Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du misforstår. Var du ikke på kampen kanskje?

Har du aldri vært på en kamp hvor det har blitt provoserende med tilhengere fra det andre laget som står blant deg???

Som jeg skrev så blandet den dama seg inn og var frekk, LES..

Jeg dyttet hun heller ikke sånn som det høres ut at hun datt eller noe, men en litt kraftig klaps i ryggen.

Jeg har ikke sagt at det er forbudt å ha med seg venner på kamp, men når disse ''vennene'' provoserer er det noe annet. Jeg har ikke noe imot at man har med seg venner på kamp, men da burde dem holde kjeft om dem ikke holder med laget vårt. Hvis du ikke skjønner dette, er det rett å slett ditt problem.

Ja, jeg håper virkelig jeg misforstod. Nei, var ikke på kampen.

Men hvor går grensene for provokasjon her? Er det virkelig å gå for langt å vise begeistring over at laget man holder med scorer?

Jeg har ikke verdens lengste lunte, men jeg har foreløpig klart å beholde fatningen over andre lags supporteres feiringer. Det er nok mitt problem at jeg ikke tør å ta med venner som holder med andre lag på nadderud av frykt for mine medsupporteres intoleranse, men sånn i det store bildet ser jeg det ikke som om jeg har et problem. Jeg har etterhvert klart å forsone meg med det faktum at ikke alle kommer til å heie på stabæk når jeg går på kamp, i sær på bortebane. Og jeg har liten tro på samfunn der du enten må mene det samme som alle andre eller holde kjeft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du misforstår. Var du ikke på kampen kanskje?

Har du aldri vært på en kamp hvor det har blitt provoserende med tilhengere fra det andre laget som står blant deg???

Som jeg skrev så blandet den dama seg inn og var frekk, LES..

Jeg dyttet hun heller ikke sånn som det høres ut at hun datt eller noe, men en litt kraftig klaps i ryggen.

Jeg har ikke sagt at det er forbudt å ha med seg venner på kamp, men når disse ''vennene'' provoserer er det noe annet. Jeg har ikke noe imot at man har med seg venner på kamp, men da burde dem holde kjeft om dem ikke holder med laget vårt. Hvis du ikke skjønner dette, er det rett å slett ditt problem.

Men hvor går grensene for provokasjon her? Er det virkelig å gå for langt å vise begeistring over at laget man holder med scorer?

I denne situasjonen, utvilsomt. Det er en grunn til at vi får et eget felt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en grunn til at vi får et eget felt.

Selvsagt. Er ikke lurt å blande for mye når det er så motstridende følelser ute og går. Men man må kunne tåle en og annen som holder med det andre laget i følget av en venn som holder med vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt. Er ikke lurt å blande for mye når det er så motstridende følelser ute og går. Men man må kunne tåle en og annen som holder med det andre laget i følget av en venn som holder med vårt.

I prinsippet synes jeg ikke det, da det er et felt for bortesupportere. Allikevel er det vel bortimot umulig å sikre seg mot det, og således bør man kanskje tåle at de er der. Men ikke faen om jeg vil se/høre noe til de på feltet vårt. Skal de først være der bør de ha vett nok til å holde munn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Cathrine sier, denne sidedebatten om Brannkampen er avsluttet.

PS: Du må har medlemskort for å komme til vårt felt på Nadderud, så dette ville ikke bli et problem der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei man MÅ faktisk ikke det så lenge det dreier seg om feltet for burtesupportere eller hjemmesupportere, over alt ellers så JA. Utenfor, på puben og på øvrige sitteplasser på tribunen, men det er jo mange måter å forholde seg til problemet på. Provosering og dytting er ikke en god måte, men noen ganger så går det litt over styr for mange av oss.

Stabæk Support viser bort bortelagets tilhenger fra vårt felt uten unntak (altså barn, gamle, krykker eller venner av våre medlemmer). På bortekamp vil vi i de fleste tilfeller be vaktene der om å gjøre det samme og det etterfølges. Det er selvfølgelig en fordel at slike henvendelser gjøres på en ryddig måte, og da er turansvarlig (eller evt edru styremedlemmer i $$) rette personen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig underholdende å lese hva disse bedre-viterne som ikke en gang var på kampen har å si...

Ja, faktisk! Ellers kan vedkommende pakke seg langt vekk til et annet felt enn bortefeltet. Du skal ikke banne i kirken..

Det er nok mitt problem at jeg ikke tør å ta med venner som holder med andre lag på nadderud av frykt for mine medsupporteres intoleranse

Du kan uansett ikke ta med disse på ss-feltet.. men dere kan jo gå og kose dere på hovis, eller kanskje på bortefeltet!! Så kan du juble når vi scorer og se hvordan folk reagerer..

Du har en innstilling som er så overbærende at det grenser til det kvalme :lol: (misforstå meg rett, ideelt skulle vel alle ment som deg men..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig underholdende å lese hva disse bedre-viterne som ikke en gang var på kampen har å si...

Ja, faktisk! Ellers kan vedkommende pakke seg langt vekk til et annet felt enn bortefeltet. Du skal ikke banne i kirken..

Det er nok mitt problem at jeg ikke tør å ta med venner som holder med andre lag på nadderud av frykt for mine medsupporteres intoleranse

Du kan uansett ikke ta med disse på ss-feltet.. men dere kan jo gå og kose dere på hovis, eller kanskje på bortefeltet!! Så kan du juble når vi scorer og se hvordan folk reagerer..

Du har en innstilling som er så overbærende at det grenser til det kvalme :lol: (misforstå meg rett, ideelt skulle vel alle ment som deg men..)

Var ikke klar over at jeg mistet taleretten siden jeg ikke var på kampen.

Satt med klanen på Vif-stabæk i år. Jublet da Daniel scorte, slapp fra det med et par blikk.

Ikke meningen å være overbærende, jeg bare synes man bør klare å håndtere at andre holder med det andre laget. At folk forsvarer grisete taklinger på våre spillere, ja, det kan være provoserende. Men at folk er glade for at laget deres scorer og vinner... ja, det må man kunne tåle. Hvis ikke får man mange anstrengte mandagslunsjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke meningen å være overbærende, jeg bare synes man bør klare å håndtere at andre holder med det andre laget. At folk forsvarer grisete taklinger på våre spillere, ja, det kan være provoserende. Men at folk er glade for at laget deres scorer og vinner... ja, det må man kunne tåle. Hvis ikke får man mange anstrengte mandagslunsjer.

Det er en forskjell på å spise lunsj med kolleger dagen etter kamp, og å stå rett ved siden av en som støtter det andre laget midt under kampen. Og ingen her sier at du mister taleretten fordi du ikke var på kampen, men det blir litt feil av deg å uttale deg om en situasjon du ikke opplevde, bare fordi du på generelt grunnlag mener man bør tåle ditt og datt.

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motstanderlaget scorer er det for meg personlig den vondeste opplevelsen på en fotballbane. Dette gjelder spesielt i kamper der mye er på spill. Det er en følelse av at verden går under og at din verste frykt er i ferd med å gå i oppfyllelse de første sekundene og minuttene etter at ballen er i mål. Når da folk står og jubler av glede og storkoser seg med det som nettopp har skjedd da blir jeg forbannet. Enda mer forbannet blir jeg når de befinner seg i nærheten av deg og verst blir det når de ser på deg med et fårete smil og øyne som smiler.

Jeg er heller ikke med på det å trekke en tråd mellom det som skjer med de to partene etter et mål under kamp og det som skjer rundt lunsjbordet på mandagen. Det som skjer under kamp er å gni salt i såret når det er på sitt vondeste og mest intense. Det som skjer rundt lunsjbordet er lett mobbing etter at den verste smerten har gitt seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motstanderlaget scorer er det for meg personlig den vondeste opplevelsen på en fotballbane. Dette gjelder spesielt i kamper der mye er på spill. Det er en følelse av at verden går under og at din verste frykt er i ferd med å gå i oppfyllelse de første sekundene og minuttene etter at ballen er i mål. Når da folk står og jubler av glede og storkoser seg med det som nettopp har skjedd da blir jeg forbannet. Enda mer forbannet blir jeg når de befinner seg i nærheten av deg og verst blir det når de ser på deg med et fårete smil og øyne som smiler.

Jeg er heller ikke med på det å trekke en tråd mellom det som skjer med de to partene etter et mål under kamp og det som skjer rundt lunsjbordet på mandagen. Det som skjer under kamp er å gni salt i såret når det er på sitt vondeste og mest intense. Det som skjer rundt lunsjbordet er lett mobbing etter at den verste smerten har gitt seg.

Støttes. Aggresjonen og frustrasjonen man opplever når motstanderen gåller kan være nok til å både lire av seg ukvemsord på kamp, eller gå utover inventaret hvis man ser den hjemme... ;)

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes. Aggresjonen og frustrasjonen man opplever når motstanderen gåller kan være nok til å både lire av seg ukvemsord på kamp, eller gå utover inventaret hvis man ser den hjemme... ;)

Kjenner meg igjen ja. Men mens inventaret får unngjelde når jeg sitter hjemme har jeg enda tilgode å gå løs på de som holder med de andre laget når jeg er på kamp. Det skal ligge en barriere der et sted, mellom det å la aggresjon få utløp på egne ting og utøvelse av vold og hærverk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om at jeg IKKE tåler at andre holder med det andre laget. Jeg forventer overhodet ikke at folk skal holde med Stabæk, men så lenge han sto forran meg å jubla for Branns scoring, skulle han holdt kjeft å holdt det inni seg. Verre er det ikke.

Tror uansett at mange av dere andre hadde blitt like sinte..

Dessuten var det etterpå denne mannen i 60 årene som var mest provoserende som sa at han skulle kaste meg over gjerdet. Det er temmelig barnslig det også.

Å hvorfor blandes det inn pistoler i denne saken? Det er så på landet som det kan få blitt.. Har aldri vært pratet noe om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Brann - Stabæk
  • Opprett ny...