Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4 dager igjen til ny kamp, denne gang borte på Alfheim, en i utgangspunktet tøff kamp. Gutta virket slitne i 2. omg mot Viking og trenger all hvile de kan få.

Tromsø har 3-1-1 (8-6) hjemme i år. De har slått LSK, FFK og VIF, spilt uavgjort mot Start og tapt for Aalesund. Ikke all verden å bli skremt av, sesongen tatt i betrakning. De kommer fra en sterk opphentning i Drammen, og etter hva jeg forstår har de ingen ute med karantene.

Vi har en negativ statistikk mot Tromsø totalt sett, men står med 5-2-5 på bortebane, og +4 i målforskjell, så det blir med andre ord neppe uavgjort på søndag.

Vi har ingen ute med karantene, og kun IAO ute med skade. Hvor langt Markus Karlson har kommet i sin vei mot comeback vet jeg ikke. Gutta viste mot Aalesund at de koser seg på kunstgress, det er betryggende, men med såpass hyppig skifte av underlag som de har hatt er de sannsynligvis noe skadeutsatt. JJ har nå kjørt inn en 11er som har klart seg bra, og jeg blir ikke forundret om de samme starter mot Tromsø. Et skifte er evt MMS ut på back, Mike inn i midten og Bjørnar på benk. Jeg tror dette blir en kamp der JJ blir tvunget til å gjøre bytter på slitne bein, så da er det ønskelig med litt varierte kvaliteter på benk.

Brann skal møte Viking borte til kveldskamp. Det betyr at med seier er Stabæk på topp, i hvertfall i noen flere minutter enn de 2 vi fikk mot Viking

Alltid optimist. Stabæk vinner 3-1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei folkens!

Registrerte meg ens ærend her for å ønske alle bortesupportere velkommen til Alfheim på Søndag, og for å fortelle dere litt om hva jeg føler om Stabæk! Ser frem til en stor kamp i "finværet" i nordens Paris!

Tror det kommer til å bli en stor kamp, T.I.L. har litt å ta igjen på hjemmebane i år, så jeg håper jo at vi skal la dette gå ut over dere.

Jeg er en realistisk TIL-henger, som vet at vi ikke på noen måte har muligheten til å henge med i medaljestriden. Dette av den enkle grunn at vi ikke har et godt nok LAG! Vi har så visst de profilene som trengs for å hevde oss i Tippeligaen (les: Rush, Årst, Strand (av og til), Ramovic) men vi har ikke det laget som trengs.

Derfor har Stabæk vunnet mitt hjerte, dere viser fotball-norge skikkelig god fotball i alle ledd og har store profiler som viser at de spiller i et system som fungerer. Vil utheve Daniel Nannskog i denne sammenhengen. Han er en av de beste spissene i Tippeliagen for tiden (selvsagt bortsett fra Årst og Rushfeldt!!:D), han har en fantastisk evne til å komme seg på rett plass og til rett tid, også har han fotballforståelse som ingen andre. Se scoringen mot Aalesund i helga, det er fotball-magi. Løper 80 meter og triller ballen forbi Brown som om det var det enkleste i verden.. Fy F**N sier jeg bare, satt hjemme i stua og visste ikke om jeg skulle le eller juble!

Uansett, velkommen skal dere være! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

Registrerte meg ens ærend her for å ønske alle bortesupportere velkommen til Alfheim på Søndag, og for å fortelle dere litt om hva jeg føler om Stabæk! Ser frem til en stor kamp i "finværet" i nordens Paris!

Tror det kommer til å bli en stor kamp, T.I.L. har litt å ta igjen på hjemmebane i år, så jeg håper jo at vi skal la dette gå ut over dere.

Jeg er en realistisk TIL-henger, som vet at vi ikke på noen måte har muligheten til å henge med i medaljestriden. Dette av den enkle grunn at vi ikke har et godt nok LAG! Vi har så visst de profilene som trengs for å hevde oss i Tippeligaen (les: Rush, Årst, Strand (av og til), Ramovic) men vi har ikke det laget som trengs.

Derfor har Stabæk vunnet mitt hjerte, dere viser fotball-norge skikkelig god fotball i alle ledd og har store profiler som viser at de spiller i et system som fungerer. Vil utheve Daniel Nannskog i denne sammenhengen. Han er en av de beste spissene i Tippeliagen for tiden (selvsagt bortsett fra Årst og Rushfeldt!!:D), han har en fantastisk evne til å komme seg på rett plass og til rett tid, også har han fotballforståelse som ingen andre. Se scoringen mot Aalesund i helga, det er fotball-magi. Løper 80 meter og triller ballen forbi Brown som om det var det enkleste i verden.. Fy F**N sier jeg bare, satt hjemme i stua og visste ikke om jeg skulle le eller juble!

Takk takk. :) Veldig hyggelig, håper du sette like stor pris på Stabæk's spill etter besøket i ishavsbyen....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til de som lurer på om de skal dra kan jeg si følgende:

Var der i fjor, ble utrolig godt mottatt av de lokale supporterne, fikk lov til å henge Stabæk-flagget over hele fasaden av hotellet vi bodde på, og selv om TIL tapte 0-1 (daniel scoret, mike ble utvist), så var TIL-supporterne like blide etterpå! Og hadde det ikke vært for at jeg skal i bryllup skulle jeg tatt hele helgen i Tromsø.

Dra, de som kan! Fantastisk by, med vannvittig god stemning!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

Takk takk. :) Veldig hyggelig, håper du sette like stor pris på Stabæk's spill etter besøket i ishavsbyen....

Absolutt! Vi er vant med å tape, og jeg verdsetter alltid god fotball, enten vi vinner eller taper tar vi det med fatning! :) Men det er ingenting som er så moro som å være i Tromsø når TIL har vunnet, også som bortesupporter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til de som lurer på om de skal dra kan jeg si følgende:

Var der i fjor, ble utrolig godt mottatt av de lokale supporterne, fikk lov til å henge Stabæk-flagget over hele fasaden av hotellet vi bodde på, og selv om TIL tapte 0-1 (daniel scoret, mike ble utvist), så var TIL-supporterne like blide etterpå! Og hadde det ikke vært for at jeg skal i bryllup skulle jeg tatt hele helgen i Tromsø.

Dra, de som kan! Fantastisk by, med vannvittig god stemning!!

Bra å høre at du hadde det moro i byen vår! Vi tar i mot alle med åpne armer, og jeg anbefaler også folk å komme seg oppover og oppleve utelivet i Norges beste festeby. Bor selv i Sandefjord og får dessverre ikke erfare det nok!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen forslag til pub i tromsø før kampen?

Dessverre la de ned fotballpuben "Offside" for ei tid tilbake. Det var litt kjipt, fint treffpunkt. Dersom du er ute etter å gå på en av de mest kjente bare for å ha gjort det så må du gå på Skarven. Utenom det har vi Palletten som nå er den "største" sportsbaren i Tromsø. Den ligger i Storgata på andre sia av veien for Strøket.

Kos deg i Tromsø!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg ikke er helt på jordet, taper Stabæk for Tromsø (i Tromsø) hvert fjerde år. I.h.t. denne fireårssyklusen skal vi ikke tape før neste år (96 - 00 - 04 - 08).

Får sørge for at vi tar en "Molde-reprise" da, i siste hjemmekamp, så vi slipper å møte dem neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen er magefølelsen litt dårlig, men Stabæk slutter aldri å imponere, så jeg vil tippe 0-1 eller 1-2! Noen som kan få tak i en URL, sånn at man kan se kampen via Winamp. Funket skikkelig bra forrige gang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens kamp langt nede på siden....er vi blitt for selvsikre?

Er det noen indikasjoner på at Mike går inn i midtforsvaret, og henviser Bjørnar til benken? Eller kommer 11ern til å være lik som mot Viking sist?

Jeg har vanskelig for å spå utfallet her, og dette er historisk sett en kamp jeg har fryktet. Men, etter oppvisning mot AAFK på kunstgresset der oppe, så borger vel alt for at gutta igjen kommer til å få utfolde seg på et slett og fint underlag.

Det som taler i mot seier og nye tre poeng, er vel rett og slett at vi har hatt flyt over en uvanlig lang periode, og en gang tar det slutt. Nå er riktignok flyten myntet på tidvis veldig godt spill, og da er det jo ikke tilfeldig at det har gått så bra. Vi har vært steinsolide på bortbane så langt i år, og er eneste laget uten tap borte. Håper trenden fortsette.

Tipper Veigar setter en goal i dag, og det blir det?

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke man skal bytte på et lag som har vunnet så mange kamper på rad hvis man ikke må.

tror også det blir en veldig vanskelig kamp, men ser ingen grunn til at vi skal begynne å spille noe dårligere nå. Gutta virker trygge på hverandre.

Håper på seier, men tror vi skal være fornøyde met ett poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste mot tromsø er å stå imot deres tøffe duelspillere på topp. Trømsø spiller mye opp mot dem og fyller på med folk. Tror stabæk med fordel kan ligge litt bakpå i startfasem og satse hardt på overganger med mye folk. Etter verdt som kampen får satt seg tipper jeg somen/henning/keller og alanzinho tar kontroll og våres overlegne passningspill vil prege matchen.

0-1 til pause

1-3 fulltid.

----------------Jon--------------------

---------------------------------------

----------MMS-----Pontus------------

Tom--------------------------Bjørnar

----------------------------------------

-----------------Henning--------------

Keller---------------------------------

----------Somen-----------Alanzinho

----------------------------------------

-------------------Pall-----------------

-----------Nannskog------------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke pen ut den der, nei. Kan komme til å slite nå som vi har én spiller på banen med bra luftstyrke - og han spiller på midtbanen. Likte ikke denne førsteomgangen. Minnet om AaFK-kampen, bortsett fra at vi ikke leder med to mål og at Tromsø er et bedre lag. Virket ikke mentalt tilstede fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk Pontus gult kort for det...??

Ja det er helt utrolig.

godt å se at vi tar helt over kampen i andre halvdel av 1.omgang. Denne kampen er wide open. Får satse på at profilene våre slår til når det gjelder.

Veigar har vært tragisk dårlig i første omgang. Samme touchen som i brann kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tromsø-Stabæk
  • Opprett ny...