Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Inspirert av den lett overfladiske "Norges beste gitarist"-tråden, tar jeg her initiativet til en generell poll om hva slags spillertype som er best å ha på et lag. Helt meningsløst, og langt fra vitenskapelig, men hvem vil vi ha... (Vi har jo endel allerede)

Kjipt at keeperne mer eller mindre ekskluderes fra denne pollen, men alle lag må jo ha en keeper, så da er jo den saken grei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker da...! Selve pollen forsvant jo.

Her var alterntaivene iallefall:

Poteten - Aldri best noe sted, men brukbar overalt. (Dos Santos, Strand, Stenvoll etc.)

Sjefen - Lagets ubestridte sjef, på godt og vondt. Bedre kommandør enn spiller, men alltid på banen kampen ut. (Andresen, Berg Hæstad, Gaarde)

Profilen - Tar stort sett all oppmerksomhet. Gir "arbeidsro" for resten av laget. (Nannskog i Adecco, J.Flo i Godset, Aarøy, Årst)

Servitøren - Den som gjør de andre gode. En arbeidsmaur i en posisjon som sjelden er involvert direkte foran noen av målene. (Myggen, TSL, K. Hæstad)

Magikern - Annderledesspilleren. Den ingen vet nøyaktig hvordan man stopper. Kvaliteter av de sjeldne, men dertil svak på andre ting. (Alanzinho, Edu)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpløst å komme frem til et entydig svar, da fotball fremdeles er et lagspill, men om jeg får kniven på strupen går jeg for poteten.

Edit: Eller servitøren. Dette var ikke lett..

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he... dette er pokker så vansklig ja. Såklart finnes det andre mulige alternativer også. Som:

Idioten - Spillere som setter seg selv foran alt. Surmuler og går i media med unødvendig oppgulp, samt gir klubben en hard tid i media. Selv etter at klubben ga alt for å finne en ny klubb til ham. (Furuset-Olsen, Fjørtoft)

Ikke legg for mye i dette. Men hvis DU satt med sjekkheftet, og dette var spillertyper du kunne velge mellom til samme pris, like gamle alle sammen, samme nasjonalitet, hvem ville du da valgt. Jeg vet ikke sikkert selv, men enda en magiker ville jo gitt et utrolig underholdene lag da... Somen, Alan, Veigar og Mr. X i aksjon samtidig...oh lala! Men nøkternt ville det nok blitt servitøren her også. Forresten enig i at forsvarsklippen burde vært en kandidat, selv om dette jo ofte er profiler. Både Kippe og Olsen er jo mer enn resten av laget i media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si at de sentrale spillerne (keeper, stoppere, sentral midt) er de viktigeste, skaper trygghet som gjør at andre på laget kan spille med litt høyere risiko. Men det som vel egentlig er viktigst er et godt kollektiv, der alle gir alt, alltid!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil si at de sentrale spillerne (keeper, stoppere, sentral midt) er de viktigeste, skaper trygghet som gjør at andre på laget kan spille med litt høyere risiko. Men det som vel egentlig er viktigst er et godt kollektiv, der alle gir alt, alltid!

Uansett!

Edit: Kunne ikke dy meg.. :P

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trequartista: Den klassiske nummer 10, det kreative bindeleddet mellom midtbane og angrep som er både servitør og avslutter, og gjerne magiker, artist og profil i tillegg. Lagets mest krevende og viktigste rolle. I Stabæk kan vel Veigar karakteriseres som en trequartista.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Etter kampen idag er det ganske tydelig at veigar er en viktig spiller for laget og ikke minst for daniel, daniel blir nesten usynelig etterhvert uten at midtbanen og veigar gir han noe å jobbe med, løsningen med eirik idag var i og for seg streit nok før kamp men etter kamp så ser man at han ikke har det som skal til i stabæk kollektivet! gleder meg til søndag med veigar tilbake og at kolektivet forhåpentligvis er tilbake i god form! veigar er vikig......!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Hvem er viktigst?
  • Opprett ny...