blaasoldat 8 362 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Nå har jeg hørt fra ganske gode kilder for en stund siden at Pb IKKE kommer til å ta ett år til i 1 div, om han skal være trener videre i STB belager det på at vi rykker opp.For som nevnt tidligere han har ambisjoner og tanker som tilsvarer at han ikke hører til i en serie lavere enn TL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 425 Del Skrevet 18. Oktober 2013 (endret) Del Skrevet 18. Oktober 2013 (endret) Vel, han bekrefter selv at han har hatt samtaler med den ambisiøse 2. divisjonsklubben Fram Larvik i dagens Budstikka. Så virker absolutt som han er åpen for de mulighetene som byr seg.... Endret 18. Oktober 2013 av arni Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Vel, han bekrefter selv at han har hatt samtaler med den ambisiøse 2. divisjonsklubben Fram Larvik i dagens Budstikka. Så virker absolutt som han er åpen for de mulighetene som byr seg.... Har en mistanke om at det er Budstikka som blåser det opp til samtaler. I følge Frams mann har det jo kun vært en samtale, og har inntrykk av at det Belsvik da sa var at de kunne komme tilbake etter sesongen. Ren høflighet fremfor å være blankt avvisende. Skal jo ellers bli interessant å se om Larvik kan få frem et bra lag igjen. Er vel kun en av tre byer som har hatt mer enn en seriemester. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 852 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 All ære til Petter for det han har fått til i år. Det er en kjempe prestasjon. Men jeg tror ikke han er mannen som kan ta oss til toppen av norsk fotball (det er vel der vi vil være) Usikker på Toni som Hovdetrener men kanskje som assistenttrener? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 852 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 All ære til Petter for det han har fått til i år. Det er en kjempe prestasjon. Men jeg tror ikke han er mannen som kan ta oss til toppen av norsk fotball (det er vel der vi vil være) Usikker på Toni som Hovdetrener men kanskje som assistenttrener? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 097 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Oktober 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Oktober 2013 Det er morsomt å se hvor fort det glemmes hvilken suppe vi har trådd i de siste årene. Hvis Petter klarer å ta dette laget til TL i år, mener jeg at vi skylder ham å få lov til å evt. rykke ned med det neste år. Mener man virkelig at hans innsats, i perioden hvor ingen har villet være i nærheten av klubben, skal glemmes over natten. "It's not personal, it's only business" høres sikkert kult ut, men da har vi lært svært lite av hva klubben har gått gjennom. Det kan også hende at han også har lært, og blitt bedre de siste årene? 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Det er vanskelig å motsi deg der. Samtidig kan ikke den sportslige ledelsen velge noe annet enn det de mener er til klubbens beste. Jeg ser det som utelukkende positivt at det ikke er noen automatikk i at man forlenger med Belsvik. Ikke dermed sagt at han definitivt ikke bør fortsette, men det må i det minste gjøres en profesjonell vurdering. Hvis det faktisk finnes reelle alternativer som man er overbevist om er bedre for utviklingen av laget, vil det være feil ikke å gå for det. Jeg synes heller ikke klubben skylder Belsvik noe ut over takk og respekt for måten han har håndtert et par krevende år på. Belsvik hjalp Stabæk å fylle en trenerstillig ingen andre vlle ha, men samtidig fikk han da også en sjanse til å bli hovedtrener, som han neppe hadde fått i noen andre klubber i de to øverste divisjonene. Ser det mer som at to jevnbyrdige parter med få alternativer fant sammen enn at den ene skylder den andre for en stor tjeneste. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 362 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Uansett utfall og håndtering av saken er det utrolig dumt tidspunkt saken blir tatt fram i mediene på.Vi står foran en utrolig viktig og spennende uke i form av 3 skjebnesvangre kampen.Kunne ikke denne diskusjonen ligget på is fram til neste søndag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 097 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Det er vanskelig å motsi deg der. Samtidig kan ikke den sportslige ledelsen velge noe annet enn det de mener er til klubbens beste. Jeg ser det som utelukkende positivt at det ikke er noen automatikk i at man forlenger med Belsvik. Ikke dermed sagt at han definitivt ikke bør fortsette, men det må i det minste gjøres en profesjonell vurdering. Hvis det faktisk finnes reelle alternativer som man er overbevist om er bedre for utviklingen av laget, vil det være feil ikke å gå for det. Jeg synes heller ikke klubben skylder Belsvik noe ut over takk og respekt for måten han har håndtert et par krevende år på. Belsvik hjalp Stabæk å fylle en trenerstillig ingen andre vlle ha, men samtidig fikk han da også en sjanse til å bli hovedtrener, som han neppe hadde fått i noen andre klubber i de to øverste divisjonene. Ser det mer som at to jevnbyrdige parter med få alternativer fant sammen enn at den ene skylder den andre for en stor tjeneste. Håper du tror på det der selv! Profesjonell vurdering? Tror du det var en slik vurdering som fikk Petter til å ta jobben? Kan du, som forstår dette, forklare hvorfor han ikke ville fått jobben som hovedtrener i noen annen klubb i de to øverste divisjoner!? Da må det jo være noe seriøst galt med vurderingsevnen i de samme to divisjoner, siden han har ført et konkursbo som oss dit vi er nå. Orakel, forklar! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Del Skrevet 18. Oktober 2013 Det er vanskelig å motsi deg der. Samtidig kan ikke den sportslige ledelsen velge noe annet enn det de mener er til klubbens beste. Jeg ser det som utelukkende positivt at det ikke er noen automatikk i at man forlenger med Belsvik. Ikke dermed sagt at han definitivt ikke bør fortsette, men det må i det minste gjøres en profesjonell vurdering. Hvis det faktisk finnes reelle alternativer som man er overbevist om er bedre for utviklingen av laget, vil det være feil ikke å gå for det. Jeg synes heller ikke klubben skylder Belsvik noe ut over takk og respekt for måten han har håndtert et par krevende år på. Belsvik hjalp Stabæk å fylle en trenerstillig ingen andre vlle ha, men samtidig fikk han da også en sjanse til å bli hovedtrener, som han neppe hadde fått i noen andre klubber i de to øverste divisjonene. Ser det mer som at to jevnbyrdige parter med få alternativer fant sammen enn at den ene skylder den andre for en stor tjeneste. Håper du tror på det der selv! Profesjonell vurdering? Tror du det var en slik vurdering som fikk Petter til å ta jobben? Kan du, som forstår dette, forklare hvorfor han ikke ville fått jobben som hovedtrener i noen annen klubb i de to øverste divisjoner!? Da må det jo være noe seriøst galt med vurderingsevnen i de samme to divisjoner, siden han har ført et konkursbo som oss dit vi er nå. Orakel, forklar! Jeg tviler også på at han ville fått jobben som hovedtrener i noen annen klubb i de to øverste divisjoner for 2 år siden. Mener du, helt ærlig, at det er Petter Belsvik som har all æren for at vi sannsynligvis rykker opp igjen i år? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 18. Oktober 2013 (endret) Del Skrevet 18. Oktober 2013 (endret) Uansett utfall og håndtering av saken er det utrolig dumt tidspunkt saken blir tatt fram i mediene på. Vi står foran en utrolig viktig og spennende uke i form av 3 skjebnesvangre kampen. Kunne ikke denne diskusjonen ligget på is fram til neste søndag? La en diskusjonen ligge? Pressen har ikke noen av-knapp dessverre. De kjører på, sannhet eller ei. Det har vel alle fått med seg eller hva? Endret 18. Oktober 2013 av roger 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. Oktober 2013 (endret) Del Skrevet 19. Oktober 2013 (endret) Her tror jeg vi får passe på å være litt enkle i tankegangen (det er ofte supporternes rolle): 1. Vi har hatt et dårlig utgangspunkt 2. Med mindre det blir fullstendig kollaps de siste fire rundene, kan vi allerede nå konkludere med at vi har prestert over hva noen av oss supportere kunne forvente (selv tenkte jeg at denne sesongen handlet det først og fremst om å legge mer enn tre lag bak oss på tabellen) 3. Petter og laget fortjener all mulig ros for jobben, og det bør vi passe på å gi. Høylydt og gjentatte ganger. Fra ståplass. Så får klubbens ledelse stå for de taktiske disposisjoner og management av tropp og sportslig apparat, og stå til ansvar for sine mer eller mindre gode beslutninger i ettertid. Edit: til Perfect7: det er stor forskjell på å tenke gjennom store beslutninger før de tas, og å la tvilen ligge å gnage i offentlighet i lang tid Endret 19. Oktober 2013 av geirti 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Selv om jeg ikke alltid er enig i lag uttak og PB sine taktiske prioriteringer, så syntes jeg han har gjort en veldig bra jobb iår Med tanke på utgangspunktet før årets sesong. Jeg hadde et lite håp om kvalik, men at vi skulle rykke opp hadde jeg ingen tro på (nå er det fortsatt ikke sikkert at vi rykker opp, men har troen nå!). Så er spørsmålet hvem andre kan vi få som trener for en billig penge, for håper virkelig ikke at vi har tenkt til å ha en godt lønnet trener. Tror det skal bli vanskelig å finne en bedre trener en PB, med samme lønn. (Nå vet jeg ikke hvor mye PB har i lønn, men går utifra at vi ikke betaler han alt for mye) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 (Nå vet jeg ikke hvor mye PB har i lønn, men går utifra at vi ikke betaler han alt for mye) 600 000 i følge dette, men det kan selfølgelig være andre bi-inntekter inne i bildet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Selv om jeg ikke alltid er enig i lag uttak og PB sine taktiske prioriteringer, så syntes jeg han har gjort en veldig bra jobb iår Med tanke på utgangspunktet før årets sesong. Jeg hadde et lite håp om kvalik, men at vi skulle rykke opp hadde jeg ingen tro på (nå er det fortsatt ikke sikkert at vi rykker opp, men har troen nå!). Så er spørsmålet hvem andre kan vi få som trener for en billig penge, for håper virkelig ikke at vi har tenkt til å ha en godt lønnet trener. Tror det skal bli vanskelig å finne en bedre trener en PB, med samme lønn. (Nå vet jeg ikke hvor mye PB har i lønn, men går utifra at vi ikke betaler han alt for mye) 603.559,- ifølge budstikka Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Jeg synes Espen Moe uttaler seg klokt og korrekt. At Petter i mangel av ny kontrakt sonderer terrenget er helt naturlig. Vi kan selvsagt ikke på noen måte legge kabalen for 2014 før vi vet om det er i adeccoligaen eller tippeligaen vi spiller. Alt for mange her synser i vei basert på følelser. Rammebetingelsene må på plass først med den økonomien vi har fått takket være nff-mafiaen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. Oktober 2013 (endret) Del Skrevet 19. Oktober 2013 (endret) Jeg synes Espen Moe uttaler seg klokt og korrekt. At Petter i mangel av ny kontrakt sonderer terrenget er helt naturlig. Vi kan selvsagt ikke på noen måte legge kabalen for 2014 før vi vet om det er i adeccoligaen eller tippeligaen vi spiller. Alt for mange her synser i vei basert på følelser. Rammebetingelsene må på plass først med den økonomien vi har fått takket være nff-mafiaen Med det de reelle farene for nedrykk vi må budsjettere med (dersom vi rykker opp), synes jeg ikke vi skal øke utgiftsnivået fra "middels Adecco" til "middels Tippeliga" selv om vi rykker opp. Dersom et opprykk gjør at vi øker trenerlønna fra f.eks. 600k til 2M (på en flerårskontrakt), tenker jeg at det bare viser at styre og stell ikke har lært noe som helst. Endret 19. Oktober 2013 av geirti 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Rammebetingelsene må på plass først med den økonomien vi har fått takket være nff-mafiaen Og med den økonomien vi får i TL (kan vel regne med det nå!) Da vil vel overføringene fra samme NFF stige med flere hundre prosent, + event. TV kamper og ikke minst må sponsorinntektene øke 3-4 ganger fra årets inntekter hvis adm. gjør jobben sin, noe vi må formode at de gjør. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Rammebetingelsene må på plass først med den økonomien vi har fått takket være nff-mafiaen Og med den økonomien vi får i TL (kan vel regne med det nå!) Da vil vel overføringene fra samme NFF stige med flere hundre prosent, + event. TV kamper og ikke minst må sponsorinntektene øke 3-4 ganger fra årets inntekter hvis adm. gjør jobben sin, noe vi må formode at de gjør. Jeg har lite peiling på fotballklubber og hva slags økonomi de har å rutte med. Men Er det reelt å tro at vi vil få "flere hundre prosent" økning i økonomiske innskudd fra NFF, bare fordi vi er i TL? og 3-4 ganger sponsorinntekt?? Er ikke det litt mye? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 852 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Billett-intektene vil vel stige med flere 100 prosent i hvertfall. Med Vif, Rbk ++ på nadderud vi ljeg tro det selges 5-6 ganger så mange billetter i forhold til Follo, Elverum ect Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 073 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Man skal ikke se bort ifra at sponsorinntektene potensielt kan flerdobles. Vi har gått fra å være nynedrykket, svindeltiltalt 1. divisjonsklubb uten penger og spillere til å være nyopprykket (jeg har trua), frikjent folkeklubb. I tillegg er det et enormt potensielt bedriftsmarked i Oslo og Bærum som ennå ikke har fått et fremstøt mot seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 I fjor ble det solgt ca 3900 billetter per kamp, i år ligger snittet på ca 1950. Å budsjettere med flere hundre prosents økning i billettinntekter virker som galskap. Selvsagt må budsjettene økes i Tippeligaen, men jeg holder med geirti i at vi må ha som utgangspunkt at vi kan komme til å måtte spille førstedivisjonsfotball igjen allerede i 2015 og legge opp utgiftene der etter. At man bruker tid på å tilby en eventuell forlengelse til Belsvik handler forhåpentlig ikke om at man ønsker å se an om man kan tilby dobling av lønna. Renger med at det heller handler om at man har i bakhodet at vi i overskuelig fremtid ikke vil ha råd til å bytte ut en trener som er under kontrakt og at det derfor gjøres ekstra nøye vurderinger når kontrakten utløper - om laget viser reell fremgang og ikke bare bedre resultater på lavere nivå og dermed er noe man kan tro på i flere år til. Det blir liksom for dumt å forlenge i år hvis man angrer seg ved et hypotetisk nedrykk neste år og treneren sitter på en lang kontrakt som man ikke har råd til å kjøpe seg ut av. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vikingen - blaa 859 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Bare jeg som har lyst på Belsvik i TL? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 For all del, jeg også. Det er grenser for hvor mye rakettforskning som kan ligge bak vurderingen av en trener. 1) Får han resultater på lang sikt? 2) Får han resultater på kort sikt? Belsvik i Tippeligaen! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 967 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Hepp, De siste to årene har vært en følelsesmessig berg og dalbane hvor Bels og gutta har vært gjennom mye. Det er ikke til å stikke under en stol at det kan bidra til å skape en hvis slitasje i garderoben. Jeg er derfor litt ambivalent i forhold til hva vi bør gjøre, Bels har utvilsomt fortjent å få fortsette etter de resultatene han har oppnådd i år. Spørsmålet er om han kan ta det neste steget også, eller om tiden er moden for å si takk for følget for denne gang, la han gå og få nye impulser og eventuelt ønske velkommen tilbake ved en senere anledning. Få inn en taktisk smart trener som kan sy i sammen et solid forsvar kanskje. Når det er sagt så lever jeg godt med Bels på benken neste år også jeg azz... @ringo 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Del Skrevet 19. Oktober 2013 Men hva ønsker Petter selv? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 425 Del Skrevet 21. Oktober 2013 Del Skrevet 21. Oktober 2013 "Vi er fortsatt i førersete, slår Petter fast. – Det kommer flere matchballer og de skal vi benytte", lover han. Da satser vi på det da! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 23. Oktober 2013 Del Skrevet 23. Oktober 2013 Belsvik ut mot Stabæk-ledelsen - vet ikke om han får fortsette Belsvik ut mot Stabæk-ledelsen – vet ikke om han får fortsette - Prosessen rundt trenersituasjonen har vært alt annet enn profesjonell. NADDERUD: Stabæk er på full fart tilbake til eliteserien etter to tunge år. Petter Belsviks lag ligger på 2. plass på tabellen foran sesonginnspurten, og møter Vard Haugesund borte til en utsatt kamp i morgen. Med seier der har Stabæk seks poengs forsprang til Hødd og HamKam som jager bak, med to kamper igjen å spille. Men det er ikke bare smil og jubel på Nadderud. Trener Petter Belsviks kontrakt går ut etter sesongen, og mannen som er i ferd med å føre Stabæk tilbake til eliteserien etter fjorårets nedrykk, vet ikke om han får fortsette. Kun hatt én samtale Belsvik slakter den interne prosessen i Bærums-klubben. - Jeg har hatt én samtale med klubben, og jeg må si jeg er litt forundret over prosessen her. Den har ikke vært som forventet. Klubben har ennå ikke tatt en beslutning om de ønsker meg med videre eller ikke, sier Belsvik til Aftenposten. Tirsdag skulle han egentlig hatt et møte med Stabæk-ledelsen angående trenerfremtiden. Dette ble utsatt til neste uke. Det fikk Belsvik vite gjennom uttalelsene til styreleder Espen Moe i Aftenposten tirsdag. - Styreleder er veldig opptatt av at vi skal ha en profesjonell, intern prosess, det sier han i alle fall utad. Men jeg synes prosessen har vært alt annet enn profesjonell, sier Belsvik. Mannen med 159 eliteseriemål i Norge tok over Stabæk i januar i fjor. Stor gjennomtrekk av spillere, svært anstrengt økonomi og overgangssaken preget fjoråret, som også endte med nedrykk. Men i år har Belsvik, som også vant cupen med Stabæk som spiller i 1998, og seriegull med klubben som assistenttrener i 2008,klart å fått et pur ungt Stabæk-lag til å levere på banen. Ønsker å fortsette Men treneren fra Lillehammer etterlyser avklaring. - Jeg er overrasket over at jeg ikke har hørt noe mer. De har lært meg å kjenne i l løpet av to år nå, og enten ønsker de meg med videre eller så ønsker de meg ikke med videre. At det har blitt en mellomting, at de må se an litt, det forstår jeg ikke. Enten har jeg tillit eller så har jeg ikke tillit, sier 45-åringen. - Ønsker du å fortsette som Stabæk-trener? - Under de rette forutsetningene ønsker jeg å være med dette unge laget videre. Jeg er overbevist om at alle her vil utvikle seg videre og har mye å gå på. Og med de rette spillertypene rundt seg kan dette bli veldig bra, sier Belsvik. Styreleder i Stabæk, Espen Moe, avdramatiserer det hele. Avgjøres neste uke - Vi mener vi har en profesjonell, intern prosess, og den pågår. Vi skal ansette en av de aller viktigste posisjonene i Stabæk, og ønsker å bruke den tiden vi trenger. Der er Petter en kandidat, men noe mer utover det ønsker jeg ikke å kommentere. Vi har en god dialog med ham og jeg skjønner at han er nysgjerrig og ønsker en avklaring, sier Moe. - At han leste i avisen at det ikke ble noe av møtet i går skal jeg ta på min kappe. Vi er tillitsvalgte som har andre jobber, og i går klarte vi ikke å samle alle. Jeg snakket med Petter i går, men det var uheldig at han leste det dette i media først. Moe avviser at et eventuelt opprykk vil påvirke treneravklaringen. - Vi ser ikke på det når vi skal ansette. Vi håper å ha en avklaring på plass neste uke, sier Stabæks styreleder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2013 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2013 Syns vi skal synge og løfte frem Belsvik litt ekstra de neste rundene. Jeg har fått ubeskrivelig stor respekt for ham de siste årene, og føler det er svært ubehagelig og uverdig hver gang noen kaster dritt mot ham fra tribunen. Slutt med det! Gi mannen den honnøren han fortjener. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 23. Oktober 2013 Del Skrevet 23. Oktober 2013 Syns vi skal synge og løfte frem Belsvik litt ekstra de neste rundene. Jeg har fått ubeskrivelig stor respekt for ham de siste årene, og føler det er svært ubehagelig og uverdig hver gang noen kaster dritt mot ham fra tribunen. Slutt med det! Gi mannen den honnøren han fortjener. Gleder meg til den dagen alle her inne begynner å skrive PETTER konsekvent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå