Potter 2 494 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 Godt mulig vi kunne fått noen effekt ut av å bytte trener. Petter virker ikke så autoritær, han virker mer som en av gjengen blant spillerne. Vet ikke om det er positivt eller ikke, men jeg skulle gjerne hatt en som kjefta og smalt litt. Men så tror jeg vel egentlig ikke lenger at vi er noe bedre. Det er ikke lenger tilfeldig at vi taper 80% av kampene når det er spilt 20 kamper. Han var veldig aktiv på sidelinja i dag. Mye energi og stemmebruk helt til siste slutt. Petter meldte allerede før sesongen at det kom til å bli tøft, men at han skulle jobbe langsiktig over flere sesonger. Gi han ro og gi han støtte. Jeg har tro på Petter. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
halvorsen 31 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 http://www.forskning.no/artikler/2010/september/265186 Og med dette håper jeg vi kan legge trener-diskusjonen død, og heller støtte laget vårt og treneren vår! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 Amen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 Herregud så trist det er at denne debatten skal komme opp etter hvert. Føler Petter er ganske langt bak i rekka av personer vi skal skylde på for hvor vi er i dag. Vi rykker ned. Nedrykket var hugget i stein allerede før Petter kom. Skal vi sparke han for at han ikke klarte å gjennomføre mirakelet det ville vært å berge plassen? Jeg gleder meg til vi skal rule adecco neste år. Ansvaret for sportslig utvikling og resultater er vel grovt sett tredelt? Belsvik har ansvar for at spillerne og laget ikke viser noen som helst fremgang, IAO er ansvarlig for at vi har vært ekstremt dårlige til å signere gode og ikke minst riktige spillere siden han ble ansatt og styret har ansvar for at det er nettopp disse to som sitter i disse nøkkelstillingene. Alle disse fortjener også ros og respekt for håndteringen av enkelte utenomsportslige ting - enkelte av dem er dog selv opphav til flere av disse problemene de skal ha respekt for å ha håndtert godt - men på det sportslige har de levert til strykkarakter uansett hvor mye man bruker omstendigheter som unnskyldning. Spørsmålet består ikke utelukkende av hvorvidt vi har råd til å bytte ut noen i sportslig ledelse, det er også et spørsmål hvor lenge vi har råd til ikke å gjøre utskiftninger. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 Hva foreslår du? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 26. August 2012 Del Skrevet 26. August 2012 Ved siden av alt det ovennevnte: Vi har fortsatt et praktisk talt splitter nytt lag - spillerrelasjoner som må bygges opp, etc. Vi spiller på kanskje den vanskeligste bortebanen i hele Tippeligaen, det faktum at vi vant der i fjor bør ikke legges til grunn for noe spesielt, da vi er kun ett av tre lag som har slått Haugesund der i løpet av de tre siste årene... Vi har hatt et helt tåpelig dårlig bunnivå i tidligere sesonger også. Og, for n'te gang, hvem andre skal ta oss? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Hva foreslår du? Jeg har mine tanker, sikkert i likhet med de fleste andre som ønsker at Stabæk skal gjøre det bedre. Hvis du har kjøpt et gammelt vrak av en bruktbil, levert den på verksted til reparasjon, fått den igjen i enda verre stand enn den var da du leverte den fra deg og naboen din da bemerker at det var da en fryktelig dårlig jobb de hadde gjort med den, er det egentlig ikke så interessant å la naboen din begynne å skru selv om han ser at fagfolkene ikke gjorde en god jobb. Men man har kanskje lært at neste gang kjøper man ikke tjenester bare etter hvem som holder til nærmest og velger i stedet ut fra dokumentert kompetanse og referanser. Det er veldig få av oss som har kompetanse eller relevant erfaring og utdannelse til å inneha sportslige lederstillinger i toppfotballklubber, men vi kan uansett mene noe om jobben som gjøres i klubben og i hvilken grad de som sitter i disse stillingene strengt tatt var kvalifiserte på ansettelsestidspunktet eller om det viktigste kriterium syntes å være å rekrutere fra den indre sirkel av tidligere Stabæk-spillere og gamle kjente. Jeg synes ikke det bør være forbudt å kritisere noen i klubben og ha meninger om ting som kunne og burde vært gjort bedre; det går under engasjement og ønske om at Stabæk skal gjøre det best mulig og er etter min mening godt innenfor det akseptable. Å sette igang aksjoner/demonstrasjoner mot klubben eller enkeltpersoner ville derimot vært å gå langt over streken og dessuten helt meningsløst sånn som situasjonen er. Ingen grunn til å være redd for kritikk i noenlunne siviliserte former og moderate mengder. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Da er det vel bare å pakke sakene Petter. Du var en god målscorer men trener, det er du ikke.... Bare tull å legge skylden på Petter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. August 2012 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. August 2012 (endret) Hepp, Stabæk hadde noen få; krav til ny trener: 1) Fordi man så for seg at man kom til å ha et ungt lag med mer utviklingspotensiale enn rutine, ønsket man en trener med en oppbyggende lederstil. Ikke en autoritær brøleape med mer pisk enn gullrot i verktøykassa. 2) Man ønsket en trener som hadde en fotballfilosofi som var gjennkjennelig for Stabækpublikummet. Altså beholde "Stabækstilen". 3) Denne treneren måtte akseptere en egen lønn på rundt 1/3 part av gjennomsnittet blandt kollegene i ligaen. Han måtte også være forberedt på å bygge opp en ny tropp, uten penger til transfer og med et lønnsbudsjett som i utgangspunktet lå på omtrent halvparten av hva Sarpsborg 08 brukte på spillerlønninger i 2011. Hvilket da vel vil si at man lå på et nivå med en middels stor adeccoliga klubb. Det sier seg selv at det ikke var veldig attraktivt å ta jobben. Når man da får inn Belsvik som tross alle begrensningene går på jobben med en forbilledlig entusiasme, som han har beholdt tross alle nedturenen så skal vi være varsomme med å klage. Ja, vi kunne kanskje funnet en trener nedover i divisjonssystemet som kunne levert bedre resultater, men vi visste hva vi fikk med Belsvik og det var viktig i en tid hvor alt annet var usikkert. Administrasjonene slet tross alt med å holde nesetippen over vann her i hele vinter og jeg tror ikke noen av oss vet hvor mye jobb de har lagt ned. Samtidig skal vi som P7 er inne på ikke være redde for å kritisere, for det er mange ting som kunne vært gjort bedre. Kanskje særlig med tanke på strategi på overgangsmarkedet og det er ting i det strukturelle - særlig defensivt som burde vært mulig å løse i løpet av 7-8 måneder. Ting som Jonevret f.eks. fikset i løpet av et par uker i Viking. Det betyr ikke at vi trenger å tuppe Belsvik ut døra, men kanskje foreta en vurdering om vi skal droppe en spiller ekstra for å få på plass en dyktig assistentrener som kan utfylle Petter i hans rolle som hovedtrener? Endret 27. August 2012 av alltidblaa æøå - jeg gir aldri opp... 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Kudos til Petter B for å komme rakrygget bort til fansen etter kampen igår og beklage for innsatsen for gutta på banen. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Kudos til Petter B for Ã¥ komme rakrygget bort til fansen etter kampen igÃ¥r og beklage for innsatsen for gutta pÃ¥ banen. Det er veldig bra. Jeg har som Potter, tro pÃ¥ PB! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Hmmm, jeg vet jammen ikke jeg! PB virker åpenbart å være en sympatisk kar, men jeg kjenner ham jo ikke i det hele tatt. Ikke har jeg vært på treninger heller. At han har vanskelige arbeidsbetingelser er hevet over hver tvil. Men det jeg så av ham på TV i går var ikke greit, og det har ikke vært så bra tidligere heller. Han skylder rett og slett på gutta, og det kan da ikke være hans oppgave å påpeke at "når vi ikke vinner en eneste duell kan vi ikke vinne kamper" eller at "gutta må ikke begynne å spille først når vi ligger under med tre mål". Slik snakker trenere som har gitt opp, eller er på vei bort fra klubben. Det han burde si noe om er hvorfor det er slik, og ikke minst hva han skal gjøre med dette. Dette handler mye om forberedelser mot kamp og om å være mentalt til stede. Dette er trenerens hovedansvar når det er kollektiv svikt for alle. Når vi heller ikke har en eneste målsjanse i andre omgang, handler det også om mangel på innsats, struktur og taktikk. Det er også trenerens ansvar. Synes faktisk vi har vært stadig svakere utover i sesongen. De første kampene var de beste (Brann i generalprøven og AaFK), de siste har vært dårligst. Kampen mot Ulf var den dårligste jeg har sett av de blaa på laaaang tid (2-1 over det nest dårligste laget, der vår keeper var banens beste!). Jeg håper, men tviler på PB. Dessverre. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Skylder på gutta? Han sier rett ut hvorfor vi taper kampen og har helt rett. Når hele laget har en dårlig dag på jobb er ikke det PB sin skyld. Om du f.eks. har sett Rekdal etter en dårlig Aalesundkamp er PB sine ord barnemat i forhold. Hvordan du kan si at kampen mot Ulf var den dårligste på lang klarer jeg ikke skjønne. Første omgang var bra, i andre omgang så det ut til at vi bevisst la oss bakpå for å trygge seieren, som selvsagt førte til at Ulf fikk det meste av initiativet. Ingen god idé selvsagt, men det endte jo godt. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Selv om man ser veeeeeldig langt bak resultatet, så skal det godt gjøres å få en 2-1-seier til å bli verre enn f. eks et 0-4-tap der vi ikke prøver å spille fotball i 2. omg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Det inntrykket PB etterlot seg i går, var at det er det samme hva han gjør når alle gutta svikter. Mao at han ikke kunne noe for det dårlige resultatet. Alle skjønner at han ikke kan spille selv, og at dersom ingen gjør det han sier er han maktesløs. Om han er maktesløs, er det noe alvorlig galt med begge parter. Og om hele laget svikter i en hel omgang, er det åpenbart mye galt. Det interessante er hvorfor det skjer, og hva han har tenkt å gjøre med det. Punktum. Hadde han hatt svaret eller et forslag, hadde det kanskje ikke skjedd? At vi lot et så dårlig lag som Ulf ta over alt initiativ, skape masse sjanser og presse oss i halvannen omgang er det verste jeg har sett av de blaa på laaang tid. Vi var gode i ca 15 minutter. Mot Brann (0-4) var vi gode i 40 minutter, og det var et vesentlig bedre lag enn Ulf. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Vi har tydeligvis en helt forskjellig oppfatning av inntrykket PB etterlot seg i går. Spørsmålet han fikk var hvilke tanker han gjorde seg om kampen (altså hvorfor vi taper), ikke hvorfor spillerne ikke gjør som han sier. Det skjer hver eneste runde at trenere opplever at laget ikke gjør som de sier, så det er visst mange maktesløse trenere rundt omkring. Hvis du så hele intervjuet, vet du at han forteller om hva som skal gjøres for å snu dette inn mot neste kamp. Mot Ulf var vi jo gode i store deler av første omgang, samt noen korte gode perioder utover i andre. Mange kamper i år som har vært mye verre enn den mot Ulf. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 27. August 2012 Del Skrevet 27. August 2012 Det inntrykket PB etterlot seg i går, var at det er det samme hva han gjør når alle gutta svikter. Mao at han ikke kunne noe for det dårlige resultatet. Alle skjønner at han ikke kan spille selv, og at dersom ingen gjør det han sier er han maktesløs. Om han er maktesløs, er det noe alvorlig galt med begge parter. Og om hele laget svikter i en hel omgang, er det åpenbart mye galt. Det interessante er hvorfor det skjer, og hva han har tenkt å gjøre med det. Punktum. Hadde han hatt svaret eller et forslag, hadde det kanskje ikke skjedd? At vi lot et så dårlig lag som Ulf ta over alt initiativ, skape masse sjanser og presse oss i halvannen omgang er det verste jeg har sett av de blaa på laaang tid. Vi var gode i ca 15 minutter. Mot Brann (0-4) var vi gode i 40 minutter, og det var et vesentlig bedre lag enn Ulf. Så vi samme kamp mot Sandnes Ulf? Vi eide første omgang, og produserte også en god del i 2. omgang, men falt sammen siste 15 minutter, i en kamp vi totalt sett vant fortjent. Vårt største problem er forsvarsspillet. Bakre firer har spilt sammen i 2 uker (2 kamper), men jeg savner et tydelig system bakerst. Egentlig skal vi visst spille soneforsvar men med markeringsforsvar inne i 16-meteren. Det siste er i hvert fall ikke-eksisterende. Ser man på målene mot fkh glipper markeringene på samtlige baklengs, til dels svært stygt også. IA burde ha kompetanse å bidra med på forsvarsspill selv om han ikke er en del av trenerteamet, men det fungerer åpenbart ikke. Det gjøres så elementære feil at det nesten ser ut som kampfiksing. Uansett hva man mener om Belsvik skal ikke spillerne opptre slik de gjør på baklengsmålene mot fkh. Savnet av en forsvarsgeneral a la Pontus Segerstrøm er skrikende. Noko må gjerast der bak. Snarast. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Siste ord om kampen mot Ulf fra meg, som mange er fornøyd med mens jeg gremmes. Vi var bedre enn Ulf, men du verden! 1. Vi møtte et elendig lag (svakeste hittil?) 2. Vi var klart best i starten, selv trodde jeg det skulle bli en ny LSK-kamp da alt gikk vår vei innledningsvis 3. Vi hadde null bredde i spillet og minimalt fremdrift i store deler av andre omgang 4. Sjansestatistikken (VG) 3-4 5. Jan-Kjell var banenes beste 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Jeg tror det største problemet ligger i det sentrale midtbaneleddet, ikke hos trenern vår. Ingen av våre sentrale midtbanespillere er ballvinnertyper eller duellspillere. Det er et stort problem i en kick-and-run-serie som tippeligaen. Det hjelper lite hvor god forsvarsrekka er og hvor god trenern er når motstandern vinner alle duellene på midtbanen og passerer midtbaneleddet gang på gang uten å miste ballen. Dette tærer på selvtillitten og gjør forsvarspillerne våre dårligere enn de er. Når vi først vinner ballen er det langt nede på vår banehalvdel og motstanderns ballvinnere og duellspillere kan gjøre jobben langt inne på vår banehalvdel, eller falle av og legge seg kompakt så vi må spille mot etablert forsvar hver eneste gang. Våre muligheter til overganger og angrep mot forsvar i ubalanse blir minimale. Synd Clark viste seg å være så ræva. Men det er akkurat en sånn type (eller to) vi trenger på midtbanen nå. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 326 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Ingen av våre sentrale midtbanespillere er ballvinnertyper eller duellspillere. Det er et stort problem i en kick-and-run-serie som tippeligaen. Det hjelper lite hvor god forsvarsrekka er og hvor god trenern er når motstandern vinner alle duellene på midtbanen og passerer midtbaneleddet gang på gang uten å miste ballen. Dette tærer på selvtillitten og gjør forsvarspillerne våre dårligere enn de er. Når vi først vinner ballen er det langt nede på vår banehalvdel og motstanderns ballvinnere og duellspillere kan gjøre jobben langt inne på vår banehalvdel, eller falle av og legge seg kompakt så vi må spille mot etablert forsvar hver eneste gang. Våre muligheter til overganger og angrep mot forsvar i ubalanse blir minimale. Effekten du skisserer er faktisk enda mer omfattende, da du kan legge til at de heller ikke evner å trille ball og holde ballen i laget. Det er forøvrig en annen med klippekort på midtbanen jeg mener har skuffet i langt større grad enn nevnte Clark. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Synd Clark viste seg å være så ræva. Men det er akkurat en sånn type (eller to) vi trenger på midtbanen nå. Hmmm, nå mener jeg da vitterlig at Clark var en av spillerne som holdt høyest nivå på banen hos oss... Uten han ville nok flere av kampene hatt et mye værre utfall enn det de fikk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Synd Clark viste seg å være så ræva. Men det er akkurat en sånn type (eller to) vi trenger på midtbanen nå. Hmmm, nå mener jeg da vitterlig at Clark var en av spillerne som holdt høyest nivå på banen hos oss... Uten han ville nok flere av kampene hatt et mye værre utfall enn det de fikk. Clark var ofte overivrig osv. Men han var en fantastisk ryddegutt og avverget farlige situasjoner gang på gang - det at han skapte noen få betyr ikke så mye da samtlige andre på laget skapte fler...tror mye av grunnen til at det raknet for oss da han forsvant var at vi måtte omstille oss til å spille uten ham. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Hepp, Clark var vår beste spiller i vårsesongen, ingen tvil om det. Til tross for at han neppe var særlig matchfit. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 28. August 2012 (endret) Del Skrevet 28. August 2012 (endret) Ja, det var kanskje litt hardt å skrive at han var ræva. Det henger vel litt sammen med at jeg hadde ganske store forventninger til ham. Men selv om han tidvis viste glimt av storhet hevet han ikke laget eller prestasjonene i mine øyne. I sum: ikke godkjent. Endret 28. August 2012 av Anders Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. August 2012 Del Skrevet 28. August 2012 Jeg tror det største problemet ligger i det sentrale midtbaneleddet, ikke hos trenern vår. Ingen av våre sentrale midtbanespillere er ballvinnertyper eller duellspillere. Det er et stort problem i en kick-and-run-serie som tippeligaen. Det hjelper lite hvor god forsvarsrekka er og hvor god trenern er når motstandern vinner alle duellene på midtbanen og passerer midtbaneleddet gang på gang uten å miste ballen. Dette tærer på selvtillitten og gjør forsvarspillerne våre dårligere enn de er. Når vi først vinner ballen er det langt nede på vår banehalvdel og motstanderns ballvinnere og duellspillere kan gjøre jobben langt inne på vår banehalvdel, eller falle av og legge seg kompakt så vi må spille mot etablert forsvar hver eneste gang. Våre muligheter til overganger og angrep mot forsvar i ubalanse blir minimale. Synd Clark viste seg å være så ræva. Men det er akkurat en sånn type (eller to) vi trenger på midtbanen nå. Synes du korrekt setter fingeren på et ømt punkt her, men i likhet med mange andre synes jeg rallinga mot Clark er helt offside.Vi savner sårt ballvinner(e) i flere lagdeler. Jeg tror dette er et kulturproblem i klubben. STB har har i 15 år dyrket en ballbesittende spillestil og det har som konsekvens at tekniske ferdigheter veier tungt ved anskaffelse av nye spillere. Disse har gjerne til felles at de mangler motspillskompetanse og slett ikke er duellspillere. Har man en solid stall med TL+ nivå kan man ha enveisspillere som Johan Anderson på midtbanen i startellevern, men det kan vi ikke når vi er outsidere og må jage ball mer enn spille ball. Jeg er enig i din vurdering av midtbanen og vi savner sårt en balansespiller av typen Christian Keller. Det var han som i sin tid kompenserte slik at Alanzinho kunne drive med sine ablegøyer på midtbanen. Veigar tilbake er et mentalt løft for oss supportere, men noen duell- og ballvinner er han ikke. Av de 4 vi nå bruker på midtbanen er det i grunnen bare Haidar som har nevneverdige ballvinneregenskaper og duellferdigheter, men likevel på et under middels nivå sammenlignet med de fleste andre lag i TL. Brustad, Kleiven, Haugsdal og Stengel kan jeg ikke se at har slike ferdigheter i nærheten av å kunne tilføre midtbanen tilstrekkelig defensiv balanse. Hadde ikke Mix tatt en Judas og løpt etter sølvpengene fra jjj kunnne vi hatt en brukbar midtbane nå. Det var ikke IAOs skyld at han ga Bærum langfingeren som takk for tillitten. Vi bør også være klar over at disse defensive manglene i liten grad synes på trening. Det er noe vi ser når vi møter tøff motstand. Taktisk kan treneren selvsagt justere presshøyde og formasjoner, men som Petter sier: Vinner vi ikke rundt halvparten av duellene er det svært vanskelig å vinne fotballkamper. Og tar vi for oss troppen spiller for spiller klarer jeg ikke å plukke mange jeg vil satse penger på ift å vinne dueller. Det er litt som å være David mot Goliath, bare at vi ikke har steinslynge og FairPlay-mantraet innført under GråLars forbyr oss å bruke stein i det hele tatt. Oversatt til tall innebærer dette at med 100% innsats og en solid dose flaks kan vi slå rævbk på hjemmebane. Sannsynligheten for det er kanskje 10%. Vi skal aldri gi opp håpet. Om vi slår RævBK hjemme nå er det en like stor bragd som cupgullet i 98. Hva skal Petter gjøre? Vi har ingen Jesper Jansson. Ingen Annan. Ingen Hauger. Vi har ingen som alene klarer å balansere midtbanen vår defensivt uten samtidig å svekke oss offensivt (antagelig). Jeg tror det minst ille vi kunne gjøre er å flytte opp en defensiv spiller på en av kantene slik at Haidar får hjelp til å balansere midtbanen. Vi behøver ikke å skifte formasjon, men vi må ha flere toveisspillere på midtbanen. Vi kunne sette inn Cunningham eller Benjaminsen på backplass og trekke Bjarni opp på kant. Jeg skulle gjerne sett en type som Haris på midtbanen feie unna noen motspillere. Er det ingen slik type å oppdrive på spillermarkedet til en overkommelig pris? Pri 1 må i hvertfall være at vi får tak i ballen, så får vi se hva vi klarer å gjøre med kula deretter. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 423 Del Skrevet 29. August 2012 Del Skrevet 29. August 2012 Belsvik kan være ukonvensjonell, det så vi sist lørdag på treninga før Haugesund. Den ble avsluttet med en halvtimes (lett) spillsekvens der Brustad sto i mål! Greit at Larsen er på familiebesøk, men hvor var Albertsen eller juniorkeeper? Veigar og Brustad trenger vel hvert minutt tilgjengelig for å øve opp relasjonene... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 29. August 2012 (endret) Del Skrevet 29. August 2012 (endret) Albertsen var også i Haugesund Endret 29. August 2012 av Slum æøå fix Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 29. August 2012 Del Skrevet 29. August 2012 3) Denne treneren måtte akseptere en egen lønn på rundt 1/3 part av gjennomsnittet blandt kollegene i ligaen. Han måtte også være forberedt på å bygge opp en ny tropp, uten penger til transfer og med et lønnsbudsjett som i utgangspunktet lå på omtrent halvparten av hva Sarpsborg 08 brukte på spillerlønninger i 2011. Hvilket da vel vil si at man lå på et nivå med en middels stor adeccoliga klubb. Hmm, er virkelig lønnsnivårt i Stabæk på et så lavt nivå? "Spillerne våre jobber eller studerer ved siden av fotballen. De tjener mindre enn andre spillere, sier Cato Haug, Dagl. leder i S08. Klubben startet en økonomisk hestekur for to år siden, da de fikk tre poengs trekk for brudd på lisensreglene. Klubben var preget av økonomisk rot. Det var rett og slett krise. – De fleste spillerne var her også da. De har stått sammen i tykt og tynt gjennom vanskelige tider, og har vokst sammen på en utrolig måte. – Vi hadde ikke noe valg når det gjalt lønn til spillerne, vi måtte legge oss på det nivået vi er på i dag, der flere spillere tjener 7-10.000 kroner i måneden. Under denne prosessen fant vi også ut at det er klokt, sier Haug" Iflg flere aviser i vinter er budjsettet for 2012 kr 30 mill. Hvis vi sier at spillerne har en del høyere lønn enn Sarpsbor 08 spillerne hadde i 2011 (med sine kr 85.000 - 120.000 /år) at Stb spillerne har gjennomsnitt kr 500.000,- /år på ca 20 spillere i troppen utgjør det et lønnsbudsjett på kr 10 mill. Det vil si at det er igjen ca 20 mill til å lønne administrasjon og trenerstab. I tillegg kommer selvsagt kostnader ifm reiser, baneleie og alle andre faste og variable kostnader. Men helt på lønnsnivået som Sarpsborg 08 hadde er det vel ikke? Som forøvrig i 2011 hadde et totalbusdjett på ca 20 mill iflg. avisene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 29. August 2012 Del Skrevet 29. August 2012 Hvis vi sier at spillerne har en del høyere lønn enn Sarpsbor 08 spillerne hadde i 2011 (med sine kr 85.000 - 120.000 /år) at Stb spillerne har gjennomsnitt kr 500.000,- /år på ca 20 spillere i troppen utgjør det et lønnsbudsjett på kr 10 mill. Vegar var vel den eneste med over 500 000? Og sannsynligvis Veigar nå, da. Jeg tror i hvert fall at snittet er et godt stykke under 500 000. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. August 2012 Del Skrevet 29. August 2012 Vi har spillere i startelleveren som har årsinntekt fra stb på mindre enn 100.000. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå