar

Med dette laget vinner vi 3-1! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IA er vel ikke tilbake før etter sommerpausen? Ser mørkt ut for Alan og Tommy òg.

Tipper vi blir nødt til å stille med med noe sånt:

Daniel - Veigar

Bjørnar - Henning - Somen - Christian

Tom - Mike - Pontus - Morten

Jon

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IA er vel ikke tilbake før etter sommerpausen? Ser mørkt ut for Alan og Tommy òg.

Tipper vi blir nødt til å stille med med noe sånt:

Daniel - Veigar

Bjørnar - Henning - Somen - Christian

Tom - Mike - Pontus - Morten

Jon

Forutsatt at IA, Alan og Tommy er uaktelle mot Viking, og vi tenker start 11'eren som Perfect skriver så blir antakelig benken:

Jens, Håkon, Espen, PFO/Brani og Eirik.... Jøss... Og folk snakker om gull? :o

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å beholde forsvarsfireren som den har vært i det siste, mener du? Joa, det er jeg enig i. Ingen grunn til å sette inn Mike før han er 100% fit så lenge det finnes alternativer.

Edit: Svaret var til superblaa.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja (P7)!

Morten og Pontus har vært bra. Jeg synes Morten er bedre som stopper enn som back, og Tom er bedre offensivt enn Morten. Bjørnar har vært bedre defensivt enn tidligere, selv om han ikke er like involvert fremover (pga. Alan mest sannsynlig).

Samtidig føler jeg at Henning i dagens form, kan gjøre en vel så godt jobb på venstrekanten som Bjørnar, noe vi så glimt av på slutten av 05-sesongen. Kombinasjonen Bjørnar/Henning på venstresiden, har også vært vellykket før, sist mot Sandefjord hjemme.

Men, jeg har en følelse av at JJ ønsker å satse tungt på HH/ST sentralt, og det virker som han gjør alt han kan for å ikke skille de to fra hverandre. Det var jo lett å se når Stenersen ble satt på venstrekant mot AAFK.

Forhåpentligvis blir Alan spilleklar, så blir det hele en formalitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at Henning må få fortsette sentralt, det er der han liker seg best, og der han i mine øyne hører hjemme. denne gutten har et enormt potensial, og hvis han får den tilliten han fortjener har vi plutselig en spiller av internasjonal på laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/18/503847.html

oppdatering på skadefronten. Ser ut som vi ikke har alan tilgjengelig til onsdag og må tenke nytt.

----------------Jon-----------------

-------------------------------------

Tom-----MMS---Pontus--Holmvik

-----Keller--Stenersen-Hauger---

----------Somen----Pall-----------

------------Nannskog--------------

Litt crazy men tror det kan funke. Veldig enkelt å gjøre om til vanlig 4-4-2 også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/18/503847.html

oppdatering på skadefronten. Ser ut som vi ikke har alan tilgjengelig til onsdag og må tenke nytt.

Tom-----MMS---Pontus--Holmvik

-----Keller--Stenersen-Hauger---

----------Somen----Pall-----------

------------Nannskog--------------

Litt crazy men tror det kan funke. Veldig enkelt å gjøre om til vanlig 4-4-2 også.

Spennende variant. Blir en fin pyramide. Men jeg tipper laget blir:

MMS-----IA-----Pontus---Holmvik

Keller---Somen---Hauger---Tom

-------Nannskog----Pall-----------

Gitt at Alan er ute med skade selvsagt. Tommy er vel like usikker som Alan. Derimot er IA friskmeldt og Tom kan fungere fint på venstrekant. Evt tom på venstreback og holmvik som venstrekant. Faktisk, når jeg tenker over det, så bør Tom og holmvik bytte plass i dette oppsettet. Tom startet sesongen på venstreback, og gjorde sine saker veldig bra der, mens Holmvik fortsatt er bedre offensivt enn defensivt etter min mening.

Somen og henning fungerer veldig bra sammen på sentral midtbane. Mye av Jannes triks på midten er å la Somen få utfolde seg offensivt ved å sikre midten med Henning. Derfor tror jeg ikke det er så lurt å gjøre om på denne sammensetningen. Somen/Henning-taktikken til Janne fungerer som en drøm!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt om Tom og Bjørnar, så er jeg fornøyd. Jeg mener Bjørnar har blandt de bedre innleggene på laget, og det bør man utnytte. I tillegg er han venstrebent. Tom har spilt så bra at han fortjener å fortsette på backen.

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

------------------Jon-------------------

-----------------------------------------

MMS----Mike-----Pontus-----Stenvoll

Keller---Somen---Tommy---Hauger

-------Nannskog--------Pall-----------

tipper det blir noe sånt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt om Tom og Bjørnar, så er jeg fornøyd. Jeg mener Bjørnar har blandt de bedre innleggene på laget, og det bør man utnytte. I tillegg er han venstrebent. Tom har spilt så bra at han fortjener å fortsette på backen.

Ja, det jeg sa i kommentaren under lagoppstillingen jeg hadde. Bjørnar kant, Tom back. Det skal gi en venstreflanke som er solid defensivt, men samtidig styrke framover. Ikke like sterkt offensivt som med Alan, men til gjengjeld noe bedre defensivt i forhold til bjørnar/alan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest 100 steder at IA ikke er klar før etter sommeren?

Mulig du har rett. Men jeg synes de sa på TV2 sport at IA var friskmeldt, men at Jan Jønsson valgte å hvile IA. Men det hadde jo ikke vært første gang media tok feil om Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har rett. Men jeg synes de sa på TV2 sport at IA var friskmeldt, men at Jan Jønsson valgte å hvile IA. Men det hadde jo ikke vært første gang media tok feil om Stabæk.

Så sant, så sant ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant, så sant ;)

IA er kampklar, men har uttalt at han ønsker å unngå kamp før til etter sommeren. Dette fordi han vil være 100% sikker på at alt er i orden og unngå å bli skadet med engang igjen som sist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke Alan blir klar mener jeg Poljac burde får sjansen. Går det dårlig så er det ikke værre enn at han kan byttes ut i pausen....

Om Poljac finner 2005-formen så mener jeg det kan bli meget spennende utover sommeren og høsten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ingen god følelse foran kampen i morgen, føles litt som en vippekamp. Vinner vi er vi i en annen klasse enn tidligere år, og alt kan skje. Taper vi så skal jeg sette penga mine på nok en 5. plass. :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke Alan blir klar mener jeg Poljac burde får sjansen. Går det dårlig så er det ikke værre enn at han kan byttes ut i pausen....

Om Poljac finner 2005-formen så mener jeg det kan bli meget spennende utover sommeren og høsten..

Viking er ikke kampen å gamble på. En ting er at Viking har et godt, undervurdert lag, en annen ting er at de siste sesongenes møter med viking på nadderud ikke har vært minnerike med stabækøyne.

Morro og spennende om poljoc skulle slå til, men det er sånne ting man tester mot odd og aalesund, ikke viking. Mener stabæk bør spille med spillere som holder nivået i alle posisjoner. Og det kan vi, selv om Alan nok må stå over. Dette er en toppkamp av 6-poengs-kaliber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Viking 20 juni.
  • Opprett ny...