Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting er å si at man har klart å knekke stabæk-koden. Men hva hjelper det hvis man får låne ballen i 10 minutter i hver omgang?

Men jeg er også litt enig i uttalelsene til mannen som filmet seg til sykehusinnleggelse. Vi er i perioder ganske forutsigbare, og har en tendens for å velge den vanskeligste løsningen med å tre ballen gjennom midten mens det står folk alene på flankene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en dag som ikke var helt vår, vil jeg også trekke frem Henning - meget bra! Hadde gjerne sett at vi var mer stabilt gode på Nadderud, bevares, mange bra angrep og enkeltprestasjoner også i går, men i likhet med samtlige (mulig unntak mot RBK) hjemmekamper i år; de dårlige periodene er litt for dårlige, og de varer litt for lenge. I går var dessverre over halvparten av kampen "dårlig". Typisk for de periodene er at Alan og Somen sjelden kommer i gode posisjoner og at det blir mye lett leselige baller mot Daniel, og på en feilvendt Veigar.

Defensivt var det også mye rusk. F. eks er det merkelig at Berre flere ganger skal drible seg gjennom 4-5 av våre i "slow-motion"...

Tror likevel ikke det er noen stor formsvikt på gang. Vi lider til tider litt under mangelen på en midtbanesjef, men vi er altfor gode til at vi skal spille oss ut av medaljekampen. Jeg lover :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er å si at man har klart å knekke stabæk-koden. Men hva hjelper det hvis man får låne ballen i 10 minutter i hver omgang?

Men jeg er også litt enig i uttalelsene til mannen som filmet seg til sykehusinnleggelse. Vi er i perioder ganske forutsigbare, og har en tendens for å velge den vanskeligste løsningen med å tre ballen gjennom midten mens det står folk alene på flankene.

:rolleyes: Tror det at de andre lagene nå er mere oppmerksom på Stabæks spill gjør det hele vanskligere. Støtter det du skriver om at det tres for mye gjennom midten. Fotball i slike kamper en egentlig veldig enkelt, ut på kanten med ballen og inn foran mål med inlegget. Problemet i går var i så måte 2 delt; 1. Før Holmvik kom inn hadde vi ikke kantspillere, de som skal spille der søker hele tiden inn i midten og Stenvold/ Skjønsberg følger ikke med oppover. 2. Når Somen/ Allan endelig kom seg løs og slo noen ferdigscorede inlegg inn foran mål var det ingen der...

Endret av elvis
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tanker om kampen... ;)

1. Morten burde aldri markert Ronny Johnsen - det er jo lett match for Ronny.

2. Dommeren sugde. Den verste feilen var etter min mening situasjonen før frisparket til Enga, der han gir fordel, for deretter og blåse. Dette er SKANDALØST og direkte FEIL. Kan ikke skylde på at man ikke ser situasjonen heller.

3. Vi må være mer kreative fremover når motstanderne legger seg dypt. Nesten ALT gikk gjennom Veigar i går. Backene våre er altfor passive fremover. Hvorfor ikke doble opp på kant oftere, og komme til innlegg? Akkurat det så jeg ikke i går, noe Brann feks gjør hele tiden.

4. Vi MÅ ha noen til å erstatte Keller. Han bidrar da virkelig ikke med noenting? Kan ikke utfordre en-mot-en, mye feilpasninger, ikke spesielt rask eller teknisk. Et arbeidsjern, ja, men synes ikke han vant mye baller i går heller. Vi sliter med tynn stall...

5. Henning BB. Noe annet blir for dumt etter min mening..han mistet ikke ballen EN GANG (ja jeg fulgte med på det). Det sier det meste. Veigar var god, ja, men surret seg en del bort. Riktignok ekstremt viktig for vårt offensive spill, og jobber mye. Men han trenger nok mer bevegelse rundt seg enn det vi så i går...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... Henning Hauger var uten tvil vår beste i går, .... og når i tillegg det eneste Veigar gjorde var å drible seg inn i 3-4 forsvarspillere er det ikke rart Nanne fikk lite å jobbe med. Men synes også han var merkelig passiv og manglet den vante tenningen.

Så du samme kampen som meg?  Og landets sportsjournalister?

Henning var god, men at han uten tvil var BB må bare være i ditt hode.  Alle aviser har Veigar som vår beste, og i Dagbladet heter det sågar; "Trenerskiftet slo til for fullt og fikk den effekten Petter Myhre drømte om.  Men fordi Stabæk har fotballmagikeren Veigar Pall Gunnarsson ble betalinga bare sånn passe".

"...For Vålerenga hadde både full kontroll og taket på det da Veigar Pall Gunnarsson igjen viste at han er en av Tippeligaens desidert beste spillere.  

Der en utsøkt balanse, et våkent og vidt blikk og ekstremt følsom pasningsfot gjør ham til en kostant trussel.

Offside, sa nok mange da islendingen fant sin svenske spissmakker (Nannskog) i bakrommet da Vålerenga egentlig hadde hele matchen i lomma.

Og selvfølgelig kunne det likne.  Men nei da: Stabæks utligning var bare tvers igjennom godt timet.

Og veldig lekkert."

Jeg innrømmer at Veigar er min favorittspiller, og at jeg ser svært positivt på det han gjør.  Dagbladet er heller ikke helt nøytrale - derfor er den avisa ofte kalt Vålerengafanzine.  Når de roser mannen som la innleggene til begge scoringene opp i skyene, skjønner jeg ikke hvorfor folk her inne må klage...

Dagbladet vet vel bare om veigar, alan og daniel. Veigar får godkjent. To assists må få utslag. Men utover det utmerket seg han ikke. Rotet seg ofte bort. Litt for mange "en dragning for mye"-situasjoner. Hauger derimot vant de fleste dueller han var involvert i, hadde godt over snittet i pasningskvalitet, gjorde generelt få feil, og scorte et flott mål. Henning var vår klart beste, uten tvil. Så ble han også kåret til banens beste på Nadderud også. Dagbladet får mene hva de vil. henning er kanskje ingen ballmagiker eller spektakulær spiller, og derfor blir han aldri ranket høyt i dagbladet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Albert. Veigar har vært dritgod i år, selv om han ikke scorer like mye som i fjor. Han er et stabilt oppspillspunkt (som ikke er 2 m høy), holder ballen, vender opp og spiller gode pasninger. Dette gjør at motstanderen må legge opp forsvaret etter ham, og skaper plass til oss. Har selvsagt ikke noe i mot om han scorer mer, men alt i alt er det totalt skivebom å klage mye på ham.

Hadde han skutt oftere istedenfor å prøve å trøkle seg gjennom tre mann til hadde han vært en DOBBELT så bra spiller. 8 assist og 5 mål er mer en godkjent, men skyt mer!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen andre enn meg som la merke til hvor dårlig Kjølø egentlig spilte i går. Nå har jeg fått sett kampen i opptak også og fått bekreftet det jeg ergret meg på i hele går. Kjølø er for treig, det har han vært en stund, men i går reagerte han alt for tregt i tillegg. VIF får bl.a. to store målsjanser som direkte konsekvens av Mikes søvngjengeri. Sant skal sies; at når Mike er på topp, så er han livsviktig baki der. Men jeg begynner rett og slett å lure på om han er litt for gammel nå. Føler meg faktisk tryggere med Morten og Pontus. I tillegg er jo dette et stopperpar som burde dyrkes mtp. fremtiden.

Det som blir sagt ang. Veigar er jeg både enig og uenig i. I år har han lidd voldsomt av at motstanderen bevisst forsøker å ta han ut av kampen ved å gå hardt inn i ryggen på han så han ikke får vendt opp. Jeg tror at dette underbevist har påvirket spillestilen hans littegrann og det kan virke som han nå, når han får ballen, forsøker å vende utover eller flikke direkte videre, isteden for å vende opp med en gang. Egentlig utrolig at ikke dommern gir mer kort, når man ser behandlingen han får i kamp etter kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen andre enn meg som la merke til hvor dårlig Kjølø egentlig spilte i går. Nå har jeg fått sett kampen i opptak også og fått bekreftet det jeg ergret meg på i hele går. Kjølø er for treig, det har han vært en stund, men i går reagerte han alt for tregt i tillegg. VIF får bl.a. to store målsjanser som direkte konsekvens av Mikes søvngjengeri. Sant skal sies; at når Mike er på topp, så er han livsviktig baki der. Men jeg begynner rett og slett å lure på om han er litt for gammel nå. Føler meg faktisk tryggere med Morten og Pontus. I tillegg er jo dette et stopperpar som burde dyrkes mtp. fremtiden.

Veldig enig! Hadde tenkt å kommentere det, men orket ikke å være negativ og kritisk. Var en periode i 2.omgang hvor han nærmest står stille i 1-mot-1 situasjoner, og rett og slett var rundingsbøye. Helt elendig innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som blir sagt ang. Veigar er jeg både enig og uenig i. I år har han lidd voldsomt av at motstanderen bevisst forsøker å ta han ut av kampen ved å gå hardt inn i ryggen på han så han ikke får vendt opp. Jeg tror at dette underbevist har påvirket spillestilen hans littegrann og det kan virke som han nå, når han får ballen, forsøker å vende utover eller flikke direkte videre, isteden for å vende opp med en gang. Egentlig utrolig at ikke dommern gir mer kort, når man ser behandlingen han får i kamp etter kamp.

Mike gjorde en svak kamp, og joda, han er nok inne i sin siste eller nest siste sesong. Men jeg oppfatter gårsdagens prestasjon mer som mangel på kamptrening enn et aldersproblem.

Etter Veigars filming mot Brann i seriestarten har han jo blitt brennmerket som filmer i pressen. Derfor legger dommerne lista høyt når Veigar går i bakken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig! Hadde tenkt å kommentere det, men orket ikke å være negativ og kritisk. Var en periode i 2.omgang hvor han nærmest står stille i 1-mot-1 situasjoner, og rett og slett var rundingsbøye. Helt elendig innsats.

tycker faktiskt att den enda som höll någorlunda i backlinjen igår va pontus trots att han blev utvisad.

hoppas bara det är en kort formsvacka. för backlinjen fungerade bra mycke bättre innan sommaruppehållet. va iofs trögt överlag igår. får väl hoppas det blir en repris på vårsäsongen med 27 poäng till.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veigar kunne med fordel skutt litt mer ja, men at han måtte drible mye i går sier seg selv. Enga lå med 8 mann i egen 16 meter, og gjorde det veldig vanskelig for ham å finne Daniel. Assisten til 2-2 målet var jo en perle da. Rett og slett nydelig!

At Aabrekk kommenterer Stabæk som et enkelt lag er jo helt høl i huet da. De slapp jo for pokker inn 2 spillemål mot oss, og normalt sett betyr det tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Albert. Veigar har vært dritgod i år, selv om han ikke scorer like mye som i fjor. Han er et stabilt oppspillspunkt (som ikke er 2 m høy), holder ballen, vender opp og spiller gode pasninger. Dette gjør at motstanderen må legge opp forsvaret etter ham, og skaper plass til oss. Har selvsagt ikke noe i mot om han scorer mer, men alt i alt er det totalt skivebom å klage mye på ham.

Hadde han skutt oftere istedenfor å prøve å trøkle seg gjennom tre mann til hadde han vært en DOBBELT så bra spiller. 8 assist og 5 mål er mer en godkjent, men skyt mer!!!

SÅ sant som det er sagt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tanker om kampen... ;)

1. Morten burde aldri markert Ronny Johnsen - det er jo lett match for Ronny.

2. Dommeren sugde. Den verste feilen var etter min mening situasjonen før frisparket til Enga, der han gir fordel, for deretter og blåse. Dette er SKANDALØST og direkte FEIL. Kan ikke skylde på at man ikke ser situasjonen heller.

3. Vi må være mer kreative fremover når motstanderne legger seg dypt. Nesten ALT gikk gjennom Veigar i går. Backene våre er altfor passive fremover. Hvorfor ikke doble opp på kant oftere, og komme til innlegg? Akkurat det så jeg ikke i går, noe Brann feks gjør hele tiden.

4. Vi MÅ ha noen til å erstatte Keller. Han bidrar da virkelig ikke med noenting? Kan ikke utfordre en-mot-en, mye feilpasninger, ikke spesielt rask eller teknisk. Et arbeidsjern, ja, men synes ikke han vant mye baller i går heller. Vi sliter med tynn stall...

5. Henning BB. Noe annet blir for dumt etter min mening..han mistet ikke ballen EN GANG (ja jeg fulgte med på det). Det sier det meste. Veigar var god, ja, men surret seg en del bort. Riktignok ekstremt viktig for vårt offensive spill, og jobber mye. Men han trenger nok mer bevegelse rundt seg enn det vi så i går...

Ja, dommeren hadde jo tre grove utslagsgivende feil, så jeg regner med at dette blir grundig gjennomgått av NFF. Men når det er sagt så synes jeg ikke Stabæk kan skylde på dommeren for det endelige resultatet. 2-2 i den kampen der bør Stabæk takke og bukke for. Det var vel en 20 minutters periode i 1. omgang der vi kjørte over Vålerenga, men jeg synes at Enga dominerte forøvrig. Jeg kjente rett og slett ikke igjen årets Stabæk i denne kampen! Jeg fikk en sånn retro-følelse.. Stabæk for tre-fire år siden. Gjennomgangsmelodien var lange oppspill mot Nannskog, Tchoyi som valtet seg gjennom uten at medspillere gadd å henge med, en Alanzinho som ikke var i toppslag, og en Veigar som er mer opptatt av karuseller enn av fotball.

Men men, vi må ta med oss det positive her. Henning er stor i denne kampen som ellers i år, når får Åge Hareide øynene opp for denne karen? Han er jo etter min mening mye bedre enn Martin Andresen. Utrolig god kontroll, blikk for spillet, defensiv trygghet men også offensiv drivkraft, godt skudd. Komplett sentral midtbanespiller på sitt beste. Jeg synes faktisk også at Keller gjør en bedre kamp enn på lenge jeg! Han jobber massivt defensivt, og er faktisk flink på å komme fri på kant. Nannskog er fremdeles på hugget, og Veigar viser tendenser til storspillet han viste i vårsesongen. Tchoyi åpner bra, men blir senere borte (det har blitt en gjennomgangsmelodi i de siste kampene..). Alan er veldig blek, et veldig uvant syn. Synes backspillet ikke helt fungerer i dag, verken offensivt eller defensivt. Vi trenger et par nye backer! Tom Stenvoll er bra i sine beste stunder, men jeg mener at Skjønsberg er en bedre stopper enn back. Og Holmvik er ikke patent nok på dette nivået. På stopperplass er jeg enig i at Kjølø ikke gjør den beste kampen. Føler også at Segerström blingser i et par situasjoner, selv om han også redder oss ut av noen andre. Hva med IA Olsen? Hvor blir han av egentlig? Han er jo desidert vår beste stopper! Han er da ute av skademarerittet nå, er han ikke? Jeg mener at Kjølø nå kanskje er for gammel for noen start-ellever. Hvis vi får en frisk IA og en Pontus/Morten som det veksles på, har vi et patent stopperpar.

Er redd vi kan gå på en skikkelig smell mot RBK altså, de er desperate etter en hjemmeseier nå. Og vi er ikke helt i vårsiget nå.. eller hva mener folket?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener meg enig i mye av det du sier, backene burde vært mye mere med oppover, noe jeg faktisk syntes ble bedre da holmvik kom innpå.

Skjønsberg hadde mange feilpasninger mot enga, men samtidig syntes jeg faktisk at han er en av de bedre i forsvaret.

Ikke at jeg har allverdens erfaring, men det kan hende det at Skjønsberg har spilt stopper i flere kamper nå kan ha gjort at han har kommet litt ut av back rollen.

Syntes også rommene i midten var enormt store, føler spillet vårt har blitt litt sånn at vi MÅ spille opp på Veigar nesten hver gang.

Ved at vi har mere offensive backer, så blir vingene trukket enda høyere opp og da vil vi få flere oppspillspunkter enn bare Veigar.

Samtidig syntes jeg ikke at vi skal legge all skyld på dommeren, ja han var dårlig men han var ingen avgjørende faktor for kampen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at det ble mye ensformig mot VIF, men jeg er veldig glad de valgte å bruke veigar enn å gjøre den løsningen jeg husker de hadde mot Brann første hjemmekamp. Da begynte vi å slå langt når spillet ikke fungerte, og er det noe vi har fått uttalige bevis på er at da Stabæk begynner å slå langt går det meste til helvete. Men er også enig at vi må få til mere flankespill, noe jeg tror hadde funket bedre med en 3-5-2 når vi møter et lag som spiller 4-5-1. Og da selvølgelig få en Tommy inn på midten for å få opp kreativiteten og fore Daniel med mere presise pasninger. Da kan også Somen gå løpene sine hvor han utfordrer bekken, noe som nesten alltid resulterer i en gedigen sjanse.

Selv om mange sier Alan slipper ballen for sent, så har han også til tider veldig geniale pasninger. Det virker som om han helst ikke vil gjøre det lette, men gjøre det noe mere spektakulært. Samme kan også sies om Veigar iblant, hvor han alltid skal finte og finte til det uendelige. Men vis begge disse hadde vært feilfrie hadde de forsvunnet i sommer.

Alan er også best når han oppsøker "veigar-rommet" mellom midtbanen og forsvaret ute på flanken. Dette gjorde han for lite mot VIF og gjorde slik at han ikke ble ordentlig med i kampen.

For å komme med noe positivt om Keller er at han er alltid flink til å komme på gode løp, noe han heller ikke gjorde så mye mot VIF, men han pleier å være flink når Alan utfordrer i midten og være ledig ute på kanten. Når de gjorde det mot Brann funket det perfekt, vis dere husker sjansen til Alan hvor han fikk stå helt alene i 16-meteren etter å ha utfordret forsvaret, sentret til Keller som var på et godt løp, og fikk tilbake ballen.

Poenget mitt her er vel egentilg å si at Stabæk ikke er et enkelt lag, på sitt beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at det ble mye ensformig mot VIF, men jeg er veldig glad de valgte å bruke veigar enn å gjøre den løsningen jeg husker de hadde mot Brann første hjemmekamp. Da begynte vi å slå langt når spillet ikke fungerte, og er det noe vi har fått uttalige bevis på er at da Stabæk begynner å slå langt går det meste til helvete. Men er også enig at vi må få til mere flankespill, noe jeg tror hadde funket bedre med en 3-5-2 når vi møter et lag som spiller 4-5-1. Og da selvølgelig få en Tommy inn på midten for å få opp kreativiteten og fore Daniel med mere presise pasninger. Da kan også Somen gå løpene sine hvor han utfordrer bekken, noe som nesten alltid resulterer i en gedigen sjanse.

Selv om mange sier Alan slipper ballen for sent, så har han også til tider veldig geniale pasninger. Det virker som om han helst ikke vil gjøre det lette, men gjøre det noe mere spektakulært. Samme kan også sies om Veigar iblant, hvor han alltid skal finte og finte til det uendelige. Men vis begge disse hadde vært feilfrie hadde de forsvunnet i sommer.

Alan er også best når han oppsøker "veigar-rommet" mellom midtbanen og forsvaret ute på flanken. Dette gjorde han for lite mot VIF og gjorde slik at han ikke ble ordentlig med i kampen.

For å komme med noe positivt om Keller er at han er alltid flink til å komme på gode løp, noe han heller ikke gjorde så mye mot VIF, men han pleier å være flink når Alan utfordrer i midten og være ledig ute på kanten. Når de gjorde det mot Brann funket det perfekt, vis dere husker sjansen til Alan hvor han fikk stå helt alene i 16-meteren etter å ha utfordret forsvaret, sentret til Keller som var på et godt løp, og fikk tilbake ballen.

Poenget mitt her er vel egentilg å si at Stabæk ikke er et enkelt lag, på sitt beste.

Nå skal det sies at jeg synes VIF organiserte seg veldig godt defensivt, og spesielt Dos Santos var usedvanlig flink til å ligge høyt i banen for å bryte Alan tidlig. Hadde faktisk regnet med at Dos Santos skulle bli enkel match for Alan, men det ble det aldeles ikke. Den bakre fireren lå gjennomgående lavt, de falt av tidlig for å hindre Nannskog i å få bakrom. Dette ga Veigar rom til tider, men midtbaneleddet var ganske mobile bakover også, synes jeg. Veldig vanskelig for oss å spille mot et lag som organiserer seg slik, det så vi også mot Lyn i år før det omsider sprakk :-)  Når det gjelder Tommy, synes jeg ikke han er noen god idé for start-elleveren. Han er mer et rutinebytte, føler jeg, når slitne bein begynner å prege vår midtbane. Jeg synes han fort blir løpende mye i mellom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Engen
  • Opprett ny...