atleten 1 675 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? Jeg har så lyst så lyst.. Erfaringene tilsier jo at vi går solid på trynet når vi innleder sesongen bra, så jeg er egentlig ikke overbevist før jeg ser at vi spiller bra kamper mot alle lagene.. Går vi inn i sommerpausen med 3 poeng eller mindre fra toppen er jeg en glad mann.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? Holder meg foreløpig til medalje.. Troppen i dag tror jeg hvertfall er for tynn til å snakke om gull. Tenk hvis Nanne(et eksempel) blir skadet, så må Eirik være spissen vår neste halvdel av sesongen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Jeg tør ikke... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 17. Juni 2007 Del Skrevet 17. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? Holder meg foreløpig til medalje.. Troppen i dag tror jeg hvertfall er for tynn til å snakke om gull. Tenk hvis Nanne(et eksempel) blir skadet, så må Eirik være spissen vår neste halvdel av sesongen? Tipper Somen er den som vil ta Nannskogs plass ved evt skade. Gullsnakk: Etter ti runder er vi ett poeng unna serieledelse og mange mener vi har vært det spillemessig beste laget til nå. Vi har hatt (og har) skader på sentrale spillere i posisjoner vi føler oss tynt besatt uten at det har svekket laget nevneverdig. I tillegg presterer vi stabilt bra, noe som ikke har vært typisk Stabæk tidligere. Det må da være lov for en supporter å snakke om gull. Jeg kan hvertfall ikke se noen lag som er klart bedre kandidater enn oss selv? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 18. Juni 2007 Del Skrevet 18. Juni 2007 Er det for tidlig å begynne å snakke om gull? Klart vi kan snakke om gull. Vi et 1 poeng bak serieleder, men har hatt følelse av stang ut. De fleste er enige om at vi burde hatt i hvertfall 3 p mer (1 mot Brann og 2 mot Start). Stabæk spiller god fotball, midtbanen scorer mål mens Nanne og Veigar ennå ikke er helt der de var i fjor. Jeg mener at Stabæk seiler opp som seriøse utfordrere til gullet, men betinger følgende: 1. Ingen salg av spillere i start-11eren 2. Innkjøp av 1-2 spillere som er god nok for start-11eren 3. Ingen skade på Jon, Nanne eller Veigar. Øvrige spillere tror jeg vi tåler skader på, så lenge vi kun har 1, max 2 skader i hvert ledd og ikke over for lang tid Pkt 1 + 2 kan ledelsen gjøre noe med, og jeg håper virkelig forholdene ligger til rette for kjøp og ikke til "tvangssalg" Setter forøvrig alltid penger på at Stabæk vinner serien, og vil innkassere ca 10.000,- når Stabæk har halt i land gullet :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 26. August 2007 Del Skrevet 26. August 2007 Fortsatt mulighet for gull? Tja. Er i grunn ikke så redd for LSK, mer redd for RBK. Etter ferien har LSK til gode å møte nr 2 til 5 på tabellen (Brann, Viking, Stabæk og RBK). I tillegg skal de møte LSK på Ullevaal, en av de store hatkampene for disse lagene, der tabellplassering har lite å si. Viking har kun møtt RBK og Brann og vi har møtt hverandre og RBK. Mao har RBK på papiret lettere kamper igjen, og med klasseforsterkninger til CL-spill, blir de skumle. Vi så alle hvordan LSK skuffet når motstanden ble bedre. Så lenge gutta tar poeng i morgen, er vi fortsatt med, og alt kan fremdeles skje. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 27. August 2007 (endret) Del Skrevet 27. August 2007 (endret) Fortsatt mulighet for gull?Tja. Er i grunn ikke så redd for LSK, mer redd for RBK. Etter ferien har LSK til gode å møte nr 2 til 5 på tabellen (Brann, Viking, Stabæk og RBK). I tillegg skal de møte LSK på Ullevaal, en av de store hatkampene for disse lagene, der tabellplassering har lite å si. Viking har kun møtt RBK og Brann og vi har møtt hverandre og RBK. Mao har RBK på papiret lettere kamper igjen, og med klasseforsterkninger til CL-spill, blir de skumle. Vi så alle hvordan LSK skuffet når motstanden ble bedre. Så lenge gutta tar poeng i morgen, er vi fortsatt med, og alt kan fremdeles skje. I min tabell basert på de siste 26 rundene tok Rosenborg igjen Brann i går, de to topper serien med 48 poeng foran Lillestrøm på 46 poeng. Vi vil med seier i dag holde fjerde med 44 poeng. Men om vi tillater oss å sammenligne oss selv med de tilsvarende kampene fra i fjor, ser vi at vi har et lettere program enn sist år. Med tap mot Sandefjord i år (som i fjor) ligger vi fortsatt ti poeng foran fjorårets sluttpoengsum på 39. Det kan bli en spennede avslutning på årets sesong. Endret 27. August 2007 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. August 2007 Del Skrevet 27. August 2007 Hepp, Jeg mener kampen i dag er en nøkkelkamp i så måte. Med seier er vi med for fullt, mens et tap føles som om vi har blitt hektet av. Brann og LSK har veldig tøffe program igjen i serieavslutningen, særlig LSK. Det kan bli deres bane. Vi har en sasongavslutning sånn omtrent midt på treet, mens RBK og kanskje særlig Viking har relativt greie program. FFK kan faktisk også blande seg inn. De vant sommerens silly season og vi må nok regne med at de kommer til å plukke bra med poeng utover høsten. Selv om det neppe holder til gull, så kan de bli en konkurrent om den siste RL plassen. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 27. August 2007 Del Skrevet 27. August 2007 Med seirer idag er alt mulig. Med tap gir jeg opp. Når det gjelder FFK har de jo ett visst bortekompleks for å si det mildt. Hjemme er de strålende! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 27. August 2007 Del Skrevet 27. August 2007 Vi har fortsatt mulighet for gull, selv om jeg ikke har eller har hatt tro på gull i år. Topptabellen: Brann 36 Lillestrøm 35 Viking 31 Stabæk 30 Rosenborg 28 Kampprogrammet til de 5: Brann: 02.09.2007 Brann-Sandefjord 16.09.2007 Fredrikstad-Brann 23.09.2007 Brann-Odd Grenland 30.09.2007 Lillestrøm-Brann 07.10.2007 Brann-Lyn 21.10.2007 Aalesund-Brann 28.10.2007 Brann-Viking 04.11.2007 Tromsø-Brann Lillestrøm: 02.09.2007 Viking-Lillestrøm 16.09.2007 Lillestrøm-Tromsø 23.09.2007 Stabæk-Lillestrøm 30.09.2007 Lillestrøm-Brann 07.10.2007 Vålerenga-Lillestrøm 21.10.2007 Lillestrøm-Rosenborg 28.10.2007 Start-Lillestrøm 04.11.2007 Lillestrøm-Sandefjord Viking: 02.09.2007 Viking-Lillestrøm 16.09.2007 Lyn-Viking 23.09.2007 Viking-Aalesund 30.09.2007 Viking-Strømsgodset 07.10.2007 Tromsø-Viking 21.10.2007 Viking-Stabæk 28.10.2007 Brann-Viking 04.11.2007 Viking-Vålerenga Stabæk: 27.08.2007 Sandefjord-Stabæk 03.09.2007 Stabæk-Fredrikstad 16.09.2007 Odd Grenland-Stabæk 23.09.2007 Stabæk-Lillestrøm 30.09.2007 Lyn-Stabæk 07.10.2007 Stabæk-Aalesund 21.10.2007 Viking-Stabæk 28.10.2007 Stabæk-Tromsø 04.11.2007 Strømsgodset-Stabæk Rosenborg: 01.09.2007 Strømsgodset-Rosenborg 15.09.2007 Start-Rosenborg 23.09.2007 Rosenborg-Sandefjord 30.09.2007 Fredrikstad-Rosenborg 07.10.2007 Rosenborg-Odd Grenland 21.10.2007 Lillestrøm-Rosenborg 28.10.2007 Rosenborg-Lyn 04.11.2007 Aalesund-Rosenborg Av de 5 vil jeg si at Lillestrøm har det vanskligste kampprogrammet med 4 kamper mot andre gullkandidater, etterfulgt av Viking og med Rosenborg som på papiret har det enkelste programmet. Hadde tenkt å ta en grundigere analyse, men i og med at jeg er på jobb og Stabæk spiller om mange timene blir nok det litt vanskelig å få gjort akkurat nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 27. August 2007 Del Skrevet 27. August 2007 Min spådom om slutttabell, basert utifra at det blir U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, samt U mot Fredrikstad og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane: Brann: 16+36=52p Lillestrøm: 14+35=49p Stabæk: 20p+34=54p Viking: 14p+31=45p Rosenborg:20p+28=48p Dette går veien! (Håper jeg, alltid, uansett!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
strand 7 Del Skrevet 28. August 2007 Del Skrevet 28. August 2007 Må ærlig innrømme at jeg ikke har helt troen på gull i år, men sjangser ligger der selvfølgelig. Kommer Stabæk inn på sporet før ferien, da de klarte å bikke jevne kamper i vår favør kan dette går hur langt som helst! I tillegg er det meget viktig å unngå skader på Henning, Somen Veigar og ikke minst Nanne. Har aldri vært så positiv til stabæk som jeg er i år, spessielt siden de faktisk har klart å forsterke stallen og elveren nå! Spår en andreplass bak brann. Før sesongen trodde jeg vi ville havne på 5, så dette er over all forventning =) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 28. August 2007 Del Skrevet 28. August 2007 Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien. Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien. Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede. Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 29. August 2007 Del Skrevet 29. August 2007 Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien. Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede. Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år.. Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 3. September 2007 Del Skrevet 3. September 2007 Min spådom om slutttabell, basert utifra at det blir U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, samt U mot Fredrikstad og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane: Brann: 13+39=52p Stabæk: 17p+34=51p Lillestrøm: 13+36=49p Viking: 13p+32=45p Rosenborg: 17p+29=46p Etter min prognose går Brann nå forbi oss og er favoritter til gullet, men ser ikke bortifra at FFK slår til på hjemmebane i neste runde, og da er vi igjen like langt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 3. September 2007 Del Skrevet 3. September 2007 ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 3. September 2007 Del Skrevet 3. September 2007 ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da Friele inn i Brann? Noe jeg har gått glipp av? Ingenting er avgjort, godt observert. Vil si at Lillestrøm viser gullform. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 4. September 2007 Del Skrevet 4. September 2007 ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da Friele inn i Brann? Noe jeg har gått glipp av? Ingenting er avgjort, godt observert. Vil si at Lillestrøm viser gullform. Var mer ment som at Friele har viftet med sjekk hefte å lovet gull fest -igjen! han er ikke den nye makkerne til Helstad på topp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 4. September 2007 Del Skrevet 4. September 2007 Tror vi skal være fornøyde med Royal League - plass i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sauen 131 Del Skrevet 4. September 2007 (endret) Del Skrevet 4. September 2007 (endret) http://fotball.bt.no/eliteserien/index.jsp...tableCalculator Her kan dere legge inn resultater og få opp tabellen dersom de slår til. Jeg får opp 1. LSK 2. Stabæk 3. Brann Om vi derimot tar en seier i siste kamp vinner vi Endret 4. September 2007 av sauen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 4. September 2007 Del Skrevet 4. September 2007 Lillestrøm 54 Brann 52 Viking 50 Rosenborg 45 Fredrikstad 44 Stabæk 42 Vålerenga 34 Lyn 34 Tromsø 31 Aalesund 30 Odd Grenland 29 Strømsgodset 28 Sandefjord 19 Start 16 Og det er med seier i siste kamp for Stabæk. 6. plass er skuffende slik det har utviklet seg, men innenfor årets målsetninger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 4. September 2007 (endret) Del Skrevet 4. September 2007 (endret) Lillestrøm 55 Brann 51 Stabæk 49 Viking 47 Rosenborg 44 Fredrikstad 41 Tromsø 34 Vålerenga 32 Aalesund 31 Lyn 29 Strømsgodset 29 Odd Grenland 23 Start 21 Sandefjord 17 ville nå blitt ganske fornøyd med 3. plassen neppe noe brann gull i år heller Endret 4. September 2007 av magnuss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 4. September 2007 Del Skrevet 4. September 2007 Venter på å se slutt tabellen.. hørte jeg 5. plass? For den har vi jo aldri vært på før.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 16. September 2007 (endret) Del Skrevet 16. September 2007 (endret) U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane: Brann: Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte) 42+12=54 Stabæk: LSK (H), Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte) 36+14=50 Lillestrøm: Stabæk (Borte), Brann (H), Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H) 36+10=46 Viking: Aalesund (H), Godset (H), Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H) 35+10=45 FFK: Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte) 29+16=45 Rosenborg: Sandefjord (H), FFK (Borte), Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte) 29+14=43 Max poeng igjen er 18. Etter min modell får vi (fremdeles) 2. plass, 4 poeng bak Brann. Selv om vi skulle vinne resten av kampene, må Brann gå på en liten høstsprekk (de har gjort det før, men det er vel mer tvilsomt i år) for at vi skal kunne vinne gull. Ergelig med sesongens første kamp, vi skulle hatt straffe, og kun vært 3p bak Brann Endret 16. September 2007 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 16. September 2007 Del Skrevet 16. September 2007 U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane: Brann: Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte) 42+12=54 Stabæk: LSK (H), Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte) 36+14=50 Lillestrøm: Stabæk (Borte), Brann (H), Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H) 36+10=46 Viking: Aalesund (H), Godset (H), Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H) 35+10=45 FFK: Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte) 29+16=45 Rosenborg: Sandefjord (H), FFK (Borte), Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte) 29+14=43 Max poeng igjen er 18. Etter min modell får vi (fremdeles) 2. plass, 4 poeng bak Brann. Selv om vi skulle vinne resten av kampene, må Brann gå på en liten høstsprekk (de har gjort det før, men det er vel mer tvilsomt i år) for at vi skal kunne vinne gull. Ergelig med sesongens første kamp, vi skulle hatt straffe, og kun vært 3p bak Brann Der tar du litt feil For da hadde Brann hatt 3p mindre og vi 3p mer. Så da hadde vi hatt like mange poeng som Brann Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 16. September 2007 Del Skrevet 16. September 2007 Der tar du litt feil For da hadde Brann hatt 3p mindre og vi 3p mer. Så da hadde vi hatt like mange poeng som Brann Jeg tenkte bare på straffen vi ikke fikk. 1 p til oss (+1) og 1 p til Brann (-2p), og vi er 3p bak. Vi hadde selvfølgelig stang-ut i Bergen, og det var surt der og da, men i 1. kamp var det rett og slett en feil dommeravgjørelse som kan ha avgjort seriegullet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå