Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er jo fullstendig håpløst at somen ikke ble hvilt mot lille Korsvoll i cupen.

Hvis han nå ikke er 100 % så er jo det en stor tabbe av Janne..

Siste før ferien!! VIKTIG!!!

Går for seier her, men har også en dårlig følelse. Godset er et godt bortelag og spiller kynisk, men effektivt. De har stjelt poeng som underdogs tidligere i år, og kan nok gjøre det igjen. Tror også gutta er litt for oppe om dagen, og tar litt lett på ting. Men klart vi er jo i flytsonen, så vi burde jo vinne her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alan sentralt er i beste fall et dristig eksperiment, og på grensen til naivt. Jeg frykter noe sånt vil føre til utrolig mange tapte førsteballer, og til dels mye overganger i mot. Det krever mye mer fysikk å skulle ligge inne sentralt og kjempe, enn hva det gjør for Alan å ligge ut mot krittet og kose seg. Somen og Alan er som dag og natt hva fysikk og spillestill angår.

Muligens kunne det ha blitt satt opp en arbeidssterk treet på midten, med feks Henning, Tom og Keller, da Godset heller ikke møter oss med flere enn tre. Alan kunne bli frisluppet opp som en trequartista, og sånn sett skapt ekstremt mye uro for Godsets midtbane og forsvar.

Men, jeg har på følelsen av at Mr. Somen starter i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror stabæk vinner 3-1. vi slo jo strømsgodset 3-0 en uke før sesongstart. da spilte de usedvanlig dårlig, jeg tippet at de skulle rykke ned, så tror de hever seg litt, tror pontus klarer å ta ut kovacs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om Tom Stenvoll har gjort det meget bra på backen i år betyr det slettes ikke at han kan bekle sentral midt. Dette er tross alt ikke football manager 07.

Nå ser det uansett ut som Somen blir klar og det blir 3 solide poeng inn på kontoen imorra :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om Tom Stenvoll har gjort det meget bra på backen i år betyr det slettes ikke at han kan bekle sentral midt. Dette er tross alt ikke football manager 07.

Nå ser det uansett ut som Somen blir klar og det blir 3 solide poeng inn på kontoen imorra :D

Tom har jo alltid vært vår lille potet, han spilte f.eks høyrekant på samme tid i fjor...

Hadde ikke forundret meg om Tom kunne bekledd sentral midtbane også!

Men nå som det ser ut osm Somen blir klar er det vel liten tvil om hvilket lag vi skal slå Godset med:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, nei, selvsagt er det ikke football manager 07. Men, Tom har spilt sentralt på midtbanen til Stabæk ved flere anledninger opp igjennom de 10 sesongene han har spilt i klubben. Han har alltid hatt evnen til å bekle ulike roller, og i den flytsonen han har vært i sålangt i år, så er jeg overbevist at han kan gjøre en solid jobb sentralt. Såvidt jeg kan erindre så var Tom midtbanespiller da han ble hentet inn i troppen sammen med Andreas Hauger, i 1998. Derfor kan jeg ikke skjønne hva som gjør dette til et Football Manager 07 forslag?

Hva er forslaget med Alan sentralt da?

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan sentralt er i beste fall et dristig eksperiment, og på grensen til naivt. Jeg frykter noe sånt vil føre til utrolig mange tapte førsteballer, og til dels mye overganger i mot. Det krever mye mer fysikk å skulle ligge inne sentralt og kjempe, enn hva det gjør for Alan å ligge ut mot krittet og kose seg. Somen og Alan er som dag og natt hva fysikk og spillestill angår.

Myggen hadde heller ikke all verdens fysikk, men var best sentralt. Kanskje Alan har ukjente sider som ballsnapper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, nei, selvsagt er det ikke football manager 07. Men, Tom har spilt sentralt på midtbanen til Stabæk ved flere anledninger opp igjennom de 10 sesongene han har spilt i klubben. Han har alltid hatt evnen til å bekle ulike roller, og i den flytsonen han har vært i sålangt i år, så er jeg overbevist at han kan gjøre en solid jobb sentralt. Såvidt jeg kan erindre så var Tom midtbanespiller da han ble hentet inn i troppen sammen med Andreas Hauger, i 1998. Derfor kan jeg ikke skjønne hva som gjør dette til et Football Manager 07 forslag?

Må si meg enig med deg. Det er langt bedre å foreslå Tom sentralt enn Keller og Alan. At Tom kan fungere som backup på sentral midtbane er ikke vanskeligere enn å legge sammen én pluss én. Hva de som foreslår Keller og Alan sentralt har lagt sammen av tall, og hvilken sum de kom frem til, er et større mysterium. Men så lenge Somen ser ut til å kunne spille, skal vi vel puste lettet ut for at vi ikke trenger finne ut av hva som ikke fungerer. Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med deg. Det er langt bedre å foreslå Tom sentralt enn Keller og Alan. At Tom kan fungere som backup på sentral midtbane er ikke vanskeligere enn å legge sammen én pluss én. Hva de som foreslår Keller og Alan sentralt har lagt sammen av tall, og hvilken sum de kom frem til, er et større mysterium. Men så lenge Somen ser ut til å kunne spille, skal vi vel puste lettet ut for at vi ikke trenger finne ut av hva som ikke fungerer.

De som forelår Keller sentralt registrerer vel bare at Jönsson bruker han der fra tid til annen og tenker at det derfor kanskje kan skje igjen. Du som setter Keller og Alan i samme klasse som sentrale midtbanespillere burde ikke snakke om hva som er mysteriumet her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom har jo alltid vært vår lille potet, han spilte f.eks høyrekant på samme tid i fjor...

Hadde ikke forundret meg om Tom kunne bekledd sentral midtbane også!

Men nå som det ser ut osm Somen blir klar er det vel liten tvil om hvilket lag vi skal slå Godset med:)

Helt sant at han har vært en potet. En ganske ræva potet hvis vi skal være helt ærlige her. Nå når vi dyrker han i en fast posisjon får vi se hvordan stabilitet kan løfte en spiller til et ukjent nivå. Begynne å putte Tom inn som sentral midtbane nå kan fort rive ned alt det han har bygd seg opp denne høsten. Da er det mye bedere å gi noen unggutter sjansen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som forelår Keller sentralt registrerer vel bare at Jönsson bruker han der fra tid til annen og tenker at det derfor kanskje kan skje igjen. Du som setter Keller og Alan i samme klasse som sentrale midtbanespillere burde ikke snakke om hva som er mysteriumet her.
Når har JJ brukt Keller sentralt? Du tenker kanskje på de periodene i løpet av enkelte kamper som Somen og Keller har endt opp i hverandres posisjoner, som JJ (eller var det Belsvik?) har uttalt seg negativ til og brukt som forklaring på at vi har falt i prestasjoner i perioder og sluppet motstanderen inn i kampen igjen?

At Tom har større forutsetninger for å spille sentralt enn Keller kan ikke være en kontroversiell påstand. Jeg er i hvert fall svært lite lysten på å få hjertet i halsen pga Kellers noe tvilsomme ferdigheter med ball, jeg tenker da spesielt på slurv i mottak og at han bruker for lang tid på å få kontroll på ballen til å kunne bidra konstruktivt i en sentral posisjon. Jo da, Keller kan sikkert brukes sentralt i en Hæstad-rolle, dvs krige til seg ballen for deretter å miste den igjen med en gang. Han har enkelt og greit ikke basisferdigheter til å håndtere en mer sentral rolle til noe mer enn minimumskravene. Det har derimot Tom, som er tryggere og raskere i ballbehandlingen. Basisferdighetene som har gjort han til den pålitelige poteten han er.

Å kalle Tom en ræva potet er forresten i drøyeste laget. Grunnen til at han er en såkalt potet er jo at han har gode basisferdigheter og ingen utpregete svakheter, som gjør at han er naturlig kapabel til å prestere jevnt godt i en rekke posisjoner. Og det er det han har gjort i alle år, prestert jevnt brukbart hvorenn han har blitt plassert, men selvsagt hever han seg når han får spille fast. Hvordan Tom plutselig skal miste alt han har av grunnteknikk, spilleforståelse osv bare av å spille en kamp som sentral midtbane kan jeg ikke forstå. Men jeg er naturligvis enig i at det ikke er ideelt å benytte han der. Som backup i krisesituasjoner, derimot, er han et bedre valg enn både Alan, Christian og Espen. At det kan være en bedre idé å la noen unggutter slippe til når flere av de faste er ute samtidig kan jeg imidlertid være enig i.

Uansett ser jo denne problemstillingen til å bli uaktuell i kampen mot Strømsgodset, og godt er det.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når har JJ brukt Keller sentralt? Du tenker kanskje på de periodene i løpet av enkelte kamper som Somen og Keller har endt opp i hverandres posisjoner, som JJ (eller var det Belsvik?) har uttalt seg negativ til og brukt som forklaring på at vi har falt i prestasjoner i perioder og sluppet motstanderen inn i kampen igjen?

At Tom har større forutsetninger for å spille sentralt enn Keller kan ikke være en kontroversiell påstand. Jeg er i hvert fall svært lite lysten på å få hjertet i halsen pga Kellers noe tvilsomme ferdigheter med ball, jeg tenker da spesielt på slurv i mottak og at han bruker for lang tid på å få kontroll på ballen til å kunne bidra konstruktivt i en sentral posisjon. Jo da, Keller kan sikkert brukes sentralt i en Hæstad-rolle, dvs krige til seg ballen for deretter å miste den igjen med en gang. Han har enkelt og greit ikke basisferdigheter til å håndtere en mer sentral rolle til noe mer enn minimumskravene. Det har derimot Tom, som er tryggere og raskere i ballbehandlingen. Basisferdighetene som har gjort han til den pålitelige poteten han er.

Å kalle Tom en ræva potet er forresten i drøyeste laget. Grunnen til at han er en såkalt potet er jo at han har gode basisferdigheter og ingen utpregete svakheter, som gjør at han er naturlig kapabel til å prestere jevnt godt i en rekke posisjoner. Og det er det han har gjort i alle år, prestert jevnt brukbart hvorenn han har blitt plassert, men selvsagt hever han seg når han får spille fast. Hvordan Tom plutselig skal miste alt han har av grunnteknikk, spilleforståelse osv bare av å spille en kamp som sentral midtbane kan jeg ikke forstå. Men jeg er naturligvis enig i at det ikke er ideelt å benytte han der. Som backup i krisesituasjoner, derimot, er han et bedre valg enn både Alan, Christian og Espen. At det kan være en bedre idé å la noen unggutter slippe til når flere av de faste er ute samtidig kan jeg imidlertid være enig i.

Uansett ser jo denne problemstillingen til å bli uaktuell i kampen mot Strømsgodset, og godt er det.

Keller spilte sentralt senest i forrige kamp etter at Somen måtte ut. Jönsson hadde da mulighet til å bruke Tom sentralt, men valgte altså Tom på kant og Keller sentralt. Men du har sikkert mye bedre forutsetninger enn Jönsson for å vurdere dette, selv om du (igjen) er bemerkelsesverdig alene i ditt syn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot Korsvoll? Den kampen så jeg ikke så jeg skal ikke kommenetere noe på det, annet enn at det beviser selvsagt ettertrykkelig at han er et naturlig valg på sentral midtbane i Tippeligaen...

Det var forresten superblaa som nevnte dette med Tom, jeg bare støttet han i det da det kom usaklig kritikk om at det var et Football Manager-forslag. Jeg mener det er mer gjennomtenkt å nevne Tom enn Alan og Keller i diskusjon om backup sentralt, og har fremdeles tilgode å lese argumentasjon på det motsatte. Så får du reagere hvordan du vil på det. Du kan jo si noe om hvorfor Keller bør foretrekkes sentralt i stedet for kun å antyde at det er skikkelig dust å være uenig.

At man er alene eller i mindretall om å mene noe betyr ikke at man tar feil. Historien viser det motsatte... Jeg var i midretall om å si at Alan må spille fast, så kommer han til å bevise at han er en av våre beste spillere, jeg var i mindretall om å mene at Somen burde flyttes inn sentralt, jeg var i mindretall om å påstå at det luktet flopp lang vei av PFO. Det kan jeg fint leve med. (Cockey enough for you?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot Korsvoll? Den kampen så jeg ikke så jeg skal ikke kommenetere noe på det, annet enn at det beviser selvsagt ettertrykkelig at han er et naturlig valg på sentral midtbane i Tippeligaen...

Det var forresten superblaa som nevnte dette med Tom, jeg bare støttet han i det da det kom usaklig kritikk om at det var et Football Manager-forslag. Jeg mener det er mer gjennomtenkt å nevne Tom enn Alan og Keller i diskusjon om backup sentralt, og har fremdeles tilgode å lese argumentasjon på det motsatte. Så får du reagere hvordan du vil på det. Du kan jo si noe om hvorfor Keller bør foretrekkes sentralt i stedet for kun å antyde at det er skikkelig dust å være uenig.

At man er alene eller i mindretall om å mene noe betyr ikke at man tar feil. Historien viser det motsatte... Jeg var i midretall om å si at Alan må spille fast, så kommer han til å bevise at han er en av våre beste spillere, jeg var i mindretall om å mene at Somen burde flyttes inn sentralt, jeg var i mindretall om å påstå at det luktet flopp lang vei av PFO. Det kan jeg fint leve med. (Cockey enough for you?)

Jeg forteller bare at Jönsson foretrekker å bruke Keller sentralt fremfor Tom, og da bør det være opp til deg å begrunne hvorfor du vet bedre enn han som ser spillerne på trening hver dag. At Keller ble foretrukket sentralt mot Korsvoll beviser på ingen måte at han er et naturlig valg der i Tippeligaen, men det beviser at treneren foretrekker han der. Bemerker at han kunne sette inn Stenersen da Somen måtte ut, men valgte altså å bruke Keller. Dessuten er ikke spørsmålet om han er et naturlig valg der, men om han er et bedre valg enn Tom. For vi kan vel begge være enige om at Tom heller ikke er et naturlig valg sentralt?

Keller bør etter min mening foretrekkes sentralt (isf Tom) fordi han har mer erfaring der, er bedre med ball, bedre offensivt og har bra løpskapasitet (selv om Tom også har det siste).

Mener ikke at det er dust å ha forskjellige meninger, men synes det blir tåpelig å gå så selvsikkert ut som du gjør (jfr. "At Tom har større forutsetninger for å spille sentralt enn Keller kan ikke være en kontroversiell påstand") når de fleste inkl. trenerne har motsatt oppfatning.

Off topic: Er enig i at det ikke nødvendigvis er feil selv om man er i mindretall. Ang. Alan var han ikke særlig god de to første sesongene, men at han hadde stort potensiale tror jeg ikke du var den eneste som innså. Vurderingen var heller om man skulle bruke en spiller som ikke var god nok, men som kunne bli det. At Somen burde flyttes inn sentralt var heller ikke særlig revlusjonerende, all den tid han stort sett har spilt sentralt tidligere i karrieren. Med PFOs bakgrunn var risken for flopp naturligvis til stede. Likevel valgte man å ta sjansen siden han faktisk har en del ferdigheter dersom han finner sin plass i laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

Hva med å fokusere på: Med seier mot godset er vi 15 poeng foran Enga!

Hvorfor sammenligne seg med Enga? Kan ikke se hvorfor de plutselig skulle bli farlige i toppkampen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

Hva med å fokusere på: Med seier mot godset er vi 15 poeng foran Enga!

Hvorfor sammenligne seg med Enga? Kan ikke se hvorfor de plutselig skulle bli farlige i toppkampen...

Fordi det verste som kan skje hvert år er at de ligger foran. Nå må det mirakel til for at det skrekkscenarioet skal slå til..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somen spilte på trening igår, så han skal være klar.

Vi trenger vår store ikke-smilende kameruner idag. Godset er et lag som liker å kjempe, og da bør vi ha noen som kan ta igjen når Alan klippes ned..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Somen spilte på trening igår, så han skal være klar.

Vi trenger vår store ikke-smilende kameruner idag. Godset er et lag som liker å kjempe, og da bør vi ha noen som kan ta igjen når Alan klippes ned..

haha ;) enig, men tror allan kan komme seg unna endel taklinger selv med et par finter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne kampen er det viktig å faktisk fokusere på samspillet, og ikke enkeltspillet. Godset, og ikke minst treneren deres, VET at vi har ekstremt gode enkeltspillere, og enkeltspillere er relativt lett å "pakke bort" i en kamp. Derfor MÅ samspillet på midtbanen og pallskog være spesielt bra akkurat i dag. Det er svært viktig å avslutte med en seier før ferien.

Til gjengjeld kan det være smart å faktisk tape en kamp idag, da vil kanskje spillerne være mer motivert på Brann Stadion etter sommerferien? Haha, skulle tatt seg ut å tape kampen med vilje for å slå Brann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk -Godset
  • Opprett ny...