Øyvind 2 035 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Etter seks kamper går det an å snakke om et mønster. Et merkelig mønster. Alle mål vi har scoret på Nadderud i år (9) har vi satt i målet i sydenden av banen. Og ikke nok med det. 5 av 6 baklengs har kommet i nordenden. Bare Rbk har putta mot syd, og det målet skulle jo vært annulert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) Del Skrevet 21. Juni 2007 (endret) Etter seks kamper går det an å snakke om et mønster. Et merkelig mønster. Alle mål vi har scoret på Nadderud i år (9) har vi satt i målet i sydenden av banen. Og ikke nok med det. 5 av 6 baklengs har kommet i nordenden. Bare Rbk har putta mot syd, og det målet skulle jo vært annulert. For å være litt egoistisk velger jeg å tro at det kanskje kan ha noe med $$ å gjøre? Endret 21. Juni 2007 av ØyvindW Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Etter seks kamper går det an å snakke om et mønster. Et merkelig mønster. Alle mål vi har scoret på Nadderud i år (9) har vi satt i målet i sydenden av banen. Og ikke nok med det. 5 av 6 baklengs har kommet i nordenden. Bare Rbk har putta mot syd, og det målet skulle jo vært annulert. Det var mange som kommenterte dette på kampen i går også. Men tror dette har mer en sammenheng med at vi stort sett starter mot nord, og spillet vårt sliter ut motstanderen såpass mye at det er i 2. omgang at målene kommer..... Ergo så blir det slikt, men hvorfor vi "alltid" starter mot Nord vet jeg ikke, men det er vel et bevisst valg. For meg har det blitt en godt omen på at kampen skal gå bra. I tillegg er det jo godt at de scorer er SS har best utsikt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Somen, Alan og Daniel vil jo vekk fra klubben har det kommet fram, etter at de alle tre har innrømmet at de ville takket ja til et tilbud fra Barcelona. Spania og Barcelona ligger jo syd for oss, og somen, alan og daniel er jo de 3 som scorer målene våre, stort sett. Der ligger nok koblingen. (Veigar, pontus og henning er de tre andre som har scoret for oss, og jeg har en uggen følelse av at også de 3 hadde takket ja til et tilbud fra Barcelona) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Har har hevdet flere ganger på ståfeltet at det er noe galt med klokkemålet. Enten så er det sånn glassbur rundt, eller et slags anti-stabækball-magnetfelt. I går var jeg faktisk sikker på at det var hull i nettet også for en ball vi fra vår vinkel var 100% sikker på at gikk inn smallt i reklameskiltene på baksiden! Hva med å flytte det målet vi scorer i slik at det alltid står på den enden vi skal score? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Hm... Det er rundt regnet kun 0,1953125% sjanse for at akkurat dette vil inntreffe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Har har hevdet flere ganger på ståfeltet at det er noe galt med klokkemålet. Enten så er det sånn glassbur rundt, eller et slags anti-stabækball-magnetfelt. I går var jeg faktisk sikker på at det var hull i nettet også for en ball vi fra vår vinkel var 100% sikker på at gikk inn smallt i reklameskiltene på baksiden! Hva med å flytte det målet vi scorer i slik at det alltid står på den enden vi skal score? Jeg tar kontakt med Stabæk og spør om vi kan få det til. Det trengs vel 5-6 personer for å flytte målet. Alle tiders pauseunderholdning! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Har har hevdet flere ganger på ståfeltet at det er noe galt med klokkemålet. Enten så er det sånn glassbur rundt, eller et slags anti-stabækball-magnetfelt. I går var jeg faktisk sikker på at det var hull i nettet også for en ball vi fra vår vinkel var 100% sikker på at gikk inn smallt i reklameskiltene på baksiden! Hva med å flytte det målet vi scorer i slik at det alltid står på den enden vi skal score? Jeg tar kontakt med Stabæk og spør om vi kan få det til. Det trengs vel 5-6 personer for å flytte målet. Alle tiders pauseunderholdning! Hadde faktisk vært hysteriskt morsomt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 hva med å bare bytte rundt en mørk kveld,og se om det snur seg? Det hadde vært gøy! Kanskje han samen som gannet Brann eller en av hans artsfrender har vært på ferde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Så lenge vi vinner kampen er vel alt greit uansett? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 21. Juni 2007 Del Skrevet 21. Juni 2007 Etter seks kamper går det an å snakke om et mønster. Et merkelig mønster. Alle mål vi har scoret på Nadderud i år (9) har vi satt i målet i sydenden av banen. Og ikke nok med det. 5 av 6 baklengs har kommet i nordenden. Bare Rbk har putta mot syd, og det målet skulle jo vært annulert. Det var mange som kommenterte dette på kampen i går også. Men tror dette har mer en sammenheng med at vi stort sett starter mot nord, og spillet vårt sliter ut motstanderen såpass mye at det er i 2. omgang at målene kommer..... Ergo så blir det slikt, men hvorfor vi "alltid" starter mot Nord vet jeg ikke, men det er vel et bevisst valg. For meg har det blitt en godt omen på at kampen skal gå bra. I tillegg er det jo godt at de scorer er SS har best utsikt. Jeg er temmelig sikker på at dersom du sjekker så vil du finne at vi gjennom mange år - før årets sesong - spilte stort sett sydover i 1. omgang. Men - nå går det på skinner, og det er vel det viktigste! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Langemann 7 Del Skrevet 29. Juni 2007 Del Skrevet 29. Juni 2007 Aftenposten skriver om saken: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article84609.ece - Jeg har tenkt litt over at jeg har scoret alle målene der, men det får vi endre på, sier målmaskinen på topp hos Stabæk. Han har selvsagt ikke noe imot å score også i den andre enden av banen. - Vi kan ikke bare score på ett mål. Det går jo ikke - det er "rent sjukt". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 29. Juni 2007 Del Skrevet 29. Juni 2007 Det gjelder forsåvidt på bortebane også. Stabæk scorer alltid (bortsett fra 2 mål i andre omgang mot Aafk) mot de tilreisende Stabæksupporterne. Ullevaal (1), Fredrikstad (2), ColorLine (2), Sør Arena (1), Tromsø (1) og Åråsen (1). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 29. Juni 2007 Del Skrevet 29. Juni 2007 Det gjelder forsåvidt på bortebane også. Stabæk scorer alltid (bortsett fra 2 mål i andre omgang mot Aafk) mot de tilreisende Stabæksupporterne. Ullevaal (1), Fredrikstad (2), ColorLine (2), Sør Arena (1), Tromsø (1) og Åråsen (1). Fy f#¤% så bra vi i $$ er ass.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 29. Juni 2007 Del Skrevet 29. Juni 2007 Det gjelder forsåvidt på bortebane også. Stabæk scorer alltid (bortsett fra 2 mål i andre omgang mot Aafk) mot de tilreisende Stabæksupporterne. Ullevaal (1), Fredrikstad (2), ColorLine (2), Sør Arena (1), Tromsø (1) og Åråsen (1). Fy f#¤% så bra vi i $$ er ass.. Eller fy f#¤% så bra Stabæk er i 2. omgang. 15 av 19 mål har kommet i 2. omgang, og det har alle vært mål mot den siden $$ har vært. I 1. omgang er det imidlertid jevnt fordelt med to mål hver vei. Man kan imidlertid spørre seg hvorfor Stabæk velger å spille den veien i 2. omgang, eller i noen tilfeller hvorfor motstanderne velger den andre veien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 1. Juli 2007 Del Skrevet 1. Juli 2007 Ikke nå lenger . Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 1. Juli 2007 Del Skrevet 1. Juli 2007 Ikke nå lenger . Hva mener du? Vi satte to mål i "vårt" mål, og ett i målet mot Klokkesvingen. Men det er oss unnskyldt, for Godset hadde en dårlig periode. (That's my story, and I'm sticking with it). Dette viser fortsatt at Stabæk Support er grunnen til at Stabæk vinner kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensCM 0 Del Skrevet 2. Juli 2007 Del Skrevet 2. Juli 2007 da scorte vi ikek bare mot syd alikevel da:P haha Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 29. Oktober 2007 Del Skrevet 29. Oktober 2007 Nå som vi er ferdig med hjemmekampene for i år kan vi ta en titt på denne igjen. Viser at det er 22-6 i favør syd. Dog nå på høsten scoret vi to mål både mot Lillestrøm og Aalesund i "galt" mål. Så vidt jeg kommer på i farten har vel allde de seks målene i "galt" mål kommet i 2. omgang! Så er det jo noen som sier at det kan ha noe med $$ å gjøre. Ikke fullt så overlegent der, men 15-6 i favør av det målet vi står ved. Dessuten er det jo en kamp igjen borte. Også her har alle målene i "galt" mål kommet i 2. omgang! Totalt har vi 15 mål i første, og 33 i andre, men mot egne supportere står det 15-21, står det 0-12 den andre veien. 15-21 er ikke en forskjell som er så stor, spesielt med tanke på at det normalt scores flere mål i 2. omgang. 0-12 er derimot oppsiktsvekkende. Så får vi se om hva som skjer på lørdag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 4. Desember 2007 Del Skrevet 4. Desember 2007 Laget en liten tabell basert på antall poeng de forskjellige lagene i TL har sanket i snitt de siste to rundene. Dette som en liten pekepinn på hvor bra de forskjellige er i innspurten; kanskje den viktigste delen av alle utholdenhetsgrener. Siste runde alene blir for snaut og tilfeldig, mens de siste 2 blir en hjemme- og en bortekamp på hvert lag. Denne listen åpenbarer faktisk noe litt snodig... Tabell over de to siste kampene i sesongene 1995-2007 1 RBK 3,92 (51/13) 2 Stabæk 3,75 (45/12) 3 LSK 3,62 (47/13) 4 Brann 3,31 (43/13) 5 VIF 3,18 (35/11) 6 Fredrikstad 3 (12/4) 6 Hødd 3 (3/1) 8 KIL 2,8 (14/5) 9 Tromsø 2,92 (35/12) 10 Bodø/Glimt 2,91 (32/12) 11 Odd 2,78 (25/9) 12 Sogndal 2,5 (15/6) 13 Viking 2,46 (32/13) 14 Haugesund 2,33 (7/3) 14 Moss 2,33 (14/6) 16 Lyn 2,25 (18/8) 16 Molde 2,25 (27/12) 18 Start 2,14 (15/7) 19 Bryne 2 (8/4) 19 Godset 2 (12/6) 19 Sandefjord 2 (4/2) 22 Ham-Kam 1,5 (6/4) 23 Aalesund 1,33 (4/3) 24 Skeid 1 (3/3) 25 Strindheim 0 (0/1) Er det noen gang man trenger en bred stall, er det her på tampen av sesongen. At de tradisjonelt beste og største klubbene gjør det såpass bra på slutten er således ingen overaskelse, men dette viser med tydelighet at dette ikke bare er prat, men en reell pekefinger til de som tror man kan leve med en smal stall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 4. Desember 2007 Del Skrevet 4. Desember 2007 Laget en liten tabell basert på antall poeng de forskjellige lagene i TL har sanket i snitt de siste to rundene. Dette som en liten pekepinn på hvor bra de forskjellige er i innspurten; kanskje den viktigste delen av alle utholdenhetsgrener. Siste runde alene blir for snaut og tilfeldig, mens de siste 2 blir en hjemme- og en bortekamp på hvert lag. Denne listen åpenbarer faktisk noe litt snodig... Tabell over de to siste kampene i sesongene 1995-2007 1 RBK 3,92 (51/13) 2 Stabæk 3,75 (45/12) 3 LSK 3,62 (47/13) 4 Brann 3,31 (43/13) 5 VIF 3,18 (35/11) 6 Fredrikstad 3 (12/4) 6 Hødd 3 (3/1) 8 KIL 2,8 (14/5) 9 Tromsø 2,92 (35/12) 10 Bodø/Glimt 2,91 (32/12) 11 Odd 2,78 (25/9) 12 Sogndal 2,5 (15/6) 13 Viking 2,46 (32/13) 14 Haugesund 2,33 (7/3) 14 Moss 2,33 (14/6) 16 Lyn 2,25 (18/8) 16 Molde 2,25 (27/12) 18 Start 2,14 (15/7) 19 Bryne 2 (8/4) 19 Godset 2 (12/6) 19 Sandefjord 2 (4/2) 22 Ham-Kam 1,5 (6/4) 23 Aalesund 1,33 (4/3) 24 Skeid 1 (3/3) 25 Strindheim 0 (0/1) Er det noen gang man trenger en bred stall, er det her på tampen av sesongen. At de tradisjonelt beste og største klubbene gjør det såpass bra på slutten er således ingen overaskelse, men dette viser med tydelighet at dette ikke bare er prat, men en reell pekefinger til de som tror man kan leve med en smal stall. I samme periode har alle kamper gitt følgende gjennomsnitt: 1 Rosenborg 2,09 2 Brann 1,59 3 Stabæk 1,59 4 Lillestrøm 1,58 5 Viking 1,55 6 Molde 1,54 7 Odd 1,38 8 Vålerenga 1,34 9 Tromsø 1,32 10 Lyn 1,30 11 Bodø/Glimt 1,28 12 Fredrikstad 1,26 13 HamKam 1,19 14 Strømsgodset 1,15 15 Kongsvinger 1,15 16 Moss 1,12 17 Aalesund 1,09 18 Hødd 1,08 19 Start 1,05 20 Sogndal 1,05 21 Bryne 0,98 22 Haugesund 0,95 23 Sandefjord 0,92 24 Skeid 0,87 25 Strindheim 0,65 Jeg har forsøkt å se hvem som har gjort det vesentlig anderledes i sluttfasen enn i det totale: Vinnere (som har gjort det bedre enn totalen de to siste rundene Hødd 12 Sogndal 8 Kongsvinger 7 Fredrikstad 6 Haugesund 6 Tapere Molde -11 HamKam -9 Viking -8 Lyn -6 Aalesund -6 Strømsgodset -5 Tallene er endret plassering mellom tabellen til DUB og tabellen over alle kamper (basert på gjennomsnittspoeng). Stabæk går en plass opp i de to siste rundene sammenlignet med totaltabellen. Konklusjon? Tja. Molde, Viking og Lyn har vel i perioden 1995-2007 hatt bredere stall enn Hødd, Sogndal og Kongsvinger... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 4. Desember 2007 Del Skrevet 4. Desember 2007 Jepp, jeg skjønte heller ikke hva den skulle bevise med at bred stall er en fordel på slutten av sesongen (dog tviler ikke på at det er en fordel med bred stall). Hvis det var et hint til Stabæks stall så blir det jo fall siden vi er helt i toppen her. Og som Albert sier Hødd, Sogndal og Kongsvinger har vel ikke hatt bredere stall enn Molde, Viking og Lyn (Hødd er det vel egentlig litt snevert grunnlag for å ta med her, men). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 5. Desember 2007 Del Skrevet 5. Desember 2007 Hødd har jo bare én sesong i denne tabellen, og blir sånnsett vanskelig å ta med i betraktningen ja. Samme med Stindheim (sisteplass). Stabæk har jo i flere sesonger hatt en rimelig bred stall også (sammenlignet med andre TL-klubber i sin samtid), så vi har nytt godt av det. At dette bare er en morsom greie, og ikke seriøs videnskap er jo en annen sak. Og Kongsvinger f.eks var faktisk ikke så helt borte som mange kanskje tror. Hadde flere sesonger med brukbare resultater. At de slår ut såpass godt på denne fremvisningen kan være like tilfeldig som det kan være at laget faktisk hadde en rimelig bred stall. Kjenner ikke laget inngående, men vet jo at Tran, Riseth, Langnes og Berstad var der rundt denne tiden, så noe kvalitet var det vel. At Lyn, Ham-kam, Godset og Aalesund blir fremhevet blandt "taperne" i Alberts tabell synes jeg henger godt sammen med min teori også. Disse har vel ikke vært de lagene med størst ressurser i denne perioden. At Viking gjør det såpass dårlig overrasker mest. De som står som "vinnere" er kun lag som har få sesonger i toppen, og således de med dårligst grunnlag til å bedømmes også. Men det viser klart en svakhet med opplegget mitt! En bred stall vil være bedre rustet mot karantener og skader, som gjerne er et større problem i sluttfasen enn tidligere i sesongen. Jeg tenkte kanskje dette ville visualisere dette noe, uten å gå grundigere igjennom det. Synes iallefall det er fint å se at Stabæk har tradisjon for å avslutte sesongen bra da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 5. Desember 2007 Del Skrevet 5. Desember 2007 Det er klart bred stall påvirker resultatene, og det er klart at god økonomi i det lange løp har betydning. Men jeg tror egentlig ikke at utvalget med de to siste serierundene beviser det. Det er også andre ting som slår ut mot slutten, særlig karantener. Et fair-spillende lag med tynn stall kan ha fordel mot rike råtasser (Viking?) som mister spillere i de siste rundene. Det mest kritiske i forhold til tynn/bred stall er selvsagt skader. Det hadde vært interessant å finne ut når i sesongen det er mest skader. Det er ikke sikkert at det er mot slutten; de som har overlevd tjue harde seriekamper er kasnkje så godt trent at de er mindre skadeutsatt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå