Gå til innhold

Stabæk - Viking 20 juni.

Randers
 Del

Anbefalte innlegg

Likte TV2s sammenligning mellom Morten og Jamie Carragher; går fra å være en høyreback på det jevne til å bli en midtstopper som ruver, uansett hvem han spiller mot. Personlig syns jeg Morten minner mer om Paolo Cannavaro.. ca. like høye er de vel også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble litt redd når Morten virka veldig usikker mot slutten av kampen, men den gode forklaringen var at linsene hadde falt ut :) spørsmålet er, vil Mike eller Olsen komme tilbake i midtforsvaret igjen? Sannsynnelig er IA inn for Bjørnar, Tom på venstre og Morten på høyre, men nå som midtforsvaret har fungert så bra vil man jo helst ikke bytte på det. Blir som Brann i 06 som skulle forsterke en midtbane som fungerte veldig bra med "stjerner" som krevde en plass uansett hvordan de spilte, og alle ser jo hvordan det gikk... Men, selvfølgelig, en IA i toppform er uvurdelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uwe Rösler er ikke riktig skrudd sammen. Han presterer å si at spillere som Alan får spesialbehandling, underforstått at kortene Viking-spillerne pådro seg i dueller mot han ikke var fortjente. Med en streng dommer kunne de fort fått tre røde i stedet for ett.

Først et til Jone Samuelsen som kommer i full fart og klipper ned Alan, en takling som ville resultert i rødt kort dersom han tilfeldigvis hadde kommet bakfra i stedet for forfra, akkurat som om grisetaklinger ikke er like stygge når de kommer forfra. Kunne jo blitt stygg skade i den situasjon hvis ikke Alan hadde fått løftet benet. Deretter kunne dommeren fort tolket det som kvelertak eller slag da Maurice Ross plasserte armen sin i halsen på Alan, og det skjedde jo med overlegg, så et rødt kort i den situasjonen hadde heller ikke vært direkte feil.

Rösler er virkelig flink til å komme med meningsløse påstander.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uwe Rösler er ikke riktig skrudd sammen. Han presterer å si at spillere som Alan får spesialbehandling, underforstått at kortene Viking-spillerne pådro seg i dueller mot han ikke var fortjente. Med en streng dommer kunne de fort fått tre røde i stedet for ett.

Først et til Jone Samuelsen som kommer i full fart og klipper ned Alan, en takling som ville resultert i rødt kort dersom han tilfeldigvis hadde kommet bakfra i stedet for forfra, akkurat som om grisetaklinger ikke er like stygge når de kommer forfra. Kunne jo blitt stygg skade i den situasjon hvis ikke Alan hadde fått løftet benet. Deretter kunne dommeren fort tolket det som kvelertak eller slag da Maurice Ross plasserte armen sin i halsen på Alan, og det skjedde jo med overlegg, så et rødt kort i den situasjonen hadde heller ikke vært direkte feil.

Hvis Alan hadde vært Tarik hadde det var 3 røde kort, uten tvil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uwe Rösler er ikke riktig skrudd sammen. Han presterer å si at spillere som Alan får spesialbehandling, underforstått at kortene Viking-spillerne pådro seg i dueller mot han ikke var fortjente.

:blink: Tror du bør lese en gang til. Står ikke et ord om det i Nettavisens artikkel hvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uwe Rösler er ikke riktig skrudd sammen. Han presterer å si at spillere som Alan får spesialbehandling, underforstått at kortene Viking-spillerne pådro seg i dueller mot han ikke var fortjente.

:blink: Tror du bør lese en gang til. Står ikke et ord om det i Nettavisens artikkel hvertfall.

- Spesielle spillere får spesiell oppvartning

Tror Owe mener at spillere som Alan må forvente å blir tacklet hardt, i hvertfall mot Viking.

Hva var egentlig gesten til Nanne etter mål nr 2?

FXT har Tom, Alan og Nanne på rundens midlertidige lag

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var egentlig gesten til Nanne etter mål nr 2?

Det lurte jeg på også, men kom frem til at det må være spinat....med en henvisningen til Skippern. Enten det eller dunderhonning, siden han er svensk. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Alan fått spesialbehandling hadde ikke Stokholm vært den første av stabæks motstandere som ble utvist i år.

Og ja, hadde Jone Samuelsens takling vært helt anderledes kunne det sikkert også vært direkte rødt kort. Men den taklingen var som den var, lite interessant hvordan den kunne vært.

Ross sin armbruk var på grensen til rødt, men jeg tror nok de aller fleste dommere ville gitt gult der.

Jeg lurer på om dette muligens er den kampen jeg har sett i år med best dømming. Synes Roy Helge Olsen gjorde en nesten prikkfri kamp. Den største dommerfeilen i kampen var vel corneren Branimir fikk. Det var viking-ball. Og da er det ikke mye å klage på.

Synes forøvrig det er å dra det vel langt å si at Viking spilte voldelig. Enig med Jønsson at de spilte i overkant tøft, men voldelig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Alan fått spesialbehandling hadde ikke Stokholm vært den første av stabæks motstandere som ble utvist i år.

Og ja, hadde Jone Samuelsens takling vært helt anderledes kunne det sikkert også vært direkte rødt kort. Men den taklingen var som den var, lite interessant hvordan den kunne vært.

Ross sin armbruk var på grensen til rødt, men jeg tror nok de aller fleste dommere ville gitt gult der.

Jeg lurer på om dette muligens er den kampen jeg har sett i år med best dømming. Synes Roy Helge Olsen gjorde en nesten prikkfri kamp. Den største dommerfeilen i kampen var vel corneren Branimir fikk. Det var viking-ball. Og da er det ikke mye å klage på.

Synes forøvrig det er å dra det vel langt å si at Viking spilte voldelig. Enig med Jønsson at de spilte i overkant tøft, men voldelig...

Synes Roy Helge Olsen var meget konsekvent på taklingene av Alan!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dommeren i går var bra jeg, men den klart største feilen var vikings keeper som takler Daniel som bakerste mann i 1 omgang. Ikke i nærheten av ballen en gang og burde ikke vært langt unna direkte rødt spør du meg...

Endret av Dallas
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra for Veigar. Han ble blant annet felt bakfra i 2 omgang når han løp mot mål. Soleklar felling av en Viking-spiller som ikke var i nærheten av ballen, men ikke frispark til Veigar en gang. Det er helt klart at dommerne tillater mye mer mot ham etter det litt uheldige intervjuet i begynnelsen av sesongen (var det etter Brann-kampen)?

EDIT: Og episoden som Dallas nevner selvfølgelig, kan noen forklare hvorfor ikke det ble frispark (i meget god posisjon)?

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket da heller ikke om Nettavisen.

Budstikka/NTB

Viking-trener Uwe Rösler avviste at hans spillere var spesielt hardhendte mot brasilianeren.

– Vi taklet ham ikke for hardt. Slike spillere får spesialbehandling, mente tyskeren.

Poenget er at det ikke er vesentlig forskjell på om en takling kommer forfra, fra siden eller bakfra så lenge spilleren kommer altfor sent og hardt inn. Mange dommere ville gitt rødt til Jone Samuelsen dersom kroppen hans tilfeldigvis hadde hatt en annen posisjon relativt til Alan sin, og min mening er at sånne prinsipper er og blir meningsløse. Om en takling er stygg eller ei avhenger av hvor, hvordan og når man kommer inn med bena, ikke hvordan vinkelen på kroppsdeler som aldri er i berøring med motspilleren er i forhold til motspillerens løpebane.

Men jeg mente da heller ikke at Viking burde hatt tre røde, jeg synes det var helt ok dømming som det var, det jeg mente er at Uwe Rösler fremstår som en klovn når han klager på streng dømming og spesialbehandling av Alan når det ikke var noe som helst tvil om noen av kortene Viking fikk og det finnes dommere som faktisk ville vært langt strengere, tolket et par av situasjonene noe annerledes og delt ut flere røde kort.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og episoden som Dallas nevner selvfølgelig, kan noen forklare hvorfor ikke det ble frispark (i meget god posisjon)?

Nanne får et gjennombruddspasning og går i duell med keeper. Nanne får foten på ballen rett før ballen går inn i keepers kropp, før keeper og ball braser inn i Nannes venstre bein. Nanne blir revet rundt i en slags rotasjon før han faller. Så helt greit ut på reprisen, Nanne protesterte heller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quote fra "vikingbloggen"

"Når det er sagt fikk vi en leksjon i fotball de første 45 minuttene. Stabæk gikk i angrep med fart, teknikk og styrke. Det ble spilt langs bakken, det ble sendt utallige lekre stikkballer gjennom våre bakre ledd og Soma virket direkte svimmel en periode."

http://www.aftenbladet.no/sport/fotball/vikingblogg.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra for Veigar. Han ble blant annet felt bakfra i 2 omgang når han løp mot mål. Soleklar felling av en Viking-spiller som ikke var i nærheten av ballen, men ikke frispark til Veigar en gang. Det er helt klart at dommerne tillater mye mer mot ham etter det litt uheldige intervjuet i begynnelsen av sesongen (var det etter Brann-kampen)?

EDIT: Og episoden som Dallas nevner selvfølgelig, kan noen forklare hvorfor ikke det ble frispark (i meget god posisjon)?

Jeg var også uenig med dommeren i begge de to tilfellene. Men at jeg synes dommeren gjorde feil betyr ikke at han gjorde feil. Den eneste situasjonen jeg med sikkerhet kan si at dommeren gjorde feil var corneren branimir fikk. Det var så kloss opp til linjemann at han burde ha klart å dømme riktig. Hva gjelder både episoden Dallas nevner og den med Veigar du nevner så er jeg enig, men mener også at det er situasjoner som er langt mer kompliserte, de skjer i stor fart og er ikke like lette å dømme på. Dessuten er det forskjell på hvordan hendelsene så ut fra vårt ståsted og fra dommerens ståsted. Siden jeg føler Roy Helge Olsen dømte fair og konsekvent ellers i kampen lar jeg tvilen komme han til gode i disse to situasjonene. Som overlord påpeker, Roy Helge Olsen var meget konsekvent i alle situasjonene med Alan. Ellers i sesongen har jeg sett mye rart på det feltet.

Det er flere her som synes Viking spilte veldig grisete. Da skulle man tro at det skulle bli ampert utpå der også. Det ble det ikke, og det vitner om god og konsekvent kampledelse.

Så alt i alt, jeg synes vi hadde en god dommer i gårsdagens kamp.

Og deilig med 3 poeng over viking. Ser det står i avisene at vi ikke har vunnet over Viking på nadderud siden 1998.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var også uenig med dommeren i begge de to tilfellene. Men at jeg synes dommeren gjorde feil betyr ikke at han gjorde feil. Den eneste situasjonen jeg med sikkerhet kan si at dommeren gjorde feil var corneren branimir fikk. Det var så kloss opp til linjemann at han burde ha klart å dømme riktig. Hva gjelder både episoden Dallas nevner og den med Veigar du nevner så er jeg enig, men mener også at det er situasjoner som er langt mer kompliserte, de skjer i stor fart og er ikke like lette å dømme på. Dessuten er det forskjell på hvordan hendelsene så ut fra vårt ståsted og fra dommerens ståsted. Siden jeg føler Roy Helge Olsen dømte fair og konsekvent ellers i kampen lar jeg tvilen komme han til gode i disse to situasjonene. Som overlord påpeker, Roy Helge Olsen var meget konsekvent i alle situasjonene med Alan. Ellers i sesongen har jeg sett mye rart på det feltet.

Det er flere her som synes Viking spilte veldig grisete. Da skulle man tro at det skulle bli ampert utpå der også. Det ble det ikke, og det vitner om god og konsekvent kampledelse.

Så alt i alt, jeg synes vi hadde en god dommer i gårsdagens kamp.

Og deilig med 3 poeng over viking. Ser det står i avisene at vi ikke har vunnet over Viking på nadderud siden 1998.

Viking spilte hardt, men ikke spes grisete. Situasjonen med Daniel kan ha vært vanskelig å se, men ikke den med Veigar. Når du tupper ned noen bakfra og ikke er i nærheten av ballen skal det ikke være tvil. Jeg står på min påstand om at Veigar må tåle mer enn andre spillere.

Vi vant både hjemme og borte mot Viking i 99, siste seier mot dem før denne var borte i 2000.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking spilte hardt, men ikke spes grisete. Situasjonen med Daniel kan ha vært vanskelig å se, men ikke den med Veigar. Når du tupper ned noen bakfra og ikke er i nærheten av ballen skal det ikke være tvil. Jeg står på min påstand om at Veigar må tåle mer enn andre spillere.

Som sagt så er jeg enig, men står på at det er en vanskelig situasjon å dømme.

Veigar må tåle mer enn andre spillere ja. Han har jo blitt brennmerket av norsk presse som filmer etter at han filmet en gang mot Brann. Men dette er ikke dommerenes feil, her må vi skylde på at vi har en skandaløst ureflektert og uetisk presse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2-0 scoringen, mener jeg vitterlig en Viking spiller forsøkte å stoppe ballen med hånden, men at skddet var såpass hardt at den gikk inn. Skulle det ikke i så tilfelle ha vært kort der også?

Synes dommeren var god i går. Noen småfeil vil det alltid være

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ståle Solbakken var på Nadderud i går. Litt skeptisk med tanke på at Tobbe har flyttet til Tyrkia og at København sannsynligvis leter etter en erstatter.

I tillegg var Tom Nordlie der, men det var vel for å se litt undeholdende fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2-0 scoringen, mener jeg vitterlig en Viking spiller forsøkte å stoppe ballen med hånden, men at skddet var såpass hardt at den gikk inn. Skulle det ikke i så tilfelle ha vært kort der også?

Han kaster seg som en keeper etter ballen. En klar viljehands og særdeles usportslig. Roy Helge Olsen har vel bare to alternativer der. Straffe og rødt kort, eller godkjenne scoring. Jeg vil si Roy Helge Olsen valgte riktig. Han kan ikke gi gult kort for det, det er rødt eller ingenting. Og han kan ikke både dømme mål og gi rødt kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kaster seg som en keeper etter ballen. En klar viljehands og særdeles usportslig. Roy Helge Olsen har vel bare to alternativer der. Straffe og rødt kort, eller godkjenne scoring. Jeg vil si Roy Helge Olsen valgte riktig. Han kan ikke gi gult kort for det, det er rødt eller ingenting. Og han kan ikke både dømme mål og gi rødt kort.

Neida, den treffer i ansiktet på forsvarspilleren. Han går i hvertfall ikke etter ballen med hendene, men med hele overkroppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mye jeg ikke fikk med meg i går så jeg gleder meg til reprisen klokken 17:00. Synd vi mister det litt etter utvisningen. Jeg fikk litt sånn bumerangfølelse fra fc lyn oslo-opphentingen kombinert med bortekampen i Fredrikstad. Å nei...plutselig så skjer det.  :o Men heldigvis så veier Start-kampen fortsatt tungt i vår skjebnes skål så vi slapp unna denne gang. Jeg skjønte tidlig at det måtte to mål til for det luktet mer mål av Viking enn det har gjort av mange av våre tidligere motstandere i år. Spesielt han der linsenapperen. :rolleyes: På 2-0 så merket jeg at jeg ble mer og mer nervøs for hva disse hedningene skulle finne på mot slutten. Målet kom ikke uventet så det gjorde ikke noe til eller fra, men når vi gav fra oss presset etter utvisningen så holdt jeg på å dette av stolen hver gang ballen ble slått mot linsetyven. Vi tapte også flere dueller, noen av i øyenfallende åpenbare årsaker, men vi bør nok ikke gi motstanderne våre slike rom på 2-0 med en mann mer neste gang for da går det galt.

Uansett bra jobbet av alle på en dag jeg gikk til kamp og ikke turte å håpe på mer enn ett poeng. Spenningen stiger nå og det er lett og bli revet med, men jeg sier som jeg har tenkt lenge: "Blått Gull innen 2010, så får heller årets gull være bonus."

I alle de andres bøker så er vi en lilleputt i gullkampen, og sågar har alle årets 'forfatterne' også behandlet oss som en til nå. Heldigvis er det mange tomme sider igjen i boka og vi har egne 'forfattere' med nok av blått blekk - i form av en rund ball som de simpelthen elsker å smøre utover lokalavisene hos motstanderlaget. La ballen snakke og la de andre ta seg av snakket.

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pipekonserten spillernr. 17 på Viking fikk etter taklingen av Alan er noe av det sykeste jeg har hørt på Nadderud.

5 minutter senere ble han byttet ut.

Idag er jeg meget stolt av hovedtribunen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ståle Solbakken var på Nadderud i går. Litt skeptisk med tanke på at Tobbe har flyttet til Tyrkia og at København sannsynligvis leter etter en erstatter.

I tillegg var Tom Nordlie der, men det var vel for å se litt undeholdende fotball.

Ståle var på VIF-LYN etterpå, så jeg tror ikke vi skal legge all verden i det..... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Viking 20 juni.
  • Opprett ny...