Albert 921 Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Albert har sikkert oversikt over dette. Men generelt er det litt symtomatisk for oss at vi ofte avgir poeng mot dårlige lag som vi åpenbart bør slå. Den påstanden gjelder ikke i år! Dersom vi skal følge Slums forslag og bare analysere denne påstanden mot årets tabell, ser det umiddelbart ut som påstanden om at vi er dårlig mot dårlige lag ikke stemmer. Vi har kun tapt for ett lag - to ganger til og med - og det er det eneste laget som ligger over oss på tabellen. Dersom vi glemmer Brann, kan vi dele lagene bak oss i tre grupper. Bånnlagene: Vålerenga, Start, Sandefjord, og Odd Mot dem har vi tatt seks poeng (1-3-0) og har en målforskjell på 4-3 Mellomlagene: Strømsgodset, Fredrikstad, Tromsø og Aalesund Her har vi full pott - tolv poeng (4-0-0) og 10-4 De litt bedre: Lillestrøm, Viking, Rosenborg og Lyn Her har vi 10 (3-1-0) og vi har 8-5 i målforskjell. Vi har faktisk tatt klart minst poeng mot de fire dårligste lagene. Trøsten får være at Vålerenga topper gruppen over de dårligste lagene - for gruppen over er den vi har vært klart best mot. Det har antakelig også noe med spillestil å gjøre; de dårligste lagene (+Brann) vet at de ikke klarer å slå oss på eget spill, og legger seg dermed bak på banen og satser på kontringer. Lag som Strømsgodset, Tromsø og Fredrikstad gikk nok til denne sesongen (og den første kampen) med ambisjonen om å klare å slå Stabæk. Vi skal nok ikke se bort fra at de endrer taktikk i returoppgjøret. Uansett Vålerengas problemer er det ingen tvil om at vi må gå svært skjerpet til kampen på søndag. Skal vi vinne må gutta være villige til å ofre blod, tårer og svette. Endret 27. Juli 2007 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MortenK 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg er veldig usikker på om dette er det verst tenkelige eller absolutt beste tidspunktet å møte dem på. Det kommer an på om gutta klarer å score første målet i løpet av 15 min :-) Er ganske sikker på at JJ har fokus på dette. Tror det er viktig at Stabæk er skjerpet og spiller "sin" fotball! Gjør de det er det ingen lag som slår oss! Viktig å åpne målkontoen tidlig slik at vi kan få kampen inn i vårt spor. Enga er hardt presset og får vi en situasjon der de må jage utligning helt fra starten kan det bli morro. Men ballen er rund og cup er cup, det er ikke gitt at det blir like enkelt å sette en tidlig scoring slik som Nybergsund gjorde. Satser vi for hardt på en tidlig scoring risikerer vi et kontringsmål i mot istedet, og da blir det vanskelig. Jeg frykter Enga kommer til Nadderud med større lyst til å vinne enn oss. De er veldig hardt presset, med tap er det svært sannsynlig at Myhre får mer fritid enn ønskelig. Vet ikke hvor mye vekt vi skal legge i at Enga statistisk sett slipper inn lite høyrebeinte skudd, men om Daniel og alan gjør ingen feil med venstreslegga foran mål bør det være håp om at planen om å score mer enn motstanderen slår til. Er som alltid uansett veldig nervøs for denne kampen. Det er så utgjort om vi taper, og nettopp derfor er det sannsynlig. større lyst!? tror nok vi er veldig sugne på å revansjere brann-kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ikke vær så sykt negative da folkens, vi kommer til å vinne på søndag - VIF skal heve seg sykt mange hakk for å komme opp på vårt nivå. Det er stor forskjell å tape 3-1 for Brann i Bergen som vi gjorde og den kampen til VIF igår hvor de er sjanseløse mot 2.div lag og taper 3-1. Nå er jo ikke denne Aabrekk akkurat noe sjarmtroll heller, husker når han spilte "død" på Aspmyra for noen år siden, tviler på om han kan snu skuta på 2 dager, han har jo vært med hele sesongen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alltid_Uansett 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Slapp nå av, uansett om Enga har fått "ny" trener, så har vi et mye bedre lag enn Enga. Vi vinner 3-1 på søndag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Ærlig talt folkens, nå er det mye skepsis her. Enga skal gruses. Edit: Ikke dårlig, tre stykker som sider det samme iløpet av samme min. Endret 27. Juli 2007 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eskil Indregard 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ikke vær så sykt negative da folkens, vi kommer til å vinne på søndag - VIF skal heve seg sykt mange hakk for å komme opp på vårt nivå. Det er stor forskjell å tape 3-1 for Brann i Bergen som vi gjorde og den kampen til VIF igår hvor de er sjanseløse mot 2.div lag og taper 3-1. Nå er jo ikke denne Aabrekk akkurat noe sjarmtroll heller, husker når han spilte "død" på Aspmyra for noen år siden, tviler på om han kan snu skuta på 2 dager, han har jo vært med hele sesongen.. og ikke fokuser på ny trener. tenk heller på midtbanen dems uten grindheim og jalland Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Hepp, Tja, man vet jo aldri helt hvordan en slik endring slår ut. Vi skal uansett ha respekt for VIF på banen. Men det her er en kamp vi bør vinne. Har akkurat mottatt noen rapporter fra dagens VIF trening og det så vistnok ikke veldig bra ut, selv om det bar preg av å være en restitiusjonsøkt. Spillsekvensen var elendig og Aabrekk brukte seg mye på spillerne, uten at det hjelp nevneverdig. Nå har han en trening til å sette laget på og med flere sentrale spillere ute med småskader/karantener kan det bli interessant å se hva slags lag de stiller med. Men uansett hva VIF driver med så må vårt fokus ligge på oss selv. Gjør vi jobben og stiller skjerpet og fit, er det ett fett hvem som står på den andre banehalvdelen. @ringo Endret 27. Juli 2007 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ser for meg at VIF, med sin skadeskutte førsteellever, kommer til å fokusere på å ta oss på midten, og heller kontre inn et mål med sine forholdsvis sjappe angripere i Fredheim-Holm og Sørensen. Akkurat hvordan de skal klare å stoppe midtbanen vår er jeg ikke sikker på, for med Grindheim og Jalland ute har de definitivt et komposisjonsproblem. Såklart kan Johnsen spille på midten også, men vil virkelig Enga ofre en såpass god midtstopper til midtbanen når motstander-spissene heter Veigar og Daniel...? Men Aabrekk har vel også sine idéer som vil spille inn her. Tipper de kommer med en 4-4-2, der Lange spiller sammen Holm på topp, med JDS og han polakken på vingene. Muligens Holm på midten sammen Johnsen, som i såfall vil bli den defensive av de to. Holm er vel i utgangspunktet den defensive på midten når Grindheim er med, så da blir det nok en noe sideskjev og baktung midtbane. Tipper Horn og Wæhler spiller sammen bak. Med våre kreative angripere vil det bli en fornøyelse å spille mot en såpass lite innkjørt komposisjon, men det vil nok føre til at Enga trekker seg veldig lavt. Isåfall åpner det for rom til skuddføtter ala Veigar, Tommy og Henning. Tror det kan bli mye angrep fra vår side, og da blir det mål også! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg liker ikke situasjonen akkurat nå. Å skulle møte lag som ligger nede, fått "ny" trener og kampen går på TV, Stabæk kliner til med "å farge tribunen Blaa" føler vi har veldig mye å tape her og er veldig veldig engstelig for at mediehatsen rundt Vif er mer med dem enn til vår fordel. La mine bekyringer bli latterliggjort.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg liker ikke situasjonen akkurat nå. Å skulle møte lag som ligger nede, fått "ny" trener og kampen går på TV, Stabæk kliner til med "å farge tribunen Blaa" føler vi har veldig mye å tape her og er veldig veldig engstelig for at mediehatsen rundt Vif er mer med dem enn til vår fordel. La mine bekyringer bli latterliggjort.... Det vi nå ser er en klassisk situasjon som bygger seg opp mot at vi typisk nok går på en smell. Alt ligger til rette for at vi skal vinne greit, men symptomatisk nok for slike situasjoner er at det motsatte skjer. Har også en oppfatning av at vi ofte spiller dårlig i tv-sendte kamper. Kanskje Albert sitter på statistikk på hvordan vi gjør det i tv-kamper? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg tror på ingen måte at kampen på søndag blir noen walk-over for Stabæks del. VIF er et svært gjerrig lag, og tok bronse i fjor med mange av de samme spillerne som entrer banen i år. Riktignok har de skader og utestengelse, men de fyller på med unge, sultne talenter. I tillegg har de fortsatt en del rutinerte stayere som på gode dager forsvarer plassen på mang et Tippeligalag med glans. Den mye omtalte 'ny-trener-boosten' kan selvsagt spille inn, men dersom våre gutter er 100% skjerpet skal vi kunne klare å hale iland en seier. Dermed tror jeg nøkkelen til 3 poeng i kampen mot VIF kanskje i enda større grad enn i mange andre kamper ligger hos Verdens Beste Jönsson. Klarer Janne å få gutta til å vise den nødvendige innsatsvilje, tæl, kynisme og mot til å spille på det gutta vet de kan, ja da går dette bra. Det blir spennende, men jeg har god tro på seier. Magen er dog litt for full av sommerfugler for mitt eget beste allerede! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ikke vær så sykt negative da folkens, vi kommer til å vinne på søndag - VIF skal heve seg sykt mange hakk for å komme opp på vårt nivå. Det er stor forskjell å tape 3-1 for Brann i Bergen som vi gjorde og den kampen til VIF igår hvor de er sjanseløse mot 2.div lag og taper 3-1. Nå er jo ikke denne Aabrekk akkurat noe sjarmtroll heller, husker når han spilte "død" på Aspmyra for noen år siden, tviler på om han kan snu skuta på 2 dager, han har jo vært med hele sesongen.. 3-1??? Det var så vidt jeg husker dårlig med Stabæk-scoringer i Bergen, kunne i hvert fall ikke se noen på storskjermen på OB... Man skal være litt negativ på forhånd, da er det større sjanser for å vinne, for ikke å snakke om hvor mye større gleden blir hvis man faktisk vinner. Tipper engen legger seg med 10 mann på bakre halvdel av sin banehalvdel, så det blir i hvert fall ikke noe bakrom for Daniel å løpe i... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg liker ikke situasjonen akkurat nå. Å skulle møte lag som ligger nede, fått "ny" trener og kampen går på TV, Stabæk kliner til med "å farge tribunen Blaa" føler vi har veldig mye å tape her og er veldig veldig engstelig for at mediehatsen rundt Vif er mer med dem enn til vår fordel. La mine bekyringer bli latterliggjort.... Det vi nå ser er en klassisk situasjon som bygger seg opp mot at vi typisk nok går på en smell. Alt ligger til rette for at vi skal vinne greit, men symptomatisk nok for slike situasjoner er at det motsatte skjer. Har også en oppfatning av at vi ofte spiller dårlig i tv-sendte kamper. Kanskje Albert sitter på statistikk på hvordan vi gjør det i tv-kamper? Ta deg en lykkepille a! Hvor mange innlegg skal du skrive om at vi taper denne kampen egentlig? De aller fleste av oss skjønte budskapet ditt etter det første innlegget ditt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ta deg en lykkepille a! Hvor mange innlegg skal du skrive om at vi taper denne kampen egentlig? De aller fleste av oss skjønte budskapet ditt etter det første innlegget ditt.. For det første er det ikke opp til deg å diktere noe som helst om hva som skal skrives på dette forumet. For det andre er det siste innlegget primært ment som et spørsmål til Albert, med utgangspunkt i hva Tonje nevner om tv-kamper. I den grad jeg har ment å komme noe "budskap" i disse innleggene, er det opplagt at du ikke helt har fått med deg innholdet. Greit nok at du synes det er konstruktivt å komme med slikt oppgulp, men mer hensiktsmessig hadde det vært om du forsøkte å svare på spørsmålet som stilles. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva skjer med det greiene om å farge sparebanktribunen blå??? Hva med oss som ALLTID har drakta på på kamper? Skal vi liksom droppe det og sitte med ei t-skjorte?????!? hææ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) For det første er det ikke opp til deg å diktere noe som helst om hva som skal skrives på dette forumet. For det andre er det siste innlegget primært ment som et spørsmål til Albert, med utgangspunkt i hva Tonje nevner om tv-kamper. I den grad jeg har ment å komme noe "budskap" i disse innleggene, er det opplagt at du ikke helt har fått med deg innholdet. Greit nok at du synes det er konstruktivt å komme med slikt oppgulp, men mer hensiktsmessig hadde det vært om du forsøkte å svare på spørsmålet som stilles. Du er selvsagt berettiget til å mene akkurat det du vil, og selvfølgelig skal ikke jeg diktere noe som helst. Men så vidt jeg kan se hadde du hele 7 innlegg der alle omhandlet at Stabæk kom til å tape pga bytte-trener effekt og diverse. I løpet av en debatt på 6 sider syns jeg det er imponerende! Jeg ser forøvrig ikke helt hvilket spørsmål du stiller. Du konstaterer vel mer at dette blir et tap fordi enga bytter trener? Endret 27. Juli 2007 av Anders C Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva skjer med det greiene om å farge sparebanktribunen blå??? Hva med oss som ALLTID har drakta på på kamper? Skal vi liksom droppe det og sitte med ei t-skjorte?????!? hææ? Har du rød drakt, eller hva er problemet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Kanskje Albert sitter på statistikk på hvordan vi gjør det i tv-kamper? Takker for utfordringer fra deg, Tom. Men jeg tror spørsmålet du stiller er irrelevant. Såvidit jeg husker hadde vi ingen "TV-kamper" i fjor, dersom en TV-kamp er hovedkampen på TV2. Vi hadde et par kamper på Zebra. Vi hadde også TV-kamper i Addeco, blant annet opprykksfinalen mot Sandefjord. I år spilte vi uavgjort mot Lillestrøm i "TV-kamp". Jeg bruker anførselstegn på begrepet TV-kamp, fordi alle kampene er TV-kamper. Jeg tror gutta er så vant til TV-kameraer på banen og TV2 surrende rundt (de er f.eks faste deltakere på kampmøtet og det er en NFF "regel" at lagene skal overlevere forventet lagoppstilling senest på kampmøtet) at de ikke tenker på om om kampen går på TV2Sport, TV2Zebra eller TV2. Jeg påstår at enhver statistisk tendens på TV2-dekningen er helt tilfeldig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva skjer med det greiene om å farge sparebanktribunen blå??? Hva med oss som ALLTID har drakta på på kamper? Skal vi liksom droppe det og sitte med ei t-skjorte?????!? hææ? Har du rød drakt, eller hva er problemet? Sorry - de får ikke meg i noe annet enn drakt på kamp. I oppkjøringen til kamp går jeg gjerne i blaa t-skjorte. Så lenge det er en offisiell Stabæk Support t-skjorte. Men nå er det neppe noe problem siden jeg befinner meg på andre siden av banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2007 (endret) I en artikkel på vg nevnte aabrekk at han kun ville ha med de som var motiverte og ville blø for drakta, så jeg vet ikke om vålerenga spillerne ble ekstra motiverte av at Aabrekk ble midlertidig trener, hadde ikke jeg blitt.. Men tror vi faktisk vinner denne kampen, sugne etter brann kampen og alle tror vi skal tape. Minus og Minus = pluss:) Endret 27. Juli 2007 av Haakin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva skjer med det greiene om å farge sparebanktribunen blå??? Hva med oss som ALLTID har drakta på på kamper? Skal vi liksom droppe det og sitte med ei t-skjorte?????!? hææ?Har du rød drakt, eller hva er problemet? Hvis jeg har forstått det riktig vil de lage blå striper, mao mørkeblå og mellomblå striper. Det kan se litt stilig ut, men forutsetter at de fleste faktisk har på seg T-skjortene som ligger på setet. Selv står jeg på $$-feltet og slipper å velge mellom drakt eller T-skjorte Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg ser forøvrig ikke helt hvilket spørsmål du stiller. Du konstaterer vel mer at dette blir et tap fordi enga bytter trener? Spørsmålet som stilles fremgår da tydelig nok i innlegget du kommenterte. Dersom du også hadde lest innleggene for øvrig, vil du se at jeg nettopp argumenterer mot at VIF får nytrener-effekt i dette tilfellet, da det er Aabrekk som skal lede laget. For øvrig har jeg gitt uttrykk for, i likhet med mange andre, at det ville vært rimelig utgjort å tape en kamp når alt tilsier at vi skal vinne. Jeg forstår at innleggene sikkert kan oppfattes som gjentagelser når du ikke leser dem skikkelig, men aktiviteten her er ikke høyere enn at selv du bør sette pris på at flest mulig bidrar på hver sin måte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Kanskje Albert sitter på statistikk på hvordan vi gjør det i tv-kamper? Takker for utfordringer fra deg, Tom. Men jeg tror spørsmålet du stiller er irrelevant. Såvidit jeg husker hadde vi ingen "TV-kamper" i fjor, dersom en TV-kamp er hovedkampen på TV2. Vi hadde et par kamper på Zebra. Vi hadde også TV-kamper i Addeco, blant annet opprykksfinalen mot Sandefjord. I år spilte vi uavgjort mot Lillestrøm i "TV-kamp". Jeg bruker anførselstegn på begrepet TV-kamp, fordi alle kampene er TV-kamper. Jeg tror gutta er så vant til TV-kameraer på banen og TV2 surrende rundt (de er f.eks faste deltakere på kampmøtet og det er en NFF "regel" at lagene skal overlevere forventet lagoppstilling senest på kampmøtet) at de ikke tenker på om om kampen går på TV2Sport, TV2Zebra eller TV2. Jeg påstår at enhver statistisk tendens på TV2-dekningen er helt tilfeldig. Takk Albert. Med tv-kamper tenker jeg på kamper sendt på åpne kanaler, altså TV2 og Zebra. Tanken var egentlig at dette er interessant som et element i opplistningen av "typiske" faktorer som spiller inn, dersom det evt. verste skulle skje på søndag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ZUMO 11 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Håper på: -------------Jon-------------- MMS----IAO--Pontus---Tom Keller--Somen--HH----Alan ---------Pall----------------- -------------Nannskog------ Har noen sett noen indikasjon på hvordan JJ disponerer laget på søndag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Jeg forstår at innleggene sikkert kan oppfattes som gjentagelser når du ikke leser dem skikkelig, men aktiviteten her er ikke høyere enn at selv du bør sette pris på at flest mulig bidrar på hver sin måte. Enig der altså Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Hva skjer med det greiene om å farge sparebanktribunen blå??? Hva med oss som ALLTID har drakta på på kamper? Skal vi liksom droppe det og sitte med ei t-skjorte?????!? hææ?Har du rød drakt, eller hva er problemet? Hvis jeg har forstått det riktig vil de lage blå striper, mao mørkeblå og mellomblå striper. Det kan se litt stilig ut, men forutsetter at de fleste faktisk har på seg T-skjortene som ligger på setet. Selv står jeg på $$-feltet og slipper å velge mellom drakt eller T-skjorte Men går jo ikke an å ha på seg no annet enn drakt.. hadde alle hatt på seg drakt hadde det jo ikke vært noe prpblem.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Håper på:-------------Jon-------------- MMS----IAO--Pontus---Tom Keller--Somen--HH----Alan ---------Pall----------------- -------------Nannskog------ Har noen sett noen indikasjon på hvordan JJ disponerer laget på søndag? Jeg skulle vært enig om IA var 100%, men sånn som det er nå ville jeg startet med Mike i stedet for IA, ellers samme. Hvis jeg har forstått det riktig vil de lage blå striper, mao mørkeblå og mellomblå striper. Det kan se litt stilig ut, men forutsetter at de fleste faktisk har på seg T-skjortene som ligger på setet. Selv står jeg på $$-feltet og slipper å velge mellom drakt eller T-skjorte Men går jo ikke an å ha på seg no annet enn drakt.. hadde alle hatt på seg drakt hadde det jo ikke vært noe prpblem.. Det blir jo ikke noen store fete striper ut av det... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Vet ikke om det er helt slik Stabæk har tenkt det, men hva med å ha t-skjorten på ved inngangen slik at det blir som et slags tribune arrangement for så å ta den av og vise frem drakta resten av kampen. Det Stabæk ikke vil ha er jo rødt/rosa/gult/hvitt osv på tribunen. Vil jeg tro da hvertfall.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ikke vær så sykt negative da folkens, vi kommer til å vinne på søndag - VIF skal heve seg sykt mange hakk for å komme opp på vårt nivå. Det er stor forskjell å tape 3-1 for Brann i Bergen som vi gjorde og den kampen til VIF igår hvor de er sjanseløse mot 2.div lag og taper 3-1. Nå er jo ikke denne Aabrekk akkurat noe sjarmtroll heller, husker når han spilte "død" på Aspmyra for noen år siden, tviler på om han kan snu skuta på 2 dager, han har jo vært med hele sesongen.. vi tapte vel 3-0 i bergen. men skjønner poenget ditt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 27. Juli 2007 Del Skrevet 27. Juli 2007 Ser for meg at VIF, med sin skadeskutte førsteellever, kommer til å fokusere på å ta oss på midten, og heller kontre inn et mål med sine forholdsvis sjappe angripere i Fredheim-Holm og Sørensen. Akkurat hvordan de skal klare å stoppe midtbanen vår er jeg ikke sikker på, for med Grindheim og Jalland ute har de definitivt et komposisjonsproblem. Såklart kan Johnsen spille på midten også, men vil virkelig Enga ofre en såpass god midtstopper til midtbanen når motstander-spissene heter Veigar og Daniel...? Men Aabrekk har vel også sine idéer som vil spille inn her. Tipper de kommer med en 4-4-2, der Lange spiller sammen Holm på topp, med JDS og han polakken på vingene. Muligens Holm på midten sammen Johnsen, som i såfall vil bli den defensive av de to. Holm er vel i utgangspunktet den defensive på midten når Grindheim er med, så da blir det nok en noe sideskjev og baktung midtbane. Tipper Horn og Wæhler spiller sammen bak. Med våre kreative angripere vil det bli en fornøyelse å spille mot en såpass lite innkjørt komposisjon, men det vil nok føre til at Enga trekker seg veldig lavt. Isåfall åpner det for rom til skuddføtter ala Veigar, Tommy og Henning. Tror det kan bli mye angrep fra vår side, og da blir det mål også! hvis veigar først skyter da, han skyter jo aldri! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå