booi 1 Del Skrevet 26. Juli 2007 Del Skrevet 26. Juli 2007 Skulle ikke forundre meg om Petter Myhre må gå etter kampen på søndag. Gleder meg til å bue på Aalbu den feige dritten Hva er galt med Aalbu? Han kom til oss da vi å på bunn og prøvde å redde klubben. Det klarte han ikke og da trakk han seg. Streit nok spør du meg Det eneste han har peil på er å kommentere hopp på NRK. ...så får vi se om han klarer å slikke stumpen til Fredriksen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 26. Juli 2007 Del Skrevet 26. Juli 2007 Mener å huske at du har fablet om "Aalbu=nedrykk" Men det er bedre å hetse Myhre, alltid fint å sparke de som ligger nede. hehe Spesielt når de holder med vålerenga Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Skulle ikke forundre meg om Petter Myhre må gå etter kampen på søndag. Gleder meg til å bue på Aalbu den feige dritten Hva er galt med Aalbu? Han kom til oss da vi å på bunn og prøvde å redde klubben. Det klarte han ikke og da trakk han seg. Streit nok spør du meg At vi hadde et mye større behov for en målscorer enn en til i ledelsen kan neppe Ålbu klandres for. Når det er sagt er det my morsomt å Lese på VPN forumet idag. Man begynner visst å savne Bohinen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Plassen 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Synes det er vanskelig å spå utfallet av denne kampen. Bortekamp mot oss er vel for VIF sin del en kamp der de har alt å vinne. I motsetning til bunnoppgjørene der de "må" vinne. Kan hende det gjør at de kan senke skulderne det nødvendige hakket og spille bedre enn på lenge. I denne kampen tror jeg det blir viktig å gå ut i 100 fra første sekund. Ikke la de tro og føle at de har en sjangs til å ta poeng på Nadderud. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alltid_Uansett 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 "Og for de som liker å pugge de litt sære faktaene: Vålerenga er gode defensivt mot høyrebeinte spillere. Kun fem mål har laget sluppet inn etter skudd med høyra så langt denne sesongen. " Fritt frem for Alan og Nanne Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Dette blir en stor utfodring for oss. Vålerenga er ydmyket, avkledd, skamslått og en hel masse annet, blant annet såret som et dyr. Og sårede dyr blir ekstra aggressive, de er ekstra farlige fordi de mister all frykt og angriper med full styrke. Så kunsten for oss blir å temme dette sårede dyret. Det blir enormt viktig å holde på ballen, la dem bruke opp kreftene sine på unyttig løping, la raseriet ebbe ut i frustrasjon. Klarer vi det blir det kan vi håpe på at Vålerenga bryter sammen. Men det er utrolig viktig at vi ikke lar seg lure til å svare på en voldelig linje. Både av hensyn til søndagens kamp - og ikke minst neste runde - er det viktig å unngå kort. Her trengs en god dommer. I flere kamper i år har dommerne gitt oss kort for voldelig spill startet av motstanderen. Det er nordtrønderen Kjell Alseth som dømmer. Jeg overlater til SS-gutta å komme med statistikk på ham. Som har dømt oss nærmere tretti ganger siden han debuterte i toppserien med nettopp oss - borte mot Skeid i agust 1996 (vi tapte 2-1). Men vi har hatt en del særdeles morsomme opplevelser med Alseth som pipeblåser: 04.10.2003 Stabæk-Brann 6 - 0 27.10.2002 Moss-Stabæk 2 - 7 11.04.1999 Stabæk-Skeid 5 - 0 25.10.1998 Sogndal-Stabæk 0 - 9 12.07.1998 Stabæk-Sogndal 5 - 1 Han har blåst kamper mellom oss og Vålerenga to ganger: 27.06.2004 Stabæk-Vålerenga 2 - 0 16.08.1998 Vålerenga-Stabæk 2 - 0 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Enten møter vi et lag i fullstendig oppløsning og totalt uten selvtillit, ellers så møter vi 11 løver der ute som har alt å vinne. For meg er dette totally in the blue..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Enten møter vi et lag i fullstendig oppløsning og totalt uten selvtillit, ellers så møter vi 11 løver der ute som har alt å vinne. For meg er dette totally in the blue..... Helt enig. Helt umulig å spå denne kampen. Møter vi et Enga lag som vil gi alt for stolthetens skyld eller møter vi et Enga lag som er totalt knekt? Begynner å grue meg til denne kampen. Som østkant beboer er det mye prestisje i dette oppgjøret Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Det kommer an på om gutta klarer å score første målet i løpet av 15 min :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
STB-Alltid 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Det kommer an på om gutta klarer å score første målet i løpet av 15 min :-) Er ganske sikker på at JJ har fokus på dette. Tror det er viktig at Stabæk er skjerpet og spiller "sin" fotball! Gjør de det er det ingen lag som slår oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Forhåndsomtalen av kampen på Vålerengas hjemmesider. De bekrefter at Dan Thomassen må stå over kampen pga sitt røde kort i går. Videre er som kjent Jørgen Jalland ute med karantene for gule kort og Christian Grindheim og Kristian Brix er ute med skade. De to siste spilte heller ikke mot Nybergsund i går. Artikkelen slår fast at Vålerenga har et visst problem mot Stabæk på Nadderud. Kun en seier og mål i kun to kamper siden 1995. Artikkelen oser ikke akkurat av optimisme foran søndagens hovedkamp i den 15. serierunde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Det kommer an på om gutta klarer å score første målet i løpet av 15 min :-) Er ganske sikker på at JJ har fokus på dette. Tror det er viktig at Stabæk er skjerpet og spiller "sin" fotball! Gjør de det er det ingen lag som slår oss! Viktig å åpne målkontoen tidlig slik at vi kan få kampen inn i vårt spor. Enga er hardt presset og får vi en situasjon der de må jage utligning helt fra starten kan det bli morro. Men ballen er rund og cup er cup, det er ikke gitt at det blir like enkelt å sette en tidlig scoring slik som Nybergsund gjorde. Satser vi for hardt på en tidlig scoring risikerer vi et kontringsmål i mot istedet, og da blir det vanskelig. Jeg frykter Enga kommer til Nadderud med større lyst til å vinne enn oss. De er veldig hardt presset, med tap er det svært sannsynlig at Myhre får mer fritid enn ønskelig. Vet ikke hvor mye vekt vi skal legge i at Enga statistisk sett slipper inn lite høyrebeinte skudd, men om Daniel og alan gjør ingen feil med venstreslegga foran mål bør det være håp om at planen om å score mer enn motstanderen slår til. Er som alltid uansett veldig nervøs for denne kampen. Det er så utgjort om vi taper, og nettopp derfor er det sannsynlig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Merkerlig stemning inn mot kampen egentlig. Stabæk fans er sikker på tap eller uavgjort pga at ting i for stor grad peker mot Stabæk seier, mens Enga fans håper på å unngå juling... Tror nok at Enga som de fleste andre lag på Nadderud i år vil prøve å gå hardt ut for å få en tidlig scoring. Hvis de ikke oppnår det og vi ikke scorer raskt imot vil de nok legge seg defensivt og prøve å ro i landet ett uavgjort resultat. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Det er faktisk mer enn typisk at vi går på en smell når alt ligger til rette for at vi skal vinne. Slik er fotball. Lag som ligger med brukket rygg etter tap mot lag de skal slå, går typisk nok hen og vinner mot lag de normalt ikke slår. Jeg føler meg overbevisst om at Engas vendepunkt kommer mot nettopp oss. De ligger nå så langt nede de kan komme, og utviklingen kan egentlig bare gå en vei. Ingen forventer at de skal slå oss - og nettopp derfor gjør de det. Det ville vært så ufattelig typisk at vi starter høstsesongen med to strake tap, etter å ikke ha tapt overhode siden serieåpningen. Dette er selvsagt i overkant negativt fra min side, men jeg har vært med på dette så lenge at jeg kjenner lusa på gangen. Dette lukter nedtur lang vei. Uten at jeg sjekket oddsen for denne kampen, er det opplagt at VIF-seier vil gi svært gode odds. Har man ikke spilt på oddsen før, er tiden inne for å gjøre det nå. Tipper vi får se en spillemessig jevnspilt kamp, hvor vi brenner det som er av sjanser, mens Enga plutselig scorer på alt. Lange, som knapt nok har scoret hittil, slår til med hattrick. Selv Fredheim Holm vil score mot oss. Dette vil gi VIF et etterlengtet pusterom, mens mediesakene neste uke vil dreie seg om "Stabæks totalkollaps". Jeg håper inderlig jeg tar feil, men symtomatisk nok tror jeg dessverre ikke det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Det er faktisk mer enn typisk at vi går på en smell når alt ligger til rette for at vi skal vinne. Slik er fotball. Lag som ligger med brukket rygg etter tap mot lag de skal slå, går typisk nok hen og vinner mot lag de normalt ikke slår. Jeg føler meg overbevisst om at Engas vendepunkt kommer mot nettopp oss. De ligger nå så langt nede de kan komme, og utviklingen kan egentlig bare gå en vei. Ingen forventer at de skal slå oss - og nettopp derfor gjør de det. Det ville vært så ufattelig typisk at vi starter høstsesongen med to strake tap, etter å ikke ha tapt overhode siden serieåpningen. Dette er selvsagt i overkant negativt fra min side, men jeg har vært med på dette så lenge at jeg kjenner lusa på gangen. Dette lukter nedtur lang vei. Uten at jeg sjekket oddsen for denne kampen, er det opplagt at VIF-seier vil gi svært gode odds. Har man ikke spilt på oddsen før, er tiden inne for å gjøre det nå. Tipper vi får se en spillemessig jevnspilt kamp, hvor vi brenner det som er av sjanser, mens Enga plutselig scorer på alt. Lange, som knapt nok har scoret hittil, slår til med hattrick. Selv Fredheim Holm vil score mot oss. Dette vil gi VIF et etterlengtet pusterom, mens mediesakene neste uke vil dreie seg om "Stabæks totalkollaps". Jeg håper inderlig jeg tar feil, men symtomatisk nok tror jeg dessverre ikke det. Anne Holt, er det deg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg greier rett og slett ikke å få godfølelsen før denne kampen. Alt ligger til rette for at vi skal kjøre over Enga - da skjer gjerne det motsatte. Til gjengjeld kommer vi trolig tilbake og rundspiller RBK på Lerkendal i påfølgende runde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Det er ingen tvil om at kampen blir sinnsykt vanskelig, men jeg tror gutta er så revansjesugne etter Brannkampen at de knuser heroinvrakene 4-0. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva er liksom et naturlig resultat utifra forutsetningene? Utrolig vanskelig å si. Noen momenter jeg tror motiverer våre menn iallefall: - VIF sendte oss ned i 2004. Mange var med på det, og kan få en viss hevn/redferdiggjørelse av å sette nok en spiker i Enga-kista. IAO har flere ganger nevnt at dette er en motivator i seg selv. - Vi mista seiern på Ullevål etter at vi selv kløna det til. Tror nok gutta nå er klar over at Enga er det mest variable laget i serien, som kan spille alt fra meget bra til totalt elendig i en og samme omgang. Plutselig funker havregryns-frokosten deres, og de smeller til med god angrep på rad og rekke i opp til et kvarter i strekk. - VIF kommer skadeskutte i alle ordets betydninger. 4 ute med karantene og skader, latterliggjort av Nybergsund, elendig sesong, vanvittig dårlig selvfølelse i angrepsrekkene og såklart et eneste stort virrvarr angående Petter Myhres posisjon. Hvordan den mannen finner ro til å gjøre jobben sin er jeg virkelig nyskjerrig på, da han må svare i meda daglig om sin egen situasjon. - Gutta må jo være tent på å revansjere det som skjedde i Bergen. At det i såfall går utover Enga er iallefall ikke meg imot! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1249934.ece Faen! Der røyk sjansen for å slå enga. Nå får de brukket rygg syndromet samt ny trener boost! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1249934.ece Faen! Der røyk sjansen for å slå enga. Nå får de brukket rygg syndromet samt ny trener boost! Nytrener-effekt får de neppe siden det er Aabrekk det er snakk om, men at det ligger i kortene at ting snur nettopp mot oss er jeg overbevisst om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1249934.ece Faen! Der røyk sjansen for å slå enga. Nå får de brukket rygg syndromet samt ny trener boost! Jeg husker Enga på Bislet i 1998 (Drillo) og Viking i Stavanger i 2005 (Nordlie). Første kampen for motstanderens nye trener. Begge endte med tap for Stabæk. Har det skjedd flere ganger? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Faen Likte ikke dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1249934.ece Faen! Der røyk sjansen for å slå enga. Nå får de brukket rygg syndromet samt ny trener boost! Jeg husker Enga på Bislet i 1998 (Drillo) og Viking i Stavanger i 2005 (Nordlie). Første kampen for motstanderens nye trener. Begge endte med tap for Stabæk. Har det skjedd flere ganger? Albert har sikkert oversikt over dette. Men generelt er det litt symtomatisk for oss at vi ofte avgir poeng mot dårlige lag som vi åpenbart bør slå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Albert har sikkert oversikt over dette. Men generelt er det litt symtomatisk for oss at vi ofte avgir poeng mot dårlige lag som vi åpenbart bør slå. Den påstanden gjelder ikke i år! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Nytrener-effekt får de neppe siden det er Aabrekk det er snakk om, men at det ligger i kortene at ting snur nettopp mot oss er jeg overbevisst om. Si ikke dét! Husk hvordan det gikk da assisten Myhre tok over i fjor... Eller Assistent Tørum for den sakens skyld. Når alt går galt vil selv den minste lille endring føles som et friskt pust. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Albert har sikkert oversikt over dette. Men generelt er det litt symtomatisk for oss at vi ofte avgir poeng mot dårlige lag som vi åpenbart bør slå. Den påstanden gjelder ikke i år! Ikke i samme grad som tidligere, men vi har likevel avgitt poeng mot Sandefjord, VIF og Start. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MortenK 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Albert har sikkert oversikt over dette. Men generelt er det litt symtomatisk for oss at vi ofte avgir poeng mot dårlige lag som vi åpenbart bør slå. Den påstanden gjelder ikke i år! Ikke i samme grad som tidligere, men vi har likevel avgitt poeng mot Sandefjord, VIF og Start. satser på at gutta er såpass profesjonelle at de ikke gjør samme feilen to ganger, stor tro på at vi slår enga selv med at Myhre har trukket seg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Nytrener-effekt får de neppe siden det er Aabrekk det er snakk om, men at det ligger i kortene at ting snur nettopp mot oss er jeg overbevisst om. Si ikke dét! Husk hvordan det gikk da assisten Myhre tok over i fjor... Eller Assistent Tørum for den sakens skyld. Når alt går galt vil selv den minste lille endring føles som et friskt pust. I prinsippet enig i at enhver endring slik situasjonen er i VIF nå, kan slå positivt ut. Men Aabrekk har likevel tradisjon for å mislykkes med "alt" han tar i. Han trente eksempelvis Haugesund ned i 2. divisjon. Landslaget var vel aldri dårligere med ham som assistentrener under Semb osv. Men som sagt, jeg er nærmest sikker på at VIF vil greie å snu skuta nettopp mot oss. Med eller uten Aabrekk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Nordic bet: VIF: 4,40. Noen høyere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eskil Indregard 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 nå må folk slutte å tenke så negativt. bare fordi det har skjedd før at ny trener gir en boost betyr ikke det at det kommer til å skje nå også, og vi skal da kunne slå dem selv om de har fått en trener boost Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå