Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

utestengt neste kamp (gule kort) eller har han bare fått 2???

hvem da?

Pontus, og han har bare to gule.

jeg mente bare at han burde starte fordi det var en som hadde satt opp bakre firern med mms-mike-iao-stenvoll

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en litt tung dag som denne - på leit etter noe positivt, så kan enkelte kanskje finne trøst i at Viborg tapte 0-5 i går.

Hjemme.

Og han ble byttet ut denne gangen også.

Litt gøy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når det er sagt så var det andre som også provoserte. Sikkert noen som fikk med seg at jeg ble fulgt med av vakter i andre omgang etter at jeg ble sint å skrek til noen voksne forran meg.

Denne mannen som provoserte meg sto forran meg med kona si.

Det som ble sagt i pausen var at han hadde bodd i Bærum i flere år å heiet på begge lag.

Merkelig da at han jubler for Brann og etter kampslutt kommer han inn med Brann T-skjorte og applauderer.

Det er strengt tatt ikke lov å provosere på den måten under kamp når han står blant oss.

Vi har da vært flere steder hvor det har blitt kastet ut supportere for det andre laget.

Det er noe vi aldri tolererer.

I 1 omgang jubla han for Branns første mål, jeg ble utrolig sint.

Jeg ba han stikke til helvette og komme seg ut fra stadion umiddelbart.

Han sto å lo og jeg ble mer provosert. Det kan være lett å si at man bare skal overse det, men i kampens hete er ikke det lett å tenke på.

Da jeg ble sint på han, begynte en dame ved siden av å blande seg inn og hun spurte om det ikke var lov til å ha med seg venner på fotballkamp. Jeg svarte at det er selvfølgelig lov, men det er ikke tillatt å blande seg inn i de andres supporterfelt og applaudere motsatt lag. Jeg sa til hun at hvis hun ikke visste det så hadde hun aldri vært på en fotballkamp før. Jeg ble mer sint å dyttet til hun i ryggen, hun gikk også på krykker. Hun ble sint og pratet til mannen sin.

Han var godt i 60 årene og ble sint og skrek mot meg: Hva faen er problemet ditt? Hva driver du med? Det tar meg nøyaktig 3 sekunder å kaste deg ut over gjerdet.

Javell sa jeg, flott da.

Jeg blir overhodet ikke redd av sånt, blir bare provosert og irritert, SINT!!!

I pausen hadde han sagt til kjæresten min at jeg så ikke ut og at kjæresten min heller ikke gjorde det. Da lurer jeg egentlig på hva det har med saken å gjøre. INGENTING!

Han hadde også sagt at foreldrene mine overhodet ikke hadde klart å oppdra datteren sin på en riktig måte..

Fullstendig latterlig. Håper vi treffes igjen!!

Jeg ventet til pausen med å gå til politi og vakter. Jeg sa ifra og gikk ikke opp igjen på tribunen i 2 omgang. Sto nede på bakken.

Denne mannen som var Brann supporter ble nektet adgang til tribunen og jeg ble fulgt med på av vaktene.

Synes hvis det er tilfelle at han er en kjenning av mange, at det ikke blir sagt ifra og at det ikke blir sagt noe imot dette.

For min del spiller det ingen rolle om han er en av oss eller ikke, så lenge han provoserer med å juble for hjemmelaget.

Det er sånt det blir bråk av, noe jeg ikke egentlig er intressert i.

Jeg vil ikke bli sett på som en bråkmaker, for jeg har aldri vært i noe bråk før, men slike ting provoserer meg, og det renner fullstendig over for meg.

Ellers var det leit med kampen, men vi skal ta Enga neste helg. Uten bråk!=P

Endret av cathrine
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble mer sint å dyttet til hun i ryggen, hun gikk også på krykker. Hun ble sint og pratet til mannen sin.

Han var godt i 60 årene og ble sint og skrek mot meg: Hva faen er problemet ditt? Hva driver du med? Det tar meg nøyaktig 3 sekunder å kaste deg ut over gjerdet.

Javell sa jeg, flott da.

I pausen hadde han sagt til kjæresten min at jeg så ikke ut og at kjæresten min heller ikke gjorde det. Da lurer jeg egentlig på hva det har med saken å gjøre. INGENTING!

Han hadde også sagt at foreldrene mine overhodet ikke hadde klart å oppdra datteren sin på en riktig måte..

Du ble så sint over at en brannsupporter feiret en brannscoring at du dyttet en eldre dame på krykker i ryggen? leser jeg virkelig riktig?

Når ble det forbudt å ha med venner på kamp som holder med det andre laget? takt og tone tilsier selvsagt at man toner litt flagg, men ærlig talt, vi må da kunne tåle at folk som heier på stabæk har med seg venner på kamp som holder med vår motstander. Jeg har en kamerat som holder med vålerenga som jeg har invitert med på kamp neste helg. Er det noe sted jeg bør søke om tillatelse til å ha han med? Dette regelverket om at du ikke kan se kamper med venner som holder med det andre laget er helt ukjent for meg.

er klar over at bergensere av og til kan være vel tunge å svelge, men man bør skjønne at en på krykker ikke er helt fit for fight, kanskje ikke har allverdens av balanse og at en liten knuff på en som trenger krykker faktisk fort kan gå riktig galt for seg. Jeg håper jeg slipper å høre om episoder der man dytter handicappede i ryggen pga sånne ting i framtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble mer sint å dyttet til hun i ryggen, hun gikk også på krykker. Hun ble sint og pratet til mannen sin.

Javell sa jeg, flott da.

Du ble så sint over at en brannsupporter feiret en brannscoring at du dyttet en eldre dame på krykker i ryggen? leser jeg virkelig riktig?

Når ble det forbudt å ha med venner på kamp som holder med det andre laget? takt og tone tilsier selvsagt at man toner litt flagg, men ærlig talt, vi må da kunne tåle at folk som heier på stabæk har med seg venner på kamp som holder med vår motstander. Jeg har en kamerat som holder med vålerenga som jeg har invitert med på kamp neste helg. Er det noe sted jeg bør søke om tillatelse til å ha han med? Dette regelverket om at du ikke kan se kamper med venner som holder med det andre laget er helt ukjent for meg.

er klar over at bergensere av og til kan være vel tunge å svelge, men man bør skjønne at en på krykker ikke er helt fit for fight, kanskje ikke har allverdens av balanse og at en liten knuff på en som trenger krykker faktisk fort kan gå riktig galt for seg. Jeg håper jeg slipper å høre om episoder der man dytter handicappede i ryggen pga sånne ting i framtiden.

Du misforstår. Var du ikke på kampen kanskje?

Har du aldri vært på en kamp hvor det har blitt provoserende med tilhengere fra det andre laget som står blant deg???

Som jeg skrev så blandet den dama seg inn og var frekk, LES..

Jeg dyttet hun heller ikke sånn som det høres ut at hun datt eller noe, men en litt kraftig klaps i ryggen.

Jeg har ikke sagt at det er forbudt å ha med seg venner på kamp, men når disse ''vennene'' provoserer er det noe annet. Jeg har ikke noe imot at man har med seg venner på kamp, men da burde dem holde kjeft om dem ikke holder med laget vårt. Hvis du ikke skjønner dette, er det rett å slett ditt problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig ingen regler i mot generellt sett, men supporternes felt holder man seg unna når man har med venner som heier på motsatt lag og da bør man selvfølgelig også vurdere en "nøytral" plassering på arenaen på bortekamp, ikke bortelagets supporterfelt (fordi der var det billigere og enkere å få billetter).

Din venn har selvfølgelig INGENTING på Stabæk Supports felt å gjøre på søndag, men det vet du jo for der må man være medlem for å stå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi hadde med oss en Enga-kompis på feltet vårt på Ullevål tidl i år, er man litt oppegående så skjønner man da at man som "fi" hos bortefansen skal holde en litt lav profil og ikke juble hemningsløst når laget ditt scorer. Man kan jo også bruke hodet litt videre og sette seg litt bak og vekk fra sentrum $$. Han satt faktisk igjen med en veldig godt inntrykk av supporterne våre, -de lagde liv, ikke bråk.

Selvfølgelig skal det være mulig å ta med seg venner på sånt, men da er man liksom ansvarlig for de man tar med.

Det finnes det jo tullinger, som kanskje han fra i går var, ikke vet jeg, jeg var ikke der, og selvfølgelig blir man provosert. Men selv om man er deppa og forbanna, uansett så bevarer man selvkontrollen. Det er aldri noen unnskyldning at man ble provosert. Klarer man ikke dette, er det kanskje på tide å trappe litt ned? Sier dette bare generelt jeg, den episoden der i går vet jeg som sagt ingenting om..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker selsomt.

Uansett hvem jeg holder med, hvor jeg står, hvem jeg er eller hvilken setting jeg er i - hadde noen klapset/ dyttet til min frue på krykker, så hadde det svartnet.

Jeg tror du var heldig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker selsomt.

Uansett hvem jeg holder med, hvor jeg står, hvem jeg er eller hvilken setting jeg er i - hadde noen klapset/ dyttet til min frue på krykker, så hadde det svartnet.

Jeg tror du var heldig.

enig. Hadde det vært meg eller mine hadde du fått deg en på trynet cathrine, kjerring eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi hadde med oss en Enga-kompis på feltet vårt på Ullevål tidl i år, er man litt oppegående så skjønner man da at man som "fi" hos bortefansen skal holde en litt lav profil og ikke juble hemningsløst når laget ditt scorer. Man kan jo også bruke hodet litt videre og sette seg litt bak og vekk fra sentrum $$. Han satt faktisk igjen med en veldig godt inntrykk av supporterne våre, -de lagde liv, ikke bråk.

Selvfølgelig skal det være mulig å ta med seg venner på sånt, men da er man liksom ansvarlig for de man tar med.

Det finnes det jo tullinger, som kanskje han fra i går var, ikke vet jeg, jeg var ikke der, og selvfølgelig blir man provosert. Men selv om man er deppa og forbanna, uansett så bevarer man selvkontrollen. Det er aldri noen unnskyldning at man ble provosert. Klarer man ikke dette, er det kanskje på tide å trappe litt ned? Sier dette bare generelt jeg, den episoden der i går vet jeg som sagt ingenting om..

Selvfølgelig er det en unnskyldning at man blir provosert! Hvis en kar hadde sagt til deg at du så ut som en **** og moren din og hele familien, dama var neandertalere og det styggeste han noen gang hadde sett så synes væffal jeg at du har fullt lov til å kline til.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker selsomt.

Jeg tror du var heldig.

enig. Hadde det vært meg eller mine hadde du fått deg en på trynet cathrine, kjerring eller ikke.

Så du synes at det er greit ved visse omstendigheter å slå damer? Faen for et tåpelig innlegg, trodde alle hadde lært at man ikke slår damer, sånn gjør man ikke. Man vurderer det ikke engang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en unnskyldning at man blir provosert! Hvis en kar hadde sagt til deg at du så ut som en **** og moren din og hele familien, dama var neandertalere og det styggeste han noen gang hadde sett så synes væffal jeg at du har fullt lov til å kline til.

Det er vel kanskje derfor jeg aldri kommer til å stemme deg inn et sted du kan vedta lover :D

Seriøst; fyren oppførte seg som en drittsekk, men som i resten av samfunnet så gjør ikke det verken han eller kona til fritt vilt for Cathrine eller andre som blir provosert.

Mitt spørsmål er egenltig hvorfor ingen reagerer med en ang og får vaktene til å ta folka med ut? Eller kontakter turansvarlig eller noen i styret som kan gjøre en mer offisiell henvendelse. Å dytte/slå/skyte med pistol er uansett ikke løsningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei lille gutt, nå må du ikke forveksle bussen du kjørte til Bergen med den tøffe russebussen du kjørte for litt siden.

Er selvfølgelig noe helt annet å bli personlig angrepet og æreskjelt, men du må tåle den rød skjorta foran deg som står og jubler, da får man heller be vaktene fjerne karen eller flytte seg selv. Eller holde det på et slenge-dritt-nivå. Men greit å huske på at du er der for å støtte laget ditt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor slo du ikke karen i stedet? Uansett hvor mye hun blander seg, hvor frekk hun er, hvor stygg og dum og teit hun er, så slår man bare ikke folk på krykker. Dask eller ikke. Vi skal klare å holde oss så gode at vi skjeller ut folk på en ordentlig måte, framfor å dytte\skubbe\skumpe og slenge dritt om utseende. Jeg så han karen på vei ut, og jeg er helt enig i at han provoserte unødvendig. Men ta karen da, ikke dama! Hadde du skubba til noen på krykker jeg hadde med meg på kamp (selv om jeg hadde vært idiot og tatt denne vennen med på vårt felt) hadde jeg mista kontrollen også. Hun gjorde ikke annet enn å forsvare ham hun var der med, hvem ville ikke gjort det?

ØyvindW, husk at det som gikk på utseendet ble sagt etter at hun var skubba til. Og jeg synes såklart man ikke har lov til å "kline til" bare fordi noen provoserer deg. Da tror jeg visse personer blant oss burde følt seg litt utrygge. Du bygger liksom ikke broer ved å brenne dem. Toleranse!

Det renner mye hett blod i oss ved flere anledninger. Som da vi ropte og vinket på politiet, og de bevisst lot være å komme selv om jeg hadde øyekontakt med flere av dem, hadde jeg lyst til å knuse seter og pælme dem rett på dem. For faen så rett jeg hadde til akkurat det. Men så gjorde jeg heller ikke det, jeg bare kranglet litt med dem etterpå. Og fikk sannsynligvis mer ut av det enn om jeg hadde gjort det første.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent juridisk er det å bli provosert en unnskylding for vold jamført Bærumsgutten som ble slått ned uten at person som slo fikk straff. Grunnen var at Bærumsgutten har vært "provoserende" i sin oppførsel.

Videre synes jeg det er en forferdelig uting at vi blander supportere slik vi gjør i Norge. Det er bare et tidspørsmål før noen blir alvorlig skadet eller i verste fall drept. Jeg vet at jeg personlig har vært veldig nær å fly på flere bortesupportere på Nadderud og jeg hadde neppe reagert veldig forskjellig fra Chatrine hadde jeg stått sammen med dere i Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så fint at vi står sammen her da.. Ehh..

Gleder meg bare til det er deres tur til å bli provosert. Det er lett å si at man ikke skal bli det, men under kampen tenker du OVERHODET ikke på det.

Dessuten dramatiserte jeg det litt med å slå til, men samme det.

Er jo tydeligvis ingen som står sammen her såå.. Mannen hennes var også frekk å han var godt i 60 årene å truet med å kaste en 18 års gammel jente som meg over gjerdet? Er det noe mer voksent? Jaja, tolk det som dere vil.

Gidder ikke sutre noe over at han hadde slengt dritt om meg i pausen så han skulle prate litt høyt så faren min hørte det. Dessuten hadde da han fått seg en smekk om han hadde rørt meg. sånn er det bare.

Og det var en her som blandet inn pistol? Hvor kommer det fra? Dette var overhodet innen kriminell episode med skytevåpen.. Herregud...

La oss bare glemme hele saken å se frem imot neste match..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart vi står sammen, om å støtte laget. Om enkeltpersoner havner i noe bråk vil jeg selvsagt ikke hodeløst støtte den med blaa drakt, vi har ikke alltid rett selv om vi er enige om en del ting.

Det er klart jeg kan la meg provosere, men jeg slår, dytter, skyter, skubber aldri først. Når det først skal synke til lavmål, konsentrerer jeg meg mer om å avslutte det, framfor å starte det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei lille gutt, nå må du ikke forveksle bussen du kjørte til Bergen med den tøffe russebussen du kjørte for litt siden.

Er selvfølgelig noe helt annet å bli personlig angrepet og æreskjelt, men du må tåle den rød skjorta foran deg som står og jubler, da får man heller be vaktene fjerne karen eller flytte seg selv. Eller holde det på et slenge-dritt-nivå. Men greit å huske på at du er der for å støtte laget ditt.

Jeg sier ikke at jeg ville gjort det hvis jeg hadde blitt provosert, men jeg hadde skjønt den personen som gjorde det.

Jeg kunne dessverre ikke være med til Bergen og satt derfor ikke på med noen buss opp dit. At du blander russebusser og "lille gutt" inn betyr vel bare at du ikke har flere argumenter? Hva gjorde egentlig du i Mai måned? Jeg hadde det dritmorro, og er sikker på at jeg hvertfall hadde det bedre enn deg.

Alle har hver sin mening og hvis noen hadde kalt kjæresten min hore(et eksempel på provosering) og sagt det om og om igjen sånn at hun hadde vært ubekvem og denne mannen som sa dette til hun ikke ville holde opp, ville jeg da følt at jeg måtte stille opp for hun. Takkfornå

Jeg er alltid på kampene for å støtte laget mitt, det er slettes ikke noe du trenger å minne meg på. Hvis du vil slenge mer dritt til meg kan du pm'e meg.

Helt enig med msp at dette ikke har noe i denne tråden å gjøre, og jeg melder meg ut av diskusjonen i denne tråden.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider

så fint at vi står sammen her da.. Ehh..

Gleder meg bare til det er deres tur til å bli provosert. Det er lett å si at man ikke skal bli det, men under kampen tenker du OVERHODET ikke på det.

Dessuten dramatiserte jeg det litt med å slå til, men samme det.

Er jo tydeligvis ingen som står sammen her såå.. Mannen hennes var også frekk å han var godt i 60 årene å truet med å kaste en 18 års gammel jente som meg over gjerdet? Er det noe mer voksent? Jaja, tolk det som dere vil.

Gidder ikke sutre noe over at han hadde slengt dritt om meg i pausen så han skulle prate litt høyt så faren min hørte det. Dessuten hadde da han fått seg en smekk om han hadde rørt meg. sånn er det bare.

Og det var en her som blandet inn pistol? Hvor kommer det fra? Dette var overhodet innen kriminell episode med skytevåpen.. Herregud...

La oss bare glemme hele saken å se frem imot neste match..

Selvfølgelig er det naturlig å bli provosert i en slik situasjon.

Det er en grunn til at man skiller supportere på en tribune og har man med seg en gjest fra bortelaget som oppfører seg slik som beskrevet fortjener han ganske enkelt å bli kasta ut av det blaa feltet.

Og selvfølgelig søtter man en i blaa drakt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Brann - Stabæk
  • Opprett ny...