BlaaBlaaBlaa 24 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 Skuffende kamp fra stort sett alle i dag.. Henning er vel den eneste som er on top.. kanskje også daniel det lille vi så av han.. 2 pluss til veigar også for 2 assists.. men ellers en ganske svak kamp for Veigar også. Henning er het om dagen og vinner sykt mye baller.. Deilig avsluttning! Straffen er det vel ikke vits i å bruke energi på.. så det gidder jeg ikke.. Men mål 1 til VIFF.. Hvor er markeringene på han vi vet de prøver å slå cornern på..? Markeringen glapp like lett på en corner rett etterpå.. Jeg mener også jon skal ut og plukke den cornern.. er alt for lett å sette jon ut av fokus på cornere.. en liten dytt så mister han fokus på ballen og fokuserer mer på han som dytter han.. svakt. Jeg etterlyser også en annen frisparks taker innimellom.. er lenge siden veigar har vært on fire på frispark. Jeg vil se henning frispark. Han kan gå litt mer for kraft, og ikke så mye "beckham". Går den på keeper bør daniel være på plass på retur og pirke den inn.. Er ikke keeper på den så blir det MÅL!!! Sånn ting er i dag, uten tommy på banen så blir det litt for forutsigbart når pall tar alle frisparkene... En annen etterlysning er dopingkontroller blandt dommere.. Dagens dommer var helt klart påvirket av noe... Til slutt en liten oppfordring... Kan vi bytte ut han faens speaker'n vi har? en ting er at han surrer og roter.. men han er så jævlig barnslig at jeg nesten begynner å grine.. Flaut!! Oppsummering: FAEN!!!! vel sagt. men dommeren blåste jo i dag om noen dyttet på Jon Knudsen. Så ikke ta den. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 Ser dere forskjell? Vi er hovedkamp, og vi er dermed (sammen med Engen) hovedelementene i all oppsumering av denne runden. I hver fall når det kommer til bilder. Akkurat det er deilig.. Det var 11 kameraer fra TV2, sammen med 6 journalister. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Hepp, Selv om dommeren var grisedårlig og ga dem straffe i en situasjon der de definitivt ikke skulle ha det, kan vi likvel ikke skylde på dommeren for at vi avgir poeng i denne kampen. Vi innleder helt ok, men når vi tar ledelsen gir vi fra oss initiativet helt. Så taper Morten duellen på en corener, og vips står det 1 - 1. Dermed får VIF tilbake selvtillitten, og får blod på tann. Vi skal selvsagt fortsette kjøret når vi tar ledelsen slik, og punktere kampen med en gang. Men, neida vi triller rundt i en tilsynelatende selvtilfreds stillstand om at dette kommer til å løse seg selv. Da går det som det må gå, og i starten av 2. omgang er det plutselig VIF som kjører matchen. De kjemper oss ut av stilen, og skaper et trykk på vår bakre firer. Noe som kuliminerer med det feilaktike straffesparket, men selv om straffen er ufortjent er VIF ledelsen ikke det. På slutten viser vi heldigvis et snev av klasse, og kommer tilbake. Fotballgudene være priset for at vi har en, en sjanse/et mål, spiss som Nannskog i stallen. Kampen sett under ett så er vel resultatet 2 - 2 greit nok, men vi presterer max 80% i denne kampen og det irriterer grenseløst! Dette VIF laget bør det være rimlig enkelt å slå. Men vi liker tydligvid ikke fysiske motstandere... SF kampen hjemme er vel også et eksempel på det. Men når det butter litt i spillet så vises det altfor tydelig at vi også sliter med en altfor tynn stall, det finnes ikke troverdige offensive alternativer på benken i det hele tatt... og med den formkurven enkelte av de faste i 11'eren viser om dagen så kunne det vært kjekt med noen i kulissene. Ikke minst er det usunt i forhold til det som skal skje på treningsfeltet mellom kampene hvis det ikke er tilsterkkelig konkurranse om plassene. Over en lang sesong blir slikt ganske tydelig. Men, men. målsetningen er topp 7 og vi ligger fremdeles på 2. plass, altså en bra bit forran skjema... Fremdeles er det kun serieleder Brann som har slått oss i årets TL, og vi følger skemaet til våresesongen... Gjør vi det resten av sesongen og de andre lagene følger opp i samme spor, blir det en digg sesongavslutning likevel... @ringo Endret 29. Juli 2007 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Som @ringo sier så er vi ikke i nærheten av topp nivå denne kampen, at dommeren har skyld i straffen er det ikke tvil om. Men for dere som fikk sett situasjonen før med Morten Berre så kan vi si oss heldige med at det ikke ble straffe der, så det går vel litt opp i opp. Merket meg at Alan kom på rundens lag for tv2, syntes det var litt rart for det var ingen som hadde en skikkelig god jobb på dagen i dag. Selvom ikke gutta helt gjorde jobben, så skal vi være fornøyd med oss selv, livet på tribunen blir bare bedre og bedre!! Endret 29. Juli 2007 av Haakin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 Vel hjemme igjen, smått irritert og sliten. Gutta kan bedre enn dette (men er glad vi reddet 1p). Når det gjelder dommeren.. der og da virket det som mye var merkelig dømt!! Har ikke fått sett noen tvbilder, men får håpe på en snarlig reprise på tv2 sport. Ellers så var det deilig å "komme igang" igjen å synge til stemmen ble borte Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 til et spørsmål lenger oppi her, gidder ikke finne det. offside måles fra føttene, ikke hodet. hørt av de som så den på tv at stabæk support sang mye høyere enn klanen. ble litt "skuffet" over at klanen var så få. det var meldt fullpakka, men det var faktisk 400 færre enn mot godset! ellers t-skjortene på hovis ble en suksess, blusset ble bra og vi sang høyt! veigar var litt hipp som happ i dag. kunne gå fra vidunderlig til på trynet. den assisten til daniel er verdensklasses. men skyte mer!! når han først skjøt gikk den i krysstanga og det var med venstre. ellers er jeg enig i at henning burde ta frispark, er vel mer en et år siden veigar har scort på frispark. vet noen om hilsningen vår til klanen ble vist på TV? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 256 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 - Det ser ut som en veldig klar straffe. Han løper jo ham bare overende. Klarere straffe er det ikke mulig å få, sa VIF-trener Harald Aabrekk ti TV 2. Og med det kan vi konstatere at kvaliteten på importvarene i området rundt Oslo S er i ferd med å ta seg opp igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 Skandale at det er morten og ikke Somen eller Pontus som tar Ronny på hjørnesparkene, dårlig forberedelse!! Synes selv om Alan ikke fikk til mye i starten ser vi med en gang hva som skjer når han legger ut på to gode raid helt på slutten, spillerne må følge ham, veigar får rom og tid til å gi Daniel en lissepasning. Vi skulle gitt ham mere ball når det stokker seg sånn opp, som det gjorde til tider. Synes også at vi burde satset mere offensivt på slutten før det røde kortet, skulle sett gjerne Tommy innpå der så vi fikk en 2-5-3 som vi hadde mot Lyn, men han er vel dessverre ikke matchfit. Det mest skremmende nå er at Pontus er ute mot Rosenborg. Mike imponerte absolutt ikke og det kan bli fort litt for skummelt neste helg med kanskje Morten og Mike som skal ta Ivers i boksen. Det har skjedd alt for mange ganger at Morten taper en hodeduell ved at han isteden for å hoppe opp så står han stille og lar motspilleren klatre på ryggen hans. Det skjedde i dag, og det var også det som skjedde i Trondheim ifjor. En IA i form hadde vært gull i Trondheim Og pliiiis, få en offensiv forsterkning til! er redd vi kommer til å se nok en rævva kamp fra Keller på Lerkendal! Virker som om han sliter når Stabæk blir satt under godt press som både Brann og Enga var gode til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Del Skrevet 29. Juli 2007 (endret) Fikk latterkrampe da jeg så dette bilde: Hva er det Berre driver med ute på fotballbanen egentlig?? EDIT: For ikke bildet stort men han er lengst til venstre og klør seg på skrittet. (stabak.no) Endret 29. Juli 2007 av ØyvindW Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 http://www.iersjef.com/images/2007/stabaek...20VIF%20055.htm svar på vår lille hilsen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 http://www.iersjef.com/images/2007/stabaek...20VIF%20055.htm svar på vår lille hilsen. Kudos til Klanen for tifo mot kikkertsvingen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 29. Juli 2007 Del Skrevet 29. Juli 2007 http://www.iersjef.com/images/2007/stabaek...20VIF%20055.htm svar på vår lille hilsen. Tydelig at den svei litt http://www.iersjef.com/images/2007/stabaek...20VIF%20071.htm se på den her hvor mange svette man finner, istedet for finn "Willie" ... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Team BRT 0 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 For jeg som desverre ikke fikk hvert der i dag, hva var deres hilsen til sosial-klientene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 hørt av de som så den på tv at stabæk support sang mye høyere enn klanen. ble litt "skuffet" over at klanen var så få. det var meldt fullpakka, men det var faktisk 400 færre enn mot godset! TV bruker miksofoner på arenaen og for en gangs skyld så var mikrofonen nærmere oss enn klanen. At det var flere på kampen mot godset enn i går skyldes at man har større sikkerhetsmargin når Klanen kommer enn når Godsetunionen er på besøk. Altså man fyller ikke svingen halt til randen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 TV bruker miksofoner på arenaen og for en gangs skyld så var mikrofonen nærmere oss enn klanen. Før kampen var det bra med synging, og dere var på nippet til å overdøve TV-kommentatorene Er det ikke vanlig at det er Alsaker/Semb som kommenterer hovedkampen? Det var Bredeli/Olsen i går, så kanskje det er noe i ryktene om at Semb skal til Engen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Morro med bluss! (Og brannslukningsapparat) Her er Budstikkas bilder: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 956 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Tydeligvis erfaren brannmann han som slukker der.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Alseth innrømmer feil. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Etter en bra åpning var vi vanvittig dårlige i går, og vi fortjente knapt det ene poenget vi fikk. Synes ikke midtbanen vår fungerte som den skulle i går heller, og det gir resultat i mange balltap og tannløse angrep. Henning Hauger var uten tvil vår beste i går, men synes også Pontus nok en gang leverer en godkjent kamp, sammen med Mike og Keller. Registrerer at det er en del som synes Keller var ræva, dere må jo være totalt blinde. Ja han var tragisk mot Brann, men i går var han helt klart en av våre bedre, holdt bredden fint, flink i en-mot-en og jobbet bra. Synes derimot Alan hadde en dag under pari (pari = hva vi er blitt vant til), hadde lite selvtillit i de raidene vi er så vant til å se han i, og trakk inn i midten i stedet for å bruke kanten. I tillegg kom det spesielt frem i går, noe som har vært gjeldende i hele år, den manglende samkjøringen av Alan sine raid med løpene til Veigar og Daniel. Pasningen fra Alan kommer alt for sent! Først når de er ferdige med løpene sine og ligger i offside eller er pakket inn av forsvaret igjen, klarer Alan å få hodet opp og sender en lumpe av en pasning som 9 av 10 ganger går til en forsvarspiller eller alt for langt foran Pallskog. Vi mister en del målsjanser her, håper dette er noe som kommer til å bli drillet bedre. Er mest skuffet over backene våre. Morten hadde nok en dårlig kamp, kjente han ikke igjen i Brann-kampen, heller ikke i går. Er helt sinnsykt så mange pasninger han og Tom klarte å misse på, og når i tillegg det eneste Veigar gjorde var å drible seg inn i 3-4 forsvarspillere er det ikke rart Nanne fikk lite å jobbe med. Men synes også han var merkelig passiv og manglet den vante tenningen. Virker som vi har startet på ”scratch” etter ferien og glemt elementene som gjorde oss så gode utover vårsesongen. Får bare håpe de kommer på dette kjapt, for er redd vi ryker på en smell i barteland, til tross for et RBK-lag som burde være mulig for oss å slå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Skjønner ikke helt hva DETTE bildet har med kampen å gjøre. Men det var kanskje denne kampen dommern dømte.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Alseth innrømmer feil. Nå vet vi hvem Kjell Alseth heier på... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 .... Henning Hauger var uten tvil vår beste i går, .... og når i tillegg det eneste Veigar gjorde var å drible seg inn i 3-4 forsvarspillere er det ikke rart Nanne fikk lite å jobbe med. Men synes også han var merkelig passiv og manglet den vante tenningen. Så du samme kampen som meg? Og landets sportsjournalister? Henning var god, men at han uten tvil var BB må bare være i ditt hode. Alle aviser har Veigar som vår beste, og i Dagbladet heter det sågar; "Trenerskiftet slo til for fullt og fikk den effekten Petter Myhre drømte om. Men fordi Stabæk har fotballmagikeren Veigar Pall Gunnarsson ble betalinga bare sånn passe". "...For Vålerenga hadde både full kontroll og taket på det da Veigar Pall Gunnarsson igjen viste at han er en av Tippeligaens desidert beste spillere. Der en utsøkt balanse, et våkent og vidt blikk og ekstremt følsom pasningsfot gjør ham til en kostant trussel. Offside, sa nok mange da islendingen fant sin svenske spissmakker (Nannskog) i bakrommet da Vålerenga egentlig hadde hele matchen i lomma. Og selvfølgelig kunne det likne. Men nei da: Stabæks utligning var bare tvers igjennom godt timet. Og veldig lekkert." Jeg innrømmer at Veigar er min favorittspiller, og at jeg ser svært positivt på det han gjør. Dagbladet er heller ikke helt nøytrale - derfor er den avisa ofte kalt Vålerengafanzine. Når de roser mannen som la innleggene til begge scoringene opp i skyene, skjønner jeg ikke hvorfor folk her inne må klage... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 956 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Jeg vil gjerne klage på at han aldri skyter. I går hadde han vel så vidt jeg kan huske ett skudd på mål, og det gikk i tverrliggeren. I tillegg var det med venstre. Tenk hvis han hadde skudd litt med høyre også da, særlig i de situasjonene hvor han står noenlunde alene på 16 meteren. Man må vel ikke ha åpent mål før man skyter? Argh. Godt å få det ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Helt enig, det der irriterer meg grenseloest, og har gjort det en stund naa.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ZUMO 11 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Han hadde begge assistene, men jeg er enig i at han roter litt mye innimellom. Dribler gjerne 5-6 mann når en rulling ut på kant hadde skapt mer. Men herregud, mannen er jo genial og vårt viktigste angrepsvåpen sammen med alan. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Jeg vil gjerne klage på at han aldri skyter. Nå er Veigar, sammen med Nanne og Alan blant topp 5 avsluttere i TL, så dette stemmer ikke helt, men jeg ser at Veigar ofte har ballen på 16-25 meter og er enig i at han kan bli flinkere til å fyre av skudd tidligere enn det han vanligvis gjør. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 .... Henning Hauger var uten tvil vår beste i går, .... og når i tillegg det eneste Veigar gjorde var å drible seg inn i 3-4 forsvarspillere er det ikke rart Nanne fikk lite å jobbe med. Men synes også han var merkelig passiv og manglet den vante tenningen. Så du samme kampen som meg? Og landets sportsjournalister? Henning var god, men at han uten tvil var BB må bare være i ditt hode. Alle aviser har Veigar som vår beste, og i Dagbladet heter det sågar; "Trenerskiftet slo til for fullt og fikk den effekten Petter Myhre drømte om. Men fordi Stabæk har fotballmagikeren Veigar Pall Gunnarsson ble betalinga bare sånn passe". ... Jeg innrømmer at Veigar er min favorittspiller, og at jeg ser svært positivt på det han gjør. Dagbladet er heller ikke helt nøytrale - derfor er den avisa ofte kalt Vålerengafanzine. Når de roser mannen som la innleggene til begge scoringene opp i skyene, skjønner jeg ikke hvorfor folk her inne må klage... Da vil jeg gjerne få lov til å presisere - mulig dette kom litt for negaitivt frem: For all del, Veigar har 2 assists, redder kampen for oss, og er vanligvis vår kanskje viktigste spiller, -han gjør det geniale, men forskjellen fra kamper som i går til hvordan han var i fjor er at det ofte ender i 3 forsvarsspillere, dvs ingenting, og da hjelper det egentlig ikke hvor genialt det han gjorde i trekket før var. Vet ikke om det er de andre spillerne våre som er dårligere til å posisjonere seg for evt pasninger, men noen ganger ser det ofte ut som at han trokler akkurat litt for lenge med den ballen til at han ser pasningen ellers også får brukt skuddmuligheten som byr seg. Ang Henning som BB, samme spm til deg; så vi samme kamp? Aner ikke om du har sportsjournalistene på din side, jeg tok denne vurderingen utifra hva jeg så, ikke hva avisene fortalte meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 .... Henning Hauger var uten tvil vår beste i går, .... og når i tillegg det eneste Veigar gjorde var å drible seg inn i 3-4 forsvarspillere er det ikke rart Nanne fikk lite å jobbe med. Men synes også han var merkelig passiv og manglet den vante tenningen. Så du samme kampen som meg? Og landets sportsjournalister? Henning var god, men at han uten tvil var BB må bare være i ditt hode. Alle aviser har Veigar som vår beste, og i Dagbladet heter det sågar; "Trenerskiftet slo til for fullt og fikk den effekten Petter Myhre drømte om. Men fordi Stabæk har fotballmagikeren Veigar Pall Gunnarsson ble betalinga bare sånn passe". Veigar var midt sagt varierende i går. Det florerte med feilpasninger, en del av dem ble sendt avgårde i retninger det hadde vært en Blaa spiller for 5-10 sekunder siden, men kun engenspiller nå pasningen gikk. I tillegg kom det noen fete dribleraid, og to målgivende. Henning var bunnsolid hele kampen, vant mange baller, miste få (om noen) og scora et flott mål! Jeg er ikke i tvil om at Henning etter min mening var best av de to i går, men godtar at andre vektlegger andre kriterier enn meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Enig med Albert. Veigar har vært dritgod i år, selv om han ikke scorer like mye som i fjor. Han er et stabilt oppspillspunkt (som ikke er 2 m høy), holder ballen, vender opp og spiller gode pasninger. Dette gjør at motstanderen må legge opp forsvaret etter ham, og skaper plass til oss. Har selvsagt ikke noe i mot om han scorer mer, men alt i alt er det totalt skivebom å klage mye på ham. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. Juli 2007 Del Skrevet 30. Juli 2007 Sjarmtrollet Aabrekk: - Stabæk et enkelt lag Hadde Stabæk vært så enkelt som Aabrekk skal ha det til, burde de ha vunnet kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå